Skocz do zawartości

2020 Kia Carnival/Sedona


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

14 minut temu, AstraC napisał:

Mój wozi na codzien 2+3, a i do Paryża 3+3 pojechał. :)

Czemu miałby nie pojechać. Dlatego uważam że kupowanie ogromnego, amerykańskiego VANa to trochę przerost formy nad treścią. Bo spokojnie można można się obyć mniejszym autem. Ale nie krytykuje nikogo kto tak robi. Ja jeżdżę w czwórkę i mieszczę się spokojnie z bagażami bez trumny na dachu. Więc po co mi tak naprawdę większe auto? I może wielu ludzi tak ma i dlatego VANy umierają. Bo mimo że teoretycznie są bardziej praktyczne to ta praktyczność jest nikomu do niczego niepotrzebna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Kto nie miał auta z wyższym prześwitem może myśleć, że to niepotrzebne. Kto miał i się do tego przyzwyczaił po przesiadce na auto bez tegoż prześwitu dopiero wtedy odkrywa, jak wiele możliwości nagle stracił.

 

No dokładnie. Mojej żonie chwilę zajęło takie przyzwyczajenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, marcindzieg napisał:

A właściciel VANa udowadnia że może betoniarkę przewieź. Naprawdę nie widzisz absurdu takich stwierdzeń?

 

BTW, mimo niewątpliwych zalet obecnego auta jakoś mi szkoda wpakować go w błoto, piach i kamienie jak Outlandera. Dodatkowo, ma też zupełnie nienadające się do tego opony. Zaczyna mi więc znów chodzić po głowie zakup Pajero, jako drugiego auta na bardziej wymagające wycieczki.

:bzik:  :sciana:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, marcindzieg napisał:

Czemu miałby nie pojechać. Dlatego uważam że kupowanie ogromnego, amerykańskiego VANa to trochę przerost formy nad treścią. Bo spokojnie można można się obyć mniejszym autem. Ale nie krytykuje nikogo kto tak robi. Ja jeżdżę w czwórkę i mieszczę się spokojnie z bagażami bez trumny na dachu. Więc po co mi tak naprawdę większe auto? I może wielu ludzi tak ma i dlatego VANy umierają. Bo mimo że teoretycznie są bardziej praktyczne to ta praktyczność jest nikomu do niczego niepotrzebna.

Ja mam specyficzne wymagania, 3 foteliki i Kuga nie dała rady, a Grand C-MAX już tak. :ok:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

Kto nie miał auta z wyższym prześwitem może myśleć, że to niepotrzebne. Kto miał i się do tego przyzwyczaił po przesiadce na auto bez tegoż prześwitu dopiero wtedy odkrywa, jak wiele możliwości nagle stracił.

 

 

57 minut temu, marcindzieg napisał:

A przy Forku nie trzeba się tym praktycznie przejmować bo mało jest tak wysokich krawężników. Więc parkujesz a nie zastanawiasz się czy możesz. A często jest tak że nie ma żadnego, innego miejsca.

Rozumie ze Van dla was ma za maly prześwit? ma taki jak SUV, i tez wjedzie na taki krawężnik.

 

Jeśli chodzi o krawężniki to dla mnie roznice robi, nisko zawieszony kompakt (np stary Civic), kazde inne auto czy kombi rodzinne czy zwykly kompakt wjezdza tak jak ten mój Van. OK. 1 na 100 może się zdarzyć taki krawężnik gdzie już zwykłym autem nie chce wjezdzac, bo szkoda mi zawiechy, felg czy opon, a Vanem czy SUVem wjechałbym z minimalnymi oporami.

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

Jeśli jeszcze dorobisz temu kombi 5-10cm prześwitu

 

rozumie ze każdy teren jak i każdy krawężnik na który wjezdzasz, nie da rady zwykłym autem bo zawsze brakuje tych 5cm prześwitu. normalnie ale masz pecha w zyciu

 

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

Uff, na szczęście vany przed zaparkowaniem robią się nagle zupełnie malutkie...

Vany przez to ze stare maja jeszcze znosna widoczność wokół auta. teraz modne suvy już nie maja

 

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

bo w czasie gdy ja będę składał rower to Ty będziesz się zastanawiał skąd wziąć nową miskę olejową

i jeszcze nie dotarlo ze Van ma prześwit taki jak SUVik?

 

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

Podaję hasło: czujniki, kamery...

oczywiście, w ponad 10letnim SUVie, sa czujniki i kamery z przodu

 

48 minut temu, marcindzieg napisał:

A właściciel VANa udowadnia że może betoniarkę przewieź. Naprawdę nie widzisz absurdu takich stwierdzeń?

