Skocz do zawartości

1,500 km w Toyota RAV4 wersja bieda...


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Będzie od końca...

 

Podrzucili mi to...

 

39c4d3bab208e1669128d7673fbdb4e9.jpg

 

Jak przypezlo - miało 300 ileś km, zrobilem 1,500km i...

 

Na mile pytanie jak bylo:

 

Moja odpowiedz - ‚to auto nie nadaje się do ludzkiej konsumpcji’ - nastąpiła cisza...

 

Potem znów następne 10 sec ciszy ...

 

I jeszcze 5sec, zanim mila pani z Toyota wykrztusila - ‚No dobra, to podrzucę ci Hybrid w przyszłym tygodniu! Napewno polubisz’.

 

Zobaczymy...

 

Skrót - dużo wyje, mało jedzie, widać Toyota próbuje Nissan w CVT pobić.

 

Co mi się podoba:

 

- kształt & kolor,

 

105d58907c77cfba9cae67fafc0ffc58.jpg

 

46cb803cf85c147664530314d12c167a.jpg

 

9c577f13d2dc408f0f448b0da5dc3837.jpg

 

d906bfcf00e65ed82c10dbeac54a2b21.jpg

 

 

- super wygodne siedzenia - trzymają na boki, moje 4 litery naprawdę to przez tydzień polubiły - tona żywej świńskiej wagi.

 

1876b842ba9dd05446caca700db61624.jpg

 

Patrząc pod katem pasażerów, których mam zwyczajnie gdzieś - auto na jedna d00pe -

 

- vents z tylu,

- dość dobra ilość miejsca na nogi z tylu jak na kompaktowe SUV,

- pojemność bagażnika,

 

fa4da4eaf641efb14c1be2b5bd63b7ec.jpg

 

201f376e253b4c458b6753607c5cc4c9.jpg

 

58bdc8468b3c151207881d03801b6d39.jpg

 

055c1832311e134931c22728c560f92b.jpg

 

f0798d8786ec612333ce1090917b8308.jpg

 

Dla kierowcy, kokpit IMVHO jest fajny, czytelny, logiczny, wygodny, może lata przyzwyczajenia Toyota...

 

c5fe2d857c87590b35012e9d58a75de2.jpg

 

a8af6f20f00ef9f35e8d80c0ca4171b6.jpg

 

 

1b24d7fba7bd201bdce2d7831cb86061.jpg

 

Wersja bieda, z całym Toyota Sense Suite - czyli, LAW, BA, Smart Cruise etc.

 

7472487082660f62d2eae8dabbdba8b0.jpg

 

 

Infortainment - postęp jest, ale dalej daleko daleko do VAG...

 

0a71cbe3f07c5eb9fc39bb5ad89e8073.jpg

 

Ilość schowków IMVHO o.k.

 

ce083306c58c91489ce7e80f25b81d8a.jpg

 

 

39372e23888579ccdc2c390524a87f61.jpg

 

Co mi się nie podoba...

 

 

- pet hate - nie wysuwające się i regulujące osłony na słońce...

 

9dbff5d30004a334292c15986c58bf80.jpg

 

Z tym to nie wiem jak jest, wyglada, ze co druga generacje księgowi po prostu dorywają się do Toyota... i psują.

 

Wersja bieda zobowiązuje, klucz i jego jakość dosłownie rozlatuje się w rękach... - fudge - naprawdę jakość plastiku poszła w dol

 

0391ef8cd1354ef3395eb56f770082bc.jpg

 

 

Z reszta nie tylko klucz, generalnie Q plastiku Toyota widzę ze w każdej nowej generacji już nawet ze śmietnika nie jest robiona, tylko chyba z odpadów pokryć tych śmietników ... jest po prostu kiepsko - chyba wyścig do prześcignięcia Daewoo trwa ...

 

Dotykając podsufitki - wyjecie okularow - mialem wrażenie ze próbuje robić konkurencje, do klucza, czy złamie się pierwsza...

 

5c98b5fff515890bcc1510440bb3f9c8.jpg

 

Kierownica jest tak plastikowo ordynarna - ze Daewoo byłoby z Toyota dumne!

