Skocz do zawartości

2020 Kia Carnival/Sedona


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

26 minut temu, Bartłomiej napisał:

S-max to taki trochę udawany van.

Nie zgodzę się, oczko mniejsze potrafią być wygodne, a co dopiero S-MAX, co prawda miałem Galaxego, ale przewiózł wygodnie 7 dorosłych osób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, AstraC napisał:

Nie zgodzę się, oczko mniejsze potrafią być wygodne, a co dopiero S-MAX, co prawda miałem Galaxego, ale przewiózł wygodnie 7 dorosłych osób.

S-maxa od Galaxy różni właśnie III rząd siedzeń. A dodatkowo, w Galaxy dach z tyłu nie opada tak mocno, jak w S-Max.

Bardzo chciałem mieć S-maxa za jego prowadzenie się. Wybrałem C8, które wygrało z Galaxy swoimi przesuwanymi drzwiami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Bartłomiej napisał:

S-maxa od Galaxy różni właśnie III rząd siedzeń. A dodatkowo, w Galaxy dach z tyłu nie opada tak mocno, jak w S-Max.

Bardzo chciałem mieć S-maxa za jego prowadzenie się. Wybrałem C8, które wygrało z Galaxy swoimi przesuwanymi drzwiami.

Drzwi to jedyny minus Galaxego fakt.

Dziwny jest fakt, że w przypadku pary C-MAX (jako ten bardziej dynamiczny wizualnie) i Grand C-MAX (ten bardziej rodzinny) Ford w tym drugim dał odsuwane drzwi, a w parze S-MAX Galaxy, ten drugi nie dostał takich drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, AstraC napisał:

Dziwny jest fakt, że w przypadku pary C-MAX (jako ten bardziej dynamiczny wizualnie) i Grand C-MAX (ten bardziej rodzinny) Ford w tym drugim dał odsuwane drzwi, a w parze S-MAX Galaxy, ten drugi nie dostał takich drzwi.

Koszty opracowania nadwozia.

O ile w C- Ford jeszcze miał nadzieję na zaadresowanie w miarę młodych rodzin, o tyle więksi bracia S-Max/Galaxy nie mieli już takiego grona odbiorców. Szczególnie Galaxiak.

S-max zrobił furorę i jego klienci wcale nie wybierali wersji 7-os. I dla nich otwierane tylne drzwi nie były problemem.

 

Ja bardzo ubolewam nad tym, ze po swoim C8 nie będę miał co kupić. Na szczęście, dzieci robią się już na tyle duże, że na wspólne dalekie wakacje będziemy planować podróż samolotem. A blisko w PL - można jechać na 2 auta lub zwyczajnie dojechać pociągiem: pendolino jest wygodne i w budżecie wakacyjnym nie narobi spustoszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Bartłomiej napisał:

Koszty opracowania nadwozia.

O ile w C- Ford jeszcze miał nadzieję na zaadresowanie w miarę młodych rodzin, o tyle więksi bracia S-Max/Galaxy nie mieli już takiego grona odbiorców. Szczególnie Galaxiak.

S-max zrobił furorę i jego klienci wcale nie wybierali wersji 7-os. I dla nich otwierane tylne drzwi nie były problemem.

 

Ja bardzo ubolewam nad tym, ze po swoim C8 nie będę miał co kupić. Na szczęście, dzieci robią się już na tyle duże, że na wspólne dalekie wakacje będziemy planować podróż samolotem. A blisko w PL - można jechać na 2 auta lub zwyczajnie dojechać pociągiem: pendolino jest wygodne i w budżecie wakacyjnym nie narobi spustoszenia.

Zgadzam się, w zasadzie Granda kupiłem rok przed zakończeniem produkcji, jest jeszcze S-MAX i Galaxy na rynku, ale raczej nie długo, a liczę Granda jeszcze ma jakieś 6-8 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby Koreańczycy przygotowali ten model tak circa 5 lat temu, dałbym mu szansę. Gdyby mieli w ofercie vana o jakości obecnej C'eed, pewnie bym jeździł teraz Kijanką. Niestety, widać że kierunkują się nie na EU, bo teraz ten model jest za duży. Ile to ma długości i szerokości?

Od dawna kuszą mnie amerykańskie vany, od kilku lat moją szyję odkręca Chrysler Pacifica.

IMVHO to jedno z najlepiej dobranych aut - komfortowych silnik, siedzenia, ergonomia.

 

5,115 mm dlugosci

 

eaf0c601ef8b48e5b15deaa767dcabbf.jpg&key=949b8ade85234a3222377f51fa421aeb2eb6e272426ecffb810586de25f575f9

 

 

62856395cedea1ff32041ccc5c6c542c.jpg&key=c96bbf9dcf2089a7d11d8407496f76202d554dcdb80d53f2f77c01b99d6a6a64

 

 

1c915901ae2f0270b3b6345f453b46d0.jpg&key=ea7f8e9e337a4a1ae16ade5b8fcdc66e8161d1e75cdc051cd6e13195890d42b7

 

1db5040bc752043cef576803744c71c4.jpg&key=7df66bc55477af10bc2b9152ddd64643ae4ac2387e76ddab4630e6c7b66c41a2

 

 

 

 

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

 

 

0c347a5c8792193587afc55192b572ae.jpg

 

856961188115507c48568bc60dfb18a1.jpg

 

59b5045a990e68feca1032870c205622.jpg

 

dbb03be6f8b280685cdb7997939bdb14.jpg

 

d82ff2ad4b8ac6d2b35524df0610fd91.jpg

 

4f06b6997db1384e9442a329d1cadc0d.jpg

 