Jeden lepszy od drugiego. Ten pierwszy nie umie przejść 50-100 metrow, drugi chce przewieźć 3 paczki styropianu albo 2 rowery bez rozkręcania, albo wziasc 4 osoby z duza iloscia bagażu i przejechac

42 minuty temu, Dark_Knight napisał:

mimo niewątpliwych zalet obecnego auta jakoś mi szkoda wpakować go w błoto, piach i kamienie jak Outlandera. Dodatkowo, ma też zupełnie nienadające się do tego opony. Zaczyna mi więc znów chodzić po głowie zakup Pajero, jako drugiego auta na bardziej wymagające wycieczki

to jest wlasnie tez zaleta SUVow wychwalana pod niebiosa. teoretycznie wjedzie wszędzie, tylko w przypadku nowszysch furek, to szkoda opon, lakier odprysnie …. itp

 

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

Czyli 4x4 w kombi jest super. 4x4 w tym samym kombi ale z inną karoserią (bo sam wyżej mozolnie udowadniasz, że SUVy to podniesione kombi z podniesioną ceną), zwiększonym prześwitem i być może jakimiś osłonami podwozia staje się natychmiast bezużyteczne oraz traci całą terenową dzielność. Jednocześnie stając się trudniejsze do zaparkowania od pięciometrowego vana.

Ot, logika.

Logika jest chlopie taka, ze bulisz 20-30% wiecej za to samo, czyli kombi, ktore dalej ma pakowność zwykłego kombi, a od niego gorsze prowadzenie (wyższy srodek ciezkosci) większe spalanie. Wiem, te 10 cm prześwitu wraz z 4x4, przydaje się prawie wszędzie gdzie jeździsz, czyli autostrada z Wawy do Zakopca albo na Mazury.

 

  A od Vana przy podobnej cenie, spalaniu itp, SUV ma gorsza ladownosc, pojemność i uniwersalnosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, gregoryj napisał:

Vany przez to ze stare maja jeszcze znosna widoczność wokół auta. teraz modne suvy już nie maja

 

Mój jak dla mnie ma lepszą widoczność od stojącego dwa miejsca dalej C8. Więc nie wiem o czym piszesz.

 

11 minut temu, gregoryj napisał:

Jeden lepszy od drugiego. Ten pierwszy nie umie przejść 50-100 metrow, drugi chce przewieźć 3 paczki styropianu albo 2 rowery bez rozkręcania, albo wziasc 4 osoby z duza iloscia bagażu i przejechac

A trzeci twierdzi że przejedzie z tym wszystkim tam, gdzie temu pierwszemu nie chce się przejść.

 

11 minut temu, gregoryj napisał:

oczywiście, w ponad 10letnim SUVie, sa czujniki i kamery z przodu

Zdziwiłbyś się.

Edytowane przez marcindzieg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

Na moje oko to SUV ma więcej cech użytkowych od vana.

 

Oczywiście, że tak.

Ja wiem, że każdego zdanie jest najmojsze i zależne od sytuacji, ale nie każdy może se pozwolić trzymać kilka starych aut na każdą okazję jak @gregoryj.

Ludzi trzymają jakieś ograniczenia.

Ja np. mieszkam w mieście na 500m2 działce, nie mam gdzie trzymać więcej niż 2 aut.

Jak przystało na AKowicza mam większą za miastem, ale cenię se wygodę i nie chcę się tam wynosić, a w mieście (prawdziwym, gdzie jest wszystko, a nie tylko aby w granicach miasta) ceny powalają na kolana. Liczyłem odkupić od sąsiadów, ale to nawet po "przysłowiowej śmierci" raczej nie będzie możliwe.

Jedno musi być mniejsze dla żony "do miasta", drugie spełniać uniwersalną funkcję.

Radzę se płaszczakiem, ale skutkuje to dla mnie pewnymi ograniczeniami (insignia w trasie jest spoko, na budowach tak sobie, mimo że prześwit średni to długie to, ciężkie, zawrócić na polnej drodze trudniej).

Jak ktoś musi łączyć różne funkcje w jednym to SUV da radę w mieście i pod miastem, gdzie coraz więcej ludzi się wynosi.

Nie kręcę dużo km autostradami, a wystarczy, że raz na rok się gdzieś utopię, skąd SUVem bym wyjechał o własnych siłach (pewnie raczej 4x4, bo jak już siądzie to 2x4 lipa).

 

 

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gregoryj napisał:

 

Rozumie ze Van dla was ma za maly prześwit? ma taki jak SUV, i tez wjedzie na taki krawężnik.

 

Jeśli chodzi o krawężniki to dla mnie roznice robi, nisko zawieszony kompakt (np stary Civic), kazde inne auto czy kombi rodzinne czy zwykly kompakt wjezdza tak jak ten mój Van. OK. 1 na 100 może się zdarzyć taki krawężnik gdzie już zwykłym autem nie chce wjezdzac, bo szkoda mi zawiechy, felg czy opon, a Vanem czy SUVem wjechałbym z minimalnymi oporami.