 

8cbd1b8380c65b7bbe062eda4177bdc1.jpg

 

 

Jak każda wersja bieda, trzeba mięśni użyć, żeby zamknąć bagażnik. Nie ze narzekam, ale jeśli kupuje się nowe auto 2020 to chyba można $15 na extra silniczek dać? Klienta można skasować $500.

 

c790226ea4b9e26655033e17eeef1a4c.jpg

 

I teraz najwieksza porażka tego automobilu...

 

To:

 

6bf6d9c7b407c98ef55ae7805fae1deb.jpg

 

 

Gdzieś tam znajduja się łańcuchy napędzające CVT, wrzeszczące przy każdym naciśnięciu gazu, udające szarpanie na pierwszym biegu ... czyli tak g000fnianan skrzynia ze poprostu szkoda.

 

Na papierze, 2.0l - 10 stopniowa CVT, 127kW lub jak kto woli - 172KM, 203Nm, 83.8kW na tonę auta.

 

Po prostu idiotyczny pomysł, teraz już wiem, dlaczego na Hybrid czeka się 3-6 miesięcy, a te stoją na placach.

 

A wiec, jestem na nie, po prostu wole Hultaj Tuscon.

 

Gwarancja - 5 lat bez limitu km, Service co 15k km

 

Ile: nie chce mi się sprawdzać jaka jest sugerowana cena detaliczna Toyota, GX - kolor do wyboru, od mojego wsiowego dealera - wersja bieda 2WD - $30,990 - czyli jakieś 77k PLN ...

 

Ciekawe czy normalna skrzynia w Hybrid będzie lepsza... jak nie, to Hyundai bije obecnie Toyota na głowę....

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, OZI napisał:

Na papierze, 2.0l - 10 stopniowa CVT, 127kW lub jak kto woli - 172KM, 203Nm, 83.8kW na tonę auta.

Po prostu idiotyczny pomysł, teraz już wiem, dlaczego na Hybrid czeka się 3-6 miesięcy, a te stoją na placach.

A wiec, jestem na nie, po prostu wole Hultaj Tuscon.

Gwarancja - 5 lat bez limitu km, Service co 15k km

 

3 lata temu przymierzałem się właśnie do wersji 2.0 z AT.

Przeraziły mnie plastiki i archaiczny wygląd wnętrza.

W grę wchodziła jeszcze Mazda 5 - trochę lepiej wykończona, ale też z motorem 2.0.

Tucson był sporo tańszy, ładniej wykończony w wersji Design :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zaskoczyło, inaczej - negatywnie zdziwiło/przeraziło - jak Q plastików Toyota poszła w dół.

Całkowicie bez naśmiewania się, i żartów, moje Echo wyklepany przez Toyota w 2001 ma:
- grubsze plastiki - wyraźnie,
- miększe plastiki,
- ‚fajniejsze’ w dotyku.

ee0746a4ddd3ebb5cfeed3585b782a69.jpg


2020 jest przykładem Toyota -30%, bo o tyle podklepacze byli odpowiedzialni za opuszczenie kosztu.


Camry była początkiem - i to już było widać i czuć, ale RAV4 totalnie mnie pod tym względem zaskoczył....


Miałem dwie Toyota obok siebie - 2020 i 2010 - 10 lat różnicy.

Facet z 2010 Kluger powiedział, ze siedzenie w tych plastikach jak jak odgłos w cytuje ‚malym kiblu’...

