Krisker Napisano 10 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2020 (edytowane) 6000km temu założyłem tarcze hamulcowe wentylowane Mikoda. Nie przyszło mi do głowy, żeby je oglądać jakoś wnikliwie przed montażem. No i ok. 1000km temu zaczęły bić (na początku było OK). Biją bardzo mocno. Dzisiaj zdjąłem jedną z tarcz i zauważyłem, że jest krzywa, ale w dość nietypowy sposób: grubość na całym obwodzie jest prawidłowa (zużycia brak, grubość nominalna jak dla nowej tarczy), ale części robocze (te po obu stronach otworów wentylacyjnych) są różnej grubości w różnych miejscach. Różnice sięgają 2mm, czyli np. wewnętrzna część robocza ma w jednym miejscu 9mm, a zewnętrzna 11mm. Istnieje miejsce na tarczy, gdzie obie strony są równe. Przykład narysowałem na zdjęciu. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem? Przecież to oczywiste, że taka tarcza po rozgrzaniu będzie biła, bo ilość "mięcha" się różni i inaczej będzie pracować. Aż dziwne, że na początku to jakoś działało. Edytowane 10 Czerwca 2020 przez Krisker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 10 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2020 Reklamować i kupić normalne tarcze, a nie Srikody...Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 10 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2020 Normalne też biły (boshe), ale przynajmniej symetryczne były... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 10 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2020 4 minuty temu, Krisker napisał: Normalne też biły (boshe), ale przynajmniej symetryczne były... A było mierzone bicie zaraz po montażu (nowych)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 10 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2020 Nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2020 @Krisker w stilo miałem na przodzie kiedyś wiercone nacinane wentylowane. Niestety szału na nich nie było poza tym że były głośne przy hamowaniu. Dodatkowo powiem ci że tarcze które miałem w CC były nawiercane nacinane e ale lite i tutaj miałem zaskoczenie . Hamowały bardzo dobrze a auto miałem katowane w xtremalnych warunkach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2020 11 godzin temu, Krisker napisał: Spotkał się ktoś z takim przypadkiem? Przecież to oczywiste, że taka tarcza po rozgrzaniu będzie biła, bo ilość "mięcha" się różni i inaczej będzie pracować. Aż dziwne, że na początku to jakoś działało. Tak, spotkał się, sety-niestety jest to dość powszechne i można spotkać takie sztuki zarówno w Mikodach, budżetowych Hartach czy Kraftach jak i w ATE czy Boschu. Ale nie szukał bym w tym powodu bicia tarczy. To musiałby być przypadek bardzo mocno zużytej takiej tarczy i intensywnego hamowania żeby podziało się coś z tytułu różnej pojemności cieplnej "połówek". Wg mnie odpada, błąd przy montażu lub wada samego materiału już prędzej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2020 U mnie mikody tez szybko zaczely bic. Kup textary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2020 @Krisker powiem ci są teraz czasy że trzeba chyba zainwestować w czujnik zegarowy do sprawdzania bicia tarcz ipiasty przed montażem i po montażu a później kontrola po 1000-2000km Znajomy kupił też tarcze do Hyundaia niby jakieś lepsze Brembo i też biją . Czuję drżenie kiwrownicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2020 (edytowane) Ostatnio zamontowałem do Tipo zestaw na przód z Textar-a i jest ok po 3kkm, tarcze i klocki "nie puchną" tak szybko przy hamowaniu z większych prędkości >120km/h w stosunku do org. ale grubość tarczy i klocka też ma znaczenie wtedy. Edytowane 11 Czerwca 2020 przez steyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2020 6 godzin temu, HARDTECHNO napisał: @Krisker powiem ci są teraz czasy że trzeba chyba zainwestować w czujnik zegarowy do sprawdzania bicia tarcz ipiasty przed montażem i po montażu a później kontrola po 1000-2000km Znajomy kupił też tarcze do Hyundaia niby jakieś lepsze Brembo i też biją . Czuję drżenie kiwrownicy Moj mechanik mierzy w ten