Skocz do zawartości

Kura 1,2 TSI 85 KM


volkov

Rekomendowane odpowiedzi

Nigdy nie przepadałem za kurami bo jakoś mi najzwyklej w świecie nie podchodzi ich design. No może nowy Superb jest jedyny z ich gamy, który jest ok wizualnie.

Ale... od tygodnia jeżdżę zastępczą Octavią 1,2 TSI z silnikiem o oszałamiającej mocy 85 KM i kurde jestem zdziwiony. Bo auto całkiem spore, a ten mały silniczek nawet nieźle to napędza. Jak mi to podstawiali, to chwilę się śmiałem czy to sobie poradzi z rozpędzeniem tego auta. Ale jak ktoś się zastanawia nad tym silnikiem, to szczerze polecam. Pali tyle co nic nawet jak się mu ciśnie. A cisnę non stop. Z miasta z ok 350 KM mam spalanie 7,1 litra więc wg mnie super. Na trasie wyszło coś koło 6,2l ale lekko nie miała 😄 Jeśli chodzi o spalanie to super. Gdyby zapodać jakiegoś wirusa do tego silnika, to myślę, że przy ~ 100 - 110 KM by to całkiem fajnie jeździło. Ale tak jak napisałem jestem zdziwiony, że pomimo tak małej mocy całkiem sprawnie da się tym jeździć. Moment robi swoje. 

Co prawda dół ma słaby ale jak troszkę dopompuje to już jedzie. Tak piszę gdyby ktoś się wahał i zastanawiał czy taki mały silniczek będzie w stanie rozpędzić w sumie spore auto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, volkov napisał:

Nigdy nie przepadałem za kurami bo jakoś mi najzwyklej w świecie nie podchodzi ich design. No może nowy Superb jest jedyny z ich gamy, który jest ok wizualnie.

Ale... od tygodnia jeżdżę zastępczą Octavią 1,2 TSI z silnikiem o oszałamiającej mocy 85 KM i kurde jestem zdziwiony. Bo auto całkiem spore, a ten mały silniczek nawet nieźle to napędza. Jak mi to podstawiali, to chwilę się śmiałem czy to sobie poradzi z rozpędzeniem tego auta. Ale jak ktoś się zastanawia nad tym silnikiem, to szczerze polecam. Pali tyle co nic nawet jak się mu ciśnie. A cisnę non stop. Z miasta z ok 350 KM mam spalanie 7,1 litra więc wg mnie super. Na trasie wyszło coś koło 6,2l ale lekko nie miała 😄 Jeśli chodzi o spalanie to super. Gdyby zapodać jakiegoś wirusa do tego silnika, to myślę, że przy ~ 100 - 110 KM by to całkiem fajnie jeździło. Ale tak jak napisałem jestem zdziwiony, że pomimo tak małej mocy całkiem sprawnie da się tym jeździć. Moment robi swoje. 

Co prawda dół ma słaby ale jak troszkę dopompuje to już jedzie. Tak piszę gdyby ktoś się wahał i zastanawiał czy taki mały silniczek będzie w stanie rozpędzić w sumie spore auto. 

 

Jezdzilem Golfem z tym silnikiem i tez bylem bardzo pozytywnie zaskoczony :ok:

Jezdzi to o niebo lepiej niz stare wolnossace 1.6 o mocach ponad 100KM i pali ze 2l mniej :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi się wydaje że przez ostrzejsze normy ten dół kastrują, mam t-jeta i zawsze się jarałem że ciągnie od dołu, jakiś czas temu znajoma kupiła giuliette nową z tym samym silnikiem i okazało się że wcale tak bardzo nie ciągnie i co wyszło

 

Fiat 206 Nm przy 1750 obr/min

Alfa 215 Nm przy 2500 obr/min

 

dla tego samego 1.4 120KM...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, volkov napisał:

Z miasta z ok 350 KM mam spalanie 7,1 litra więc wg mnie super. Na trasie wyszło coś koło 6,2l ale lekko nie miała

Tyle samo albo ciut mniej pali 1.4tsi 140-150KM więc jak na te 85KM to wcale nie rewelacyjnie. Na trasie to przy jakiej V ma takie spalanie ?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Lukas napisał:

Tyle samo albo ciut mniej pali 1.4tsi 140-150KM więc jak na te 85KM to wcale nie rewelacyjnie. Na trasie to przy jakiej V ma takie spalanie ?

 

Takie porowanie jest kompletnie bez sensu, bo nie znasz jego stylu jazdy ani warunkow...

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik, potwierdzam spalanie - miasto 7l, autostrada 6.5l

Silnik jest wyraźnie wykastrowany elektroniką, czuć że ma eko-setup, szczególnie przy ruszaniu. Ale do normalnej jazdy wystarcza. 

