Skocz do zawartości

Kombi do 30 tyś co wybrać?


Cezarek

Rekomendowane odpowiedzi

Ok jeszcze jedno pytanie , widzę że są chyba 3 rodzaje wyświetlacza tego centralnego 1. Nawigacja, 2 większy ale nie kolorowy i 3 mniejszy od 2 i jakby z kieszonka pod nim, czy między 2,a 3 jest jakaś znacząca różnica??
Tak, jest. Z tego co kojarzę ten mniejszy z kieszonka jak to nazwales nie obsługuje telefonu. Nie sugeruj się kierownica, Opel składał wszędzie kierownicę multimedialne i nie wszystkie guziki musiały być aktywne w danym modelu. Liczba głośników też była mniejsza w tym najmniejszym. Ogólnie te środkowe też mogły nie mieć BT, więc warto to sprawdzić przy zakupie czy podlaczysz telefon.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, spad napisał:

Tak, jest. Z tego co kojarzę ten mniejszy z kieszonka jak to nazwales nie obsługuje telefonu. Nie sugeruj się kierownica, Opel składał wszędzie kierownicę multimedialne i nie wszystkie guziki musiały być aktywne w danym modelu. Liczba głośników też była mniejsza w tym najmniejszym. Ogólnie te środkowe też mogły nie mieć BT, więc warto to sprawdzić przy zakupie czy podlaczysz telefon.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

Ok dzięki za info , jeszcze co mi się rzuciło w oczy to chyba niektóre wersje miały elektryczny ręczny bo mają tylko guzik, A niektóre normalnie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Cezarek napisał:

Ok dzięki za info , jeszcze co mi się rzuciło w oczy to chyba niektóre wersje miały elektryczny ręczny bo mają tylko guzik, A niektóre normalnie..

 

To była dodatkowa opcja, więc większość będzie miała zwykły.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy ktoś jeździ megane 3 z 1.6 ??, po czytaniu forum Astry widzę że ma parę wad no i skrzynie niestety po lifcie też się psują..

Wiem że megane ma ponad 11s do setki,  ale to już nie taki problem .. ktoś posiada mógł by powiedzieć jak wrażenia i wogole ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale te skrzynki M32 to chyba poprawili po 2013, nie wiem dokładnie co, bo już nie siedzę w Oplach, teraz chyba więcej oleju leją (i inny), zamiast 2,5 to 3L jest lane.

 

W Megance, zdaje się że też będziesz miał skrzynię TL4 - która idealna nie jest i o ile terkotania stricte wynikającego z awarii łożysk raczej nie bedziesz miał, to będziesz słyszał lekki gwizd, podobno to jest z mechanizmu różnicowego. Ja mam tę skrzynię w Lagunie i delikatnie ją słychać, ale jeździłem dwiema przed zakupem swojej i każda to samo miała, bez znaczenia po którym lifcie była. Ludzie na forach Scenica, Laguny, Megane wymieniali nawet te skrzynie i w zasadzie nie słyszałem o przypadku, żeby była totalna cisza.

To tak wspominam, wydaje mi się że te skrzynie TL4 tak pracują i tyle, na pewno nie jest to na taką skalę jak w przypadku M32.

 

Najmniej narzekań słyszałem o skrzyni PK4, która siedzi w dieslu i 2.0T.

 

W poprzednim aucie regenerowałem skrzynię, bo siadły ewidentnie łożyska i tam słychać było mocne terkotanie na 1/2/3 biegu, u siebie tego nie mam, więc póki co nawet nie zaprzątam sobie tym głowy. Coś klęknie to mam człowieka, który zjadł zęby na skrzyniach hondowskich to może po znajomości mi zrobi, a jak nie to do BCS oddam.

 

M32 też jakoś specjalnie bym nie demonizował, tego wypuścili bardzo dużo we Fiacie i w Oplu, więc to jest rozpracowane w warsztatach wzdłuż i wszerz, a nawet jak dopadnie Cię awaria, to zapłacisz raz i będziesz miał spokój.