692a24253631e4b1918e9c7c3ab2333c.jpg


Sent from my iPad using Tapatalk

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony narzekasz na plastiki, a z drugiej strony - przynajmniej u Ciebie te auta kosztują mniej wiecej tyle samo od lat (cos kiedys pisales o cenie corolli), przy ogólnym wzroście kosztów i cen wszystkiego. Nie mowiac juz o tym, ze jak wrzucasz ceny przeliczone na PLN to nas tu krew zalewa, bo za 77k u nas mozesz kupic Yarisa, do bazowej Corolli trzeba z 10k doplacic, a RAV kosztuje 120k

Edytowane przez Filipfm
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony narzekasz na plastiki, a z drugiej strony - przynajmniej u Ciebie te auta kosztują mniej wiecej tyle samo od lat (cos kiedys pisales o cenie corolli), przy ogólnym wzroście kosztów i cen wszystkiego. Nie mowiac juz o tym, ze jak wrzucasz ceny przeliczone na PLN to nas tu krew zalewa, bo za 77k u nas mozesz kupic Yarisa, do bazowej Corolli trzeba z 10k doplacic, a RAV kosztuje 120k

Bo jak wsiadlem z powrotem do Santa Fuja z 2015 roku, to ta odlazaca skora na kierownicy mnie juz nie razila...

 

To plastiki, ktore mi na co dzien przeszkadzaly, bo sie drapia, juz mi nie przeszkadzaja...

 

Po prostu kazda nowa generacja auta, zamiast byc leoiej, to dodaje sie pare elektornicznych gadgetow, obcina 1mm plastiku, urywa sie 3 czesci z fotela, i liczy sie wiecej.... nie lubie tego...

 

Ceny, tak Corolla niezmiennie kosztowala od 1992 do ok 2018 $19,990, ale w tej genracji to sie zmienilo.... teraz wolaja $1,500 extra hybrid, manual brak nawet w cenniku, apple play jest, i nowa ceny zrobily sie sugerowana cena detaliczna- $24,999 w ciagu ostatniego roku, 18 miesiecy...

 

Inna sprawa, za ile sie to kupuje..

 

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie tylko Toyota, ale wszyscy producenci tak robią. Tylko Toyota startowała z niskiego poziomu, więc już teraz po paru generacjach jest ogromna tragedia z jakością wnętrza. ;]

 

Widocznie elektroniką kosztuje i wszyscy a to kasę kładą... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Vadero napisał:

Niestety nie tylko Toyota, ale wszyscy producenci tak robią. Tylko Toyota startowała z niskiego poziomu, więc już teraz po paru generacjach jest ogromna tragedia z jakością wnętrza. ;]

 

Widocznie elektroniką kosztuje i wszyscy a to kasę kładą... 

Teraz najważniejsze multimedia i systemy wspomagające kierowcę :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rwIcIk napisał:

Teraz najważniejsze multimedia i systemy wspomagające kierowcę :)

 

 

Zdecydowanej wiekszosc plastikow w aucie dotykam raz na 1-2 miesiace jak wycieram z kurzu ;)

Grunt aby kierownica nie byla plasticzana bo to juz szczyt tandety...

Chcoiaz obecne "skory" ekologiczne to z prawdziwa skora maja niewiele wspolnego...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Zdecydowanej wiekszosc plastikow w aucie dotykam raz na 1-2 miesiace jak wycieram z kurzu ;)

Grunt aby kierownica nie byla plasticzana bo to juz szczyt tandety...

Chcoiaz obecne "skory" ekologiczne to z prawdziwa skora maja niewiele wspolnego...

Chodzi o to, by auto się podobało :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@OZI lubię twoja auto pasje.ale jakbyś mi podrzucil siekierę Fiskars . Może być rozlupujaca to osobiście wyrzezbilbym.ci fajny zadek.  tej toyoty. 

Generalnie jest Bleee.

 

Moje mody fiskarsem były by dla twojego oka "zacne" 

 

 

👍🥶👌💪

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój ojciec ma od stycznia służbową biedną RAV4 2.0 w manualu z jakimś tam jednym pakietem, bo chciał suv'a, a miał być do 90000 netto i twierdzi że jest zadowolony

 

dla mnie to nie jedzie, ale już 10 lat mam auta z turbo, za to fotele wygodne, miejsca sporo, z estetyką wnętrza mogę się pogodzić

 

silnik ma 208Nm/4300–5200obr., a potrzebne jest 300Nm w szerszym zakresie obrotów, zawsze wkurzam ojca, jak wiozę go swoim autem i przycisnę

  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, OZI napisał:

Na papierze, 2.0l - 10 stopniowa CVT, 127kW lub jak kto woli - 172KM, 203Nm, 83.8kW na tonę auta.