sposob. Wykryl ze gumiarz wygial mi piaste, po wymianie piasty i tarcz jest idealnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2020 20 godzin temu, Krisker napisał: 6000km temu założyłem tarcze hamulcowe wentylowane Mikoda. Kup SP Performance, będziesz zadowolony. U mnie Lancer krzywił zwykle tarcze (oryginalne też) w kilka tys. km, a na tych przejechałem z 60 tys. i pewnie drugie tyle by wytrzymały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość krawiec Napisano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2020 Godzinę temu, t_kucyk napisał: Moj mechanik mierzy w ten sposob. Wykryl ze gumiarz wygial mi piaste, po wymianie piasty i tarcz jest idealnie. Ale jak? Mlotem walil w kolo? Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2020 56 minut temu, krawiec napisał: Ale jak? Mlotem walil w kolo? Krawiec Musialby chyba walic bezposrednio w piaste... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 12 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2020 12 godzin temu, krawiec napisał: Ale jak? Mlotem walil w kolo? Krawiec Jak się nie smaruje miejsca styku felgi z piastą to czasami lubi się fajnie zapiec na otworze centrującym. Czy walenie młotem w felgę moze skrzywić piastę to trudno powiedzieć ale zdrowie dla łożyska to nie jest... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 13 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2020 Dnia 11.06.2020 o 19:50, krawiec napisał: Ale jak? Mlotem walil w kolo? Krawiec Dokrecenie pneumatem na chama pierwszej sruby gdy felga byla jeszcze pod katem wzgledem piasty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esol Napisano 16 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2020 Ehh... ja to mam zawsze nieszczęście założyć krzywe tarcze na przód. Ledwie założę a już lecę do szwagra na przetoczenie. Ale fachowo to przetacza się wszystko co się da. - zewnętrzne powierzchnie pod klocek - wewnętrzne powierzchnie pod klocek - przylgnia wewnętrzna od strony piasty - przylgnia zewnętrzna od strony felgi - rant zewnętrzny - bo się może okazać że tarcza ma kształt jajka po obwodzie. Całość operacji z demontażem i montażem - ok.4h - jedna przylgnia toczy się przez ok. 30min - wolno i z małym posuwem zbieramy mikrony Tak przetoczony przód - nowy z pudełka lub stary z rantami ale w granicach wymiarów bezpieczeństwa z miejsca likwiduje wibracje podczas jazdy, a zwłaszcza wibracje podczas hamowania i spokojnie wytrzymuje 3-4 zmiany klocków. Toczenie na samochodzie to deczko za mało. I żeby nie było że to jest jakaś wielka tunerka - tu się przetacza zwykłe osobówki i wiejskie maszyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2020 BTW. Jakie są dopuszczalne odchylenia tarczy ? Czy 0.10mm to już dużo ? Na razie mam tarcze założone "na stole", bo mam zdjęte jarzmo. Po założeniu łożysk i tarczy mierzyłem w poziomie i wychodziło mi 0.10mm. Czy po zainstalowaniu w aucie może być inny wynik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 16 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2020 @sherif piasta 0,02 tarcz0,05 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2020 Godzinę temu, HARDTECHNO napisał: @sherif piasta 0,02 tarcz0,05 a piasto-tarcza ? Mogą być różne pomiary w poziomie i pionie ? Przy piaście oglądałem, ze montując tarczę można jakby zniwelować sumę bicie poprzez odpowiednie ułożenie, natomiast jak mam samo jarzmo to rozumiem, że nic to nie da Dzięki ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 16 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2020 @sherif nie wiem jak na stole to mierzysz . Ale powienienis raczej zmierzyć albo na aucie, albo na jakiejś tokarce. Lub urządzeniu wytwarzającym,pomiarowym itp. Przy pomocy wskaźnika zegarowego. Ja tak u siebie wychwycilem bicie piasty która krzywiła mi tarcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2020 4 minuty temu, HARDTECHNO napisał: @sherif nie wiem jak na stole to mierzysz . Ale powienienis raczej zmierzyć albo na aucie, albo na jakiejś tokarce. Lub urządzeniu wytwarzającym,pomiarowym