Skocz do zawartości

Alfa Romeo Stelvio


bergerac

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Dramatu nie ma ale przy dynamicznej jezdzie w miescie czy szybkiej na autostradzie to bedzie jednak blizej 13-15:

https://www.youtube.com/watch?v=vjgxVZBHcNE

 

 

2.0 280KM i sterownik pokazuje max. spalanie 15l/100km, w 1.4tjet przy nagłym przyspieszaniu na 1 czy 2 biegu potrafi chwilowe na sekundę pokazać max czyli 50l/100km:]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, steyr napisał:

 

2.0 280KM i sterownik pokazuje max. spalanie 15l/100km, w 1.4tjet przy nagłym przyspieszaniu na 1 czy 2 biegu potrafi chwilowe na sekundę pokazać max czyli 50l/100km:]

 

No to sprytnie rozwiazali kwestie spalania, zeby nie przyprawic uzytkownika o zawal ;]

 

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, steyr napisał:

 

2.0 280KM i sterownik pokazuje max. spalanie 15l/100km, w 1.4tjet przy nagłym przyspieszaniu na 1 czy 2 biegu potrafi chwilowe na sekundę pokazać max czyli 50l/100km:]

Mój diesel pokazuje max 30 ;]

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

No to sprytnie rozwiazali kwestie spalania, zeby nie przyprawic uzytkownika o zawal ;]

 

Może uznali, że who cares? A nie czekaj - zrobili błąd bo zapomnieli o AK rozkładającym na kawałki rozwiązania w Alfie 🤣.

280KM to ile ma spalić 7? Chociaż .... widziałem takie wyniki ludzi z trasy w Giulii w trybie A jadących przepisowo lub lekko ponad. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrząc po tym wątku to coś w tym jest, że Alfa nadal budzi tyle emocji ;]. Samochód jak samochód, mnie się np. SUV'y raczej nie widzą i nie bardzą widzę czym się różni ta Alfa od jakiegoś zaokrąglonego podniesionego BMW czy Mercedesa, których pełno na ulicach, żeby się tym autem specjalnie zachwycać. Owszem, rzadziej można ją spotkać na ulicach, a jak dla mnie to zaleta.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, maro_t napisał:

patrząc po tym wątku to coś w tym jest, że Alfa nadal budzi tyle emocji ;]. Samochód jak samochód, mnie się np. SUV'y raczej nie widzą i nie bardzą widzę czym się różni ta Alfa od jakiegoś zaokrąglonego podniesionego BMW czy Mercedesa, których pełno na ulicach, żeby się tym autem specjalnie zachwycać. Owszem, rzadziej można ją spotkać na ulicach, a jak dla mnie to zaleta.

 

Przejedź się - SUV, który prowadzi się jak auto sportowe to jednak duża rzadkość. 

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

Przejedź się - SUV, który prowadzi się jak auto sportowe to jednak duża rzadkość. 

:ok:

 

wolałbym Gulią jak już, ale ostatnio nie mam po drodze do salonu Alfy, odkąd sprzedałem Fiata ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, wladmar napisał:

 

Jeżeli pod tym względem może konkurować z BMW, to ma to sens. 

 

IMO jest tylko kilka aut w tej klasie, które się prowadzą lepiej niż X3/X4. I Stelvio jest wśród nich. Inna rzecz, że ja bym i tak wybrał X3 bo jako całość jest lepiej skomponowane. Ale Alfa to sportowy SUV, który zasługuje na ten przymiotnik.

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, maro_t napisał:

 

wolałbym Gulią jak już, ale ostatnio nie mam po drodze do salonu Alfy, odkąd sprzedałem Fiata ;]

 

Giulii z bliska nie widziałem, więc się nie wypowiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Giulii z bliska nie widziałem, więc się nie wypowiem.

 

Giulia też jest świetna. Jeździłem nią tydzień na Sardynii. Kiedyś odstawiłem rodzinę i sam się wczesnym rankiem wybrałem pojeździć po krętych drogach. Przyjemność z jazdy, jakiej nie czulem wiele, wiele lat :ok: 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

 

Przejedź się - SUV, który prowadzi się jak auto sportowe to jednak duża rzadkość. 

:ok:

Już nawet spotkałem się z opiniami, że zbyt sportowo i trzeba się przyzwyczaić zwłaszcza przy szybszej jeździe na wprost (mały ruch kierownicy i zmienia bardzo łatwo tor jazdy). 
@Dareek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, stig napisał:

Już nawet spotkałem się z opiniami, że zbyt sportowo i trzeba się przyzwyczaić zwłaszcza przy szybszej jeździe na wprost (mały ruch kierownicy i zmienia bardzo łatwo tor jazdy). 
@Dareek?