4da08028cfa87efd8cbb8a37f26b2563.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, marcindzieg napisał:

 

A przyjmiesz do wiadomości że w SUVie jest wystarczająco wygodnie i wystarczająco dużo miejsca? A oprócz tego pojedzie tam, gdzie niewiele VANów wjedzie? Czemu uważasz że to moda? Producenci umieją liczyć. Skoro przestali produkować to znaczy że nikt tego nie chce. I niekoniecznie jest to problem mody. Mało znanych mi ludzi lubi prowadzić autobus. A kilku posiadaczy Sharanów wozi tym narzędzia na budowę. Co akurat ma sens.

tak nie zapędzaj się. bo można powiedzieć ze te największe suvy (q7 przykładowo), które jeszcze jako tako cos mogą konkurować z vanami to tez margines. wiekszosc to male i srednie SUViki. poza tym wiekszosc kierowcow wozi siebie i powietrze czy to w suvie czy w vanie czy w kompakcie.

 

producenci przestali produkować, bo na suvach mogą więcej zarabiać. cala branza dobrze wypromowala SUVy, koszt produkcji taki jak zwykłego auta a marza 20-30% wieksza wiec dlatego produkują. a nie można promować i wprowadzić mody na wszystko. musi być wybiorczo. wybrali SUVy, bo u nas kupuje się oczami. wiec znowu taniej i latwiej, i większy zarobek

 

na rynku używanych aut bardzo dużo jest VANow, i widze ze dużo jeździ po ulicach. to tez cos oznacza.

 

dla mnie to auto jest wielofunkcyjne. zarówno sluzy na budowę, jak i na wypady, przy tym komfortowe.

 

T5/T6 może jest fajne, tylko to dostawczak i kosztuje 2-3x niż taki Eurovan 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym wszyscy wiemy, ze SUVy kupuje się dla szpanu i dlatego ze sa modne. i sa tez ladne, bo producenci musze o to dbac. a teraz takie czasy ze trzeba mieć ladne i być modnym. pewnie 10% kupuje ze względu na jakies walory, a reszta bo tak naprawdę chce ladne i nie ma innego wyboru.

 

a VANy to kupuje się tylko ze względu na cechy użytkowe,  wiec nie wygrają z SUVami. przykre to ale prawdziwe. Na szczęście jeszcze na uzywkach się pociągnie kilkanaście lat na luzaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, gregoryj napisał:

poza tym wszyscy wiemy, ze SUVy kupuje się dla szpanu i dlatego ze sa modne. i sa tez ladne, bo producenci musze o to dbac. a teraz takie czasy ze trzeba mieć ladne i być modnym. pewnie 10% kupuje ze względu na jakies walory, a reszta bo tak naprawdę chce ladne i nie ma innego wyboru.

 

Jak jeszcze nie było praktycznie wyboru takich aut na rynku to jeździło tym kilka moich koleżanek. Naprawdę uważasz że kupiły je dla urody czy dla szpanu? Czy może jednak dla wartości użytkowych?. Mimo że są ciasne w środku.

Pojeździj najpierw trochę a potem się zastanów co piszesz.

forek.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, gregoryj napisał:

które jeszcze jako tako cos mogą konkurować z vanami to tez margines.

Idąc tym tokiem myślenia to VAN też nie może konkurować z dostawczakiem. Ilość miejsca w środku naprawdę dla większości ludzi nie jest żadnym kryterium. Nie każdy wozi ze sobą cały dobytek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, marcindzieg napisał:

Przecież jest  V-klasa od MB. Wcale nie taka droga.

W życiu tyle nie wydałem na samochód. I w życiu nie wydam. To jest dla mnie kosmos, potworna utrata wartości. A AMG jeździć nie muszę; co najwyżej mogę felgi kupić z takim znaczkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, marcindzieg napisał:

 

Jak jeszcze nie było praktycznie wyboru takich aut na rynku to jeździło tym kilka moich koleżanek. Naprawdę uważasz że kupiły je dla urody czy dla szpanu? Czy może jednak dla wartości użytkowych?. Mimo że są ciasne w środku.

Pojeździj najpierw trochę a potem się zastanów co piszesz.

forek.jpg

dokładnie, kilka koleżanek - kobiety - to takie "wariatki", ze kupowaly biorac pod uwagę walory użytkowe. Jeśli tak, to gratuluje. Naprawde fajne koleżanki. Nie znam ani jednej kobiety, która wzielaby inny czynnik niż: ladny i/lub maly i latwy do zaparkowania lub odpowiednio duzy żeby zapakować rodzine

 

poza tym nie wiem do czego się odnosisz, do podwyższonego kombi? jakiegoś pseudovana czy czego?

 

41 minut temu, marcindzieg napisał:

Do tego się właśnie SUV dużo lepiej nadaje :)

ale o czym Ty mówisz? wyciągane fotele, obrotowe przednie? wygodne siedzenia dla 7 osob? 3 metrowy tunel pomiędzy siedzeniami? przesuwane boczne drzwi?

 

pokaz mi takiego SUVa, jak nie nowego, to jakakolwiek uzywke. jeśli mówimy o walorach użytkowych to badzmy obiektywni. SUV generalnie, jeśli ma, to przewaga w napedzie 4x4, ale sa Vany z napedem 4x4. T4 tez miał taka opcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Bartłomiej napisał:

W życiu tyle nie wydałem na samochód. I w życiu nie wydam. To jest dla mnie kosmos, potworna utrata wartości. A AMG jeździć nie muszę; co najwyżej mogę felgi kupić z takim znaczkiem.