 

Pokaż mi vana z napędem 4x4 i 20cm prześwitem*.

 

 

 

* innego niż Fiat Freemont bo to akurat crossover.

 

2 godziny temu, gregoryj napisał:

rozumie ze każdy teren jak i każdy krawężnik na który wjezdzasz, nie da rady zwykłym autem bo zawsze brakuje tych 5cm prześwitu. normalnie ale masz pecha w zyciu

 

Jechałeś kiedyś poza asfaltem? Pierwszy lepszy kamień czy koleina i możesz stracić miskę olejową. Bez tych 5cm i osłon trzeba być niespełna rozumu żeby się na trudniejsze drogi pchać.

Wjedź vanem np. tutaj i opowiedz jak było.

 

Download.jpeg.3dcb359afdd36555927157d5dbe41261.jpeg

 

 

2 godziny temu, gregoryj napisał:

Vany przez to ze stare maja jeszcze znosna widoczność wokół auta. teraz modne suvy już nie maja

 

A ile kosztują czujniki na Allegro, żeby trzeba było tak histeryzować?

 

2 godziny temu, gregoryj napisał:

i jeszcze nie dotarlo ze Van ma prześwit taki jak SUVik?

 

To ja mówię "sprawdzam". Pokaż vany z prześwitem ponad 20cm i osłonami podwozi.

 

2 godziny temu, gregoryj napisał:

oczywiście, w ponad 10letnim SUVie, sa czujniki i kamery z przodu

 

Owszem, są. Miałem SUVa AD 2010 i czujniki miał. Poza tym mało kto potrzebuje czujników z przodu, niezależnie od rodzaju nadwozia.

 

2 godziny temu, gregoryj napisał:

to jest wlasnie tez zaleta SUVow wychwalana pod niebiosa. teoretycznie wjedzie wszędzie, tylko w przypadku nowszysch furek, to szkoda opon, lakier odprysnie …. itp

 

Czytamy ze zrozumieniem. Nie jest mi szkoda opon, tylko mam na kołach opony "high performance", których bieżnik nie nadaje się do jazdy w terenie. Brakuje mu po prostu przyczepności. Za to w poprzednim aucie (zdjęcie wyżej) są odpowiednie opony i dlatego wjeżdżał tam gdzie wjeżdżał.

 

BTW, takich opon dla vana czy kombi nie kupisz.

 

2 godziny temu, gregoryj napisał:

Logika jest chlopie taka, ze bulisz 20-30% wiecej za to samo, czyli kombi, ktore dalej ma pakowność zwykłego kombi, a od niego gorsze prowadzenie (wyższy srodek ciezkosci) większe spalanie.

 

Za to ma inne zalety, których nie ma zwykłe kombi. To chyba oczywiste.

 

2 godziny temu, gregoryj napisał:

Wiem, te 10 cm prześwitu wraz z 4x4, przydaje się prawie wszędzie gdzie jeździsz, czyli autostrada z Wawy do Zakopca albo na Mazury.

 

Przydaje się bardzo rzadko. Ale gdy już jest potrzebne, to staje się niezbędne. Coś jak pojemność bagażnika, przez 99% czasu jeździ pusty. W vanie tym bardziej.

 

2 godziny temu, gregoryj napisał:

  A od Vana przy podobnej cenie, spalaniu itp, SUV ma gorsza ladownosc, pojemność i uniwersalnosc

 

Trzema słowami określiłeś pojemność. Pączkują Ci te argumenty. Poza tym ten tego...

 

2018-Mitsubishi-Pajero-GLS-SUV-silver-Ti

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Dark_Knight napisał:

Wjedź vanem np. tutaj i opowiedz jak było.

 

Download.jpeg.3dcb359afdd36555927157d5dbe41261.jpeg

 

Jestem jak najbardziej za Tobą, ale zdjęcia na udowodnienie swego to tak średnio dobierasz (może wcześniej było i gorzej, ale to co na foto to  mam na codzień w płaszczaku).

Dziś tylko 10 budów obskoczyłem, na widok tego co nagrała kamera to tu już niejeden by nie SUVa, a prawdziwej terenówki szukał (tak drałowałem z buta 2x po jakieś 200m i 300m, przy 4x4 bym zaryzykował i "albo wóz albo traktora bym szukał". :hehe:

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, ZUBERTO napisał:

Jestem jak najbardziej za Tobą, ale zdjęcia na udowodnienie swego to tak średnio dobierasz (może wcześniej było i gorzej, ale to co na foto to  mam na codzień w płaszczaku).