 

Ja nie zauważyłem, ale też nie miałem okazji pojeździć tym dłużej. Układ kierowniczy jest bardzo bezpośredni, to fakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, stig napisał:

Już nawet spotkałem się z opiniami, że zbyt sportowo i trzeba się przyzwyczaić zwłaszcza przy szybszej jeździe na wprost (mały ruch kierownicy i zmienia bardzo łatwo tor jazdy). 
@Dareek?

Do tego można się bardzo szybko przyzwyczaić i jak potem się przesiadasz do auta z mniej bezpośrednim układem kierowniczym to wydaje się że słabo skręca 🙂

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dark_Knight napisał:

 

IMO jest tylko kilka aut w tej klasie, które się prowadzą lepiej niż X3/X4. I Stelvio jest wśród nich. Inna rzecz, że ja bym i tak wybrał X3 bo jako całość jest lepiej skomponowane. Ale Alfa to sportowy SUV, który zasługuje na ten przymiotnik.

 

Godzinę temu, stig napisał:

Już nawet spotkałem się z opiniami, że zbyt sportowo i trzeba się przyzwyczaić zwłaszcza przy szybszej jeździe na wprost (mały ruch kierownicy i zmienia bardzo łatwo tor jazdy). 
@Dareek?

Moim zdaniem versja Veloce prowadzi się lepiej od obecnej X3, którą posiadam na kołach 19" i standardowym zawieszeniu. Obecne X3 jest o wiele bardziej komfortowe jak wcześniejsze F25, trochę buja. Alfa, pomijam osiągi silnika bo nie mam czego porównywać 280KM benzyny do 190 diesla, prowadziła się jak duży gokart. Tłumienie jeszcze całkiem dobre, kulturalne, lepsze jak w poprzedniej F25 a do tego jest zwarte, chętne do prowadzenia. Pan z salonu mówił, że nie da się tego wprowadzić w poślizg ale na dużym rondzie (Hakena @bergerac będzie wiedział), podczas deszczu nie było problemu i zachowanie wzorowe - kontrolowany, równy uślizg 4 kół. Była to jazda próbna i czułem się na tyle pewnie i panowałem nad autem że mogłem to zrobić. W obecnym BMW, które mam od miesiąca nie czuję go tak dobrze. Jeździ bardzo dobrze i komfortowo ale bez takiego zacięcia sportowego.

Układ kierowniczy sprawia wrażenie nadwrażliwego. Nienaturalnie mały skręt kierownicy powoduje stosunkowo duży skręt kół. Pewnie jest to kwestia przyzwyczajenia.

Podsumowując to świetne auto ale wybrałem X3, bo nie miałem czasu myśleć, ciut przestronniejsze i lepiej poskładane (testowałem wersję przed liftem). Miałem też nadzieję, że BMW nie będzie odstawać prowadzeniem a jest obecnie o wiele bardziej komfortowe a nie sportowe co cieszy i rozczarowuje. Alfa przy niezłym komforcie jeździ lepiej. Podejrzewam tylko, że prześwit ma mniejszy.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, gfr napisał:

Do tego można się bardzo szybko przyzwyczaić i jak potem się przesiadasz do auta z mniej bezpośrednim układem kierowniczym to wydaje się że słabo skręca 🙂

Miałem tak kiedyś po przesiadce z Giulietty do swojego Bravo😁. Znam to uczucie👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Harp napisał:

Moim zdaniem versja Veloce prowadzi się lepiej od obecnej X3, którą posiadam na kołach 19" i standardowym zawieszeniu. Obecne X3 jest o wiele bardziej komfortowe jak wcześniejsze F25, trochę buja. Alfa, pomijam osiągi silnika bo nie mam czego porównywać 280KM benzyny do 190 diesla, prowadziła się jak duży gokart. Tłumienie jeszcze całkiem dobre, kulturalne, lepsze jak w poprzedniej F25 a do tego jest zwarte, chętne do prowadzenia. Pan z salonu mówił, że nie da się tego wprowadzić w poślizg ale na dużym rondzie (Hakena @bergerac będzie wiedział), podczas deszczu nie było problemu i zachowanie wzorowe - kontrolowany, równy uślizg 4 kół. Była to jazda próbna i czułem się na tyle pewnie i panowałem nad autem że mogłem to zrobić. W obecnym BMW, które mam od miesiąca nie czuję go tak dobrze. Jeździ bardzo dobrze i komfortowo ale bez takiego zacięcia sportowego.

