Skocz do zawartości

Gdzie można kupić kilkuletnie nowe opony?


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś zastanawiał się co się dzieje z oponami, których nie uda się sprzedać po dwóch, trzech lub więcej, lat od daty produkcji?

Idą na przemiał czy jak?

Czy po prostu produkcja jest tak zoptymalizowana, że podaż pokrywa popyt?

Są gdzieś sklepy, które oferują opony nowe ale - dajmy na to - trzy lub pięcioletnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś zastanawiał się co się dzieje z oponami, których nie uda się sprzedać po dwóch, trzech lub więcej, lat od daty produkcji?
Idą na przemiał czy jak?
Czy po prostu produkcja jest tak zoptymalizowana, że podaż pokrywa popyt?
Są gdzieś sklepy, które oferują opony nowe ale - dajmy na to - trzy lub pięcioletnie?
Wszystko się da sprzedać, obniżając sukcesywnie cenę....
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, fred77 napisał:

Czy ktoś zastanawiał się co się dzieje z oponami, których nie uda się sprzedać po dwóch, trzech lub więcej, lat od daty produkcji?

Idą na przemiał czy jak?

Czy po prostu produkcja jest tak zoptymalizowana, że podaż pokrywa popyt?

Są gdzieś sklepy, które oferują opony nowe ale - dajmy na to - trzy lub pięcioletnie?

Cena idzie tak w dół, że w końcu znajdzie się kupiec, dla przykładu 3 letnia Hankook Kinergy Eco ( w moim odczuciu przyzwoita opona) w rozmiarze auta miejskiego kosztowała w lutym 120zł/szt.
Na allegro dużo tego jest. W sklepach internetowych również np. inmoto.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiazanie bez sensu. Kiedys kupilem 3 letnie opony letnie. Po roku juz sie slizgaly poniewaz guma zrobila sie twarda. Nie ma sensu na tym oszczedzac. Lepiej klase nizej a nowe bo pozniej guma twarda. No chyba, ze te ktore kupilem byly zle przechowywane. 

  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, fred77 napisał:

Czy ktoś zastanawiał się co się dzieje z oponami, których nie uda się sprzedać po dwóch, trzech lub więcej, lat od daty produkcji?

Idą na przemiał czy jak?

Czy po prostu produkcja jest tak zoptymalizowana, że podaż pokrywa popyt?

Są gdzieś sklepy, które oferują opony nowe ale - dajmy na to - trzy lub pięcioletnie?

Np. w takim Sulejowie jest ogromna hurtownia opon... cena czyni cuda dla niektórych, sporo jest transportów na wschód... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, wujek napisał:

Lepiej klase nizej a nowe bo pozniej guma twarda

No nie wiem, wymieniłem 5 letnie ContiSportContact2 zużyte do ok 3mm na świeże Dębice UHP2.

I oprócz aquaplaningu w koleinach, stare Continentale były poprostu lepsze, szczególnie na sucho - do końca były miękkie, ale guma była na bieżniku tak zniszczona przez dojazd po tłuczniu, że 2szt. zaczęły puszczać powietrze i wulkanizator jak wkładał je pod wodę mówił, że nie wie gdzie zacząć łatać

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, fred77 napisał:

Czy ktoś zastanawiał się co się dzieje z oponami, których nie uda się sprzedać po dwóch, trzech lub więcej, lat od daty produkcji?

Idą na przemiał czy jak?

Czy po prostu produkcja jest tak zoptymalizowana, że podaż pokrywa popyt?

Są gdzieś sklepy, które oferują opony nowe ale - dajmy na to - trzy lub pięcioletnie?

Na chińskich klockach hamulcowych oszczędzasz, teraz czas na stare opony, co następne ? Ważne, że v-power :hehe:

  • Lubię to 1
  • Haha 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem do wozidła żony dwuletnie opony z wyprzedaży w PSO. Gwarancję mają normalną. Jeździ się dobrze, guma miękka. Za rozmiar 165/65/r13 Apollo Amazer 4G Eco płaciłem 90 zł z transportem. Moim zdaniem transakcja OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jqr napisał:

No nie wiem, wymieniłem 5 letnie ContiSportContact2 zużyte do ok 3mm na świeże Dębice UHP2.