Po gwarancji jadę zrobić mu mapę, narazie nie ma sensu, bo mam darmowe przeglądy, a podobno ASO nadpisuje nieoryginalny soft podczas OT. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bielaPL napisał:

mi się wydaje że przez ostrzejsze normy ten dół kastrują, mam t-jeta i zawsze się jarałem że ciągnie od dołu, jakiś czas temu znajoma kupiła giuliette nową z tym samym silnikiem i okazało się że wcale tak bardzo nie ciągnie i co wyszło

 

Fiat 206 Nm przy 1750 obr/min

Alfa 215 Nm przy 2500 obr/min

 

dla tego samego 1.4 120KM...

 

Tipo 1.4tjet z normą e6d czyli od 2018r na hamowni wypluwają poniżej 200Nm a biuletyny dalej pokazują 215Nm:no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, volkov napisał:

Nigdy nie przepadałem za kurami bo jakoś mi najzwyklej w świecie nie podchodzi ich design. No może nowy Superb jest jedyny z ich gamy, który jest ok wizualnie.

Ale... od tygodnia jeżdżę zastępczą Octavią 1,2 TSI z silnikiem o oszałamiającej mocy 85 KM i kurde jestem zdziwiony. Bo auto całkiem spore, a ten mały silniczek nawet nieźle to napędza. Jak mi to podstawiali, to chwilę się śmiałem czy to sobie poradzi z rozpędzeniem tego auta. Ale jak ktoś się zastanawia nad tym silnikiem, to szczerze polecam. Pali tyle co nic nawet jak się mu ciśnie. A cisnę non stop. Z miasta z ok 350 KM mam spalanie 7,1 litra więc wg mnie super. Na trasie wyszło coś koło 6,2l ale lekko nie miała 😄 Jeśli chodzi o spalanie to super. Gdyby zapodać jakiegoś wirusa do tego silnika, to myślę, że przy ~ 100 - 110 KM by to całkiem fajnie jeździło. Ale tak jak napisałem jestem zdziwiony, że pomimo tak małej mocy całkiem sprawnie da się tym jeździć. Moment robi swoje. 

Co prawda dół ma słaby ale jak troszkę dopompuje to już jedzie. Tak piszę gdyby ktoś się wahał i zastanawiał czy taki mały silniczek będzie w stanie rozpędzić w sumie spore auto. 

Miałem kiedyś zastępczego golfa VII z tym silnikiem. Bardzo miło jeździł. Podobno one z fabryki z jakimś bonusem wychodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, marcindzieg napisał:

Ale pewnie kosztuje o połowę więcej więc to takie średnie porównanie.

 

Najtańsze 1,5 150 KM kupisz za około 70 kPLN. Słabszy 1.0 115 KM jest około 5kPLN tańszy. Tego 85KM już nie ma, ale idąc polityką VAG to kolejne 5 kPLN byłoby w dół. Golfy z tym silnikiem chodziły po ok. 64 kPLN jako nówki.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, spad napisał:

 

Najtańsze 1,5 150 KM kupisz za około 70 kPLN. Słabszy 1.0 115 KM jest około 5kPLN tańszy. Tego 85KM już nie ma, ale idąc polityką VAG to kolejne 5 kPLN byłoby w dół. Golfy z tym silnikiem chodziły po ok. 64 kPLN jako nówki.

 

Nowy Golf 1.5 150KM za 70 tysiecy? gdzies Ty takie widział?serio, bo chetnie takiego kupie. Chyba w tym cenniku wyprzedazowym, z którego nikt chyba nie kupił auta w takiej cenie. Dosyc długo obserwuje ceny golfa VII i te ceny z tego cennika to jakaś abstrakcja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ale to na wyprzedazy rocznika, dodatkowo jak wchodzil nowy model :ok:

 

 

I do tego jak wziąłeś go w leasing na DG, widziałem takie oferty za 73-74tys za 1.5 130KM. Ale pytam kolegi, bo widziałem w innym wątku, że interesował sie zakupem auta i w koncu kupił golfika. Wiec może mi zdradzi gdzie kupie teraz 1.5 150KM tak jak napisał za te 70 tysiecy.

Edytowane przez czachabrava
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

21 godzin temu, Maciej__ napisał:

Jezdzilem Golfem z tym silnikiem i tez bylem bardzo pozytywnie zaskoczony :ok:

Jezdzi to o niebo lepiej niz stare wolnossace 1.6 o mocach ponad 100KM i pali ze 2l mniej :)

 

 

Ta 1.6 to była mega mulasta jednostka, w robocie kiedyś takie mieliśmy Octavię to przy 4os ona na prawdę nie jechała. W trasie było ciężko ciężarówkę wyprzedzić 8-). Moje Punto 1.2 8v zdawało być się przy tym rakietą :phi:. Rekordy spalania też tym 1.6i można było robić, 10l nie było jakimś rekordem.

1.2TSI czy późniejsze 1.4 to zupełnie inne jednostki :ok:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, sherif napisał:

 

 

Ta 1.6 to była mega mulasta jednostka, w robocie kiedyś takie mieliśmy Octavię to przy 4os ona na prawdę nie jechała. W trasie było ciężko ciężarówkę wyprzedzić 8-). Moje Punto 1.2 8v zdawało być się przy tym rakietą :phi:. Rekordy spalania też tym 1.6i można było robić, 10l nie było jakimś rekordem.

