Skocz do zawartości

Nowy kompakt w leasingu


angrius

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, paulluck napisał:

 

Patrzyłem właśnie wczoraj na ceny Aurisa i chyba mocno poszły w górę... Ja mojego dokładnie 2 lata temu kupiłem jako rocznego z przebiegiem 22 tys km za 75 tys w salonie. A widzę że teraz jest mój 3 latek wyceniony na ok 70 tys zł. Ciekawe.

 

Co do dynamiki to trzeba pojeździć, na papierze nie wygląda to jakoś nadzwyczajnie ale w rzeczywistości jest dużo lepiej, główna zasługa tutaj jest skrzyni biegów, skrzynia eCVT ma tą zaletę że nie ma praktycznie żadnych opóźnień, naciskasz gaz przy dowolnej prędkości i samochód od razu jedzie, w manualu lub jakimś innym automacie zanim się zredukuje bieg to trwa, może potem wrażenie przyspieszenia jest lepsze (na pewno dźwiękowo lepsze :) ) ale czasowo już nie i okazuje się że Hybrydą jesteś już daleko, a inne dopiero zaczynają przyspieszać 😄

Oczywiście wiele zależy od tego jak kto lubi jeździć, jak ktoś lubi spokojną i mega płynną jazdę to hybryda jest dla niego, jak lubi szarpane wciskanie w fotel to nie jest dla niego.

 

 

W marcu oglądałem w Toyocie Aurisy z października 2018 roku, czyli 1,5 roczne. Najtańszy był za 79 kPLN i to z większym przebiegiem ok. 40 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, paulluck napisał:

 

Nic takiego nie występuje jak wyłączanie silnika przy 160km/h, nie wiem jaka jest prędkość maksymalna Aurisa HSD ale na pewno do końca silnik spalinowy ciągnie.

Może Ci się pomyliło z silnikiem elektrycznym na którym można jechać max ok 60-70km/h i potem spalinowy się włącza... Niemniej przy większych prędkościach elektryczny też pomaga przy przyspieszaniu.

Co do praktyczności to się nie wypowiadam bo nie znam i30, niemniej dla mnie jest wystarczająco praktyczne.

 

Jak dla mnie to Auris ma kilka zalet:

1. Ma automat który jest kompletnie bezobsługowy i fajnie działa.

2. Bardzo mało pali, w mieście i w sumie na trasach też.

3. Ma bardzo mały spadek wartości

4. Jest kompletnie bezawaryjny.

5. Bardzo tania obsługa w ASO.

Jeszcze coś bym znalazł.

Co do wad to praktycznie można się doczepić jedynie do dźwięku silnika przy przyspieszaniu, ale to po opanowaniu techniki jazdy i przyzwyczajeniu schodzi na dalszy plan.

 

Wszystko sie nie zgadza oprocz niskiego spalania. Mialem rocznego Aurisa i po prostu szybciej nie pojedzie. Ma to zwiazek z emisja spalin. Mozna to zdjac u tunera. Druga sprawa powyzej 120km/h wyje niemilosiernie nie da sie tym jezdzic poza miastem. Silnik elektryczny dziala do 40km/h. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wujek napisał:

Wszystko sie nie zgadza oprocz niskiego spalania. Mialem rocznego Aurisa i po prostu szybciej nie pojedzie. Ma to zwiazek z emisja spalin. Mozna to zdjac u tunera. Druga sprawa powyzej 120km/h wyje niemilosiernie nie da sie tym jezdzic poza miastem. Silnik elektryczny dziala do 40km/h. 

 

Znaczy że miałeś innego Aurisa niż ja mam, mój spokojnie jedzie ~70 na prądzie i nie wyje nawet przy 140 km/h, może miał coś zepsute albo coś? 😄

Dodatkowo jestem pewien że jedzie więcej niż 160km/h, mój HB w papierach ma że jedzie max 175-180 i jestem pewien że tyle da radę (pytanie tylko po co).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, paulluck napisał:

 

Znaczy że miałeś innego Aurisa niż ja mam, mój spokojnie jedzie ~70 na prądzie i nie wyje nawet przy 140 km/h, może miał coś zepsute albo coś? 😄

Dodatkowo jestem pewien że jedzie więcej niż 160km/h, mój HB w papierach ma że jedzie max 175-180 i jestem pewien że tyle da radę (pytanie tylko po co).

