Skocz do zawartości

Co kupić do 40 tys


angrius

Rekomendowane odpowiedzi

Powoli badam rynek. Być może po wakacjach coś się będzie kroiło ze zmianą auta. Wymagania:

- raczej kompakt typu hatchback, ewentualnie małe kombi pokroju Clio. Ale nacisk na hatchback z fajnym bagażnikiem (rodzina 2+ dzieci 3 lata i 6 lat), im więcej miejsca w środku tym lepiej 

- automat taki, który nie wymaga kosztownych napraw. Najlepiej hydraulik, ale raczej chyba się nie uda z tym. Póki co jeździłem tylko hydraulikiem, więc nie wiem jak się jeździ cvt czy dsg itp. Odpadają zrobotyzowane AT

- benzyna lub benzyna lubiącą LPG. 

- przebieg dajmy do 150 tys

- rocznik od 2015

- cena do 40 tys, max 45, ale to już by musiało mieć dużo przewagi nad tymi do 40 tys. 

 

Znajdzie się jakieś cudo? W wyszukiwarkach najwięcej wyskakuje focusów 3 generacji. Jaka tam AT siedzi? Warte to zainteresowania? Co jeszcze brać pod uwagę? 

Edytowane przez angrius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, rwIcIk napisał:

Astra J 1,4T z końca produkcji - silnik do gazu, ale chyba lepiej kombi niż hatch.

Tylko czy znajdzie z AT :hmm:

 

 

 

Znalezc to moze znajdzie, ale ta skrzynia nie nalezy do najbardziej udanych...

Ogolnie przy takich wymaganiach to niewiele zostaje do wyboru bo automaty w klasie kompakt to byla rzadkosc.

MOze za wyjatkiem VAG, ale tutaj znowu jest problem na lini rocznik-cena.

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znajdzie VAGa w tych pieniądzach, to będzie miał z przebiegiem 180+ kkm, a i skrzynia DSG będzie już wołała o drugi albo trzeci remont, tudzież wymianę. Auta z DSG kupuje się, jak mają gwarancję. 

Moja propozycja to Astra K 1.4 150 KM AT. Jeździ tego sporo na wynajem minutowy, ludzie depczą ile wlezie, a jakoś nie słychać, żeby się sypały. Spalanie całkiem niskie, lpg raczej odpada (bezpośredni wtrysk), jedyne słuchy, to że silniki dość mocno narażone na LSPI.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tipo HB lub SW 1.6 AT.

Prosty, wolnossący, bez wodotrysków, raczej dla spokojnie nastawionych kierowców, ale póki co nikt nie zgłasza problemów z tym motorem i skrzynią, no i gaz  lubi. 

Z nowszych konstrukcji to może być najtańsza opcja.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kaczorek79 napisał:

 

Moja propozycja to Astra K 1.4 150 KM AT. Jeździ tego sporo na wynajem minutowy, ludzie depczą ile wlezie, a jakoś nie słychać, żeby się sypały. Spalanie całkiem niskie, lpg raczej odpada (bezpośredni wtrysk), jedyne słuchy, to że silniki dość mocno narażone na LSPI.

Tam siedzi AT 6T40/45. Nie sądzę aby GM coś poprawił. Pęka falisty pierścień zespołu sprzęgieł i robi rozpierduchę na 7-12 tyś. Wiem to z autopsji.

Ma ktoś doświadczenie jak się sprawuje AT w Kia/Hyundai ?

Venga/ix35, i30/cee'd. 

Edytowane przez robciolas
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kaczorek79 napisał:

Jak znajdzie VAGa w tych pieniądzach, to będzie miał z przebiegiem 180+ kkm, a i skrzynia DSG będzie już wołała o drugi albo trzeci remont, tudzież wymianę. Auta z DSG kupuje się, jak mają gwarancję. 

Moja propozycja to Astra K 1.4 150 KM AT. Jeździ tego sporo na wynajem minutowy, ludzie depczą ile wlezie, a jakoś nie słychać, żeby się sypały. Spalanie całkiem niskie, lpg raczej odpada (bezpośredni wtrysk), jedyne słuchy, to że silniki dość mocno narażone na LSPI.

 

Ale tam jest chyba ta sama skrzynia co w Astrze J i potrafi sie dosc kosztownie wysypac przy ok 100kkm...

Sam silnik faktycznie udany i jest szansa znalezc cos krajowego:

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-krajowa-bezwypadkowa-doskonaly-stan-fajne-wyposazenie-ID6D9URj.html#dbe273bcaf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z popularnych portali ogłoszeniowych do 40 tys najwięcej jest focusów 3, ale z tego co czytałem w necie to silniki EB nie są zbyt udane plus niezbyt fortunna skrzynia AT. Astr jest mało. Gdy zwiększę do 45 jest już większy wybór. Jest np P308. Tylko tam też DSG siedzi? Niestety rzeczywiście w kompaktach z AT jest mały wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, robciolas napisał:

Tam siedzi AT 6T40/45. Nie sądzę aby GM coś poprawił. Pęka falisty pierścień zespołu sprzęgieł i robi rozpierduchę na 7-12 tyś. Wiem to z autopsji.