AMG czy inne takie to się wypozycza jak nie na tor, to można tez po ulicach pojezdzic i poczuc ………….  jak katapultuje do przodu oraz …………… jak przez 99% czasu marnuje się przynajmniej  70-80% mocy 400 konnego potwora ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, gregoryj napisał:

AMG czy inne takie to się wypozycza jak nie na tor, to można tez po ulicach pojezdzic i poczuc ………….  jak katapultuje do przodu oraz …………… jak przez 99% czasu marnuje się przynajmniej  70-80% mocy 400 konnego potwora ;]

A jeden z drugim czytał w ogóle to ogłoszenie? Czy tylko tytuł? On ma 190 KM i pakiet vizualny. Nie musisz tego brać podobnie jak skór i czterostrefowej klimatyzacji. Ale ktoś tu cały czas pisze o komforcie.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

A jeden z drugim czytał w ogóle to ogłoszenie? Czy tylko tytuł? On ma 190 KM i pakiet vizualny. Nie musisz tego brać podobnie jak skór i czterostrefowej klimatyzacji. Ale ktoś tu cały czas pisze o komforcie.

 

Ale najtansza v-klasa w salonie to i tak okolice 170 kPLN a cos sensownego ponad 200 ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, gregoryj napisał:

poza tym nie wiem do czego się odnosisz, do podwyższonego kombi? jakiegoś pseudovana czy czego?

Jako fan starych trupów powinieneś wiedzieć że w tych czasach były tylko takie SUVy. Oprócz tego było Volvo XC (drogie), Audi i Łada Niva. Natomiast było całe mnóstwo różnorodnych VANów. Ludzie nie mieli wyboru a teraz mają.

 

8 minut temu, gregoryj napisał:

ale o czym Ty mówisz? wyciągane fotele, obrotowe przednie? wygodne siedzenia dla 7 osob? 3 metrowy tunel pomiędzy siedzeniami? przesuwane boczne drzwi?

I po co CI to wszystko jak nie przejedziesz 100 m nad rzeczkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, marcindzieg napisał:

Jako fan starych trupów powinieneś wiedzieć że w tych czasach były tylko takie SUVy. Oprócz tego było Volvo XC (drogie), Audi i Łada Niva. Natomiast było całe mnóstwo różnorodnych VANów. Ludzie nie mieli wyboru a teraz mają.

 

I po co CI to wszystko jak nie przejedziesz 100 m nad rzeczkę?

Pozostaje tylko GLS duży i do rzeczki dojedzie ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, marcindzieg napisał:

Jako fan starych trupów powinieneś wiedzieć że w tych czasach były tylko takie SUVy. Oprócz tego było Volvo XC (drogie), Audi i Łada Niva. Natomiast było całe mnóstwo różnorodnych VANów. Ludzie nie mieli wyboru a teraz mają.

 

I po co CI to wszystko jak nie przejedziesz 100 m nad rzeczkę?

 

tak, dokładnie były, forester, volvo cross country v70, audi allroad i mnóstwo terenowek z prawdziwego zdarzenia. te 3 pierwsze powstaly bo ludzie oczami kupuja, a nie dla jakichkolwiek właściwości terenowych. Poza delikatnie większym prześwitem (jak SUV, dobre na krawężniki a nie w teren) nic dodatkowo oprócz wyglądu nie proponowaly. I ta moda poszla w SUVy.  

 

100m nad rzeczke przejde na nogach, bo to jest odleglosc do najbliższego sklepu. do sklepu spod domu czy klatki w bloku tez podjezdzasz autem? 
 

W zamian: zapakuje rower bez większej gimanstyki dla dwóch osob i jade gdzies, przejadę 2-3 tys km z bagażami dla całej rodziny (ale z duza iloscia bagażu, bez trumien itp.) wygodnie, we 2 osoby mam tyle przestrzeni ze klade materac z tylu i w razie draki się przespie z tylu w wygodnej lezacej pozycji, naroznik tynkarski albo nadproze 3metrowe "wsuwam" kiedy chce, 4 paczki styropianu bo się budowlańcom za mało wzielo,.kilka dużych workow smieci albo 3 worki granulatu styropianowego ………….. ile jeszcze mam wymieniac. zadnej z tych rzeczy w suvie nie zrobie ….. a to tylko poczatek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, gregoryj napisał:

tak, dokładnie były, forester, volvo cross country v70, audi allroad i mnóstwo terenowek z prawdziwego zdarzenia. te 3 pierwsze powstaly bo ludzie oczami kupuja, a nie dla jakichkolwiek właściwości terenowych. Poza delikatnie większym prześwitem (jak SUV, dobre na krawężniki a nie w teren) nic dodatkowo oprócz wyglądu nie proponowaly. I ta moda poszla w SUVy.  

Widzę że wiesz lepiej. Miałem Lagunę i wieczne problemy z dojazdem w różne miejsca. Po kupnie Forestera te problemy przestały istnieć. Ale wiesz lepiej.

 

4 minuty temu, gregoryj napisał:

100m nad rzeczke przejde na nogach, bo to jest odleglosc do najbliższego sklepu. do sklepu spod domu czy klatki w bloku tez podjezdzasz autem? 

Pociągiem 100 km też można pojechać. Potem jakimś busem. Przez lata tak robiłem - da się. Jak jadę do teściowej na wiosnę to mogę zaparkować przy drodze i dymać 100 m przez błoto z dzieckiem w jednej ręce i z bagażami w drugiej. A i zapomniałem że w zimie nie podjedzie pod tą górkę. Więc jest 3 km. Ale pierwsze 100 km pokonam w komfortowych warunkach. Spoko.

Ale do tego od VANa też wolę Skodę Polarnego.