Dziś tylko 10 budów obskoczyłem, na widok tego co nagrała kamera to tu już niejeden by nie SUVa, a prawdziwej terenówki szukał (tak drałowałem z buta 2x po jakieś 200m i 300m, przy 4x4 bym zaryzykował i "albo wóz albo traktora bym szukał". :hehe:

 

Wiadomo, że po drodze zdjęć nie robiłem. Ale te kamyki potrafiły zrobić kuku przy niskim prześwicie. I dość ostre były, łatwo oponę przeciąć. Nikt żadnym kombi się tam pchać nie próbował.

 

A przy FWD wystarczy wieksza koleina na wzniesieniu, koło podniesie i już nie pojedzie. Zresztą sam wiesz jak to wygląda - tylko ktoś kto nigdy nie próbował może takie herezje jak kolega wyżej opowiadać.

 

Edytowane przez Dark_Knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, hefi napisał:

No raczej średnio 7 osób i bagaże, wg jakichś danych 280 litrów, troszkę więcej jak w seicento

Fotka odyseja kolegi 7ce5e2a37e9562f61952bc1dea0a2721.jpg&key=5918a8663d01c4b73df474fd6b2bb31dad8a38fe60d2f2859fe604bff73edef7

Ale fakt, to co zostało wygląda na więcej jak w suvie

 

 

Dla porównania.

 

2019-mercedes-benz-gls-class-suv-trunk-s

Edytowane przez Dark_Knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem temat, bezsensowna kłótnia hehe

Odpowiedź jest prosta. Vanami jeżdżą pantoflarze, którzy nie potrafią powiedzieć żonie Nie, nie bierzesz termomixa i gitary na wakacje bo będziemy jeść w restauracji a tam jest muzyka.

Suvy są dla ludzi sukcesu, królów życia

 

 

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.06.2020 o 07:16, Danielpoz. napisał:

Ktoś jeszcze kupuje VANy? 😲

 

Prosta piłka rodzina 2+2+teściowa i wypad na weekend. @ tym dzieci poniżej 4 lat i już potrzebujesz wana bo nikt się z tyłu nie zmieści przy dwóch fotelikach, oczywiście można kombinować z szukaniem samochodów z isofix z przodu itp ale dalej nawet w passacie jak masz fotelik z tyłu to dwie osoby wygodnie nie usiądą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, hefi napisał:

No raczej średnio 7 osób i bagaże, wg jakichś danych 280 litrów, troszkę więcej jak w seicento

Fotka odyseja kolegi 7ce5e2a37e9562f61952bc1dea0a2721.jpg&key=5918a8663d01c4b73df474fd6b2bb31dad8a38fe60d2f2859fe604bff73edef7

Ale fakt, to co zostało wygląda na więcej jak w suvie

 

Nie wiem co to za samochód, honda odyssey amerykańska ma 3 miejsca w 3 rzędzie. Mój miał 1100 l. do dachu

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, KJO napisał:

 

Prosta piłka rodzina 2+2+teściowa i wypad na weekend. @ tym dzieci poniżej 4 lat i już potrzebujesz wana bo nikt się z tyłu nie zmieści przy dwóch fotelikach, oczywiście można kombinować z szukaniem samochodów z isofix z przodu itp ale dalej nawet w passacie jak masz fotelik z tyłu to dwie osoby wygodnie nie usiądą. 

Prosta piłka i sprzedają się świetnie👍

 

🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Danielpoz. napisał:

Prosta piłka i sprzedają się świetnie👍

 

🤣

 

Może dlatego, że - jak napisano wyżej - są dla ludzi, którzy wakacje spędzają z teściową?

;l

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, hefi napisał:

Przeczytałem temat, bezsensowna kłótnia hehe

Odpowiedź jest prosta. Vanami jeżdżą pantoflarze, którzy nie potrafią powiedzieć żonie Nie, nie bierzesz termomixa i gitary na wakacje bo będziemy jeść w restauracji a tam jest muzyka.

Suvy są dla ludzi sukcesu, królów życia

emoji23.pngemoji23.pngemoji23.png

 

 

Kolejny Kravitz. :facepalm:

VANy są dla ludzi, którzy mają inne potrzeby, żeby zmieścić się z fotelikami musiałbym kupić SUV'a oczko wyżej od Kugi, która to już na starcie była droższa od Grand C-MAX'a, który dodatkowo ma odsuwane drzwi co w zasadzie niszczy SUV'y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny Kravitz. :facepalm:
VANy są dla ludzi, którzy mają inne potrzeby, żeby zmieścić się z fotelikami musiałbym kupić SUV'a oczko wyżej od Kugi, która to już na starcie była droższa od Grand C-MAX'a, który dodatkowo ma odsuwane drzwi co w zasadzie niszczy SUV'y.
Haha Ty i kolega wyżej hmmm
2 foteliki to się mieszczą w b klasie, w takim np Clio kombi mieści się 2+2. Śmiało można zabrać też teściowa na ten weekend, 3h wytrzyma z tyłu.
Chyba, że macie grube baby to nic na to nie poradzę, wtedy faktycznie spory van
A te drzwi boczne to nie sa jakieś super, był taki pezocik 1007??? Jakoś się nie przyjęły
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, hefi napisał:

Haha Ty i kolega wyżej hmmm
2 foteliki to się mieszczą w b klasie, w takim np Clio kombi mieści się 2+2. Śmiało można zabrać też teściowa na ten weekend, 3h wytrzyma z tyłu.
Chyba, że macie grube baby to nic na to nie poradzę, wtedy faktycznie spory vanemoji106.png
A te drzwi boczne to nie sa jakieś super, był taki pezocik 1007??? Jakoś się nie przyjęły

Powiem Ci tak... jesteś żenujący, twoje wypowiedzi również. :ok: Na tym zakończę, bo nie masz pojęcia, a mędrkujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci tak... jesteś żenujący, twoje wypowiedzi również. default_ok.gif Na tym zakończę, bo nie masz pojęcia, a mędrkujesz.

Chyba jedyny tu napisałem prawdę prosto z mostu, tak jak jest w rzeczywistości.

Jak ludzie sobie radzili kiedyś, kiedy auta były o połowę mniejsze? Możesz mnie zablokować, nie obrażę się

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, hefi napisał:

Chyba jedyny tu napisałem prawdę prosto z mostu, tak jak jest w rzeczywistości.

Jak ludzie sobie radzili kiedyś, kiedy auta były o połowę mniejsze? emoji106.png Możesz mnie zablokować, nie obrażę się

 

To ja też napiszę prawdę (ironicznie):
SUV'ami jeżdżą ludzie z małymi siurkami, bo tylko tak się umieją zaprezentować. :ok:
Dotarło czy nie koniecznie? Ja piszę o różnych potrzebach, a Ty, że tylko Ty masz rację i wszyscy mają chcieć jak Ty.
Dalej uważaj co uważasz, myślałem, że już większej głupoty palnąć się nie da, ale z postu na post pokazujesz, że potrafisz coraz to większe. :ok:

A ludzie sobie i w jaskiniach radzili... więc to żaden argument. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, hefi napisał:

Przeczytałem temat, bezsensowna kłótnia hehe

Odpowiedź jest prosta. Vanami jeżdżą pantoflarze, którzy nie potrafią powiedzieć żonie Nie, nie bierzesz termomixa i gitary na wakacje bo będziemy jeść w restauracji a tam jest muzyka.

Suvy są dla ludzi sukcesu, królów życia

emoji23.pngemoji23.pngemoji23.png

 

 

Musze to powiedziec paru Rumunom z mojej fabryki ktorzy zadluzyli sie na dlugie lata na 10-letnie Q5.

Warto bylo:mast:

Edytowane przez wlad
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja też napiszę prawdę (ironicznie):
SUV'ami jeżdżą ludzie z małymi siurkami, bo tylko tak się umieją zaprezentować. :ok:
Dotarło czy nie koniecznie? Ja piszę o różnych potrzebach, a Ty, że tylko Ty masz rację i wszyscy mają chcieć jak Ty.
Dalej uważaj co uważasz, myślałem, że już większej głupoty palnąć się nie da, ale z postu na post pokazujesz, że potrafisz coraz to większe. :ok:
A ludzie sobie i w jaskiniach radzili... więc to żaden argument. :ok:


To ja też napiszę prawdę (ironicznie):
SUV'ami jeżdżą ludzie z małymi siurkami, bo tylko tak się umieją zaprezentować. :ok:
Dotarło czy nie koniecznie? Ja piszę o różnych potrzebach, a Ty, że tylko Ty masz rację i wszyscy mają chcieć jak Ty.
Dalej uważaj co uważasz, myślałem, że już większej głupoty palnąć się nie da, ale z postu na post pokazujesz, że potrafisz coraz to większe. :ok:
A ludzie sobie i w jaskiniach radzili... więc to żaden argument. :ok:

Aha zabolało to o vanach, nie chciałem urazić
To nie potrzeby a fanaberie.
Wyobraź sobie 2 rodziny 2+2+teściowa
Jedni żyją z pięćset plusa i mopsu a przeciwnej stronie właściciele fabryki złota.
Pierwsi jeżdżą Corsa c 5d a inni czym tam sobie chcesz. Obie rodziny pojadą z wwa na wybrzeże w dobrym humorze. Zastanów się.
Nie jestem fanem czegokolwiek, poruszałem się aygo i escalade, jest mi to obojętne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.06.2020 o 13:07, Dark_Knight napisał:

 

Kto nie miał auta z wyższym prześwitem może myśleć, że to niepotrzebne. Kto miał i się do tego przyzwyczaił po przesiadce na auto bez tegoż prześwitu dopiero wtedy odkrywa, jak wiele możliwości nagle stracił.

