fosfor Napisano 16 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2020 Cześć! mam problem z Hyundaiem i20 1.2 noPB. Po kilku dniach postoju, nie odpala. Po przekręceniu kluczyka nie słychać pompy. Jeśli pokręcę go kilka(naście) sekund i wcisnę gaz, to odpala i potem pracuje ok. Akumulator wydaje się ok, bo kręci bez wysiłku. Po odpaleniu też jedzie ok i nie gaśnie, obroty trzyma, więc raczej nie jest to też pompa ani przekaźnik. Macie może jakiś pomysł co się może dziać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AndrzejW Napisano 17 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2020 (edytowane) 21 godzin temu, fosfor napisał: Cześć! mam problem z Hyundaiem i20 1.2 noPB. Po kilku dniach postoju, nie odpala. Po przekręceniu kluczyka nie słychać pompy. Jeśli pokręcę go kilka(naście) sekund i wcisnę gaz, to odpala i potem pracuje ok. Akumulator wydaje się ok, bo kręci bez wysiłku. Po odpaleniu też jedzie ok i nie gaśnie, obroty trzyma, więc raczej nie jest to też pompa ani przekaźnik. Macie może jakiś pomysł co się może dziać? Miałem kiedyś takie objawy w Lanosie. Po pewnym czasie skończyło się wymianą pompy paliwa. Któregoś dnia po prostu definitywnie odmówiła współpracy. Po wymianie pompy wszystkie problemy zniknęły, tak więc to ona była przyczyną. Pod koniec posiadania Lanosa podobne objawy się powtórzyły, ale tutaj zawiniła instalacja alarmowa, która odcinała zapłon i pompę paliwa. Nie naprawiałem już tego, po pewnym czasie samochód poszedł na złom (miał już kilka innych braków konicznych do uzupełnienia, których koszt zaczynał przewyższać wartość samochodu). Edytowane 17 Czerwca 2020 przez AndrzejW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fosfor Napisano 17 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2020 Dzięki! Spróbuję jeszcze wymienić akumulator, ma na pewno ponad 6 lat, wiec mu nie zaszkodzi. Dam znac, czy w tym wypadku pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 17 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2020 32 minuty temu, fosfor napisał: Dzięki! Spróbuję jeszcze wymienić akumulator, ma na pewno ponad 6 lat, wiec mu nie zaszkodzi. Dam znac, czy w tym wypadku pomogło. Bez żadnych pomiarów to wróżenie z kuli... choć akumulatora (w opisywanym przypadku) bym nie wywróżył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fosfor Napisano 17 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2020 (edytowane) 2 godziny temu, volf6 napisał: Bez żadnych pomiarów to wróżenie z kuli... choć akumulatora (w opisywanym przypadku) bym nie wywróżył To "daleki strzał", ale problem pojawia się tlyko po co najmniej kilku dniach postoju. po odpaleniu już jeździ dobrze, także trudno zgadywać. Kolejne ranki tez odpala ok. Zmotywowałes mnie do pomiaru: 12,3V na wyłączonym, 10,4-11 przy uruchamianiu ok 13 po odpaleniu. Z okolic listwy słychać przez chwilę pisk przy przekręconym kluczyku. Przed uruchomieniem i po wyłączeniu. To normalne? Edytowane 17 Czerwca 2020 przez fosfor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 18 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2020 nie znam się ale chyba zbyt nisko spada napięcie przy uruchamianiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 18 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2020 @fosfor ładowanie powinieneś mieć grubo w okolicach 13,9-14,4 v jeżeli twoje auto nie ma udziwnień.. Sproboje zapiąć inny Aku tzn. może masz na zmianę ale 12,3V na postoju to już Aku mówi GoodBye. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 18 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2020 ma takie i20 1.2, obecnie stoi po 2-3 tyg nie odpalane i nie ma takich problemów. Aku widać że jest słaby, też ma ~6 lat kręci słabo ale auto pali od kolokwialnego "strzała" jak trzeba. Nawet nie sprawdzałem mu napięcia na aku skoro pali padlina. To auto ma filtr paliwa o dziwo w zbiorniku, raz zmieniałem. Może warto go sprawdzić. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 18 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2020 8 minut temu, HARDTECHNO napisał: @fosfor ładowanie powinieneś mieć grubo w okolicach 13,9-14,4 v jeżeli twoje auto nie ma udziwnień.. Sproboje zapiąć inny Aku tzn. może masz na zmianę ale 12,3V na postoju to już Aku mówi GoodBye. U Nas I20 z 2009r już ma chyba "ynteligentny alternator", albo auto jeździ z niesprawnym altkiem od 6 lat. Na wolnych obrotach po nagrzaniu napięcie oscyluje w okolicach ~13V, załączenie świateł mijania powoduje podbicie wolnych obrotów i wzrost ładowania do ~14V. Nigdy nie było problemów z odpalaniem więc nie szukałem dziury w całym. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 18 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2020 @steyr myślałem że siedzi tam zwykły altek. No cóż. Nieznajomość koreańskich wynalazków się odbija. Z ciekawości jakim kablem + soft się diagnozuje Hyundai? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hevimental Napisano 18 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2020 Mam to samo w i30 1.6, jeszcze się za to nie zabrałem, ale po przeczytaniu info w necie w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić czy nie zapchało się sitko w filtrze paliwa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 18 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2020 6 minut temu, hevimental napisał: Mam to samo w i30 1.6, jeszcze się za to nie zabrałem, ale po przeczytaniu info w necie w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić czy nie zapchało się sitko w filtrze paliwa Diesle to najczęściej dotyka. W moim już czyszczone było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 18 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2020 (edytowane) 2 godziny temu, HARDTECHNO napisał: @fosfor ładowanie powinieneś mieć grubo w okolicach 13,9-14,4 v jeżeli twoje auto nie ma udziwnień.. Sproboje zapiąć inny Aku tzn. może masz na zmianę ale 12,3V na postoju to już Aku mówi GoodBye. Czyli co -akumulator ma siłę, by rozrusznikiem ''żwawo'' kręcić a nie daje rady pompki paliwa uciągnąć?- chyba przesadzasz Edytowane 18 Czerwca 2020 przez volf6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 18 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2020 14 godzin temu, fosfor napisał: Zmotywowałes mnie do pomiaru: 12,3V na wyłączonym, 10,4-11 przy uruchamianiu ok 13 po odpaleniu. Gdzie to mierzyłeś? Na pompce zmierz, głównie wtedy jak nie chce się uruchomić-wtedy będzie można ją wykluczyć albo zostanie główną podejrzaną 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 18 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2020 (edytowane) 46 minut temu, HARDTECHNO napisał: @steyr myślałem że siedzi tam zwykły altek. No cóż. Nieznajomość koreańskich wynalazków się odbija. Z ciekawości jakim kablem + soft się diagnozuje Hyundai? ECM silnika standardowo poprzez OBDII ELM327. Z diagnozą reszty podzespołów jest problem, tanimi interfejsami i itp nie do ogarnięcia. Dlatego nie lubię Hyundai-a, lubię być nie zależny od mechaników/elektroników jak np. w przypadku Fiata Edytowane 18 Czerwca 2020 przez steyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 18 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2020 3 minuty temu, volf6 napisał: Gdzie to mierzyłeś? Na pompce zmierz, głównie wtedy jak nie chce się uruchomić-wtedy będzie można ją wykluczyć albo zostanie główną podejrzaną Dokładnie, przyjrzeć się jej skoro jej nie słychać przy pierwszym odpalaniu jak autor podaje. I tak jak pisałem, na pewno jest filtr w zbiorniku i to nie zwykłe sitko tylko cały filtr wymienny. Wymieniałem go z 2-3 lata temu w tym I20 bo auto nieraz od razu gasło po odpaleniu, stąd się zdziwiłem jak wyciągnąłem pompę z baku że ma to filtr paliwa. W Punto2 przy lpg nigdy nie miałem problemów z zasilaniem PB, tam żadnych filtrów paliwa nie ma. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 18 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2020 Cześć! mam problem z Hyundaiem i20 1.2 noPB. Po kilku dniach postoju, nie odpala. Po przekręceniu kluczyka nie słychać pompy. Jeśli pokręcę go kilka(naście) sekund i wcisnę gaz, to odpala i potem pracuje ok. Akumulator wydaje się ok, bo kręci bez wysiłku. Po odpaleniu też jedzie ok i nie gaśnie, obroty trzyma, więc raczej nie jest to też pompa ani przekaźnik. Macie może jakiś pomysł co się może dziać?Wpiąć żarówkę równolegle w obwód pompy paliwa, najlepiej przy samej wtyczce, i będzie wiadomo czy dostaje napięcie czy coś z samą pompą pozdr.Wysłane z mojego Archos 50 Saphir przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fosfor Napisano 18 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2020 Dzięki Panowie, sprawdzę w niedzielę, czy objawy wróciły i jeśli tak, to pomierzę pompę. :ok: Z udziwnień, to jest zakryta płytką przyklejoną jakimś silikonem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hevimental Napisano 18 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2020 10 godzin temu, rwIcIk napisał: Diesle to najczęściej dotyka. W moim już czyszczone było. ja mam benzyne 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.