I oprócz aquaplaningu w koleinach, stare Continentale były poprostu lepsze, szczególnie na sucho - do końca były miękkie, ale guma była na bieżniku tak zniszczona przez dojazd po tłuczniu, że 2szt. zaczęły puszczać powietrze i wulkanizator jak wkładał je pod wodę mówił, że nie wie gdzie zacząć łatać

Nie no to jest skrajny przypadek Cont vs debica to inna liga.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, wujek napisał:

Nie no to jest skrajny przypadek Cont vs debica to inna liga.

 

racja, ale gdybym wiedział to teraz, to przejeździłbym jeszcze jeden sezon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, wujek napisał:

Rozwiazanie bez sensu. Kiedys kupilem 3 letnie opony letnie. Po roku juz sie slizgaly poniewaz guma zrobila sie twarda. Nie ma sensu na tym oszczedzac. Lepiej klase nizej a nowe bo pozniej guma twarda. No chyba, ze te ktore kupilem byly zle przechowywane. 

Mój ojciec na "L" zużywa komplet opon na sezon. Kupi takie 2letnie, wyciora do pazdziernika (dużo krecenia w miejscu, naloty koło 80kkk/rok), na zimę kupuje nowe. Nic mu sie nie zestarzeje. 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, wujek napisał:

Rozwiazanie bez sensu. Kiedys kupilem 3 letnie opony letnie. Po roku juz sie slizgaly poniewaz guma zrobila sie twarda. Nie ma sensu na tym oszczedzac. Lepiej klase nizej a nowe bo pozniej guma twarda. No chyba, ze te ktore kupilem byly zle przechowywane. 

 

Ja kupuję tylko takie opony. Zarówno do auta jak i motocykla. 

Żadnych negatywnych efektów i róznicy nie zauważyłem, a mam porównanie z nowymi, świeżymi rocznikowo oponami.
Może po prosu normalnie użytkuję sprzęty i nie jeżdżę jak wyścigowy mistrz kierownicy :nie_wiem:

  • Skonfundowany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś zastanawiał się co się dzieje z oponami, których nie uda się sprzedać po dwóch, trzech lub więcej, lat od daty produkcji?
Idą na przemiał czy jak?
Czy po prostu produkcja jest tak zoptymalizowana, że podaż pokrywa popyt?
Są gdzieś sklepy, które oferują opony nowe ale - dajmy na to - trzy lub pięcioletnie?

Kiedys takie opony oferował baloon.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena idzie tak w dół, że w końcu znajdzie się kupiec, dla przykładu 3 letnia Hankook Kinergy Eco ( w moim odczuciu przyzwoita opona) w rozmiarze auta miejskiego kosztowała w lutym 120zł/szt.
Na allegro dużo tego jest. W sklepach internetowych również np. inmoto.pl
Tych oponon nie chciałbym nawet na darmo. Po kilku latach na mokrym jest tragedia.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, KYRTAP napisał:

Tych oponon nie chciałbym nawet na darmo. Po kilku latach na mokrym jest tragedia.
 

Są rożne opinie na ich temat.
Może to jest związane z krajem produkcji, bo robili je na Węgrzech i w Chinach.
Ja je miałem w słabym miejskim aucie i spisywały się b. dobrze. Tragedia to była na Kormoranach, które założył poprzedni właściciel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

@fred77 najpredzej znajdziesz opony motocyklowe... nowe kilkumletnie tego jest dosyc pelno...

 

 

 

No ale żeby je do Terrano założyć to by musiał chyba razem z felgami kupić...

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie sprawa z DOT i data produkcji to nasz lokalny problem. W Europie, nikt nie zwraca na to uwagi - prawo dopuszcza sprzedaż opon do 3 lat od daty produkcji i opony 2 letnie idą na nowe.  W PL mamy fetysz DOT,  wielu kupujących chciałoby mieć oponę wyprodukowaną 4 tygodnie przed zakupem i od razu krzyczy RABAT gdy opona ma DOT z zeszłego roku. Fakt, że może wynikać to z większych przebiegów rocznych, po prostu i tak dana opona może być wymieniona ze względu na zużycie po 2-3 latach od zakupu (czyli jako 5-6 letnia), u nas jeździmy mniej i z automatu opona będzie starsza, co nie wpływa korzystnie na jej właściwości.