itp. Przy pomocy wskaźnika zegarowego. Ja tak u siebie wychwycilem bicie piasty która krzywiła mi tarcze. Mierzę czujnikiem zegarowym. Na razie nie mam jak sprawdzić tego na aucie, jarzma były wyjęte w celu regeneracji (i wymiany będnów na tarcze), więc przykręciłem mocowanie, osłonę i tarczę. Tylko w pionie nie jestem tego w stanie zamacować. Napisałem do producenta tarcz jaki jest max odchylenie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esol Napisano 16 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2020 Dnia 10.06.2020 o 22:16, Krisker napisał: Aż dziwne, że na początku to jakoś działało. Tarcze idą z odlewu, potem są toczone do do wyglądu który znasz z pudełka. Wewnętrzna część wentylowana nie jest zbyt precyzyjna bo nie jest obrabiana frezem czy innym przyrządem zbyt dokładnie. Przyczyn zwichrowania się tarcz jest kilka od mitycznej kałuży po ostrym hamowaniu do stopionych starych grzejników wymieszanych z kotem. Ja niestety przekonałem się, że nawet spokojnie ułożony komplet tarcza -klocki potrafi się rozjechać po kilku setkach na liczniku bo materiał zapracował termicznie i się ułożył jak chciał.. Tu nie ma się co szczypać, albo wymieniasz (z ryzykiem tego samego, albo idziesz na tokarkę i masz spokój do końca zużycia. Jak to robią miliony kierowców na całym świecie nie mam pojęcia - mnie się zawsze rozjeżdżają - widać nie umiem hamować. Po prostu kup drugi komplet, jak masz kasę, a jak nie masz to daj na tokarkę - chyba taniej wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 16 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2020 5 godzin temu, Esol napisał: Tak przetoczony przód - nowy z pudełka lub stary z rantami ale w granicach wymiarów bezpieczeństwa z miejsca likwiduje wibracje podczas jazdy, a zwłaszcza wibracje podczas hamowania i spokojnie wytrzymuje 3-4 zmiany klocków. Albo jakieś wyjątkowo miękkie klocki albo nie zwracasz uwagi na minimalną dopuszczalną grubość tarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 16 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2020 Ile kosztuje taki najtanszy przyrzad dajacy prawidlowy pomiar bicia? Tez mam problem wibracji na kierownicy i nie wiem czy zabierac sie za to sam. Bylem u jednego mechanika polecanego na forum danej marki i jedyne co stwierdzil ze to moze byc wywazenie kola, oczywiscie nie pomoglo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 16 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2020 Godzinę temu, patgaw napisał: Ile kosztuje taki najtanszy przyrzad dajacy prawidlowy pomiar bicia? Jakieś 70 zeta razem z zegarem (czujnikiem zegarowym). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 17 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2020 @patgaw na all. Jest pełno tylko musisz poszukać z przyssawka magnetyczna. Później centymetr od rantu tarczy przyłożyć główkę czujnika zegarowego.tarcza pokręcić aby wskazówka była na zerze (jeżeli takim się obraca) i kręcisz. Sprawdzając wychylenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esol Napisano 17 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2020 16 godzin temu, volf6 napisał: Albo jakieś wyjątkowo miękkie klocki albo nie zwracasz uwagi na minimalną dopuszczalną grubość tarczy Nie da się nie zwracać uwagi - wszystko wg zaleceń producenta. A klocki fakt - preferuję miękkie. Albo inaczej... lubię jak mi się klocki "kleją" do tarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 17 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2020 Po czyszczeniu i ustawieniu tarczy względem piasty, udało się uzyskać bicie na zimnym 0,015mm. Na chwilę założyłem wcześniejszego boscha i tam nie dało się zejść poniżej 0,07mm. Na razie zrobiłem jedną stronę. Zobaczymy, co uda się osiągnąć po drugiej. W Olsztynie toczenie 100zł/szt. Tarcza Mikody 170zł, Bosch 300zł /szt. Mam nadzieję, że się uda ułożyć to, co mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 8 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2020 (edytowane) https://allegro.pl/oferta/ag639b-czujnik-zegarowy-0-10mm-statyw-magnetyczny-9221595052 