Weź mnie to pokaż palcem, bo chcę uwierzyć, że śnię. 10-stopniowa CVT? Przecież to tak samo realne jak dziewica w burdelu

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Igorek napisał:

Weź mnie to pokaż palcem, bo chcę uwierzyć, że śnię. 10-stopniowa CVT? Przecież to tak samo realne jak dziewica w burdelu

Pewnie symuluje zmiany. 

Honda te ma CVT ale dzieki zabiegowi wirtualnych  biegów nie ma efektu gastrokuriera

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Filipfm napisał:

Pewnie symuluje zmiany. 

Honda te ma CVT ale dzieki zabiegowi wirtualnych  biegów nie ma efektu gastrokuriera

 

 

Ja wiem, że czasem stosuje się kretyńskie symulowanie biegów. To takie rozwiązanie dla prymitywnych znawców motoryzacji, którzy nie potrafią pojąć o co chodzi w przekładni bezstopniowej. Ale ja pytam jak może istnieć 10-stopniowa CVT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Igorek napisał:

Ja wiem, że czasem stosuje się kretyńskie symulowanie biegów. To takie rozwiązanie dla prymitywnych znawców motoryzacji, którzy nie potrafią pojąć o co chodzi w przekładni bezstopniowej. Ale ja pytam jak może istnieć 10-stopniowa CVT?

Normalnie.

Konstrukcja CVT ale z zaprogramowanymi 10 ustawieniami.

 

To troche jak jak dyskusja czy DSG jest automatem czy nie :)

 

Cytuj

As for driving with a 10-speed CVT (keep in mind the top-spec Edge petrol-only version reverts back to a conventional eight-speed cyclical automatic), if you’re looking for the kind of sweaty-brow, apex-clipping driving experience of, say, a Toyota 86, then you’re going to be sorely disappointed. This is a 1.8-tonne offspring hauler, not a nimble rear-drive sports car, so don’t set yourself up for disappointment.

 

The 10 speeds will change pretty seamlessly as you accelerate, with the CVT’s Ethan Hunt style mission to keep revs optimal for increasing speed without excessive consumption. Efficiency is the name of this game and you cannot escape it, even in sport mode, which is good for you because Toyota has proven it can do transmissions very well. It’ll be so nice to drive you probably won’t even notice it doing its thing.

 

https://autoexpert.com.au/posts/2020-toyota-rav4-review-buyers-guide-

 

Edytowane przez Filipfm
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź mnie to pokaż palcem, bo chcę uwierzyć, że śnię. 10-stopniowa CVT? Przecież to tak samo realne jak dziewica w burdelu
10 stopniowa cvt = odczuwasz 10 szarpnien - jak sztucznie zmienia 'biegi'.

Moze jestem malo wrazliwy, ale ja odczuwalem jedno, przy 'sztucznej' 1 na 2, reszta 'wyje, wyje bo z tego zyje'.

Nie wiem, egzemplarz dopiero co mial folie sciagniete, moze zanim zacznie szarpac, musi przejechsc z 2-3k km.

Zawsze mi zarzucano, ze jestem fanboyem Toyota, ale to tak jak jestes dxieckiem, i masz urodziny, cieszysz sie, ze tort dostaniesz, a tam w srodku .... guana, totalne rozczarowanie...

75918b7f5e7d29f20818a197cbecee95.jpg

Hybrid podrzuca w poniedzialek... czekam.



Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Filipfm napisał:

Normalnie.

Konstrukcja CVT ale z zaprogramowanymi 10 ustawieniami.

 

To troche jak jak dyskusja czy DSG jest automatem czy nie :)

 

 

https://autoexpert.com.au/posts/2020-toyota-rav4-review-buyers-guide-

 

a wiesz co znaczy CVT? Wiesz,  że jakiekolwiek "biegi" kłócą się z jej zasadą działania?