 

Możliwe, ja tam o awariach skrzyń w AK nie słyszałem, ale też nie sądzę, żeby firma kupiła na wynajem minutowy prawie 1000 aut, gdyby była taka skucha.

Wiadomo, jak ludzie nie swoim jeżdżą...

Edytowane przez kaczorek79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, angrius napisał:

Z popularnych portali ogłoszeniowych do 40 tys najwięcej jest focusów 3, ale z tego co czytałem w necie to silniki EB nie są zbyt udane plus niezbyt fortunna skrzynia AT. 

Co takiego złego czytałeś o EB? Ja akurat taki mam, rodzice też mają EB ... o fordach można powiedzieć wiele złego, ale akurat silniki EB to jedna z ich najmocniejszych stron. Pierwsze serie 1.0EB miały wadę w układzie chłodzenia, która została wyeliminowana dawno temu .. a poza tym to raczej ich jakość pozytywnie wyróżnia się przy konkurencyjnych jednostkach. Na tle kilkuletnich TSI lub Francuskich małych silników turbo, to te EB są właśnie relatywnie bezproblemowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Azbest napisał:

Co takiego złego czytałeś o EB? Ja akurat taki mam, rodzice też mają EB ... o fordach można powiedzieć wiele złego, ale akurat silniki EB to jedna z ich najmocniejszych stron. Pierwsze serie 1.0EB miały wadę w układzie chłodzenia, która została wyeliminowana dawno temu .. a poza tym to raczej ich jakość pozytywnie wyróżnia się przy konkurencyjnych jednostkach. Na tle kilkuletnich TSI lub Francuskich małych silników turbo, to te EB są właśnie relatywnie bezproblemowe.

Właśnie o chłodzeniu. Od ktorych roczników problem już nie istnieje? A coś o skrzyni AT powiesz? Bo o niej też niezbyt pochlebne opinie biegają po necie... Nie powiem... Taki focusik nie jest zły. Mógłbym się takim zainteresować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, ja tam o awariach skrzyń w AK nie słyszałem, ale też nie sądzę, żeby firma kupiła na wynajem minutowy prawie 1000 aut, gdyby była taka skucha.
Wiadomo, jak ludzie nie swoim jeżdżą...
Na wynajem minutowy to auta pójdą do ludzi na długo przed końcem gwarancji :ok:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o chłodzeniu. Od ktorych roczników problem już nie istnieje? A coś o skrzyni AT powiesz? Bo o niej też niezbyt pochlebne opinie biegają po necie... Nie powiem... Taki focusik nie jest zły. Mógłbym się takim zainteresować 
Skrzynie automatyczne w Focusie to dwusprzeglowy Powershift.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@angrius szkoda że przegapiłes noc cudów fiata 18/19 czerwiec. Mieli takie upusty że szok. Sedan 1.4 95km za 40tysi,Hatch i kombi od 45 można było wytargac... Jedyny minus że auta z 2019. No ale jak.kgos chce jeździć te x lat to się oplaca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, angrius napisał:

 

Znajdzie się jakieś cudo? W wyszukiwarkach najwięcej wyskakuje focusów 3 generacji. Jaka tam AT siedzi? Warte to zainteresowania? Co jeszcze brać pod uwagę? 

szukaj czegoś takiego

https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-auris-toyota-auris-1-6-benzyna-navi-klimatronik-alu-ID6D9jIJ.html?

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, angrius napisał:

Z popularnych portali ogłoszeniowych do 40 tys najwięcej jest focusów 3, ale z tego co czytałem w necie to silniki EB nie są zbyt udane plus niezbyt fortunna skrzynia AT. Astr jest mało. Gdy zwiększę do 45 jest już większy wybór. Jest np P308. Tylko tam też DSG siedzi? Niestety rzeczywiście w kompaktach z AT jest mały wybór.

EB mial problem z wyciekajacym plynem chlodniczym. Byla akcja naprawcza poza tym problemow brak. Jednak sama skrzynia to raczej kiepska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Maciej__ napisał:

Skrzynie automatyczne w Focusie to dwusprzeglowy Powershift.

W przypadku TDCi, EcoBoosty mialy 6AT (jakis mariaz Forda i GM)

 

8 godzin temu, wujek napisał:

EB mial problem z wyciekajacym plynem chlodniczym. Byla akcja naprawcza poza tym problemow brak. Jednak sama skrzynia to raczej kiepska.

