Jump to content

BMW 116i - wciąga olej


mariox
 Share

Recommended Posts

Cześć!

 

Piszę w imieniu Koleżanki. Posiada model 1 z silnikiem 1.6, wtrysk bezpośredni (wspólne dziecko z Peżotem). Autko ma przebieg poniżej 100 kkm, ale wciąga olej, z opowiadań wychodzi, że około 0,5l na 1000 - 1500 km. Dziewczyna trochę panikuje, więc chciałem podpytać, jak ta sprawa wygląda u Was?

 

Jak to kupiła, to od razu jej powiedziałem, że silnik ze słyszenia nie najlepiej ma się w kwestiach trwałości, ale sam takiego auta nie posiadałem, więc wolę zapytać tu, niż powielać stereotypy.

 

Już drugi raz zapala się lampka sygnalizująca niskie ciśnienie oleju. Auto jest można powiedzieć z pewnego źródła, od osoby znajomej, więc licznik nie jest przekręcony. Przed zakupem stał dwa lata w garażu, bo poprzednia właścicielka jeździła służbowym.

 

Auto nie zostawia plam, więc to raczej nie wyciek, a konsumpcja. Ewentualny remont jak wiadomo, tani nie będzie.

 

Pytanie: da się z tym jeździć? Jak to wygląda u Was?

 

Przy okazji - zna ktoś jakiś w miarę ogarnięty serwis tej marki w warszawie i okolicach? Niekoniecznie autoryzowany (nawet chetniej nieautoryzowany), ale taki, gdzie ktos kojarzy te silniki?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ja mam tą jednostkę VTI w 308CC , nie ma co się stresować ja swojemu dolewam co 800-900km 0,4l

image.jpeg.67eb860e55b4e4a10d43019c7ccdba3a.jpeg

i jadę dalej.

Miałem po zakupie trochę obaw jak po pierwszej wymianie oleju przejechałem 1000km a tu komputer mi krzyczy żebym olej skontrolował bo mało.

Ostatnio przejechałem 2900km od wymiany i dopiero wtedy mi to zakomunikował.

Serwis Peugeota twierdzi że to i tak mało bo mają klientów którzy dolewają litr na 1000-1500km.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

W poprzedniej "1" znikał olej

po wymianie uszczelniaczy (gdzieś przy zaworach) jak ręka odjął 

ale to musi podjechać do mechanika od BMW (w dzień naprawy naszej 1 przyjechała też 1 z podobnymi objawami i robili całkiem cos innego za inną kasę) 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

1 wycieki (nawet minimalne-nie moglem dac wiary, ale w mojej e39 "podciekajacy" dekiel zaworowy "robil" 1l/2400km)

2 separator oleju, tzw odma (nie robi roboty jak jest uszkodzona lub silnik ma nieszczelnosci)

3 uszczelniacze zaworowe (mozna to sprawdzic rozpedzajac samochod do powiedzmy130-140 km/hna 5 biegu i nie wciskajac sprzegla zdejmujemy calkowicie noge z gazu, tak wytracamy predkosc do okolo 80 km/h i wciskamy gaz w podloge- bedzie dym za samochodem- znaczy uszczelniacze leja)

4 pierscienie zgarniajace (raz zagotowany silnik i moga byc do wywalenia- traca sprezystosc, nie zbieraja oleju, a tzw baka za samochodem nie ma bo katalizatory robia robote)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 months later...

W przedliftach N45 jest ok. Wiadomo, że przy katowaniu może coś wziąć. Przy normalnej jeździe z doświadczenia powiem, że od wymiany do wymiany (15 tys km) dolany raptem około 1L.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.