Skocz do zawartości

Surround Rear Vision - Citroen


Maxit

Rekomendowane odpowiedzi

Ma ktoś z Was jakąś głębszą wiedzę na temat tego wynalazku?

 

Jak widać na filmiku za każdym razem po uruchomieniu samochodu trzeba zaakceptować "regulamin". To jakiś tytan intelektu wymyślił.

 

Da się to jakoś wyłączyć, żeby od razu po uruchomieniu działało?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, 29 napisał:

to raczej zalecenie prawnikow PSA bylo;]

 

Może, ale w żadnym innym samochodzie nie trzeba tyle rzeczy wcisnąć żeby zacząć jechać... Jakiś dramat.

W innych autach wyświetla się powiadomienie (np. przez 5 sekund) a potem zaczyna działać.

 

Gdyby tą energię poświęcili ma lepszy montaż gum, które odpadły przez pierwsze 3 miesiące, to może by jakiś sukces osiągnęli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Maxit napisał:

W innych autach wyświetla się powiadomienie (np. przez 5 sekund) a potem zaczyna działać.

W Avensis z każdym uruchomieniem radio informuje że korzystanie z internetu może być płatne, a navi też za każdym razem wyświetla jakąś regułkę.

 

Także ten ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Piotrus napisał:

W Avensis z każdym uruchomieniem radio informuje że korzystanie z internetu może być płatne, a navi też za każdym razem wyświetla jakąś regułkę.

 

U mnie nawigacja za każdym razem chce akceptacji :no:

 

  • Haha 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, rwIcIk napisał:

U mnie nawigacja za każdym razem chce akceptacji :no:

 

 

takie czasy. Kiedyś trzeba było po uruchomieniu silnika za każdym razem włączyć światła, teraz światła są automatyczne za to trzeba klikać jakieś komunikaty na wyświetlaczach i wyłączać strart-stop ;]

  • Lubię to 5
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, rwIcIk napisał:

U mnie nawigacja za każdym razem chce akceptacji :no:

 

W Ioniqu coś wyświetla, ale po chwili znika i działa....

 

Ale żeby uruchomić Android Auto trzeba się zatrzymać i zaciągnąć ręczny :O

  • Haha 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Piotrus napisał:

W Avensis z każdym uruchomieniem radio informuje że korzystanie z internetu może być płatne, a navi też za każdym razem wyświetla jakąś regułkę.

 

Także ten ...

 

Toyota robiła dobre samochody.... kiedyś ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maxit napisał:

Ma ktoś z Was jakąś głębszą wiedzę na temat tego wynalazku?

 

Jak widać na filmiku za każdym razem po uruchomieniu samochodu trzeba zaakceptować "regulamin". To jakiś tytan intelektu wymyślił.

 

Da się to jakoś wyłączyć, żeby od razu po uruchomieniu działało?

 

 

 

Mój samochód też wyświetla jakąś informację po uruchomieniu. Wystarczy dotknąć ekranu w dowolnym miejscu i ona znika. Ale można też ją zignorować i po rozpoczęciu jazdy sama znika.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Ryb napisał:

Mój samochód też wyświetla jakąś informację po uruchomieniu. Wystarczy dotknąć ekranu w dowolnym miejscu i ona znika. Ale można też ją zignorować i po rozpoczęciu jazdy sama znika.

:ok:

 

I masz super. A ten wynalazek - trzeba nacisnąć mocno konkretny przycisk pod "lusterkiem". Jak zwykle żabojady zrobiły po swojemu...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Piotrus napisał:

W Avensis z każdym uruchomieniem radio informuje że korzystanie z internetu może być płatne, a navi też za każdym razem wyświetla jakąś regułkę.

 

Także ten ...

 

Kojarzę z firmowego Aurisa. Koszmarne rozwiązanie. Jeden dzień wsiadania i wysiadania, i już cię kurwica strzela. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, spad napisał:

Kojarzę z firmowego Aurisa. Koszmarne rozwiązanie. Jeden dzień wsiadania i wysiadania, i już cię kurwica strzela. 