Czy takie cos daje wiarygodny pomiar? Bo to wyglada tak samo jak ten czujnik co gosciu uzywa tu na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=w7HFqBGpjZM ale nie ma logo producenta na tarczy zegara wiec nie wiem czy nie jakas podrobka. Mozecie dac linki do tego co wy kupiliscie? @Krisker @HARDTECHNO @volf6 @sherif Edytowane 8 Lipca 2020 przez patgaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 8 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2020 3 minuty temu, patgaw napisał: https://allegro.pl/oferta/ag639b-czujnik-zegarowy-0-10mm-statyw-magnetyczny-9221595052 Czy takie cos daje wiarygodny pomiar? Bo to wyglada tak samo jak ten czujnik co gosciu uzywa tu na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=w7HFqBGpjZM ale nie ma logo producenta na tarczy zegara wiec nie wiem czy nie jakas podrobka. Mozecie dac linki do tego co wy kupiliscie? @Krisker @HARDTECHNO @volf6 @sherif Ja mam chyba identyczny, kupowałem tutaj: https://allegro.pl/oferta/czujnik-statyw-magnetyczny-do-mierzenia-bicia-8458897129 Nie mam porównania do jakiś mega profi urządzeń, u jednego mechanika widziałem też taki sam z allegro . Przy robieniu skrzyni mierzyłem luzy, porównywałem ze szczelinomierzem i pomiar się pokrywał, więc jak na moje amatorskie zastosowanie jest jak najbardziej wystarczający. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 8 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2020 3 minuty temu, patgaw napisał: https://allegro.pl/oferta/ag639b-czujnik-zegarowy-0-10mm-statyw-magnetyczny-9221595052 Czy takie cos daje wiarygodny pomiar? Bo to wyglada tak samo jak ten czujnik co gosciu uzywa tu na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=w7HFqBGpjZM ale nie ma logo producenta na tarczy zegara wiec nie wiem czy nie jakas podrobka. Mozecie dac linki do tego co wy kupiliscie? @Krisker @HARDTECHNO @volf6 @sherif Czujnik zegarowy jak czujnik-powinien działać a, ze chiński to trudno. Jak się będziesz delikatnie z nim obchodził to posłuży. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 8 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2020 21 minut temu, patgaw napisał: Czy takie cos daje wiarygodny pomiar? Da radę 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 8 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2020 @patgaw będzie ok. Ale musisz uważać na niego. Taki czujnik jest drastycznie uczulony na uderzenia itp 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 9 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2020 Napisze po raz milionowy. Zakładać z miernikiem bicia tarcz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2020 Dnia 11.06.2020 o 11:30, HARDTECHNO napisał: Znajomy kupił też tarcze do Hyundaia niby jakieś lepsze Brembo i też biją . Czuję drżenie kiwrownicy Mam w ASO Hyundai założony komplet tarcze i klocki i po 10 kkm czuję lekkie drżenie przy hamowaniu. Będę reklamował na przeglądzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 9 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2020 @rwIcIk reklamuj. Bo z czasem może nawet bardziej drżeč. A propos. Ja kupiłem komplet OEM tarcz z Magneti Marelli plus klocki Magneti Marelli. Oryginał Aftermarket . Przejechane ok 20kkm i zero czegokolwiek(przód) a wcześniej miałem gumowate mikody Nacinane nawiercane wentylowane. I kilka razy toczyłem aż w końcu na złom poszły. Dziadostwo... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 9 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2020 Mam w ASO Hyundai założony komplet tarcze i klocki i po 10 kkm czuję lekkie drżenie przy hamowaniu. Będę reklamował na przeglądzie.To ile kilometrów wytrzymały ori hamulce, że już zmienione ?Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 9 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2020 @Spajdi u mnie w stilo fabryczny zestaw ok.200kkm (jtd103kw/140km) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 9 godzin temu, Spajdi napisał: To ile kilometrów wytrzymały ori hamulce, że już zmienione ? 