Jump to content

Recommended Posts

Ja bym chciał się dowiedzieć czy są kraje w których scotoiler jest zabroniony? Takie info usłyszałem od znajomego i moge sobie wyobrazić jakieś kraje o dużym reżimie eko np Austria lub Szwajcaria. Ktoś to potwierdzi?

Edited by 1Marek1
Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, 1Marek1 napisał:

Ja bym chciał się dowiedzieć czy są kraje w których scotoiler jest zabroniony? Takie info usłyszałem od znajomego i moge sobie wyobrazić jakieś kraje o dużym reżimie eko np Austria lub Szwajcaria. Ktoś to potwierdzi?

Brzmi jak jakieś urban legends.

Nawet jeśli lokalne przepisy zabraniają montażu bo np nie ma homologacji, to jadąc na motocyklu z PL Ciebie to nie będzie dotyczyć.

Link to post
Share on other sites
Dnia 20.06.2020 o 18:23, Piotrus napisał:

Brzmi jak jakieś urban legends.

Nawet jeśli lokalne przepisy zabraniają montażu bo np nie ma homologacji, to jadąc na motocyklu z PL Ciebie to nie będzie dotyczyć.

Myśle że nie chodzi o homologację a o skażenie środowiska (teoretycznie olej bedzie kapać na ziemię. Dlatego chce to potwierdzić.

Edited by 1Marek1
Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, 1Marek1 napisał:

Myśle że nie chodzi o homologację a o skażenie środowiska (teoretycznie olej bedzie kapać na ziemię. Dlatego chce to potwierdzić.

Jak silnik nie pracuje, to nic nie będzie kapać. 

Link to post
Share on other sites
Dnia 22.06.2020 o 11:31, Blues napisał:

Jak silnik nie pracuje, to nic nie będzie kapać. 

Chyba  że płyniesz promem i motocykl jest w ruchu - wtedy pracuje 😀

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Jest tez jeszcze inna kwestia, o ktorej opowiadal mi kumpel na kursie dla szkolacych. Mianowicie olej moze kapac na opone i jak sie ostro smiga na krawedziach to mozna pieknie botanike zaliczyc, tak bylo w jego przypadku po ktorym zdemontowal. 


JAk smigasz spokojnie i nie na krawedzi czy extremaalnie, to bym zalozyl, ale zen lepsiejszy.

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 20.06.2020 o 18:23, Piotrus napisał:

Brzmi jak jakieś urban legends.

Nawet jeśli lokalne przepisy zabraniają montażu bo np nie ma homologacji, to jadąc na motocyklu z PL Ciebie to nie będzie dotyczyć.

tak trochę akademicko:
to prawda, jest jakiś "konkordat na to", ale są granice czego to dotyczy:
 

jak się w takim razie odniesiesz powyższym do zamknięcia dla "legalnych" motocykli północnego Tyrolu w Austrii?
Albo zakaz posiadania czegokolwiek przyczepionego do szyby w samochodzie w Słowacji? (np. gps)

Co do samej olejarki - nic nie kapie, chyba ze ktos ustawi tempo smarowania na "zalej łańcuch". ale to raczej jest zły montaż, niż reguła. dobrze ustawiony nie rozchlapie ani nie sięgnie opony (osłona łańcucha przeciez zbiera ten syf z góry, a z dołu to conajwyzej felgę pobrudzi). takze urban legends...

Ja mam z tym inny problem. Jakos wogole mi sie nie klei wydanie 800+ PLN na patent ktory szpeci, trzeba pilnowac czy dziala a oszczedza 2 min raz na 2 dni (jak podrozujesz) :)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
W dniu 21.10.2020 o 10:53, jimbo22 napisał:

Ja mam z tym inny problem. Jakos wogole mi sie nie klei wydanie 800+ PLN na patent ktory szpeci, trzeba pilnowac czy dziala a oszczedza 2 min raz na 2 dni (jak podrozujesz) :)

Brak stopki centralnej, ciasnota w garażu podziemnym i olejarka zaczyna mieć sens. Założyłem zwykłą za +/- 400 zł. po rabatach, ale zmieniam moto i znalazłem coś takiego:

 

Link to post
Share on other sites

@Blues kiedys widzialem na yt, gostek zrobil sobie reczna olejarke z jakiegos zbiorniczka chyba od plynu hamulcowego, do tego taka reczna pompka do paliwa do kosiarki (taki przezroczysty gumowy grzybek) i kawalek rurki i tyle :) nawet znalazlem dokladnie ten filmik:

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 29.10.2020 o 14:26, Blues napisał:

Brak stopki centralnej, ciasnota w garażu podziemnym i olejarka zaczyna mieć sens. Założyłem zwykłą za +/- 400 zł. po rabatach, ale zmieniam moto i znalazłem coś takiego:

 

straszny kloc do zamontowania i zbędna komplikacja - dodawanie "urządzenia" które analizuje pierdylion rzeczy, styl jazdy itp... w temacie gdzie wystarczy spojrzeć na łańcuch i widać czy trzeba smarować czy nie :) 

do tego pisze ze frajde podróżowania i cieszenia się winklami psuje mu zatrzymywanie się na smarowanie łańcucha... no bez komentarza :) mnie nie przekonał.