Ale to tylko 1.0 125 KM, ktorego z automatem pewnie ciezko znalezc...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, angrius napisał:

Właśnie o chłodzeniu. Od ktorych roczników problem już nie istnieje? A coś o skrzyni AT powiesz? Bo o niej też niezbyt pochlebne opinie biegają po necie... Nie powiem... Taki focusik nie jest zły. Mógłbym się takim zainteresować 

Tam jakaś rura chyba pękała z tego co kojarzę, ale to szybko poprawili a wypuszczane silniki naprawiali. Nie pamiętam roczników, ale to tylko początkowy wypust był wadliwy i tylko 1.0. 

O AT hydraulicznych nie słyszałem nic złego ... ogólnie wiele złego było o dwusprzęgłowych PowerShiftach parowanych z benzynowymi silnikami - ale nie wiem czy skrzynie PS parowali z silnikami EB innymi niż 2.0 w Mondeo?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, robciolas napisał:

Ma ktoś doświadczenie jak się sprawuje AT w Kia/Hyundai ?

Venga/ix35, i30/cee'd. 

 

Bardzo dobrze. Tam siedzą przeważnie 6b hydrauliki. Dużo żywotniejsze, niż późniejsze DCT dwusprzęgłowe. 

W Vendze może być jeszcze 4b hydraulik, chyba dopiero pod koniec produkcji dali 6b. W pozostałych będzie 6b. 

Wymieniać ATF odpowiedniego rodzaju i jeździć. Silniki i skrzynie to mocna strona koreańców.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, 29 napisał:

Wlasnie, wiec po co piszesz mu, ze "Skrzynie automatyczne w Focusie to dwusprzeglowy Powershift.", kiedy go to nie dotyczy?

 

Moj blad, jezdzilem Mondeo i S-max 2.0 Ecoboost i tam siedziala dwusprzeglowka, wiec zalozylem ze w Focusie bedzie podobnie.

A diesel byl z PSA a oni lacza te silniki z hydrauliczna skrzynia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, tomy napisał:

Problem w tym, że te litrowe ecoboosty wcale takie ekonomiczne nie są i potrafią ładnie wciągnąć.

Ja to jeśli chodzi o automat we współczesnym aucie byłbym bardziej asekuracyjny. W nowym aucie ok, ale używka koło 150tkm to manual.

 

Popieram. W miescie, wspomniana Fiesta z automatem spokojnie pod 10 litrow dochodzi. I na trasie tez nie jest tak oszczedna jak TSI, raczej średnio 6-6,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Moj blad, jezdzilem Mondeo i S-max 2.0 Ecoboost i tam siedziala dwusprzeglowka, wiec zalozylem ze w Focusie bedzie podobnie.

A diesel byl z PSA a oni lacza te silniki z hydrauliczna skrzynia.

 

W fordach była trochę ruletka z tymi skrzyniami. W dieslach wkładali Powershift, w benzyniakach 2.0T również. W 1.5T i 1.6 n/a były hydrauliki. W jakiejś serii diesli były chyba hydrauliki, ale większość 2.0 TDCi ma Powershift.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tomy napisał:

Problem w tym, że te litrowe ecoboosty wcale takie ekonomiczne nie są i potrafią ładnie wciągnąć.

Ja to jeśli chodzi o automat we współczesnym aucie byłbym bardziej asekuracyjny. W nowym aucie ok, ale używka koło 150tkm to manual.

Ja mam 1.5 EB w mieście jest przeciętnie oszczędny, za to w trasie pali mało. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.06.2020 o 09:12, gregoryj napisał:

 

Popieram. W miescie, wspomniana Fiesta z automatem spokojnie pod 10 litrow dochodzi. I na trasie tez nie jest tak oszczedna jak TSI, raczej średnio 6-6,5.

Bo jest zrywniejsze moje 1.0 170KM palilo w trasie kolo 10l w miescie 8l. Jak sie spokojnie jezdzi to znow  spalanie stukowe czy inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujek napisał:

Bo jest zrywniejsze moje 1.0 170KM palilo w trasie kolo 10l w miescie 8l. Jak sie spokojnie jezdzi to znow  spalanie stukowe czy inne.

tu chodzilo o wersje 125 kuca bez dodatkowych chipsow. Pali więcej niż 1,4 tsi o podobnej mocy. Możliwe ze mala roznica jest dzięki hydraulicznej skrzyni w Fordzie kiedy w VW jest DSG. Ale ogolnie EB pala więcej niż TSI o podobnej mocy i dynamice. Na pewno 10-20% wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Seth napisał:

Na grupie Mondeo MK4 zwykło się pisać Powershit :]

Nie wiem czy słusznie, co jakiś czas faktycznie ktoś pyta ile kosztuje remont. Pytanie tylko, czy ze wszystkimi automatami tak nie jest, że potrafią paść.