 

Sytuację pogłębia oponeo, które jako największy detalista w PL ma w systemie info o dacie produkcji.

 

Co do samej logistyki u producenta, wszystko tak jest poukładane żeby opona była tam jak najkrócej. Skoro składowanie kosztuje a oponę ze starym DOT trzeba sprzedać taniej, to producent nie ma interesu żeby je kisić w magazynie tylko chce zrobić jak najlepszą rotację. Oczywiście w całym łańcuchu dostaw zawsze gdzieś zostaje jakiś "osad", czasem rynek nie podaje tak jak było zakładane i stąd opony ze "starym" DOT na rynku.

  • Lubię to 3
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Piotrus nie wiem jak się do tego odnieść. Ale powiem ci że są.auta w których monitorują koła. Sprecyzuje. Pospolita marka X ma zamontowane koła Y na których jest data produkcji opon Z i właśnie producent narzuca aby opony były świeże. Nie zagłębiałem się szczegółowo.ale.sadze żeby nie były to leżaki. A produkcja typu FIFO... 

"First on first out"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, HARDTECHNO napisał:

@Piotrus nie wiem jak się do tego odnieść. Ale powiem ci że są.auta w których monitorują koła. Sprecyzuje. Pospolita marka X ma zamontowane koła Y na których jest data produkcji opon Z i właśnie producent narzuca aby opony były świeże. Nie zagłębiałem się szczegółowo.ale.sadze żeby nie były to leżaki. A produkcja typu FIFO... 

"First on first out"

Ja piszę o aftermarkecie, w OE to co napisałeś jest to jak najbardziej możliwe i pewnie większość producentów ma takie kontrakty.

Producent dokladnie wie jakie opony ma w swojej fabryce, ale poźniej jak produkt trafia do AM nie każdy już ma tak dokładny system magazynowania.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.06.2020 o 19:17, MarcG napisał:

Na chińskich klockach hamulcowych oszczędzasz, teraz czas na stare opony, co następne ? Ważne, że v-power :hehe:

 

Mogę sprzedać kilkuletnie opony 195/60/15, są jak nowe a leżą w garażu i zajmują miejsce ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Piotrus napisał:

W PL mamy fetysz DOT,  wielu kupujących chciałoby mieć oponę wyprodukowaną 4 tygodnie przed zakupem i od razu krzyczy RABAT gdy opona ma DOT z zeszłego roku. 

 

Sytuację pogłębia oponeo, które jako największy detalista w PL ma w systemie info o dacie produkcji.

 

 

O mnie mowa :) moim zdaniem bardzo dobry zwyczaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Piotrus napisał:

Ogólnie sprawa z DOT i data produkcji to nasz lokalny problem. W Europie, nikt nie zwraca na to uwagi - prawo dopuszcza sprzedaż opon do 3 lat od daty produkcji i opony 2 letnie idą na nowe.  W PL mamy fetysz DOT,  wielu kupujących chciałoby mieć oponę wyprodukowaną 4 tygodnie przed zakupem i od razu krzyczy RABAT gdy opona ma DOT z zeszłego roku. \

 

To jest taki sam fetysz jak doktoraty z olejow silnikowych i nadgorliwosc w jego wymienianiu przed czasem ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, rafciojuve napisał:

Spoko, ale jakie to ma znaczenie?

Leżaki mnie nie interesują w cenie katalogowej :)

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Jestem ciekawy . Oczywiście nie musisz odpowiadać, albo możez na priv. 

 

 

Co do leżaków to jaki wiek dla Ciebie jest granicą nowa/leżak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekawy . Oczywiście nie musisz odpowiadać, albo możez na priv. 
 