Układ kierowniczy sprawia wrażenie nadwrażliwego. Nienaturalnie mały skręt kierownicy powoduje stosunkowo duży skręt kół. Pewnie jest to kwestia przyzwyczajenia.

Podsumowując to świetne auto ale wybrałem X3, bo nie miałem czasu myśleć, ciut przestronniejsze i lepiej poskładane (testowałem wersję przed liftem). Miałem też nadzieję, że BMW nie będzie odstawać prowadzeniem a jest obecnie o wiele bardziej komfortowe a nie sportowe co cieszy i rozczarowuje. Alfa przy niezłym komforcie jeździ lepiej. Podejrzewam tylko, że prześwit ma mniejszy.

 

 

Ja uważam, że Alfie bliżej do tego jak prowadzi się E-Pace niż F-Pace. W tym drugim czuć jednak większy rozmiar auta, nie ma już tego "gokarta". Z kolei X3 prowadzi się IMO jak coś pomiędzy Alfą a F-Pace. I chyba właśnie tak to się rozmiarowo plasuje.

W ogóle IMO prowadzenie E-Pace to jest majstersztyk. No bo nie sztuka zrobić dobrze prowadzące się auto z silnikiem wzdłużnie i tylnym napędem (oczywiście to 4x4 ale dołączany jest przód). Prawdziwa sztuka to zrobić to przy silniku poprzecznym i przednim napędzie (oczywiście też 4x4 ale dołączany jest tył), co się tam właśnie udało. Oczywiście nie jest tak dobrze jak w tamtych (bo nie może) ale biorąc pod uwagę ograniczenia wynikające z konstrukcji to jest wielkie wow.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, stig napisał:

Ponoć jeszcze Macan jest w tym towarzystwie. Reszta już zdecydowanie odstaje prowadzeniem.

 

Współpracuję z kimś kto ma Macana właśnie. Kiedyś się przejadę jak będzie trochę czasu i okazja. 

:ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, bergerac napisał:

Giulia też jest świetna. Jeździłem nią tydzień na Sardynii. Kiedyś odstawiłem rodzinę i sam się wczesnym rankiem wybrałem pojeździć po krętych drogach. Przyjemność z jazdy, jakiej nie czulem wiele, wiele lat :ok: 

 

Ja miałem pierwsze zderzenie z nową rzeczywistością jak wyszedłem z salonu BMW po przymierzaniu się do 3GT i kumpel po drodze zaciągnął mnie do Fiata bo miał tam Cherokee SRT oglądać. On pojechał na jazdę, a ja zostałem i Pan się mną zainteresował.

Finalnie wyszedłem z kołowrotkiem uczuć, bo zostało mi pokazane auto tańsze o 20 kpln od 3GT, z mocną dwulitrową benzyną i wyposażeniem półkę wyżej od BMW.

Wtedy była jakaś wersja business za 125 kpln.

 

Pół roku później jechaliśmy na imprezę i kumpel miał mnie zgarnąć (inny niż ten wyżej:) - podjechał dokładnie taką Giulią, zakochany w aucie po uszy. Ja po 15 minutach jazdy też wtopiłem - uczucie porównywalne z frajdą ganiania się na gokartach.

 

Cały czas mi chodzi po głowie, ale wtedy perturbacje zawodowe nie dały mi szansy na zakup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, bizz napisał:

BMW po przymierzaniu się do 3GT

BMW 3GT mnie rozczarowało. Przymierzałem się do zakupu, ale jak wsiadłem do nowej Insigni to od razu zapomniałem o BMW. Za niewiele większe pieniądze dostałem znacznie lepiej wyposażony samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, bergerac napisał:

BMW 3GT mnie rozczarowało. Przymierzałem się do zakupu, ale jak wsiadłem do nowej Insigni to od razu zapomniałem o BMW. Za niewiele większe pieniądze dostałem znacznie lepiej wyposażony samochód.

Bo siedziales w bida wersja :) .. 

jak porowynwac insignia to raczej klasa bmw 5 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.06.2020 o 10:10, bergerac napisał:

w sensie Seat ? Jak pisałem wcześniej, cygański tabór nie dla mnie. Z grupy VW to Audi mi się podoba, ale VW, Skoda i Seat zdecydowanie nie. Seata kiedyś cenił, ale niestety zrobili z niego Skodę.

 

To może Q3 Sportback? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, bochumil napisał:

 

Brak panelu dotykowego nawigacji oraz brak świateł adaptacyjnych w Stelvio też mogą być traktowane jako swego rodzaju zacofanie.

