Skocz do zawartości

BMW 116i - wciąga olej


mariox

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Piszę w imieniu Koleżanki. Posiada model 1 z silnikiem 1.6, wtrysk bezpośredni (wspólne dziecko z Peżotem). Autko ma przebieg poniżej 100 kkm, ale wciąga olej, z opowiadań wychodzi, że około 0,5l na 1000 - 1500 km. Dziewczyna trochę panikuje, więc chciałem podpytać, jak ta sprawa wygląda u Was?

 

Jak to kupiła, to od razu jej powiedziałem, że silnik ze słyszenia nie najlepiej ma się w kwestiach trwałości, ale sam takiego auta nie posiadałem, więc wolę zapytać tu, niż powielać stereotypy.

 

Już drugi raz zapala się lampka sygnalizująca niskie ciśnienie oleju. Auto jest można powiedzieć z pewnego źródła, od osoby znajomej, więc licznik nie jest przekręcony. Przed zakupem stał dwa lata w garażu, bo poprzednia właścicielka jeździła służbowym.

 

Auto nie zostawia plam, więc to raczej nie wyciek, a konsumpcja. Ewentualny remont jak wiadomo, tani nie będzie.

 

Pytanie: da się z tym jeździć? Jak to wygląda u Was?

 

Przy okazji - zna ktoś jakiś w miarę ogarnięty serwis tej marki w warszawie i okolicach? Niekoniecznie autoryzowany (nawet chetniej nieautoryzowany), ale taki, gdzie ktos kojarzy te silniki?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja mam tą jednostkę VTI w 308CC , nie ma co się stresować ja swojemu dolewam co 800-900km 0,4l

image.jpeg.67eb860e55b4e4a10d43019c7ccdba3a.jpeg

i jadę dalej.

Miałem po zakupie trochę obaw jak po pierwszej wymianie oleju przejechałem 1000km a tu komputer mi krzyczy żebym olej skontrolował bo mało.

Ostatnio przejechałem 2900km od wymiany i dopiero wtedy mi to zakomunikował.

Serwis Peugeota twierdzi że to i tak mało bo mają klientów którzy dolewają litr na 1000-1500km.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

W poprzedniej "1" znikał olej

po wymianie uszczelniaczy (gdzieś przy zaworach) jak ręka odjął 

ale to musi podjechać do mechanika od BMW (w dzień naprawy naszej 1 przyjechała też 1 z podobnymi objawami i robili całkiem cos innego za inną kasę) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

1 wycieki (nawet minimalne-nie moglem dac wiary, ale w mojej e39 "podciekajacy" dekiel zaworowy "robil" 1l/2400km)

2 separator oleju, tzw odma (nie robi roboty jak jest uszkodzona lub silnik ma nieszczelnosci)

3 uszczelniacze zaworowe (mozna to sprawdzic rozpedzajac samochod do powiedzmy130-140 km/hna 5 biegu i nie wciskajac sprzegla zdejmujemy calkowicie noge z gazu, tak wytracamy predkosc do okolo 80 km/h i wciskamy gaz w podloge- bedzie dym za samochodem- znaczy uszczelniacze leja)

4 pierscienie zgarniajace (raz zagotowany silnik i moga byc do wywalenia- traca sprezystosc, nie zbieraja oleju, a tzw baka za samochodem nie ma bo katalizatory robia robote)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...
  • 4 miesiące później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.