Przeciętny Mietek, wychowany na trzybiegowym Żuku, potem czterobiegowym Fiacie, pięciobiegowym Oplu, sześciobiegowym Mercedesie i ośmiobiegowym VAG'u nie jest w stanie pojąć, że skrzynia może mieć jeden bieg, którego nie trzeba zmieniać, bo ten bieg sam się zmienia i cały czas jest tym najlepszym. Dla takich właśnie laików motoryzacji Toyota wprowadziła 10-biegową CVT. Ona tak naprawdę mogłaby być dwudziesto albo i trzydziestobiegową skrzynią bo to wszystko zależy od sztucznego programu. Ale na chwilę obecną wprowadźmy "10-biegową skrzynię CVT" bo przeciętny współczesny znawca motoryzacji łyknie to jak pelikan jarając się, że ta skrzynia jest lepsza dlatego, że ma aż 10 biegów. Ten zabieg Toyoty jest żałosny :facepalm:

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, OZI napisał:

10 stopniowa cvt = odczuwasz 10 szarpnien - jak sztucznie zmienia 'biegi'.

Po co? Przecież to tak samo sensowne jak montowanie w Tesli generatora hałasu silnika czy rozpylacza smrodu spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co? Przecież to tak samo sensowne jak montowanie w Tesli generatora hałasu silnika czy rozpylacza smrodu spalin.
Po to, ze czlowiek to dziwna istota, i ciezko mu przyzwyczajenia zmienic.

To ma byc bardziej ' naturalne', ze masz sztuczne biegi.

Inne tlumaczenie bylo, zebys wiedzial kiedy rpm dojda do czerwonej kreski, przy linowej zmianie biegow - nie czujesz (wycie silnika pomijam).

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, OZI napisał:

Po to, ze czlowiek to dziwna istota, i ciezko mu przyzwyczajenia zmienic.

To ma byc bardziej ' naturalne', ze masz sztuczne biegi.

Inne tlumaczenie bylo, zebys wiedzial kiedy rpm dojda do czerwonej kreski, przy linowej zmianie biegow - nie czujesz (wycie silnika pomijam).

Sent from my SM-N975F using Tapatalk
 

Skrzynia biegów od zawsze jest protezą. Urządzeniem, które niweluje kiepską charakterystykę pracy silnika spalinowego (moc i moment dostępne tylko  w określonym zakresie obrotów). Minusem skrzyni biegów jest utrata ciągu i szarpnięcie podczas zmiany biegów. A Toyota oferuje przekładnię pozbawioną tych wad, jednak ze sztucznie wprowadzonymi namiastkami tychże. Pytam się po co?? Czy Toyota ma innych za idiotów? Przecież CVT istnieje od dawna. Nie trzeba go porównywać do manuala bo bije go na głowę.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia biegów od zawsze jest protezą. Urządzeniem, które niweluje kiepską charakterystykę pracy silnika spalinowego (moc i moment dostępne tylko  w określonym zakresie obrotów). Minusem skrzyni biegów jest utrata ciągu i szarpnięcie podczas zmiany biegów. A Toyota oferuje przekładnię pozbawioną tych wad, jednak ze sztucznie wprowadzonymi namiastkami tychże. Pytam się po co?? Czy Toyota ma innych za idiotów? Przecież CVT istnieje od dawna. Nie trzeba go porównywać do manuala bo bije go na głowę.
Jak nie wiemy oco chodzi - to jak zawsze o $$$$

Nie tylko Toyota. Obecne generacje CVT po prostu symuja biegi, bo klepacze uwazaja, ze takie jest zadanie klienta - to oficjalnie.

Jak Corolla wchodzila, to cala papka marketingowa mowila, jak to Toyota jest lepsza bo ma 'bardziej naturalny pierwszy bieg' do ruszania.

a7e88e3118043293f95258d306f124f9.jpg

I pamietam jeszcze jedno z tej marketingowej papki.

Koszt. Dzieki temu, ze 'czujesz' da sie mniejsze 'kolka' wstawic, i wstawic cienszy, mniejszy lancuch.