1.2TSI czy późniejsze 1.4 to zupełnie inne jednostki :ok:.

 

Ja pisalem ogolnie o wolnossacych jednostkach 1.6, ktore kiedys krolowaly w kompaktach ;)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Ja pisalem ogolnie o wolnossacych jednostkach 1.6, ktore kiedys krolowaly w kompaktach ;)

 

Miałem porównanie do Fordowskiego starego 1.6, który mieli rodzice i jeździł super. Astry II 1.6 (jeszcze z D) też jeździły super, akurat jeździłem naprzemiennie z Octavią MPI. Oczywiście spalanie to inna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, sherif napisał:

Miałem porównanie do Fordowskiego starego 1.6, który mieli rodzice i jeździł super. Astry II 1.6 (jeszcze z D) też jeździły super, akurat jeździłem naprzemiennie z Octavią MPI. Oczywiście spalanie to inna sprawa.

 

1.6 w skodzie to bylo 8V, te z Forda czy Astry to 16v wiec pewnie chetniej sie wkrecaly na obroty :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ja pisalem ogolnie o wolnossacych jednostkach 1.6, ktore kiedys krolowaly w kompaktach ;)

 

Ja mam porównanie do 1.6 16v z lacetti (109KM). 1.2tsi 86KM jeździ o klasę lepiej. Tzn pewnie 1.6 trzeba by mocno kręcić, żeby uzyskać porównywalne przyspieszenia, ale lacetti jest słabo wyciszonym autem, więc nie chcesz tego robić 😄

W normalnej jeździe to 1.2 jest porównywalne do wolnossącego 2.0, które mam w epice. Oczywiście 2.0 wkręcone na obroty już odjeżdża "wykastrowanemu" 1.2, ale po chipie obstawiam, że będzie dużo lepiej powyżej 4k rpm (gdzie obecna mapa dusi silnik). 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak człowiek nie pojeździ, a tylko czyta i przegląda fora to nie jest świadomy jak co może jeździć. Od piątku mam okazję jeździć Octavią II FL Combi 2,0 TDI 140KM i też się mocno zdziwiłem spalaniem, bo jeśli kręcąc się po Mińsku Maz. mam spalanie w granicach 5,5-5,7l to już jest fajnie. A na dystansie 145km na dojazd do Warszawy, kręce się po Wawie również na korki natrafiłem i powrót do Mińska spalanie z kompa 5l to jest bardzo ok, tym bardziej, że jakiegoś mocnego eco drivingu nie stosowałem, a po prostu normalną jazdę. TSI sam w sumie chętnie bym sprawdził na własnej skórze jak to rzeczywiście jeździ i pali. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nowy Golf 1.5 150KM za 70 tysiecy? gdzies Ty takie widział?serio, bo chetnie takiego kupie. Chyba w tym cenniku wyprzedazowym, z którego nikt chyba nie kupił auta w takiej cenie. Dosyc długo obserwuje ceny golfa VII i te ceny z tego cennika to jakaś abstrakcja. 

Miesiąc temu stał taki w Gdańsku w wersji Comfortline, dokładnie a 71 kPLN i do tego kombi. Wyprzedaż rocznika. Przez prawie miesiąc było ogłoszenie aż w końcu ktoś kupił. Z tego co kojarzę, to wersje Trendline widziałem nawet ostatnio a tyle, ale że szukałem lepiej wyposażonej to od razu omijalem te oferty.

Teraz widzę, że najtańszy stoi po 78 kPLN.

 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak człowiek nie pojeździ, a tylko czyta i przegląda fora to nie jest świadomy jak co może jeździć. Od piątku mam okazję jeździć Octavią II FL Combi 2,0 TDI 140KM i też się mocno zdziwiłem spalaniem, bo jeśli kręcąc się po Mińsku Maz. mam spalanie w granicach 5,5-5,7l to już jest fajnie. A na dystansie 145km na dojazd do Warszawy, kręce się po Wawie również na korki natrafiłem i powrót do Mińska spalanie z kompa 5l to jest bardzo ok, tym bardziej, że jakiegoś mocnego eco drivingu nie stosowałem, a po prostu normalną jazdę. TSI sam w sumie chętnie bym sprawdził na własnej skórze jak to rzeczywiście jeździ i pali. 
Moja o3 1,4 TSI średnio pali 6,5 litra (wynik z 20 tkm) przy jeździe 50% trasa i 50% miasto

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, pejus1982 napisał:

 

Koleżanka ma taką Octavię z 2008r, ale z tego co pamiętam to ma 75KM. Wersje 1.4 o mocy 60KM to chyba do Fabii wkładali.

 

Nie, była też Octavia z tym silnikiem. Ale nawet 75KM było wolniejsze od Matiza...

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, K3 napisał:

 

Nie, była też Octavia z tym silnikiem. Ale nawet 75KM było wolniejsze od Matiza...

 

Chyba na czeskim rynku była oferowana 1.4 60KM i to przez krótki czas. W Polsce, z tego co pamiętam z tamtych lat, tego silnika w Octavii nie oferowano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.