 

Z OffTopu, uważałem że nigdy nie potrzebuje wysokich prędkości maksymalnych, ale w ostatnich miesiącach musiałem kilka razy w tygodniu jeździć do Niemiec i zależało mi na szybkim powrocie. Łatwo było zauważyć że przy stałych 180 km/h jednak trochę nadrabiałem czasu w porównaniu do stałych np. 130 km/h. Po to właśnie dobrze jak kompakt potrafi jechać więcej niż przepisowe 140 km/h :oki: Nie ma sensu tutaj udowadnianie że auto hybrydowe jest super w trasie, bo jest bez sensu ;] Super to jest ono w w zatłoczonym mieście.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, komor napisał:

 

Z OffTopu, uważałem że nigdy nie potrzebuje wysokich prędkości maksymalnych, ale w ostatnich miesiącach musiałem kilka razy w tygodniu jeździć do Niemiec i zależało mi na szybkim powrocie. Łatwo było zauważyć że przy stałych 180 km/h jednak trochę nadrabiałem czasu w porównaniu do stałych np. 130 km/h. Po to właśnie dobrze jak kompakt potrafi jechać więcej niż przepisowe 140 km/h :oki: Nie ma sensu tutaj udowadnianie że auto hybrydowe jest super w trasie, bo jest bez sensu ;] Super to jest ono w w zatłoczonym mieście.

Jak hybryda wyjdzie z zakresu pracy komfort na wskazinkach to wyje i wyje i wyje i wyje. Do miasta to jest super woz ale na trasy dramat.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, komor napisał:

 

Z OffTopu, uważałem że nigdy nie potrzebuje wysokich prędkości maksymalnych, ale w ostatnich miesiącach musiałem kilka razy w tygodniu jeździć do Niemiec i zależało mi na szybkim powrocie. Łatwo było zauważyć że przy stałych 180 km/h jednak trochę nadrabiałem czasu w porównaniu do stałych np. 130 km/h. Po to właśnie dobrze jak kompakt potrafi jechać więcej niż przepisowe 140 km/h :oki: Nie ma sensu tutaj udowadnianie że auto hybrydowe jest super w trasie, bo jest bez sensu ;] Super to jest ono w w zatłoczonym mieście.

 

pytanie czy ten czas który trochę nadrobiłeś nie straciłeś potem na stacji, bo spalanie przy 180km/h jest jednak mocno większe niż przy 130 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, komor napisał:

 

Z OffTopu, uważałem że nigdy nie potrzebuje wysokich prędkości maksymalnych, ale w ostatnich miesiącach musiałem kilka razy w tygodniu jeździć do Niemiec i zależało mi na szybkim powrocie. Łatwo było zauważyć że przy stałych 180 km/h jednak trochę nadrabiałem czasu w porównaniu do stałych np. 130 km/h. Po to właśnie dobrze jak kompakt potrafi jechać więcej niż przepisowe 140 km/h :oki: Nie ma sensu tutaj udowadnianie że auto hybrydowe jest super w trasie, bo jest bez sensu ;] Super to jest ono w w zatłoczonym mieście.

 

Ale gdybys tak musial jezdzic regularnie to pewnie bys jednak poszukal czegos mocniejszego i wiekszego niz kompakt ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, wujek napisał:

Jak hybryda wyjdzie z zakresu pracy komfort na wskazinkach to wyje i wyje i wyje i wyje. Do miasta to jest super woz ale na trasy dramat.

W mieście też wyje. Doświadczenia z jazdy hybrydami mam tylko jako pasażer taxi, ale to mi wystarczy. Parę razy byłem wożony Priusem i to tak wyło, że głowa mała.

