Krisker Napisano 23 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2020 Jest sobie auto ze standardowym mcphersonem z przodu. I stuka. Stuka prawa strona głównie na lewych zakrętach. No i jest zagadka, bo wykluczone zostały: - układ kierowniczy (przy odłączonej końcówce stuk nadal występuje) - sworzeń i tuleje wahacza (nowy OE) - poduszka amortyzatora (nowa) - łącznik stabilizatora - łożysko (stuk jest tylko przy ruchu góra-dół) - śruba centralna/przegub Łatwiej stuk odtworzyć na postoju, jeśli auto zostało opuszczone z podnośnika i koło jest naprężone-podwinięte do wewnątrz. Naciskając wtedy nogą na górną (i tylko na górną) część opony następuje dość głośny pojedynczy stuk. No zostaje chyba tylko amortyzator, ale jak trzymam za sztycę tuż przy jej wyjściu to w tym miejscu ruchu nie ma. Czy możliwe jest, żeby luz był niżej w amortyzatorze, mniej więcej przy dolnym końcu sztycy? Dodam, że jak koło jest całkiem uniesione, to stuknięcia nie da się odtworzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 23 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2020 (edytowane) Jeśli wszystkie wymienione części są ok. to zostaje amortyzator, chyba, ze sprężyna gdzieś owadza/ociera się... Ile przebiegu mają amortyzatory i jeszcze fabryczne czy jakieś chińczyki? Edytowane 23 Czerwca 2020 przez volf6 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 24 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2020 auto na kanał, jedna osoba w kanale ,ty łapiesz za dach i bujasz autem na boki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 24 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2020 Amory fabryczne, przebieg nieznany... Tłumią dobrze, chociaż nie wyglądają na nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 24 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2020 Ja tak samo miałem. Wszystko powynienialem i nic. Dopiero po wymianie kolumny kierowniczej przestało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 24 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2020 U mnie układ kierowniczy na pewno nie jest przyczyną... Pojadę dla świętego spokoju na szarpaki, a jak nic nie wykaże, to amory do wymiany. Nic innego nie zostaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 24 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2020 A poduszka amortyzatora dobrze założona ?? Bo np. w fordzie łatwo założyć ją odwrotnie i wtedy stuka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 24 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2020 Puszka coli w schowku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 24 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2020 W tym aucie nie da się założyć źle poduszki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 25 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2020 Żebyś czuł się raźniej: mi w omedze coś z tyłu stukało na nierównościach. Na szarpakach sprawdzane w dwie osoby, amory wymienione, drążki wymienione, na warsztacie kilka razy mechanicy sprawdzali i nic. I tak 12 lat jeździłem, a odgłos przez cały czas tak samo (mało) intensywny. Może coś w karoserii w szczeliny wpadło?Wysłane z mojego iPhone XS Max przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 25 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2020 Dnia 24.06.2020 o 05:54, Krisker napisał: Amory fabryczne, przebieg nieznany... Tłumią dobrze, chociaż nie wyglądają na nowe. U mnie stukało, a właściwie waliło, na progach zwalniających. Okazało się, że jest uszkodzony amortyzator, który tłumił tylko w jedną stronę (pewnie jakiś zaworek się uszkodził w środku). Ściskał się normalnie, a rozciągał bez żadnego oporu. A że był to amortyzator gazowy, więc to rozciąganie było dość gwałtowne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 30 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2020 Po wymianie amorów problem zniknął. Stary amortyzator miał bardzo duży luz promieniowy i chyba uszkodzony zaworek bo tłumienie na ściskanie działało, ale powrót był natychmiastowy bez żadnych oporów. Maras miał rację 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.