Dobrze, że nie wymaga podpisania deklaracji RODO...... 🙂

Ten wątek mocno mnie zniechęca do szukania nowoczesnego samochodu. Mam 10-letni i chyba on pozostanie najmłodszym, jaki miałem.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Bartłomiej napisał:

Dobrze, że nie wymaga podpisania deklaracji RODO...... 🙂

Ten wątek mocno mnie zniechęca do szukania nowoczesnego samochodu. Mam 10-letni i chyba on pozostanie najmłodszym, jaki miałem.

 

Kwestia rozwiązań i podejścia do tematu. W VAG tego nie ma, nic nie klikasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Tipo z radiem U7 również za każdym razem pojawia się komunikat z możliwością akceptacji, ale po paru sekundach chyba załącza się "samoakceptacja" bo radio się włącza. Jak kliknę akceptację to radio po prostu szybciej przejdzie do panelu głównego. Nie trzeba nic klikać, akceptować rozmiar buta i itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, steyr napisał:

W Tipo z radiem U7 również za każdym razem pojawia się komunikat z możliwością akceptacji, ale po paru sekundach chyba załącza się "samoakceptacja" bo radio się włącza. Jak kliknę akceptację to radio po prostu szybciej przejdzie do panelu głównego. Nie trzeba nic klikać, akceptować rozmiar buta i itp.

Dokładnie w Tipo jest jak piszesz, kilka sekund i komunikat znika, jak masz kamerę cofania i włączasz silnik na wstecznym to komunikat się nie pojawia od razu, tylko obraz z kamery, dopiero po przejściu na bieg do przodu komunikat wraca na te kilka sekund. Android Auto aktywuje się od razu bez żadnego komunikatu,  bez niepotrzebnych operacji, wystarczy wpięcie kabla. 

Ale ponieważ w świecie automotive zmiany softów są na porządku dziennym to pewno w wielu markach wersja modelowa MY' może działać na innej zasadzie.  Producenci z jednej strony bronią się przed roszczeniami jak i z drugiej chcą ulepszać dla satysfakcji klientów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, steyr napisał:

W Tipo z radiem U7 również za każdym razem pojawia się komunikat z możliwością akceptacji, ale po paru sekundach chyba załącza się "samoakceptacja" bo radio się włącza. Jak kliknę akceptację to radio po prostu szybciej przejdzie do panelu głównego. Nie trzeba nic klikać, akceptować rozmiar buta i itp.

 

Temat jest taki, że radio da się przeżyć. Ale ten system to lusterko wsteczne + kamera cofania. Zwykle jak wsiadasz do auta i ruszasz, to są to rzeczy zwyczajnie potrzebne... Bardziej niż radio...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maxit napisał:

 

Temat jest taki, że radio da się przeżyć. Ale ten system to lusterko wsteczne + kamera cofania. Zwykle jak wsiadasz do auta i ruszasz, to są to rzeczy zwyczajnie potrzebne... Bardziej niż radio...

 

Zgadza się, Fiat-y to proste samochody po prostu bez zbędnych komplikacji z reguły. Czyli awaria tego systemu w Citroenie uniemożliwia dalszą jazdę, skoro żeby ruszyć trzeba coś klikać. Chyba że w przypadku awarii system się dezaktywuje i jest możliwość jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, steyr napisał:

Zgadza się, Fiat-y to proste samochody po prostu bez zbędnych komplikacji z reguły. Czyli awaria tego systemu w Citroenie uniemożliwia dalszą jazdę, skoro żeby ruszyć trzeba coś klikać. Chyba że w przypadku awarii system się dezaktywuje i jest możliwość jazdy.

 

Da się ruszyć, tylko nie masz funkcji kamery/elektronicznego lusterka... Przy wyjeżdżaniu z miejsc parkingowych to się przydaje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zuraw ma to w swoim nowy Peugeocie – chwali sobie bardzo. Jest jeszcze kamerka pod prawym lusterkiem i na ekranu marker pokazujący koniec auta – przydatne przy szukaniu miejsca do parkowania równoległego 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedługo zanim wejdziesz do auta będzie się prosić o akceptację regulaminu korzystania z samochodu. Generalnie moim zdaniem motoryzacja z ilością elektroniki schodzi na psy. Jeszcze będziemy tęsknić za samochodami z początku XXI wieku

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.06.2020 o 09:58, Maxit napisał:

Ma ktoś z Was jakąś głębszą wiedzę na temat tego wynalazku?