 

 

Tyle, że i tak 90% kierowców wykorzystuje ten prześwit jedynie do pokonywania krawężnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wlad napisał:

Musze to powiedziec paru Rumunom z mojej fabryki ktorzy zadluzyli sie na dlugie lata na 10-letnie Q5.

Warto bylo:mast:

 

Podobnie napisałem raz gościowi, który kupił 10-letnie Q5 w Norwegii w kredycie na rodziców. Kredyt też pewnie 10-letni... ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, K3 napisał:

 

Tyle, że i tak 90% kierowców wykorzystuje ten prześwit jedynie do pokonywania krawężnika...

 

Oczywiście. W 90% możliwości tych aut nie są wykorzystywane. Ale to dokładnie tak jak z dużym bagażnikiem (w vanie również). W 90% przypadków jeździ w nim powietrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę sobie, że po tej owocnej dyskusji można już (zanim polecą bany i kłódka ;l) ją podsumować zestawieniem zalet każdego z nadwozi.

 

VAN: ma więcej miejsca niż pozostałe samochody, które to miejsce można nazywać na różne sposoby żeby było więcej argumentów. Tak naprawdę nadaje się tylko do wożenia betoniarek i na wakacje z teściową.

 

SUV: takie kombi, które może wjechać gdzie nie wjadą pozostałe samochody żeby następnie tam spektakularnie utknąć i zafundować właścicielowi wycieczkę po traktor. Po tej przygodzie już nigdy nie wyjeżdża poza asfalt.

 

KOMBI: wymyślone tylko dlatego, że w sedanie nie dało się przewieźć pralki.

 

SEDAN: jedyna zaleta, to że bagaże i ludzie nie jadą razem, jak w ekonomicznej klasie bydlęcej.

 

COUPE: robi to co sedan ale zamiast całej rodziny zabierasz w podróż kochankę.

 

KABRIOLET: jeśli jeszcze nie masz kochanki a bardzo chciałbyś mieć i nie wiesz jak się do tego zabrać. Jeśli pojeździsz nim dłużej to zamiast kochanki będziesz miał czerniaka.

 

:skromny:

Edytowane przez Dark_Knight
  • Lubię to 3
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎26‎.‎06‎.‎2020 o 22:42, hefi napisał:

Przeczytałem temat, bezsensowna kłótnia hehe

Odpowiedź jest prosta. Vanami jeżdżą pantoflarze, którzy nie potrafią powiedzieć żonie Nie, nie bierzesz termomixa i gitary na wakacje bo będziemy jeść w restauracji a tam jest muzyka.

Suvy są dla ludzi sukcesu, królów życia

emoji23.pngemoji23.pngemoji23.png

 

 

Ha ha, ale się usmialem super. Zgadza sie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎27‎.‎06‎.‎2020 o 14:12, AstraC napisał:

SUV'ami jeżdżą ludzie z małymi siurkami, bo tylko tak się umieją zaprezentować

 

Dnia ‎27‎.‎06‎.‎2020 o 08:48, Dark_Knight napisał:

są dla ludzi, którzy wakacje spędzają z teściową?

 

Vany sa dla prawdziwych mężczyzn, co nie kupuja SUVa za pol banki, żeby jezdzic od hotelu do hotelu z 5 walizkami swojej zony. Pod hotelem, wiadomo, jest zapełniony parking, i polmetrowy krawężnik na pozostałych wolnych miejscach. Oni tam jednak zaparkują, żeby nie trzeba było isc dalej 10 metrow :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎26‎.‎06‎.‎2020 o 17:11, Dark_Knight napisał:

Pokaż mi vana z napędem 4x4 i 20cm prześwitem

Wiekszosc SUVow nie ma 20 cm, choćby Skoda Kodiaq. Vany maja średnio 4-5cm mniej prześwitu, Nie ma to większego znaczenia.  Chociaż taki T6 ma już 20 cm, a to juz więcej niż SUVy.

 

Dnia ‎26‎.‎06‎.‎2020 o 17:11, Dark_Knight napisał:

Jechałeś kiedyś poza asfaltem? Pierwszy lepszy kamień czy koleina i możesz stracić miskę olejową. Bez tych 5cm i osłon trzeba być niespełna rozumu żeby się na trudniejsze drogi pchać.

Wjedź vanem np. tutaj i opowiedz jak było.

 

 

 

jechałem po gorszej drodze w Bulgarii w gorach, kilkaset metrow. O nic się nie balem jeśli chodzi o auto tylko o zawieszenie, ze się luzy narobią na wahaczach albo dupnie opona.