Link to post
Share on other sites

Jak podejmowałem decyzję o zakupie scottoilera robiłem dziennie 500-600km na motocyklu, praktycznie codziennie - dla mnie miało znaczenie, jeszcze po jazdach dodatkowe smarowanie - było to według mnie upierdliwe, i poświęcanie na tą czynność nawet kilku minut było wkurzające - kupiłem scottoilera dla świętego spokoju umysłowego :)

Teraz jest to po prostu miły dodatek, nie muszę o tym myśleć gdziekolwiek nie jadę, czy to w deszczu czy po szutrach. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 20.10.2020 o 12:46, andy7 napisał:

Jest tez jeszcze inna kwestia, o ktorej opowiadal mi kumpel na kursie dla szkolacych. Mianowicie olej moze kapac na opone i jak sie ostro smiga na krawedziach to mozna pieknie botanike zaliczyc, tak bylo w jego przypadku po ktorym zdemontowal. 


JAk smigasz spokojnie i nie na krawedzi czy extremaalnie, to bym zalozyl, ale zen lepsiejszy.

 

 

w teorii tak, w praktyce nie mam z tym problemów. 

W dniu 29.10.2020 o 16:20, ulik87 napisał:

@Blues kiedys widzialem na yt, gostek zrobil sobie reczna olejarke z jakiegos zbiorniczka chyba od plynu hamulcowego, do tego taka reczna pompka do paliwa do kosiarki (taki przezroczysty gumowy grzybek) i kawalek rurki i tyle :) nawet znalazlem dokladnie ten filmik:

 

 

zbiornik z płynu hamulcowego do ciągnika C-360...

Ja mam najprostsze rozwiązanie grawitacyjne, jak zapomnę zakręcić to po kilku h kałuża pod moto 😄

image.png.329251d76eaa5b83fdecb8dcbccbd261.pngimage.png.407fa5329a41d83d17e5c57f15def59a.png

 

Edited by mazi
Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, mazi napisał:

w teorii tak, w praktyce nie mam z tym problemów. 

 

Uwielbiam ludzi ktorzyzawsze wiedzalepiej. NApisalem o przypadku ktory przadazyl sie koledze a TY mi piszesz, ze w teori bo w praktyce niema znaczenia !

 

JA pisze o praktyce, bo kumpel poszedl w botanike, alewidze, ze z czytaniem ze zrozumieniem, cieeeeeeeeeeeeeeeeeeeezko !

 

Jak nie zamykasz opon tylko masz chicnem strips po 4cm na bokach opony, to i owszem, jestem w stanie sie z Toba zgodzic ! :phi:

 

 

.

Link to post
Share on other sites

Zrobilem ze scottoilerem już dobrze ponad 60tyisięcy - kilkukrotnie po Alpach, kilkadziesiąt razy na torze, może nie jestem żaden rossi, ale potrafię swoim XRem ścigi po zakrętach pogonić, o zamykaniu opon nie wspomnę. ;) 

Nic mi na oponę nie kapie - mam e-system, może tutaj jest większa dokładność :)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 4.11.2020 o 13:15, andy7 napisał:

 

Uwielbiam ludzi ktorzyzawsze wiedzalepiej. NApisalem o przypadku ktory przadazyl sie koledze a TY mi piszesz, ze w teori bo w praktyce niema znaczenia !

 

JA pisze o praktyce, bo kumpel poszedl w botanike, alewidze, ze z czytaniem ze zrozumieniem, cieeeeeeeeeeeeeeeeeeeezko !

 

Jak nie zamykasz opon tylko masz chicnem strips po 4cm na bokach opony, to i owszem, jestem w stanie sie z Toba zgodzic ! :phi:

 

 

.

co się ciśniesz. 14 lat jeżdżę motocyklami, w każdym jest scottoiler... jak go ustawisz z głową to nie ma problemu.

 

z resztą nie dyskutuję, bo twój wypowiedzi poziom jest mizerny i nie wiem z jakiego powodu atakujesz mnie.

 

edit: nie liczę czasów Junaka, bo tam zamiast scottoilera pracowała odma podająca opary oleju na łańcuch 😄 Z czasami Junako wsk - cz owymi wychodzi mi... 25 lat na moto... 

Edited by mazi
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, mazi napisał:

co się ciśniesz. 14 lat jeżdżę motocyklami, w każdym jest scottoiler... jak go ustawisz z głową to nie ma problemu.

 

z resztą nie dyskutuję, bo twój wypowiedzi poziom jest mizerny i nie wiem z jakiego powodu atakujesz mnie.

 

Jezeli jezdzisz tym KTM'em, to w Twoim przypadku moze byc OK, kupmel o ktorym pisalem przelecial sie GIXER'em 

 

O tej mizernosci przemilcze ale smieszne jest, ze Ty wiesz zjakiego powodu ja Cie atakuje  !  :phi:

 

Raz, ze Cie nie atakuje a dwa naprawde nie wiam do czego pijesz, no ale dobrze, ze Ty wiesz  :phi:

 

pozdrawiam

 

.