 

7 minut temu, gregoryj napisał:

W zamian: zapakuje rower bez większej gimanstyki dla dwóch osob i jade gdzies, przejadę 2-3 tys km z bagażami dla całej rodziny (ale z duza iloscia bagażu, bez trumien itp.) wygodnie, we 2 osoby mam tyle przestrzeni ze klade materac z tylu i w razie draki się przespie z tylu w wygodnej lezacej pozycji, naroznik tynkarski albo nadproze 3metrowe "wsuwam" kiedy chce, 4 paczki styropianu bo się budowlańcom za mało wzielo,.kilka dużych workow smieci albo 3 worki granulatu styropianowego ………….. ile jeszcze mam wymieniac. zadnej z tych rzeczy w suvie nie zrobie ….. a to tylko poczatek

 

Zapomniałeś o betoniarce. Też jej nie przewieziesz w żadnym SUVie na stojąco. Co prawda można wynająć przyczepkę albo wręcz zlecić przywiezienie. Ale lepiej kupić autobus. Spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, marcindzieg napisał:

Widzę że wiesz lepiej. Miałem Lagunę i wieczne problemy z dojazdem w różne miejsca. Po kupnie Forestera te problemy przestały istnieć. Ale wiesz lepiej.

 

Pociągiem 100 km też można pojechać. Potem jakimś busem. Przez lata tak robiłem - da się. Jak jadę do teściowej na wiosnę to mogę zaparkować przy drodze i dymać 100 m przez błoto z dzieckiem w jednej ręce i z bagażami w drugiej. A i zapomniałem że w zimie nie podjedzie pod tą górkę. Więc jest 3 km. Ale pierwsze 100 km pokonam w komfortowych warunkach. Spoko.

Ale do tego od VANa też wolę Skodę Polarnego.

 

 

Zapomniałeś o betoniarce. Też jej nie przewieziesz w żadnym SUVie na stojąco. Co prawda można wynająć przyczepkę albo wręcz zlecić przywiezienie. Ale lepiej kupić autobus. Spoko.

A Ty budowlańcem jesteś ? Ciągle wypisujesz jakieś pierdoły o transporcie betoniarki :hehe:

Raczej jestem mocno aktywny parę razy w roku na narty i ewentualnie łańcuchy to zakładam raz na 5 lat, a może rzadziej.  

Van kupiłem bo potrzebowałem samochód dla 6 czasami 8 osób z bagażami a nie żeby wozić betoniarkę na stojąco ;] Niestety takiego suva nie ma, nawet subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, MarcG napisał:

Pozostaje tylko GLS duży i do rzeczki dojedzie ;]

Dalej nie rozumiem Twojej niekonsekwencji. Jak nie ma dzieci to trzeba było kupić mniejszego VANa a nie to coś, czym nawet betoniarki nie przewieziesz  ;]

@AstraC jest przynajmniej konsekwentny  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MarcG napisał:

A Ty budowlańcem jesteś ? Ciągle wypisujesz jakieś pierdoły o transporcie betoniarki 

Bo jeden dawno temu tu użył takiego argumentu. Że musiał przewieź betoniarkę i VANem ją przewiózł a SUVem nie. A wasze argumenty się właśnie do takiego absurdu sprowadzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, marcindzieg napisał:

Bo jeden dawno temu tu użył takiego argumentu. Że musiał przewieź betoniarkę i VANem ją przewiózł a SUVem nie. A wasze argumenty się właśnie do takiego absurdu sprowadzają.

Chyba coś cie się już pokręciło, maiłem pare vanów, mam suva więc w czym jest problem ?

Raz potrzebuje większego to kupuję vana, teraz mniejszego to kupuję suwa. Ty uparcie twierdzisz, że tylko suv i nic innego.

Chyba mogę za swoje pieniądze kupić na co mam w danym momencie potrzebę i kaprys ?

Jak zostanę sam z żona to kupie coupe albo kabriolet czy też muszę kupić vana bez dachu ? :hehe:

Masz 2x subaru i wszystkim wciskasz to samo.

A mam jeszcze opla astrę i hybryde corollę też nie vany :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, MarcG napisał:

Jechałeś kiedyś honda odyssey albo toyota sienną ? Kosmiczny komfort i wygoda, przyspieszenie 7s. do 100km/h możesz kupić 4x4. 7-8 osób jedzie na wakacje z walizkami w środku.

 

Ale tych samochodów nie ma sensu porównywać z europejskimi SUVami - Kia Sorento jest wg standardów USA kompaktowa a te vany są full size. Porównajmy z Cadillakiem Escalade lub Lincolnem Navigatorem to będzie zupełnie inna dyskusja.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

Ale tych samochodów nie ma sensu porównywać z europejskimi SUVami - Kia Sorento jest wg standardów USA kompaktowa a te vany są full size. Porównajmy z Cadillakiem Escalade lub Lincolnem Navigatorem to będzie zupełnie inna dyskusja.

 

Porównuje to co miałem lub mam. Mamy jakiegoś użytkownika  Escalada albo Navigatora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MarcG napisał:

Raz potrzebuje większego to kupuję vana, teraz mniejszego to kupuję suwa. Ty uparcie twierdzisz, że tylko suv i nic innego.

Nieprawda. Nic takiego nie twierdzę. Twierdzę że nawet spora rodzina poradzi sobie doskonale bez autobusu. Który oprócz zalet ma też kupę wad. I widać to po statystykach sprzedaży.