 

Jak widać na filmiku za każdym razem po uruchomieniu samochodu trzeba zaakceptować "regulamin". To jakiś tytan intelektu wymyślił.

 

Da się to jakoś wyłączyć, żeby od razu po uruchomieniu działało?

 

 

 

Mam w swoim Peugeocie i jak napisał Tomcat - rewelacyjne rozwiązanie! Fakt, jest trochę irytujące to każdorazowe wyłączanie komunikatu, ale skoro tego nie przeskoczysz, to nie ma się co denerwować - przyjdzie aktualizacja to się zmieni. Ja mam długą blaszankę z hakiem holowniczym i dodatkowo z czujnikami parkowania z przodu i z tyłu i parkowanie nim jest łatwiejsze niż preszkloną osobówką - kamera czerwoną inią zaznacza "koniec" samochodu, ale haka w niej nie widać. Sprawdziłem gdzie jest ten "koniec" - za linią jest jeszcze jakieś 30cm luzu. Druga fajna rzecz to przy cofaniu pomarańczową przerywaną pokazuje dokąd otwierają się każde drzwi, więc jeśli zamierzasz je otwierać przy ścianie wiesz do którego momentu cofać. Kamera boczna. Moim zdaniem kontrowersyjna. Rzeczywiście w manetce jest guzik do przełączania widoków między kamerą tylną i boczną, ale i tak zmieniając pas ruchu nie ma czasu na przełączanie obrazów. Kilka razy mało nie zdjąłe samochodu z boku. Zaleta? Rzeczywiście można podejrzeć jaka fura stoi koło ciebie w korku w całkowicie niewidocznym z pozycji keirowcy miejscu.

 

Co bym zmienił? Po pierwsze to automatyczne wyłączanie komunikatu na lusterku po uruchomieniu silnika - powinno samo się wyłączać po  kilku sekundach. Po drugie format obrazu. Wyświetlacz sprawia wrażenie "kwadratu"- 4:3. Zdecydowanie wolałbym 16:9, albo w ogóle panoramę w kształcie standardowych lusterek z jednoczesnym wyświetlaniem z obydwóch kamer. Może któraś aktualizacja pozwoli na samodzielne ustawianie opcji wyświetlacza... Największa wada? Nie da się przejrzeć, bo nigdzie nie ma lusterka - nawet w daszkach...

 

Czy wybór SV był słuszny? Zdecydowanie tak! Jedno z lepszych rozwiązań do blaszanki, więc jeśli się zastanawiasz, o nie ma nad czym!

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.06.2020 o 14:52, steyr napisał:

 

Zgadza się, Fiat-y to proste samochody po prostu bez zbędnych komplikacji z reguły. Czyli awaria tego systemu w Citroenie uniemożliwia dalszą jazdę, skoro żeby ruszyć trzeba coś klikać. Chyba że w przypadku awarii system się dezaktywuje i jest możliwość jazdy.

 Jest to nieprawda. Można nie klikać i pojechać. Jedno nie ma związku z drugim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, TomcatT4 napisał:

@Zuraw ma to w swoim nowy Peugeocie – chwali sobie bardzo. Jest jeszcze kamerka pod prawym lusterkiem i na ekranu marker pokazujący koniec auta – przydatne przy szukaniu miejsca do parkowania równoległego 😉

 

Zgadza się. Możliwe, że w topowej wersji osobwki będzie automatyczne parkowanie. W partnerze nie ma, ale rzeczywiście szukając przełużoną blaszanką miejsca równoległego, linia oznaczająca koniec samochodu przydaje się do znalezienia wystarczająco długiego miejsca parkingowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Zuraw napisał:

Jedno z lepszych rozwiązań do blaszanki, więc jeśli się zastanawiasz, o nie ma nad czym!