45 kkm AT, a do tego chyba za małe do tego gabarytu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 10 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 3 godziny temu, rwIcIk napisał: 45 kkm AT, a do tego chyba za małe do tego gabarytu. Biły czy zużyte ponad limit czy po prostu ASO zmieniło? I jeszcze pytanie ta wymiana w ramach gwarancji (za darmo) czy płatna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 7 minut temu, volf6 napisał: Biły czy zużyte ponad limit czy po prostu ASO zmieniło? I jeszcze pytanie ta wymiana w ramach gwarancji (za darmo) czy płatna? Płatna wymiana - sam zleciłem. Tarcze i klocki były zużyte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 10 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 3 minuty temu, rwIcIk napisał: Płatna wymiana - sam zleciłem. Tarcze i klocki były zużyte. To trochę lipa, tarcze powinny wytrzymać nieco dłużej niż klocki... Chyba, że jeździsz jak jakiś wariat drogowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 9 minut temu, volf6 napisał: To trochę lipa, tarcze powinny wytrzymać nieco dłużej niż klocki... Chyba, że jeździsz jak jakiś wariat drogowy Delikatnie. Te hamulce tyle wytrzymują. Dodatkowo dobija je pełzający automat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 10 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 1 godzinę temu, volf6 napisał: To trochę lipa, tarcze powinny wytrzymać nieco dłużej niż klocki... Chyba, że jeździsz jak jakiś wariat drogowy Zależy od konstrukcji. W poprzednich autach dojeżdżałem spokojnie do 120kkm na tarczach i ponad połowę tego na klockach - przy zwykłych OEM konstrukcjach. W XC70 przy 50kkm wymieniono mi tarcze i klocki ... z tyłu, bo to niby norma a jakoś mój styl jazdy się nie zmienił . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 10 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 @sherif już chyba takich zestawów.na lata nie robią. Teraz jakość nawet w parze z cena nie idzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 11 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2020 A wiec kupilem z allegro ten czujnik, instrukcji w ogole nie bylo ale znalazlem w internecie: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://instrukcje.aptel.pl/_hurt/ag639a.pdf&ved=2ahUKEwjvqsiN_cXqAhUOFpoKHeSQDMoQFjAAegQIARAB&usg=AOvVaw3YD9axfb-GtyPJr0AIxeLu I teraz pytanie do czego sluza te przyciski? Bo tym po prawej chyba cos pokrecilem i nie wiem czy nie rozkalibrowalem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 12 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2020 @patgaw centralny jest do wymiany tzw trzpienia na dowolną długość. A ten po prawej lewej do blokady tarczy. Samego mechanizmu nie da.sie regulować. Jest fabrycznie ustawiony i skalibrowany. Standardowo masz końcówkę jakiejś tam.dlugosci . Możesz dokupić.jezeli potrzebujesz dłuższą w zależności od dostępu statywu i miejsca itp. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 15 Września 2020 Udostępnij Napisano 15 Września 2020 (edytowane) https://www.vagczesci.pl/product-pol-17058-SRUBA-KOLA-M14X1-5X27-VW-AUDI-SKODA-SEAT-WHT001812.html Mam taka srube do kola, czego moge uzyc jako dystansu zeby zmierzyc bicie tarczy? Bo przy zdjetym kole nie wchodzi do konca. Edytowane 15 Września 2020 przez patgaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 15 Września 2020 Udostępnij Napisano 15 Września 2020 Dnia 10.07.2020 o 09:09, volf6 napisał: Biły czy zużyte ponad limit czy po prostu ASO zmieniło? I jeszcze pytanie ta wymiana w ramach gwarancji (za darmo) czy płatna? U mojej żony w i10 poległy tylne hamulce przy 45 kkm. Tzn. poległy wcześniej, ale dopiero przy tym przebiegu zauważyłem, że tylne tarcze są zardzewiałe, ale udało się wymienić na gwarancji wraz z lewym zaciskiem (a już myślałem, że będę musiał walczyć o wymianę gwarancyjną). Co ciekawe na przeglądzie 3 miesiące wcześniej nie zwrócono uwagi, a musiały być już zardzewiałe i kontrola hamulców jest w zakresie czynności. Pewnie liczyli, że za chwilę zrobię to za własną kasę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.