 

Panel dotykowy  w Stelvio jest  po modernizacji w zeszłym roku.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, K3 napisał:

 

Nie ma to jak złożyć składaka z części VAG, zmienić opakowanie i udawać, że to nie to samo... :skromny:

 

singlevideoimage.resizedViewPort.noscale

 

Ny-SEAT-Leon_interi%C3%B8r-1.jpg

Fakt, ze ze srodkiem mogli sie bardziej postarac, w sensie cos swojego opracowac. Ale wyglad, silnik to juz inna bajka i ztcw w vagu niedostepna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, zinger napisał:

Fakt, ze ze srodkiem mogli sie bardziej postarac, w sensie cos swojego opracowac. Ale wyglad, silnik to juz inna bajka i ztcw w vagu niedostepna.

 

Przecież silniki to albo hybryda z 1.4 TSI, albo 2.0 TSI 310KM. Dokładnie to samo co siedzi w przeróżnych VAGach: Golfy i Passaty GTE, Superb iV, czy Golfy R i obecne wersje Cupra...

 

Więc o jakiej wyjątkowości mowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, K3 napisał:

 

Przecież silniki to albo hybryda z 1.4 TSI, albo 2.0 TSI 310KM. Dokładnie to samo co siedzi w przeróżnych VAGach: Golfy i Passaty GTE, Superb iV, czy Golfy R i obecne wersje Cupra...

 

Więc o jakiej wyjątkowości mowa?

Ok, az tak nie wnikalem. Ale to akurat chyba dobrze wrozy, bo te silniki sa bdb. Do tego ladnie wyglada. Zapowiada sie imo ciekawe auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Brak panelu dotykowego nawigacji oraz brak świateł adaptacyjnych w Stelvio też mogą być traktowane jako swego rodzaju zacofanie.

Panel dotykowy jest mi zupełnie niepotrzebny, natomiast światła mogą być problemem. Jestem przyzwyczajony do matrycowych, w pełni adaptacyjnych świateł led w Oplu.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bergerac napisał:

nie stać mnie było na 5-tkę. Jedyne na co mogłem sobie pozwolić to 3GT. I mocno mnie to auto rozczarowało. Wyglądało na... zacofane.

Raczej sie z Toba nìe zgodze , zależy też oczywiście w jakiej wersji 3 siedziałaś... no ale ja w tym temacie nie jestem obiektywny

:)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, zinger napisał:

Ok, az tak nie wnikalem. Ale to akurat chyba dobrze wrozy, bo te silniki sa bdb. Do tego ladnie wyglada. Zapowiada sie imo ciekawe auto.

 

Czyli najpierw krzyczysz, że to nie VAG, tylko całkiem inne auto. 

A jak się okazuje, że tylko blachy się zmieniły, to stwierdzasz "w sumie dobrze: sprawdzona technika, hiszpańska jakość, niemiecki temperament"... :facepalm:

  • Lubię to 1
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, K3 napisał:

 

Czyli najpierw krzyczysz, że to nie VAG, tylko całkiem inne auto. 

A jak się okazuje, że tylko blachy się zmieniły, to stwierdzasz "w sumie dobrze: sprawdzona technika, hiszpańska jakość, niemiecki temperament"... :facepalm:

A jakiej wielkosci to jest? To bedzie mniejsze od Ateki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, bizz napisał:

 

Ja miałem pierwsze zderzenie z nową rzeczywistością jak wyszedłem z salonu BMW po przymierzaniu się do 3GT i kumpel po drodze zaciągnął mnie do Fiata bo miał tam Cherokee SRT oglądać. On pojechał na jazdę, a ja zostałem i Pan się mną zainteresował.

Finalnie wyszedłem z kołowrotkiem uczuć, bo zostało mi pokazane auto tańsze o 20 kpln od 3GT, z mocną dwulitrową benzyną i wyposażeniem półkę wyżej od BMW.

Wtedy była jakaś wersja business za 125 kpln.

 

Pół roku później jechaliśmy na imprezę i kumpel miał mnie zgarnąć (inny niż ten wyżej:) - podjechał dokładnie taką Giulią, zakochany w aucie po uszy. Ja po 15 minutach jazdy też wtopiłem - uczucie porównywalne z frajdą ganiania się na gokartach.

 

Cały czas mi chodzi po głowie, ale wtedy perturbacje zawodowe nie dały mi szansy na zakup.

3gt to stary model zaraz wyjdzie z produkcji i pewnie nie będzie następcy. 
 

Fajny SUV to SQ5 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.