Oficjalnie, tez zmienia 20% szybciej


9bf3bf32cb105e1d56d5fbf07d2845ad.jpg

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, OZI napisał:

Jak nie wiemy oco chodzi - to jak zawsze o $$$$

Nie tylko Toyota. Obecne generacje CVT po prostu symuja biegi, bo klepacze uwazaja, ze takie jest zadanie klienta - to oficjalnie.

Jak Corolla wchodzila, to cala papka marketingowa mowila, jak to Toyota jest lepsza bo ma 'bardziej naturalny pierwszy bieg' do ruszania.

a7e88e3118043293f95258d306f124f9.jpg

I pamietam jeszcze jedno z tej marketingowej papki.

Koszt. Dzieki temu, ze 'czujesz' da sie mniejsze 'kolka' wstawic, i wstawic cienszy, mniejszy lancuch.

Oficjalnie, tez zmienia 20% szybciej emoji1782.png


9bf3bf32cb105e1d56d5fbf07d2845ad.jpg

Sent from my SM-N975F using Tapatalk
 

Niesamowite. Stwórzmy skrzynię, która nie posiada czegoś takiego jak strata czasu na zmianę biegów a potem wprowadźmy programem stratę czasu na udawaną zmianę biegów, która będzie lepsza niż konkurencja. 

  • Lubię to 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety CVT i niedoladowany silnik sprawiaja, ze auto robi sie kupa. Niezaleznie czy to Nissan czy Toyota. Jezdzilem oby dwoma... Dodatkowo ludzie teraz zmianiaja auta co kilka lat wiec wnetrze jest gorsze niz 10-15 lat temu. Mnie to nie przeszkadza pod warunkiem, ze cena jest dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Igorek walczysz w imie jakiejs wyzszej idei?

 

CVT ma swoje zalety - pozwala pracowac silnikowi na optymalnym zakresie obrotow, co szczegolnie przydaje sie w hybrydach i wolnossakach. 

Jednakze powoduje uciazliwosc dla ucha i efekt gastrokuriera, bo wlasnie w ww. Silnikach opytymalny poziom obrotow jest wysoki. 

Klienci sie skarza, wiec co robia producenci? Dodaja możliwość manualnego wyboru ustawien przelozenia CVT za pomoca lopatek pod kierownica a w nastepnyn kroku takze w trybie automatycznym.  Wiec w CVT z nieograniczonej liczby przelozen ograniczamy sie do kilku konkretnych ustawien a jednocześnie trwa bitwa o zwiekszenie liczby biegow w innych typach skrzyn. Hydrokinetyki maja juz 10b a firmy pracuja nad skrzyniami trojsprzeglowymi o kilkunastu przelozeniach, zeby poprawic dostepnosc obrotow optymalnych dla silnika :)

 

ot pewien paradoks. Ale za wszystkim stoi $ i majac na półce skrzynie CVT inwestowalbys teraz miliony w opracowanie hydrokinetyka albo wielosprzeglowki czy przeprogramowal sterownik i wprowadzil wirtualne biegi w CVT?

 

klient zadowolony bo nie ma gastrokuriera, a Ty jako firma dales nowe zycie starej skrzyni za ulamek kosztow R&D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Filipfm napisał:

@Igorek walczysz w imie jakiejs wyzszej idei?

 

CVT ma swoje zalety - pozwala pracowac silnikowi na optymalnym zakresie obrotow, co szczegolnie przydaje sie w hybrydach i wolnossakach. 

Jednakze powoduje uciazliwosc dla ucha i efekt gastrokuriera, bo wlasnie w ww. Silnikach opytymalny poziom obrotow jest wysoki. 

Klienci sie skarza, wiec co robia producenci? Dodaja możliwość manualnego wyboru ustawien przelozenia CVT za pomoca lopatek pod kierownica a w nastepnyn kroku takze w trybie automatycznym.  Wiec w CVT z nieograniczonej liczby przelozen ograniczamy sie do kilku konkretnych ustawien a jednocześnie trwa bitwa o zwiekszenie liczby biegow w innych typach skrzyn. Hydrokinetyki maja juz 10b a firmy pracuja nad skrzyniami trojsprzeglowymi o kilkunastu przelozeniach, zeby poprawic dostepnosc obrotow optymalnych dla silnika :)

 

ot pewien paradoks. Ale za wszystkim stoi $ i majac na półce skrzynie CVT inwestowalbys teraz miliony w opracowanie hydrokinetyka albo wielosprzeglowki czy przeprogramowal sterownik i wprowadzil wirtualne biegi w CVT?