 
Co do leżaków to jaki wiek dla Ciebie jest granicą nowa/leżak?
170KM 50kkm 2lata,
90KM 50kkm 4Lata,
136KM 50kkm, 5lat,
184KM ....jeszcze dobre ;)

Druga połowa zeszłego roku jest akceptowalna.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mógłbym i kupić opony kilku letnie jakby do produkcji opon dodawali więcej kauczuku naturalnego jak to było kiedyś

teraz dodaje się syntetycznego i opona klasy średnia ,ekonomiczna po kilku latach robi się twarda, plastikowa, śliska,

albo się łuszczy i wygląda jak rybie łuski, lub na bokach opony widać starcze pęknięcia

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Piotrus napisał:

Ogólnie sprawa z DOT i data produkcji to nasz lokalny problem. W Europie, nikt nie zwraca na to uwagi - prawo dopuszcza sprzedaż opon do 3 lat od daty produkcji i opony 2 letnie idą na nowe.  W PL mamy fetysz DOT,  wielu kupujących chciałoby mieć oponę wyprodukowaną 4 tygodnie przed zakupem i od razu krzyczy RABAT

 

Chetnie zaplace pelna cene za swiezy produkt maksymalnie 1 roczny. Robia troche ponad 30kkm rocznie i o ile letnie opony scieram w 4 lata to zimowki wystarczaja mi na 6 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka razy kupiłem kpl opon nowych, które miały 2 lata od czasu produkcji, ale jeżdżę na jednym komplecie z reguły 2 sezony (na letnich oponach wychodzi w sumie 30 kkm), następnie sprzedaję opony za połowę ceny katalogowej. Np rok temu kupiłem do BMW e46 nowe Pirelli Pzero 17" za 1050 zł z 2017r. takie same świeżynki w hurtowni kosztowały 1700 zł, akurat te opony poszły kilka m-cy później wraz z autem do nowego właściciela. Teraz w marcu kupiłem Golfa, który stał na czterech fabrycznych Hankookach Ventus Prime 2, pomimo, że auto i opony mają 5 lat, to jeszcze 5 mm bieżnika na każdej oponie zostało. W bagażniku nówka nigdy nie używana, więc zakupiłem na allegro 1 szt taką samą z 2015r (też nówka z zapasu) za 180 zł i na następny sezon mam już dwie nowe opony (bedą miały wtedy 6 lat), a dwie dokupię pewnie normalne, świeże. Akurat te Hankooki VP2 znam, bo miałem nówki kilka lat temu w innym aucie i spisały się rewelacyjnie zwłaszcza na mokrym, a obecnie w Golfie przetestowałem 5 letnie w chłodne marcowe poranki (włącznie ze śniegiem) i nic im nie brakuje. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Piotrus napisał:

Ogólnie sprawa z DOT i data produkcji to nasz lokalny problem. W Europie, nikt nie zwraca na to uwagi - prawo dopuszcza sprzedaż opon do 3 lat od daty produkcji i opony 2 letnie idą na nowe.  W PL mamy fetysz DOT,  wielu kupujących chciałoby mieć oponę wyprodukowaną 4 tygodnie przed zakupem i od razu krzyczy RABAT gdy opona ma DOT z zeszłego roku. Fakt, że może wynikać to z większych przebiegów rocznych, po prostu i tak dana opona może być wymieniona ze względu na zużycie po 2-3 latach od zakupu (czyli jako 5-6 letnia), u nas jeździmy mniej i z automatu opona będzie starsza, co nie wpływa korzystnie na jej właściwości.

 

Sytuację pogłębia oponeo, które jako największy detalista w PL ma w systemie info o dacie produkcji.

 

Co do samej logistyki u producenta, wszystko tak jest poukładane żeby opona była tam jak najkrócej. Skoro składowanie kosztuje a oponę ze starym DOT trzeba sprzedać taniej, to producent nie ma interesu żeby je kisić w magazynie tylko chce zrobić jak najlepszą rotację. Oczywiście w całym łańcuchu dostaw zawsze gdzieś zostaje jakiś "osad", czasem rynek nie podaje tak jak było zakładane i stąd opony ze "starym" DOT na rynku.

 

Zgadzam się w całej rozciągłości, niektórzy klienci mają takiego pierdolca, że kupując opony w lutym czy marcu mają pretensje że DOT jest ubiegłoroczny, albo życzą sobie żeby każda opona z kompletu była z tego samego tygodnia ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, goofer007 napisał:

 

Zgadzam się w całej rozciągłości, niektórzy klienci mają takiego pierdolca, że kupując opony w lutym czy marcu mają pretensje że DOT jest ubiegłoroczny, albo życzą sobie żeby każda opona z kompletu była z tego samego tygodnia ;(

I mają rację. 