 

I wiekszosc króli SUVow, boi się, jak nie o lakier, to o opony (bo przecież każdy ma asfaltowe) albo o wytłuczenie zawieszenia, na takiej kamienistej drodze

 

Dnia ‎26‎.‎06‎.‎2020 o 17:11, Dark_Knight napisał:

Nie jest mi szkoda opon, tylko mam na kołach opony "high performance", których bieżnik nie nadaje się do jazdy w terenie. Brakuje mu po prostu przyczepności. Za to w poprzednim aucie (zdjęcie wyżej) są odpowiednie opony i dlatego wjeżdżał tam gdzie wjeżdżał.

 

BTW, takich opon dla vana czy kombi nie kupisz.

no wlasnie, na high performance w teren nie pojedzie normalny człowiek bo mu szkoda pieniędzy na kupowanie opon, rozwalonych na kamieniach.

 

Jakies niby terenówki bardziej, to czemu nie zaloze do swojego?

 

Dnia ‎26‎.‎06‎.‎2020 o 17:11, Dark_Knight napisał:

Za to ma inne zalety, których nie ma zwykłe kombi. To chyba oczywiste.

zalety ma :hehe: wyższa cena, wyższy srodek ciezkosci czyli gorsze prowadzenie, spalanie, obszerność wnętrza jak w zwykłym aucie kombi, 4x4 które tez można mieć w zwykłym aucie. No i najważniejsze 5cm większy prześwit, bo bez tego ani rusz ani w miescie ani na "dzikiej autostradzie".

 

Dnia ‎26‎.‎06‎.‎2020 o 17:11, Dark_Knight napisał:

Trzema słowami określiłeś pojemność. Pączkują Ci te argumenty. Poza tym ten tego...

Pokaz Suva gdzie masz 6 foteli z podłokietnikami pełnowymiarowych i przestrzen miedzy nimi na podręczny bagaż, plus obrotowe przednie fotele.

I osobno wyciągane fotele 2-3 rzedu żeby cos dużego przewieźć np betoniarke albo 3 rowery, z drzwiami przesuwnymi?

 

GLS ani Q7, i inne auta za 300 tysi plus odpadają z powodu, ze ich sprzedaż to mniej niż 1% w skali tzw SUVow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, gregoryj napisał:

Wiekszosc SUVow nie ma 20 cm, choćby Skoda Kodiaq. Vany maja średnio 4-5cm mniej prześwitu, Nie ma to większego znaczenia.  

 

Są mężczyźni, którym się wydaje, że 4-5cm nie ma większego znaczenia. Pozostali kwitują to tylko uśmiechem...

;l

 

3 minuty temu, gregoryj napisał:

Chociaż taki T6 ma już 20 cm, a to juz więcej niż SUVy.

 

To nie jest więcej niż SUVy lecz co najwyżej tyle co SUVy. A sam T6 to auto użytkowe, nie osobowe. Osobowe vany to S-max, Galaxy, Touran etc.

 

3 minuty temu, gregoryj napisał:

jechałem po gorszej drodze w Bulgarii w gorach, kilkaset metrow. O nic się nie balem jeśli chodzi o auto tylko o zawieszenie, ze się luzy narobią na wahaczach albo dupnie opona.

 

Brawo Ty.

 

3 minuty temu, gregoryj napisał:

I wiekszosc króli SUVow, boi się, jak nie o lakier, to o opony (bo przecież każdy ma asfaltowe) albo o wytłuczenie zawieszenia, na takiej kamienistej drodze

no wlasnie, na high performance w teren nie pojedzie normalny człowiek bo mu szkoda pieniędzy na kupowanie opon, rozwalonych na kamieniach.

Jakies niby terenówki bardziej, to czemu nie zaloze do swojego?

 

Bo nie ma takiego rozmiaru. Do niemal każdego SUVa da się założyć odpowiednią oponę i zwiedzać tereny, które właściciele pozostałych aut znają tylko z pocztówek.

 

3 minuty temu, gregoryj napisał:

zalety ma :hehe: wyższa cena, wyższy srodek ciezkosci czyli gorsze prowadzenie, spalanie, obszerność wnętrza jak w zwykłym aucie kombi, 4x4 które tez można mieć w zwykłym aucie. No i najważniejsze 5cm większy prześwit, bo bez tego ani rusz ani w miescie ani na "dzikiej autostradzie".

 

Na szczęście wspomniany T6 jest pozbawiony tych wad. :ok:

 

3 minuty temu, gregoryj napisał:

Pokaz Suva gdzie masz 6 foteli z podłokietnikami pełnowymiarowych i przestrzen miedzy nimi na podręczny bagaż, plus obrotowe przednie fotele.