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Cezarek napisał:

Czy ktoś jeździ megane 3 z 1.6 ??, po czytaniu forum Astry widzę że ma parę wad no i skrzynie niestety po lifcie też się psują..

Wiem że megane ma ponad 11s do setki,  ale to już nie taki problem .. ktoś posiada mógł by powiedzieć jak wrażenia i wogole ??

 

Chyba @Cinek czyms takim powozi...

Jak nie jezdzisz duzo po autostradach z wysokimi predkosciami to powinienes byc zadowolony.

Powyzej 120-130km/h robi sie juz niestety glosno, mimo ze skrzynia 6b,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Cezarek napisał:

Czy ktoś jeździ megane 3 z 1.6 ??, po czytaniu forum Astry widzę że ma parę wad no i skrzynie niestety po lifcie też się psują..

Wiem że megane ma ponad 11s do setki,  ale to już nie taki problem .. ktoś posiada mógł by powiedzieć jak wrażenia i wogole ??

 

Ja jezdzilem taka. Co dokladnie bys chcial wiedziec? Bo dla mnie silnik byl najwieksza wada tego auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, czachabrava napisał:

 

Ja jezdzilem taka. Co dokladnie bys chcial wiedziec? Bo dla mnie silnik byl najwieksza wada tego auta. 

Jak z wielkości w środku, wykonaniem, jakie wady ??

Co ogólnie Ci nie pasowało w tym silniku, wiem że silnik bez turbo to całkiem inna charakterystyka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem coupe, wiec z wielkością Ci nie pomoge. Ale dla dwóch osób z przodu było duzo miejsca.

jak dla mnie Meganka była zaprzeczeniem laweciarskiej passy francuzów, bo z autem nic sie nie działo.

Pewnie zebym kupił wtedy z innym silnikiem to bym jezdził do dzisiaj.

Minusy 1.6 ze skrzynią 6, to przy 110 masz ponad 3000rpm. Na trasie z prędkością 130-140km/h jest tak głośno w kabinie, ze radio automatycznie podgłasza się do takiego stopnia, że ciężko rozmawiać. A na mieście  musisz non stop wachlować biegami. Pominie kwestie dynamiki, ale Fabia kombi 1.4 100KM sie lepiej odpychała od tego 110KM K4M. Spalanie jak na taką małą moc było duze, średnio 11,5l lpg. W trasie przy predkosci 140km/h potrafiła spalić 13l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.07.2020 o 11:03, Cezarek napisał:

Czy ktoś jeździ megane 3 z 1.6 ??, po czytaniu forum Astry widzę że ma parę wad no i skrzynie niestety po lifcie też się psują..

Wiem że megane ma ponad 11s do setki,  ale to już nie taki problem .. ktoś posiada mógł by powiedzieć jak wrażenia i wogole ??

 

Ja jeżdżę megane 3 sprzed liftu, ale 1.5 dCi. W tych silnikach nie musisz się martwić o FAPa w mieście, bo sam się wypala nawet na postoju. W związku z tym olałbym to 1.6.

U mnie spalanie po mieście to max w zimie 6,5l, na trasie przy 90-110 okolice 4l, a autostradowe max 5,5l.

90KM jest ze skrzynią "5" i bez dwumasy, 110 KM skrzynia "6" i dwumasa. Ja mam 90KM i latałem nim do Bułgarii i do Włoch ze 2 razy... Do spokojnej jazdy wystarczy.

Zawieszenie raczej komfortowe, w środku rządzi plastik. Jedyne co robiłem to rozrząd, hamulce, końcówki drążków kierowniczych, jedną świecę żarową i termostat za 90zł. Przebieg 180 000km.