 

Na forach dużo słyszy się, że w skrzyniach pada mechatronika przy przebiegach 150 - 200 kkm.

Za to kolega, który posiada 2.0 TDCi z Powershiftem jeszcze nigdy nie uskarżał się na jej problemy a auto jest chyba właśnie w granicach 150 - 200 kkm. Pewnie wszystko przed nim?

Znajomy ujeżdżał mondeo z 2.0T i Powershiftem, skarżył się na silnik, że problem z dolotem, problem z czymś tam, ale skrzynie chwalił. Rozwalił i kupił kolejnego Powershifta ;]

Dziwne to trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.06.2020 o 10:15, komor napisał:

 

Na forach dużo słyszy się, że w skrzyniach pada mechatronika przy przebiegach 150 - 200 kkm.

Za to kolega, który posiada 2.0 TDCi z Powershiftem jeszcze nigdy nie uskarżał się na jej problemy a auto jest chyba właśnie w granicach 150 - 200 kkm. Pewnie wszystko przed nim?

Znajomy ujeżdżał mondeo z 2.0T i Powershiftem, skarżył się na silnik, że problem z dolotem, problem z czymś tam, ale skrzynie chwalił. Rozwalił i kupił kolejnego Powershifta ;]

Dziwne to trochę.

Co do skrzyni to czy w S-max (2015r)jest właśnie powershift ? Kolega w zeszłym roku kupił 2.0TDCi z przebiegiem ok 70-80kkm (sprowadzane). Wszystko było ok do czasu wymiany oleju, którą zresztą ASO zalecało. Wymienił olej, pojeździł z 2m-ce i na naprawę skrzyni musiał wywalić ok5tys pln. Także, albo przebieg kręcony, albo w skrzyni było coś wlane co pozwoliło użytkować auto, albo PH.

Edytowane przez Lukas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Lukas napisał:

Co do skrzyni to czy w S-max (2015r)jest właśnie powershift ? Kolega w zeszłym roku kupił 2.0TDCi z przebiegiem ok 70-80kkm (sprowadzane). Wszystko było ok do czasu wymiany oleju, którą zresztą ASO zalecało. Wymienił olej, pojeździł z 2m-ce i na naprawę skrzyni musiał wywalić ok5tys pln. Także, albo przebieg kręcony, albo w skrzyni było coś wlane co pozwoliło użytkować auto, albo PH.

 

Tak, w 2.0 TDCi były Powershift.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.06.2020 o 16:18, angrius napisał:

Powoli badam rynek. Być może po wakacjach coś się będzie kroiło ze zmianą auta. Wymagania:

- raczej kompakt typu hatchback, ewentualnie małe kombi pokroju Clio. Ale nacisk na hatchback z fajnym bagażnikiem (rodzina 2+ dzieci 3 lata i 6 lat), im więcej miejsca w środku tym lepiej 

- automat taki, który nie wymaga kosztownych napraw. Najlepiej hydraulik, ale raczej chyba się nie uda z tym. Póki co jeździłem tylko hydraulikiem, więc nie wiem jak się jeździ cvt czy dsg itp. Odpadają zrobotyzowane AT

- benzyna lub benzyna lubiącą LPG. 

- przebieg dajmy do 150 tys

- rocznik od 2015

- cena do 40 tys, max 45, ale to już by musiało mieć dużo przewagi nad tymi do 40 tys. 

 

Znajdzie się jakieś cudo? W wyszukiwarkach najwięcej wyskakuje focusów 3 generacji. Jaka tam AT siedzi? Warte to zainteresowania? Co jeszcze brać pod uwagę? 

 

Tu bym zakończył poszukiwania.

 

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-4t-140km-1-wlasc-automat-full-wersja-cosmo-navi-kamera-cofania-ID6D9lo5.html?

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, bizz napisał:

 

kiera jakaś zjechana

czemu na kołpakach jak taki wypas?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.06.2020 o 22:41, kaczorek79 napisał:

Możliwe, ja tam o awariach skrzyń w AK nie słyszałem, ale też nie sądzę, żeby firma kupiła na wynajem minutowy prawie 1000 aut, gdyby była taka skucha.

Wiadomo, jak ludzie nie swoim jeżdżą...

A to firma kupuje 5 letnie pod wynajem? 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mrBEAN napisał:

A to firma kupuje 5 letnie pod wynajem? 😁

A autor wątku szuka nowego auta do 40 k? To może pytanie z innej strony, auta nowe kupione do najmu krótkoterminowego posiadają jakąś gwarancję producenta? Chodzi o gwarancję w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.