Nie zaglądam Ci do portfela. Nie interesuje mnie czym jeździsz. Dziwi mnie tylko że widzisz tyle wad SUVów i rozpływasz się nad doskonałością VANów. I jednak kupiłeś SUVa. Więc chyba nie są takie złe?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał:

Nieprawda. Nic takiego nie twierdzę. Twierdzę że nawet spora rodzina poradzi sobie doskonale bez autobusu. Który oprócz zalet ma też kupę wad. I widać to po statystykach sprzedaży.

Nie zaglądam Ci do portfela. Nie interesuje mnie czym jeździsz. Dziwi mnie tylko że widzisz tyle wad SUVów i rozpływasz się nad doskonałością VANów. I jednak kupiłeś SUVa. Więc chyba nie są takie złe?

 

Ciągle nie rozumiesz, inny samochód dla dla 6-8 osób inny dla 4. Kupuje to co aktualnie w miarę maksymalnie spełnia moje wymagania. Kilka razy w roku wyjeżdżam zimą i kilka latem, więc nie będę wynajmował samochodu na każdy wyjazd bo to się nie opłaca.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, marcindzieg napisał:

Widzę że wiesz lepiej. Miałem Lagunę i wieczne problemy z dojazdem w różne miejsca. Po kupnie Forestera te problemy przestały istnieć. Ale wiesz lepiej.

widzisz wiecznie miałem hatchbacki i kombi i nigdy zadnych problemów z dojazdem. I pewnie kupilbys jakiekolwiek auto 4x4 a nie podwyższone subaru ani jakiś pseudosuv i tez zniknelyby Twoje problemy.

VANem dojade dalej niż zwykłym kombi bo ma większy prześwit. Kupilbym Vana Toyoty albo T4 jeśli potrzebowałbym chociaż raz 4x4, które jest zbędnym balastem do jezdzenia po autostradach. i drogach utwardzonych przynajmniej w stopniu minimalnym. Trzeba tez wiedzieć gdzie auto może wjechać a gdzie nie. Mnie 10-20 czy nawet 100 metrow nie zbawi

 

39 minut temu, marcindzieg napisał:

Pociągiem 100 km też można pojechać. Potem jakimś busem. Przez lata tak robiłem - da się. Jak jadę do teściowej na wiosnę to mogę zaparkować przy drodze i dymać 100 m przez błoto z dzieckiem w jednej ręce i z bagażami w drugiej

Widzisz, tu już Ci blisko do Polarnego. 100m zamieniles na 100km, dodales biedne dziecko, które już wazy 100 kilo, no i do teściowej wziales 15 walizek. Wszystko razem wazy z 500 kilo ….. a no i jeździsz do teściowej co tydzień przynajmniej

 

41 minut temu, marcindzieg napisał:

Zapomniałeś o betoniarce. Też jej nie przewieziesz w żadnym SUVie na stojąco. Co prawda można wynająć przyczepkę albo wręcz zlecić przywiezienie. Ale lepiej kupić autobus. Spoko

No tak betoniarka to podstawa. ;] Ale nie woziłem. Za to te powyższe to z zycia wzięte, i przeważnie do zrobienia bez wyprzedzenia, ze moglbym cos wynająć/zaplanowac. A to mi się umyslal wyjazd, a to na budowie cos się stało.

Wypozyczanie aut jest za darmo, i przyczepek tez

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, gregoryj napisał:

widzisz wiecznie miałem hatchbacki i kombi i nigdy zadnych problemów z dojazdem.

To jesteś lepszy od miejscowych, którzy tam całe życie jeżdżą. Niech będzie.

 

17 minut temu, gregoryj napisał:

Widzisz, tu już Ci blisko do Polarnego.

No bliżej bo on mimo swojej całej miłości do Skody to akurat rozumiał. A w czasie Covid miałem tam przez 2 miesiące dziecko. I jeździłem co tydzień. Podobnie w wakacje. Ale widzę że wiesz lepiej. Spoko.

 

17 minut temu, gregoryj napisał:

i przyczepek tez

Zapewne wychodzi drożej niż kupno wielkiego, paliwożernego auta.

 

 

Aha - i nie mam przystanku pod domem. Ani w Krk ani u teściowej. To są te dodatkowe metry które trzeba przejść. Oprócz tych kilometrów, które trzeba przejechać autobusem/pociągiem. Bo widzę że nie zrozumiałeś.

Edytowane przez marcindzieg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, gregoryj napisał:

tak nie zapędzaj się. bo można powiedzieć ze te największe suvy (q7 przykładowo), które jeszcze jako tako cos mogą konkurować z vanami to tez margines. wiekszosc to male i srednie SUViki. poza tym wiekszosc kierowcow wozi siebie i powietrze czy to w suvie czy w vanie czy w kompakcie.

 

Tak samo jak większość vanów to auta rozmiaru Forda C-max.

 

3 godziny temu, gregoryj napisał:

producenci przestali produkować, bo na suvach mogą więcej zarabiać. cala branza dobrze wypromowala SUVy, koszt produkcji taki jak zwykłego auta a marza 20-30% wieksza wiec dlatego produkują. a nie można promować i wprowadzić mody na wszystko. musi być wybiorczo. wybrali SUVy, bo u nas kupuje się oczami. wiec znowu taniej i latwiej, i większy zarobek

 

Nikt nie zabraniał promowania Vanów i zarabiania na nich. Może po prostu klienci zauważyli, że jednak nie są one aż tak uniwersalne?

 

3 godziny temu, gregoryj napisał:

na rynku używanych aut bardzo dużo jest VANow, i widze ze dużo jeździ po ulicach. to tez cos oznacza.