 

klient zadowolony bo nie ma gastrokuriera, a Ty jako firma dales nowe zycie starej skrzyni za ulamek kosztow R&D 

Ja się tylko nie mogę nadziwić jak idiotyczne rozwiązania może wprowadzać producent a jednocześnie jak potrafi namieszać w reklamie swojego produktu aby sprzedać ten idiotyzm. Silnik ma swoje zakresy obrotów, niższy dla utrzymania ekonomii i wyższy dla mocy. Zadaniem przekładni jest korzystać z odpowiedniego zakresu w zależności od wymagań kierującego. I czy to CVT czy manual to ten sam silnik będzie wył tak samo przy tych samych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.06.2020 o 07:53, wujek napisał:

Niestety CVT i niedoladowany silnik sprawiaja, ze auto robi sie kupa. Niezaleznie czy to Nissan czy Toyota. Jezdzilem oby dwoma... Dodatkowo ludzie teraz zmianiaja auta co kilka lat wiec wnetrze jest gorsze niz 10-15 lat temu. Mnie to nie przeszkadza pod warunkiem, ze cena jest dobra.

 

Nieprawda, CVT właśnie z z benzynowym silnikiem bez turbo działa znakomicie (pod warunkiem, że sam silnik jest dobry). Idealne połączenie było w Lancerze 1.8 MIVEC z CVT. Silnik wysokoobrotowy, 143 KM, podczas normalnej jazdy utrzymywał obroty ok. 1500-2000, przy mocnym depnięciu momentalnie leciał na 6000, wszystko płynnie i żadnych tam udawanych "biegów". 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał:

 

Nieprawda, CVT właśnie z z benzynowym silnikiem bez turbo działa znakomicie (pod warunkiem, że sam silnik jest dobry). Idealne połączenie było w Lancerze 1.8 MIVEC z CVT. Silnik wysokoobrotowy, 143 KM, podczas normalnej jazdy utrzymywał obroty ok. 1500-2000, przy mocnym depnięciu momentalnie leciał na 6000, wszystko płynnie i żadnych tam udawanych "biegów". 

Byc moze to jest lepsze połączenie niż w Toyocie czy w Nissanie. Choć jakby bylo bardzo dobre to Missabiczi nie połączyło by się z francami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wujek napisał:

Byc moze to jest lepsze połączenie niż w Toyocie czy w Nissanie. Choć jakby bylo bardzo dobre to Missabiczi nie połączyło by się z francami. 

 

Ktoś cię oszukał. To Nissan kupił 34% udziałów Mitsubishi, a Renault posiada 43,4% akcji Nissana (zaś Nissan 15% Renault). Nikt z francami się nie łączył, 83% akcji Mitsubishi nadal posiadają Japończycy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, wladmar napisał:

 

Ktoś cię oszukał. To Nissan kupił 34% udziałów Mitsubishi, a Renault posiada 43,4% akcji Nissana (zaś Nissan 15% Renault). Nikt z francami się nie łączył, 83% akcji Mitsubishi nadal posiadają Japończycy. 

Nie wiadomo czy się cieszyć czy płakać z znikną z wymagających rynków EU i USA. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.06.2020 o 10:16, Igorek napisał:

Ja się tylko nie mogę nadziwić jak idiotyczne rozwiązania może wprowadzać producent a jednocześnie jak potrafi namieszać w reklamie swojego produktu aby sprzedać ten idiotyzm. Silnik ma swoje zakresy obrotów, niższy dla utrzymania ekonomii i wyższy dla mocy. Zadaniem przekładni jest korzystać z odpowiedniego zakresu w zależności od wymagań kierującego. I czy to CVT czy manual to ten sam silnik będzie wył tak samo przy tych samych obrotach.