Ostatnio zostałem przewieziony nówką Aurisem i też wył. Nie tak jak Prius, ale w porównaniu z nim moje 2.5T w Mondeo jest bezgłośne.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maro_t napisał:

 

pytanie czy ten czas który trochę nadrobiłeś nie straciłeś potem na stacji, bo spalanie przy 180km/h jest jednak mocno większe niż przy 130 ;)

300 km w 2 godziny, przy niższej prędkości schodziło mi do 3. Spalanie przy 130 km/h ok. 6, przy 180 km/h ok. 8,5.  Bak starczał akurat na 600 - 700 km przy takim trybie. Zresztą  nie o tym wątek.

 

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Ale gdybys tak musial jezdzic regularnie to pewnie bys jednak poszukal czegos mocniejszego i wiekszego niz kompakt ;)

 

 Na pewno, do owych 180 km/h komfort jest znośny, nie znaczy że przyjemny. Myślę, że S-Klasa była by odpowiednia.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, komor napisał:

300 km w 2 godziny, przy niższej prędkości schodziło mi do 3. Spalanie przy 130 km/h ok. 6, przy 180 km/h ok. 8,5.  Bak starczał akurat na 600 - 700 km przy takim trybie. Zresztą  nie o tym wątek.

 

to diesel? Moja Astra przy 180km/h to już zaczyna robić wir w baku. Ale silnik tak zachęca do pogonienia że trudno mu odmówić ;]. Muszę nastawić limit na 190 żeby od 1 lipca nie stracić prawka na autostradzie. Czekam na hejt. 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, maro_t napisał:

 

to diesel? Moja Astra przy 180km/h to już zaczyna robić wir w baku. Ale silnik tak zachęca do pogonienia że trudno mu odmówić ;]. Muszę nastawić limit na 190 żeby od 1 lipca nie stracić prawka na autostradzie. Czekam na hejt. 😛

 

Kto nie jeździł 6 litrowym V8 ten nie wie co to wir w baku ;] 

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 23.06.2020 o 19:29, angrius napisał:

Założę równolegle wątek do mojego poprzedniego o używanym kompakcie. Który nowy kompakt (hatchback) spełniający te warunki :

- benzyna lub fabryczny LPG lub LPG montowany bez utraty gwarancji

- automat, z racji że nowy to raczej bez znaczenia jaki

- bagażnik raczej większy niż mniejszy

- silniki raczej sprawdzone niż jakieś nowinki

- wyposażenie trochę lepsze niż podstawowe (mile widziana kamera cofania lub czujniki, fajnie jakby klima była automatyczna itp) - jeśli miałoby to być nowe auto to zakładam, że te 7-8 lat by było ujeżdżane więc golasa nie chcę 

 

 

I co w końcu kupiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, volkov napisał:

 

 

I co w końcu kupiłeś?

Na razie się rozglądam. I w sumie zostały dwie opcje. Peugeot 308 (rocznik 2019 bez przebiegu lub demo) oraz trochę nietypowo, bo segment niżej... Clio V (też rocznik 2019 podobnie jak P308). Jutro będę testował Clio V Tce100 1.0. Dostaję go na 24h z limitem 365 km. Co prawda docelowo ma być automat, ale chcę zobaczyć czy wogole brać Clio pod względem wielkości do naszych potrzeb.

Potem napewno chcę się przejechać P308. Peugeot chyba niestety nie ma takiej akcji z testowaniem jak Renault. 

 

A przy okazji (bo pierwszy raz będę brał leasing) czy leasing na poziomie 112-113% to dobra oferta na tle rynku czy mocno jest przepłacone? Wpłata własna 10%, 60 miesięcy i 1% wykup. Tyle oferuje PSA Finance. Niestety Renault ma gorsze warunki bo tam wyszło 117%...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie realne ? Jesli kolega patrzy tylko na auta psa to sie zgodze oni zawsze maja finansowanie do kitu ale reszta ( np. Vag) powinna sie zmiescic przy takich parametrach.  Jest niski wklad wlasny i to moze troszke mieszac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, RABIN napisał:

Dlaczego nie realne ? Jesli kolega patrzy tylko na auta psa to sie zgodze oni zawsze maja finansowanie do kitu ale reszta ( np. Vag) powinna sie zmiescic przy takich parametrach.  Jest niski wklad wlasny i to moze troszke mieszac.