Nie wiem czemu wszyscy z góry zakładają, że na zachodzie jest OK, a nasze pomysły na pewno są głupie. 

Kupujesz nowe auto - chce wiedzieć że jest nowe, a nie np stoi od roku gdzieś, a jak stoi to wolę o tym wiedziec - niekoniecznie musi mi to przeszkadzać, ale wolę mieć wybór. 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.06.2020 o 11:43, Vadero napisał:

I mają rację. 

Nie wiem czemu wszyscy z góry zakładają, że na zachodzie jest OK, a nasze pomysły na pewno są głupie. 

Kupujesz nowe auto - chce wiedzieć że jest nowe, a nie np stoi od roku gdzieś, a jak stoi to wolę o tym wiedziec - niekoniecznie musi mi to przeszkadzać, ale wolę mieć wybór. 

 

Ja nie wiem jak jest w tym temacie na zachodzie, więc się nie wypowiadam pod tym kątem. Auto jeszcze jestem w stanie zrozumieć, ale rozkminiania czy opona została wyprodukowana w listopadzie roku 19  czy w lutym 20 już nie.  Dla mnie to porównywalne jakbym wszedł do sklepu po bułki i kazał dzwonić do piekarni czy te które  kupuję to z pieca wyszły o 2 czy może o 3 w nocy - podobny poziom absurdu.

 

A do dystrybutorów pretensji również nie mam, każdy uczciwie podchodzi do tematu i jeżeli czegoś nie udało się upłynnić i opona nie jest z roku bieżącego lub poprzedniego jest to zawsze oznaczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, goofer007 napisał:

 

Ja nie wiem jak jest w tym temacie na zachodzie, więc się nie wypowiadam pod tym kątem. Auto jeszcze jestem w stanie zrozumieć, ale rozkminiania czy opona została wyprodukowana w listopadzie roku 19  czy w lutym 20 już nie.  Dla mnie to porównywalne jakbym wszedł do sklepu po bułki i kazał dzwonić do piekarni czy te które  kupuję to z pieca wyszły o 2 czy może o 3 w nocy - podobny poziom absurdu.

 

A do dystrybutorów pretensji również nie mam, każdy uczciwie podchodzi do tematu i jeżeli czegoś nie udało się upłynnić i opona nie jest z roku bieżącego lub poprzedniego jest to zawsze oznaczone.

 

Tzn uważasz że nie ma być daty produkcji na oponie? A może jednak została wyprodukowana 2 lata temu i wtedy trochę jest inaczej. 

Przeszkadza Ci ze ludzie mają wybór? 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Vadero napisał:

 

Tzn uważasz że nie ma być daty produkcji na oponie? A może jednak została wyprodukowana 2 lata temu i wtedy trochę jest inaczej. 

Przeszkadza Ci ze ludzie mają wybór? 

 

A napisałem coś takiego?  Ja zupełnie nie o tym. Jeżeli mi coś przeszkadza to pewne zachowania ludzi post factum, bo pal licho jakby od razu deklarowali swoje widzimisię nie marnując czasu innych. I ewentualnie głupie podejście, które na prostym przykładzie bułek przedstawiłem, robisz tak w sklepie jak je kupujesz? Ja nie, ale może ja się nie znam i jednak powinienem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.06.2020 o 19:17, MarcG napisał:

Na chińskich klockach hamulcowych oszczędzasz, teraz czas na stare opony, co następne ? Ważne, że v-power :hehe:

Klocki hamulcowe i tarcze nie sprawiają żadnych problemów, hamują idealnie, nic się nie dzieje i felgi się tak nie brudzą, bo klocki prawie w ogóle się nie pylą.

A co do opon to nie boję się założyć np.: trzyletnich opon, bo nic im nie będzie, a na czterech sztukach cena czasami jest o połowę niższa niż cena nowych.

Obecne opony też były nowe i miały trzy lata i nic im nie dolega opróz tego, że się po prostu już zużyły i powoli trzeba myśleć o wymianie.

Chciałem kupić jeszcze raz te same ale chyba już ich nie produkują.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.