 

Skoro są używane i używane jeżdżą zamiast nowych to oznacza tylko jedno: ich czasy minęły.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, gregoryj napisał:

poza tym wszyscy wiemy, ze SUVy kupuje się dla szpanu i dlatego ze sa modne. i sa tez ladne, bo producenci musze o to dbac. a teraz takie czasy ze trzeba mieć ladne i być modnym. pewnie 10% kupuje ze względu na jakies walory, a reszta bo tak naprawdę chce ladne i nie ma innego wyboru.

 

a VANy to kupuje się tylko ze względu na cechy użytkowe,  wiec nie wygrają z SUVami. przykre to ale prawdziwe. Na szczęście jeszcze na uzywkach się pociągnie kilkanaście lat na luzaka.

 

Na moje oko to SUV ma więcej cech użytkowych od vana.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gregoryj napisał:

tak, dokładnie były, forester, volvo cross country v70, audi allroad i mnóstwo terenowek z prawdziwego zdarzenia. te 3 pierwsze powstaly bo ludzie oczami kupuja, a nie dla jakichkolwiek właściwości terenowych. Poza delikatnie większym prześwitem (jak SUV, dobre na krawężniki a nie w teren) nic dodatkowo oprócz wyglądu nie proponowaly. I ta moda poszla w SUVy.  

 

Przecież one akurat brzydkie były. Więc jeśli się sprzedawały to na pewno nie z powodu wyglądu a raczej z powodu oferowanych możliwości.

 

Godzinę temu, gregoryj napisał:

100m nad rzeczke przejde na nogach, bo to jest odleglosc do najbliższego sklepu. do sklepu spod domu czy klatki w bloku tez podjezdzasz autem? 

 

I przeniesiesz nad tę rzeczkę te całe tysiące litrów ładunku co do tego vana zapakowałeś? Albo na tę budowę? BTW - co Wy tam ciągle budujecie? Przeciętny człowiek buduje 1-2 razy w życiu, i to przy pomocy ekipy budowlanej lub kupuje od dewelopera.

 

Godzinę temu, gregoryj napisał:

W zamian: zapakuje rower bez większej gimanstyki dla dwóch osob i jade gdzies, przejadę 2-3 tys km z bagażami dla całej rodziny (ale z duza iloscia bagażu, bez trumien itp.) wygodnie, we 2 osoby mam tyle przestrzeni ze klade materac z tylu i w razie draki się przespie z tylu w wygodnej lezacej pozycji, naroznik tynkarski albo nadproze 3metrowe "wsuwam" kiedy chce, 4 paczki styropianu bo się budowlańcom za mało wzielo,.kilka dużych workow smieci albo 3 worki granulatu styropianowego ………….. ile jeszcze mam wymieniac. zadnej z tych rzeczy w suvie nie zrobie ….. a to tylko poczatek

 

Jeśli masz takie potrzeby to van się do niczego nie nadaje. Przydałby się taki samochód:

 

ricardo-ford-ranger-6-ea10666801.jpg

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, MarcG napisał:

Porównuje to co miałem lub mam. Mamy jakiegoś użytkownika  Escalada albo Navigatora ?

 

Porównujesz amerykańskie vany, nieoferowane w Europie z europejskimi SUVami. Przecież to bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, marcindzieg napisał:

No bliżej bo on mimo swojej całej miłości do Skody to akurat rozumiał. A w czasie Covid miałem tam przez 2 miesiące dziecko. I jeździłem co tydzień. Podobnie w wakacje. Ale widzę że wiesz lepiej. Spoko

Bo widzisz, mam kolege co rodzice w gorskich okolicach mieszkają. Wozi dziecko tez i sam do nich jezdzi. Jak miał Subaru Impreze (wiec nie SUV i nie podwyższone kombi, TYLKO 4x4) to ile się nie nawychwalał ze tym zawsze dojedzie pod dom. Nie potrzebowal SUVa ani podwyższonego kombi.

 

Od kilku lat, jak nie 5 lat, jeździ hultajem i30, a od niedawna eurowanem 2gen i nie slyszalem żeby mu czegos zabrakło. I ze gdzie nie dojechal. Dalej jeździ z malym dzieckiem, i na covidzie tez tam dojezdzal co tydzień dwa, i tez od drogi asfaltowej ma 50-100 metrow

6 minut temu, marcindzieg napisał:

Zapewne wychodzi drożej niż kupno wielkiego, paliwożernego auta

SUV i VAN to ta sama liga paliwozernosci.  Podwyzszone kombi to dla mnie żadna konkurencja. To zwykle kombi z wszystkimi ułomnościami dla mnie.

Wypozyczanie co tydzień czegos i jeszcze jezdzenie za tym, nie wyjdzie taniej

 

7 minut temu, Dark_Knight napisał:

Tak samo jak większość vanów to auta rozmiaru Forda C-max

C-max to nie VAN. Van to minimum Galaxy, Sharan

 

8 minut temu, Dark_Knight napisał:

Skoro są używane i używane jeżdżą zamiast nowych to oznacza tylko jedno: ich czasy minęły.

czasy minely bo weszla moda na SUVy,, a po co produkować drogie w produkcji auto i sprzedać z marza 10% jak można zrobić SUVa na bazie kombi czy hatchbacka i sprzedać z marza 30%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, gregoryj napisał:

C-max to nie VAN. Van to minimum Galaxy, Sharan

 

No właśnie. To tak jak kompaktowe auta z większym prześwitem to crossovery a nie SUVy. SUV to minimum Jeep Grand Cherokee.