 

Dzięki za wykład, ale... przeczytałeś pytanie?

 

Mam Berlingo z tym systemem. System jest co do zasady fajny, ale dość niedopracowany. Wkurza mnie, że trzeba to naciskać stąd pytanie czy można coś zrobić, żeby działało od razu.

Przyciskiem OK zmieniasz kamerę, ale przyciskiem zmiany kamery nie da się zaakceptować regulaminu. Depresja.

 

IMO największą porażką jest to, że 1/4 ekranu LCD zajmuje informacja z którego rzutu kamery obecnie korzystasz... Mogli LEDy zrobić, albo kwadracik w lewym górnym rogu z ikoną, a nie zabierać tyle ekranu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze? Nie przeczytałem. Przygnało mnie tu przywołanie Tomcata. A że jestem po kilku drinkach to... wiesz jak jest :-) 

Co do reszty masz rację - mam te same spostrzeżenia! Trzeba poczekać na jakąs aktualizację. Nie sądzę, że w wersji wyspiarskiej mają inne wyświetlacze, więc to wszystko kwestia softu.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.06.2020 o 11:43, Maxit napisał:

 

W Ioniqu coś wyświetla, ale po chwili znika i działa....

 

Ale żeby uruchomić Android Auto trzeba się zatrzymać i zaciągnąć ręczny :O

Dlatego trzeba kupowac auta gdzie da sie to wylaczyc na stale po wyjezdzie z salonu w swoim garazu :phi: 

Dnia 17.06.2020 o 09:58, Maxit napisał:

Ma ktoś z Was jakąś głębszą wiedzę na temat tego wynalazku?

 

Jak widać na filmiku za każdym razem po uruchomieniu samochodu trzeba zaakceptować "regulamin". To jakiś tytan intelektu wymyślił.

 

Da się to jakoś wyłączyć, żeby od razu po uruchomieniu działało?

 

 

Znajac francuzow i ich multimedia to moze sie zawiesic i nie odjedziesz :hehe: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.06.2020 o 11:24, maro_t napisał:

 

takie czasy. Kiedyś trzeba było po uruchomieniu silnika za każdym razem włączyć światła, teraz światła są automatyczne za to trzeba klikać jakieś komunikaty na wyświetlaczach i wyłączać strart-stop ;]

I zaakceptować regulamin użytkownika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Marcin L. napisał:

Tak przy okazji - Chińczycy to lepiej ogarnęli ;) i bez głupich komunikatów.

Można zamontować chyba do każdego samochodu. Koszt całości to jakieś 1500 zł na Aliexpress. 

 

 

 

 

Chryste Panie!!! Choć surround vision jest postępem w stosunku do klasycznego lusterka, to przy tym czymś jest jakimś niedorozwojem technicznym.... Chończycy naprawdę zrobili coś rewelacyjnego! I słowo daję chciałbym to mieć w drugim samochodzie, ale wielkość tego wyświetlacza niestety trochę komplikuje sprawę. No i zastanawia mnie jak wykonana jest komunikacja z przyciskami w kierownicy? Bo opcji ma w ciul....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Zuraw napisał:

No i zastanawia mnie jak wykonana jest komunikacja z przyciskami w kierownicy? Bo opcji ma w ciul....

 

Canbus. Sporo samochodów mają "rozpracowanych". Chyba najlepiej te ze stajni VW.

Pewnie jak to zawsze, z jednymi samochodami będzie współpracować lepiej, z innymi gorzej.

Bywa że obsługują nawet sterowanie automatyczną klimatyzacją. :)  Albo wyświetlaniem informacji z radia na zegarach. 

 

Natomiast jak to zwykle bywa z chińskimi zabawkami, trzeba przeczytać pół internetu by wiedzieć co z czym będzie działać i nie wpakować się w jakieś bagno.

 

Żeby nie było tak różowo, to mimo że mają kupę bajerów to nie mają podstawowych rzeczy np nie obsługują ściemniania ekranu zintegrowanego z deską i automatycznej regulacji głośności w zależności od prędkości...

 

Edytowane przez Marcin L.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.