 

Ale po co? Przecież nikt nie udowadnia, że SUV to van. :nie_wiem:

 

3 minuty temu, gregoryj napisał:

I osobno wyciągane fotele 2-3 rzedu żeby cos dużego przewieźć np betoniarke albo 3 rowery, z drzwiami przesuwnymi?

 

No i wszystko jasne - do wożenia betoniarek się nadaje. Żeby każdej betoniarce było wygodnie czekają na nie kapitańskie fotele.

 

3 minuty temu, gregoryj napisał:

GLS ani Q7, i inne auta za 300 tysi plus odpadają z powodu, ze ich sprzedaż to mniej niż 1% w skali tzw SUVow

 

No fakt. Nie to co ogromna w EU sprzedaż Hondy Odyssey.

;l

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Dark_Knight napisał:

Są mężczyźni, którym się wydaje, że 4-5cm nie ma większego znaczenia. Pozostali kwitują to tylko uśmiechem...

Sa tacy co brak tych 4-5 cm rekompensują sobie SUVem o większym (o te 4-5cm) ..............  przeswicie

 

14 godzin temu, Dark_Knight napisał:

No fakt. Nie to co ogromna w EU sprzedaż Hondy Odyssey.

 

Ale Voyagerow, Eurovanow, Sharanow/Galaxy już jest calkiem sporo. I VW Trasporterow w wersji Multivan

 

14 godzin temu, Dark_Knight napisał:

Na szczęście wspomniany T6 jest pozbawiony tych wad.

 T6 daje w zamian gigantyczna i w pełni konfigurowalna przestrzen, Od 8 osob w srodku, po 4 rowery. A SUVik to dalej kombi albo w przypadku tych małych to hatchback

 

14 godzin temu, Dark_Knight napisał:

Bo nie ma takiego rozmiaru. Do niemal każdego SUVa da się założyć odpowiednią oponę i zwiedzać tereny, które właściciele pozostałych aut znają tylko z pocztówek.

 

OK. Sprawdzam. pokaz ten rozmiar. Były tu filmiki pokazywane jak Lada 210X (naped tylna os tylko) z zalozonymi oponami terenowymi przejezdzala takie rzeczy, o których wlasciciel SUVika na oponach high performance czy zwykłych może pomarzyć. ;] W ogole na jakichkolwiek oponach pewnie balby się wjechac

 

14 godzin temu, Dark_Knight napisał:

Ale po co? Przecież nikt nie udowadnia, że SUV to van

Wiemy. SUV to podwyższone kombi z 4x4 (nie zawsze). Sprzedawane dużo drożej, dla tych ludzi sukcesu czyli "królów życia". Potwierdzenie statusu i przedluzenie 4-5cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, gregoryj napisał:

Sa tacy co brak tych 4-5 cm rekompensują sobie SUVem o większym (o te 4-5cm) ..............  przeswicie

Ale Voyagerow, Eurovanow, Sharanow/Galaxy już jest calkiem sporo. I VW Trasporterow w wersji Multivan

 T6 daje w zamian gigantyczna i w pełni konfigurowalna przestrzen, Od 8 osob w srodku, po 4 rowery. A SUVik to dalej kombi albo w przypadku tych małych to hatchback

OK. Sprawdzam. pokaz ten rozmiar. Były tu filmiki pokazywane jak Lada 210X (naped tylna os tylko) z zalozonymi oponami terenowymi przejezdzala takie rzeczy, o których wlasciciel SUVika na oponach high performance czy zwykłych może pomarzyć. ;] W ogole na jakichkolwiek oponach pewnie balby się wjechac

Wiemy. SUV to podwyższone kombi z 4x4 (nie zawsze). Sprzedawane dużo drożej, dla tych ludzi sukcesu czyli "królów życia". Potwierdzenie statusu i przedluzenie 4-5cm

 

Myślę, że dalsza dyskusja nie ma sensu. Udowodniłeś, co chciałeś udowodnić: dasz radę żyć bez tych 5cm. Ale inni nie muszą.

;l

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

Myślę, że dalsza dyskusja nie ma sensu. Udowodniłeś, co chciałeś udowodnić: dasz radę żyć bez tych 5cm. Ale inni nie muszą.

;l

 

 

 

E tam,  przynajmniej pokaz mi te opony, co wchodzą tylko do SUVa a do innego auta nie. Bo ciekaw jestem co to jest ….. może SUV nabierze wtedy sensu, jako namiastka prawdziwej terenowki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, gregoryj napisał:

E tam,  przynajmniej pokaz mi te opony, co wchodzą tylko do SUVa a do innego auta nie. Bo ciekaw jestem co to jest ….. może SUV nabierze wtedy sensu, jako namiastka prawdziwej terenowki

 

Szukaj opon AT lub HT. Nawet jeśli znajdziesz to rozmiar kół w takich samochodach sprawia, że profil będzie dużo niższy. Co na pewno się nie przyda poza asfaltem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.