:ok:

 

 

1 minutę temu, gregoryj napisał:

czasy minely bo weszla moda na SUVy,, a po co produkować drogie w produkcji auto i sprzedać z marza 10% jak można zrobić SUVa na bazie kombi czy hatchbacka i sprzedać z marza 30%

 

A kto bronił zrobić vana na bazie kombi czy hatchbacka i sprzedawać z marżą 30%? Otóż nikt nie bronił. I takie vany powstawały. Ale jakoś się nie przyjęły. Ciekawe dlaczego...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Dark_Knight napisał:

Na moje oko to SUV ma więcej cech użytkowych od vana

podaj konkrety, konkretne cechy użytkowe SUVa

 

4 minuty temu, Dark_Knight napisał:

Przecież one akurat brzydkie były. Więc jeśli się sprzedawały to na pewno nie z powodu wyglądu a raczej z powodu oferowanych możliwości

mi się podobaly

 

5 minut temu, Dark_Knight napisał:

I przeniesiesz nad tę rzeczkę te całe tysiące litrów ładunku co do tego vana zapakowałeś? Albo na tę budowę? BTW - co Wy tam ciągle budujecie? Przeciętny człowiek buduje 1-2 razy w życiu, i to przy pomocy ekipy budowlanej lub kupuje od dewelopera

przenosiłem ile musialem. czy to było w rzymie 50 metrow do hostelu czy na budowie 30 metrow na druga strone działki, czy na plaze dojsc

 

6 minut temu, Dark_Knight napisał:

Jeśli masz takie potrzeby to van się do niczego nie nadaje. Przydałby się taki samochód

fajnie wygląda, ale nic poza tym. nie potrzebuje 4x4, nieoplywowej sylwetki, na autostradzie pewnie glosny i paliwożerny i nie kupi uzywki do 20 tysi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, gregoryj napisał:

Bo widzisz, mam kolege co rodzice w gorskich okolicach mieszkają. Wozi dziecko tez i sam do nich jezdzi. Jak miał Subaru Impreze (wiec nie SUV i nie podwyższone kombi, TYLKO 4x4) to ile się nie nawychwalał ze tym zawsze dojedzie pod dom. Nie potrzebowal SUVa ani podwyższonego kombi.

 

Też mam Subaru Imprezę - wiesz? Wiesz ile razy żona zahaczyła osłoną o zbyt wysoki krawężnik? O tym kolega nie wspominał?

 

5 minut temu, gregoryj napisał:

Od kilku lat, jak nie 5 lat, jeździ hultajem i30, a od niedawna eurowanem 2gen i nie slyszalem żeby mu czegos zabrakło. I ze gdzie nie dojechal. Dalej jeździ z malym dzieckiem, i na covidzie tez tam dojezdzal co tydzień dwa, i tez od drogi asfaltowej ma 50-100 metrow

Spoko - widoczne masz zdolnego kolegę. Jeden taki tutaj też Żukiem na łysych oponach wszędzie dojedzie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, gregoryj napisał:

podaj konkrety, konkretne cechy użytkowe SUVa

 

Robi to co van, tyko w miejscu w którym vana nie ma, bo musiał zostać na parkingu.

;l

 

Cytuj

mi się podobaly

 

No weź, pierwsze Forestery czy Volvo XC90 były szkaradne. Kupowano je z powodu możliwości jakie dawały. Dopiero dużo później stało się to modne i zaczęto takie auta kastrować z napędów 4x4.

 

Cytuj

przenosiłem ile musialem. czy to było w rzymie 50 metrow do hostelu czy na budowie 30 metrow na druga strone działki, czy na plaze dojsc

 

Skoro lubisz nosić... Właściciele SUVów się z tego śmieją.

 

Cytuj

fajnie wygląda, ale nic poza tym. nie potrzebuje 4x4, nieoplywowej sylwetki, na autostradzie pewnie glosny i paliwożerny i nie kupi uzywki do 20 tysi

 

Tak, tak... A van jest niski, szybki i opływowy.

;l

Edytowane przez Dark_Knight
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, marcindzieg napisał:

Spoko - widoczne masz zdolnego kolegę. Jeden taki tutaj też Żukiem na łysych oponach wszędzie dojedzie.

 

Paradoksalnie, nie słyszałem żeby właściciel kompakta z napędem na przód gdzieś nie dojechał albo utknął w błocie czy piasku. Czy to znaczy, że kompakt jest lepszy od SUVa czy nawet terenówki? Nie - po prostu kompakt zostaje na parkingu a właściciel drałuje z buta, więc takie przygody mu nie grożą.

:hehe:

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Dark_Knight napisał:

No właśnie. To tak jak kompaktowe auta z większym prześwitem to crossovery a nie SUVy. SUV to minimum Jeep Grand Cherokee

O czym ja z Toba dyskutuje. Ty nie wiesz co to van i nie wiesz co to suv. Q5, X3, Kodiaq to jest przeciętny typowy SUV rodzinny.

 

13 minut temu, Dark_Knight napisał:

A kto bronił zrobić vana na bazie kombi czy hatchbacka i sprzedawać z marżą 30%? Otóż nikt nie bronił. I takie vany powstawały. Ale jakoś się nie przyjęły. Ciekawe dlaczego

Nie da rady, bo potrzebna osobna plyta podlogowa. wiec za drogo. za to jak widzisz SUVika się da czyli to tak naprawdę auto klady c czy d tylko z 4x4 (nie zawsze) i podwyższonym dachem, wyższym srodkiem ciezkosci i ciezszym

5 minut temu, Dark_Knight napisał:

Robi to co van, tyko w miejscu w którym vana nie ma, bo musiał zostać na parkingu

to cecha 4x4, kupie kombi 4x4 i stane tam gdzie twój SUVik albo Vana 4x4 z rowerem i bagażami i się będę smial z Ciebie ze pojechales szukac wypożyczalni rowerow, albo będziesz montowal przednie i tylne kolo do ramy i wyciagal z trumny bagaże