 

 

Link to post
Share on other sites
20 minut temu, andy7 napisał:

 

Jezeli jezdzisz tym KTM'em, to w Twoim przypadku moze byc OK, kupmel o ktorym pisalem przelecial sie GIXER'em 

 

O tej mizernosci przemilcze ale smieszne jest, ze Ty wiesz zjakiego powodu ja Cie atakuje  !  :phi:

 

Raz, ze Cie nie atakuje a dwa naprawde nie wiam do czego pijesz, no ale dobrze, ze Ty wiesz  :phi:

 

pozdrawiam

 

.

 

 

 

Jeżdżę aktualnie 2 motocyklami, jeden bardziej offowo i tutaj Scott to idealne rozwiązanie. Drugim dualowo i tu też jest to super (jak dla mnie). Latam na kostkach lub oponach typu Motoz Tractionator, a więc ostrych. Zamykałem je na bieszczadzkich winklach mając oliwiarkę.

 

Nie jest problemem sama oliwiarka tylko częstotliwość podawania oleju. Jak ustawisz zbyt dużo to olej trafi nie tylko na bok opon, ale może zaciekać na czoło opony i wtedy (w teorii) mogę sobie wyobrazić, że jest szansa wywinąć kuranta.

 

 

Lata temu miałem Scottoilera w szosowych sticte motocyklach. 

 

CO do reszty - przeczytaj swoją przedostatnią wypowiedź i oceń.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
On 11/4/2020 at 12:15 PM, andy7 said:

JA pisze o praktyce, bo kumpel poszedl w botanike, alewidze, ze z czytaniem ze zrozumieniem, cieeeeeeeeeeeeeeeeeeeezko !

 

ze niby wtedy co na filmiku ktory ostatnio wrzucales, co gosciu sie wyebal, to przez olej ze scotoilera? :hmm:

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, ulik87 napisał:

 

ze niby wtedy co na filmiku ktory ostatnio wrzucales, co gosciu sie wyebal, to przez olej ze scotoilera? :hmm:

 

Nie, wypadek mial miejsce z17 lat temu i zdarzyl sie zupelnie innej osobie.

 

 

.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
W dniu 4.11.2020 o 13:15, andy7 napisał:

 

Uwielbiam ludzi ktorzyzawsze wiedzalepiej. NApisalem o przypadku ktory przadazyl sie koledze a TY mi piszesz, ze w teori bo w praktyce niema znaczenia !

 

JA pisze o praktyce, bo kumpel poszedl w botanike, alewidze, ze z czytaniem ze zrozumieniem, cieeeeeeeeeeeeeeeeeeeezko !

 

Jak nie zamykasz opon tylko masz chicnem strips po 4cm na bokach opony, to i owszem, jestem w stanie sie z Toba zgodzic ! :phi:

 

 

.

Uwielbiam ludzi, którzy czerpią tylko z doświadczenia innych wypowiadając się w temacie :hehe: Odrzucasz mam nadzieję opowieści "przy piwku"... 

 

Ja po tym sezonie opierając się na własnych doświadczeniach jestem na tak, jeśli chodzi o olejarkę. Nic nie leci na felgę czy oponę, święty spokój z lataniem z puszką oliwy. Wsiadasz, jedziesz, masz w doopie :ok: Wybór konkretnego modelu pozostaje w kwestii predyspozycji i portfela kupującego.

 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Blues napisał:

Uwielbiam ludzi, którzy czerpią tylko z doświadczenia innych wypowiadając się w temacie :hehe: Odrzucasz mam nadzieję opowieści "przy piwku"... 

 

Ja po tym sezonie opierając się na własnych doświadczeniach jestem na tak, jeśli chodzi o olejarkę. Nic nie leci na felgę czy oponę, święty spokój z lataniem z puszką oliwy. Wsiadasz, jedziesz, masz w doopie :ok: Wybór konkretnego modelu pozostaje w kwestii predyspozycji i portfela kupującego.

 

 

 

Ja ze swojej strony osmiele sie stwierdzic, ze wszysto tez jest kwestia przechylu, kiedy krople oleju loleca nie na lancuch a na opone.

 

.

Link to post
Share on other sites
W dniu 19.11.2020 o 07:22, andy7 napisał:

 

Ja ze swojej strony osmiele sie stwierdzic, ze wszysto tez jest kwestia przechylu, kiedy krople oleju loleca nie na lancuch a na opone.

 

.

Po co wypowiadasz się w kwestii urządzenia, którego jak mniemam po Twoich wpisach nie widziałeś na oczy?... Nie, nie odpowiadaj:facepalm:

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Blues napisał:

Po co wypowiadasz się w kwestii urządzenia, którego jak mniemam po Twoich wpisach nie widziałeś na oczy?... Nie, nie odpowiadaj:facepalm:

 

 

Waszracje, u nas w dzungli nawet sciezek niema, o moturach nie wspomne :phi:

 

 

.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.