 

Jeździłem CVT z symulacją biegów oraz bez i powiem że w tych bez symulacji odczucia są okropne - odpowiedzi auta są jak z gumy a wokół rozlega się wycie.

Natomiast te, które symulowały biegi i były połączone z silnikami turbo sprawiały całkiem fajne wrażenie - coś jak szybkie automaty.

Może i w trybie bezstopniowym byłoby to bardziej efektywne ale niewątpliwie też bardziej nieprzyjemne. Efektywność to nie wszystko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wladmar napisał:

 

Nieprawda, CVT właśnie z z benzynowym silnikiem bez turbo działa znakomicie (pod warunkiem, że sam silnik jest dobry). Idealne połączenie było w Lancerze 1.8 MIVEC z CVT. Silnik wysokoobrotowy, 143 KM, podczas normalnej jazdy utrzymywał obroty ok. 1500-2000, przy mocnym depnięciu momentalnie leciał na 6000, wszystko płynnie i żadnych tam udawanych "biegów". 

 

Nie jechało. Przejdź się Eclipse Crossem z CVT i turbo a zobaczysz jak to powinno działać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ryb napisał:

 

Nie jechało. Przejdź się Eclipse Crossem z CVT i turbo a zobaczysz jak to powinno działać.

 

 

Jeździłem. Po prostu Eclipse jeździ jeszcze lepiej. Wiesz, te auta dzieli 10 lat różnicy, w świecie motoryzacyjnym to dużo. Gdyby mieli Outlandera z takim silnikiem, to kupiłbym. 

Edytowane przez wladmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, wladmar napisał:

Gdyby mieli Outlandera z takim silnikiem, to kupiłbym. 

Ja oprocz obszernego wnetrza i ceny, wlasnie ten oldschoolowy 2.0 150 KM uwazam za prawdziwa zalete. Owszem, brakuje mu z 0,5 litra pojemnosci, ale do spokojnego poruszania sie wystarcza. Kto w tej klasie oferuje jeszcze w Europie wolnossacy dwulitrowy silnik z wielopunktowym wtryskiem w nie-hybrydzie? Normalnie perelka!

 

Co do CVT, to mam mieszane uczucia. Jakis czas temu widzialem ogloszenie - uszkodzona CVT przy stosunkowo malym przebiegu. Znowu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, 29 napisał:

Ja oprocz obszernego wnetrza i ceny, wlasnie ten oldschoolowy 2.0 150 KM uwazam za prawdziwa zalete. Owszem, brakuje mu z 0,5 litra pojemnosci, ale do spokojnego poruszania sie wystarcza. Kto w tej klasie oferuje jeszcze w Europie wolnossacy dwulitrowy silnik z wielopunktowym wtryskiem w nie-hybrydzie? Normalnie perelka!

 

E nie, w takiej krowie jak Outlander albo co najmniej jakieś 3.0 V6 (standardowy silnik na normalnych rynkach), albo turbo, albo diesel (chociaż diesla nie cierpię). 2.0 w Outlanderze nie jedzie i żre jak nienormalne.

 

2 minuty temu, 29 napisał:

 

Co do CVT, to mam mieszane uczucia. Jakis czas temu widzialem ogloszenie - uszkodzona CVT przy stosunkowo malym przebiegu. Znowu...

 

Akurat CVT Mitsubishi w Lancerze było (i jest) trwałe - usterki zdarzają się rzadko, przy bardzo dużych przebiegach i wtedy, gdy ktoś zaniedbuje wymianę oleju co 60 kkm i czyszczenie chłodnicy skrzyni (w instrukcji jest to wyraźne napisane, no ale kto czyta instrukcję...).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wladmar napisał:

co najmniej jakieś 3.0 V6 (standardowy silnik na normalnych rynkach)

W USA standardem jest 2.4 + CVT a wersja GT ma V6 + 6AT. Zeby miec normalny silnik w Outlanderze znow trzeba zrobic/kupic import ze Stanow;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.