 

To prawda, ze VAG ma bardzo dobre finansowanie ale nawet tam nie liczylbym na 103% przy 60 miesiacach i 10% wplacie wlasnej...

Jesli kolega koniecznie chce Renault lub PSA to mozna rozwazyc finansowanie zewnetrzne, ale to sie moze odbic kosztem nizszego rabatu na auto ;] 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Maciej__ napisał:

 

To prawda, ze VAG ma bardzo dobre finansowanie ale nawet tam nie liczylbym na 103% przy 60 miesiacach i 10% wplacie wlasnej...

Jesli kolega koniecznie chce Renault lub PSA to mozna rozwazyc finansowanie zewnetrzne, ale to sie moze odbic kosztem nizszego rabatu na auto ;] 

Z Gap wyjdzie 106 107

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, angrius napisał:

Na razie się rozglądam. I w sumie zostały dwie opcje. Peugeot 308 (rocznik 2019 bez przebiegu lub demo) oraz trochę nietypowo, bo segment niżej... Clio V (też rocznik 2019 podobnie jak P308). Jutro będę testował Clio V Tce100 1.0. Dostaję go na 24h z limitem 365 km. Co prawda docelowo ma być automat, ale chcę zobaczyć czy wogole brać Clio pod względem wielkości do naszych potrzeb.

Potem napewno chcę się przejechać P308. Peugeot chyba niestety nie ma takiej akcji z testowaniem jak Renault. 

 

A przy okazji (bo pierwszy raz będę brał leasing) czy leasing na poziomie 112-113% to dobra oferta na tle rynku czy mocno jest przepłacone? Wpłata własna 10%, 60 miesięcy i 1% wykup. Tyle oferuje PSA Finance. Niestety Renault ma gorsze warunki bo tam wyszło 117%...

Co najmniej 5 do 10% drożej.  

Edytowane przez sdss
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, RABIN napisał:

Dlaczego nie realne ? Jesli kolega patrzy tylko na auta psa to sie zgodze oni zawsze maja finansowanie do kitu ale reszta ( np. Vag) powinna sie zmiescic przy takich parametrach.  Jest niski wklad wlasny i to moze troszke mieszac.

Ale ceny VAG a PSA to dwa różne końce kija. I sumarycznie może wyjść to samo... I podejrzewam, że VAG będzie jakaś bieda wersja. A w PSA już sporo jest w standardzie. Chyba, że jestem w błędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, angrius napisał:

To ile wkładu własnego byś proponował? 

Idź zobacz co jest i ile będzie kosztować. Roznica będzie około 6 do 8 tyś w skali całego leasingu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, angrius napisał:

To ile wkładu własnego byś proponował? 

la ja nie sprzedaje leasingów piszę z własnego doświadczenia jako klient, mając kilka kalkulacji na interesujący mnie pojazd nie raz wystarczyło +5/10% więcej wkładu własnego by finalny koszt leasingu zmniejszył się o niezłą sumkę. 

Trzeba siadać ze sprzedawcą i kalkulować co bardziej się opłaca.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, RABIN napisał:

la ja nie sprzedaje leasingów piszę z własnego doświadczenia jako klient, mając kilka kalkulacji na interesujący mnie pojazd nie raz wystarczyło +5/10% więcej wkładu własnego by finalny koszt leasingu zmniejszył się o niezłą sumkę. 

Trzeba siadać ze sprzedawcą i kalkulować co bardziej się opłaca.

 

Ja najczęściej proszę o korzystną propozycję, jeśli handlowiec kumaty to zaproponuje sam najtańsze możliwe finansowanie. Przy nowych są promocje i warto w nie brnąć, bo tylko określone warunki się na to łapią, jeśli co kolwiek zmienisz to suma opłat rośnie znacznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.