Cena od 20 000zł za auto z polskiego salonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, OPAL napisał:

 

Ja jeżdżę megane 3 sprzed liftu, ale 1.5 dCi. W tych silnikach nie musisz się martwić o FAPa w mieście, bo sam się wypala nawet na postoju. W związku z tym olałbym to 1.6.

U mnie spalanie po mieście to max w zimie 6,5l, na trasie przy 90-110 okolice 4l, a autostradowe max 5,5l.

90KM jest ze skrzynią "5" i bez dwumasy, 110 KM skrzynia "6" i dwumasa. Ja mam 90KM i latałem nim do Bułgarii i do Włoch ze 2 razy... Do spokojnej jazdy wystarczy.

Zawieszenie raczej komfortowe, w środku rządzi plastik. Jedyne co robiłem to rozrząd, hamulce, końcówki drążków kierowniczych, jedną świecę żarową i termostat za 90zł. Przebieg 180 000km.

Cena od 20 000zł za auto z polskiego salonu.

Jakie wtryski tam siedzą i jak z ich regeneracją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się, że nie każdy K9K ma piąty wtrysk, nie wskażę konkretnych rewizji, które mają lub nie mają, bo jest tego sporo, 836 ma piąty wtrysk, nowszy 636 nie ma, a jak reszta to nie mam pojęcia, na catcar.info trzeba sprawdzać :ok: 

 

A wtryski to tam raczej Siemensa siedzą już teraz tylko, wcześniej Delphi.

 

Rozważałem dość mocno Megane III w wersji kombi, mi pasowało w tym wszystko, wykończenie całkiem dobre, twarde boczki to zauważyłem, że były z tyłu, ale ja oglądałem jeden egzemplarz z programu Renault Selection, jak czytałem o 1.5 dCi to one w większości mają dobre opinie lub nawet bardzo dobre. Jest jeszcze 1.6 dCi - mało znany, opinie też niezłe, tam coś było z wyciekiem spod pokrywy wałków rozrządu, uszczelnienie tego było droższe, bo z tą pokrywą coś było zintegrowane :ok: 

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem dziś astra 1.4 turbo i citroenem c5 2.0hdi 163 konie.

Powiem tak Citroen bardziej mi pasuje od Astry , ale bije się z myślami co do paliwa..

A więc, auto na powiedzmy mniej więcej 5 lat i 100tys przebiegu i wychodzi mi na to że astra w Lpg przez okres użytkowania spali 20 000zl (20zl×100) plus instalacja 3000 = 23 000 zł

Citroen (kupuje taniej diesla ) czyli spali mniej więcej 23zl na 100 kilometrów czyli koszt paliwa na 100 tyś kilometrów dla tych dwóch samochodów wychodzi porównywalne.

Który samochód byście wybrali w takiej sytuacji ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie roczniki? Przebiegi? Ceny obu?

 

To dwa różne auta, Cytryna na pewno jest większa i wygodniejsza, ale ryzyko awarii jest większe, bo to jednak diesel - dobry co prawda , a poza tym to Citroen - najlepiej mieć wyspecjalizowany serwis.

 

I w jednym i drugim może paść turbo, dwumasa, w Astrze dochodzi skrzynia - tu powinieneś mieć rezerwę 2-2,5kpln na ewentualną jej naprawę. Może się zepsuje a może nie, lepiej być przygotowanym, żeby potem nie żałować.

 

Dla rodziny 2+2 wybrałbym Citroena z uwagi na wielkość i wygodę podróżowania. Ceny części nie zabijają, a pewnie są na podobnym poziomie co w Oplu - trzeba to zweryfikować. 

 

Też szukałem kombi rok temu, ale Astra J mi się nie podobała, zwyczajnie nic do tego auta nie czułem, choć jest to całkiem dobry samochód pod kątem wykonania i dalszego utrzymania. 

 

 

Rozważałeś Octavię II w kombi? Masz tam chyba niezłego diesla i 1.4 TSI (rozrząd zrobisz pewnie za max 3kpln, jeśli nie był wymieniany).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.