 

7 minut temu, Dark_Knight napisał:

Skoro lubisz nosić... Właściciele SUVów się z tego śmieją

wlasciciel SUVa butuje w Rzymie 200 metrow bo nie ma gdzie tego SUVika zaparkować, ze względu na gabaryty jak i slaba widoczność dookoła auta. Ewentualnie partnerka wychodzi i pokazuje czy wjedzie czy nie

 

9 minut temu, Dark_Knight napisał:

No weź, pierwsze Forestery czy Volvo XC90 były szkaradne. Kupowano je z powodu możliwości jakie dawały. Dopiero dużo później stało się to modne i zaczęto takie auta kastrować z napędów 4x4.

moim zdaniem to się zbieglo z wstawianiem 4x4 do aut kombi. 4x4 daje jakies tam możliwości a nie SUV czy 'uterenowione' okmbi

 

15 minut temu, marcindzieg napisał:

Też mam Subaru Imprezę - wiesz? Wiesz ile razy żona zahaczyła osłoną o zbyt wysoki krawężnik? O tym kolega nie wspominał?

Nie umniejszam Twojej zonie. Sam znam babe co przez 50-60 tys km przejezdzone w zyciu zdolala zrobić dziure w bocznej sciance opony 4 czy 5 razy. Mi przez kilkaset tysięcy km się to nie zdarzylo.

Wiec to kwestia umiejetnosci jazdy, tak samo jak i swiadomosci gdzie dane auto może wjechać. Do auta z przednim napedem tez można 2-3 razy w roku dolozyc lancuch i wjedzie na zasniezona stroma droge

12 minut temu, Dark_Knight napisał:

Paradoksalnie, nie słyszałem żeby właściciel kompakta z napędem na przód gdzieś nie dojechał albo utknął w błocie czy piasku. Czy to znaczy, że kompakt jest lepszy od SUVa czy nawet terenówki? Nie - po prostu kompakt zostaje na parkingu a właściciel drałuje z buta, więc takie przygody mu nie grożą.

a wlasciciel 4x4 to jeździ caly czas w blocie i piasku żeby uidowadniac ze jest lepszy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, gregoryj napisał:

O czym ja z Toba dyskutuje. Ty nie wiesz co to van i nie wiesz co to suv. Q5, X3, Kodiaq to jest przeciętny typowy SUV rodzinny.

 

No. Tak jak S-max i VW Touran to przeciętny van rodzinny.

 

Cytuj

Nie da rady, bo potrzebna osobna plyta podlogowa. wiec za drogo. za to jak widzisz SUVika się da czyli to tak naprawdę auto klady c czy d tylko z 4x4 (nie zawsze) i podwyższonym dachem, wyższym srodkiem ciezkosci i ciezszym

 

A, to pewnie dlatego S-maxa zrobili na podwoziu Mondeo, C-maxa i Tourana odpowiednio na Focusie i Golfie a Toyotę Verso na Avensisie.

;l

 

Cytuj

to cecha 4x4, kupie kombi 4x4 i stane tam gdzie twój SUVik 

 

Jeśli jeszcze dorobisz temu kombi 5-10cm prześwitu...

 

Cytuj

albo Vana 4x4 z rowerem i bagażami i się będę smial z Ciebie ze pojechales szukac wypożyczalni rowerow, albo będziesz montowal przednie i tylne kolo do ramy i wyciagal z trumny bagaże

 

...bo w czasie gdy ja będę składał rower to Ty będziesz się zastanawiał skąd wziąć nową miskę olejową.

;]

 

Cytuj

wlasciciel SUVa butuje w Rzymie 200 metrow bo nie ma gdzie tego SUVika zaparkować, ze względu na gabaryty

 

Uff, na szczęście vany przed zaparkowaniem robią się nagle zupełnie malutkie...

:lol:

 

Cytuj

jak i slaba widoczność dookoła auta. Ewentualnie partnerka wychodzi i pokazuje czy wjedzie czy nie

 

Podaję hasło: czujniki, kamery...

:ok:

 

Cytuj

moim zdaniem to się zbieglo z wstawianiem 4x4 do aut kombi. 4x4 daje jakies tam możliwości a nie SUV czy 'uterenowione' okmbi

 

Czyli 4x4 w kombi jest super. 4x4 w tym samym kombi ale z inną karoserią (bo sam wyżej mozolnie udowadniasz, że SUVy to podniesione kombi z podniesioną ceną), zwiększonym prześwitem i być może jakimiś osłonami podwozia staje się natychmiast bezużyteczne oraz traci całą terenową dzielność. Jednocześnie stając się trudniejsze do zaparkowania od pięciometrowego vana.

Ot, logika.

;l

 

 

Edytowane przez Dark_Knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, gregoryj napisał:

Wiec to kwestia umiejetnosci jazdy, tak samo jak i swiadomosci gdzie dane auto może wjechać.

A przy Forku nie trzeba się tym praktycznie przejmować bo mało jest tak wysokich krawężników. Więc parkujesz a nie zastanawiasz się czy możesz. A często jest tak że nie ma żadnego, innego miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, marcindzieg napisał:

A przy Forku nie trzeba się tym praktycznie przejmować bo mało jest tak wysokich krawężników. Więc parkujesz a nie zastanawiasz się czy możesz. A często jest tak że nie ma żadnego, innego miejsca.

 

Kto nie miał auta z wyższym prześwitem może myśleć, że to niepotrzebne. Kto miał i się do tego przyzwyczaił po przesiadce na auto bez tegoż prześwitu dopiero wtedy odkrywa, jak wiele możliwości nagle stracił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.