Skocz do zawartości

Alfa Romeo Stelvio


bergerac

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, AstraC napisał:

o Insignii B.

udane auto. Ja mam właśnie z tym problem, że z jednej strony chcę zmienić, a z drugiej jak się przesiadam na jazdy próbne to ciężko to uzasadnić, przynajmniej w tym budżecie, w którym się poruszam.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, bochumil napisał:

Spotkałem dziś na drodze szare Stelvio i niebieską Giulię. Naprawdę te samochody się wyróżniają. Gdybym miał wybrać, wybrałbym oba ;]

Ja bym wybrał niebieską Giulię.

Pierwszy zamiar był żeby Giulietta była właśnie niebieska ale wiadomo że czerwone są szybsze.:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, bergerac napisał:

tu ciężko mi się odnieść, bo mało jeździłem. Zrobiłem z 10 km tylko.

To czy ma te systemy asystujace to jedno ciekawe jak dzialaja. Warto sprawdzic jak utrzymuje odleglosc jak hamuje. Czy nie ma irytujacych dzwiekow ostrzegawczych. Agresywne przyspieszanie jak jezdzi sie z pasazerami na dluzsza mete jest meczace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wujek napisał:

To czy ma te systemy asystujace to jedno ciekawe jak dzialaja. Warto sprawdzic jak utrzymuje odleglosc jak hamuje. Czy nie ma irytujacych dzwiekow ostrzegawczych.

niestety, nie było mi dane, bo w domówce nie było takich systemów. Zapytałem o asystenta pasa ruchu to się dowiedziałem, że jest "bierny" :facepalm:

 

3 minuty temu, wujek napisał:

Agresywne przyspieszanie jak jezdzi sie z pasazerami na dluzsza mete jest meczace.

nie tylko z pasażerami, ale dla mnie było mało komfortowe. Może kwestia czucia auta, ale naprawdę dziwnie to działało. W Giulii (fakt, że diesel), którą jeździłem nie było czegoś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, stig napisał:

Już ci wyżej pisali, że miałeś pewnie tryb D ustawiony który nawet w mojej MiTo szarpie wyrywa do przodu  przez co źle się jedzie w mieście razem z innymi. 

tak, miałem, ale od razu przełączyłem na N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, bergerac napisał:

udane auto. Ja mam właśnie z tym problem, że z jednej strony chcę zmienić, a z drugiej jak się przesiadam na jazdy próbne to ciężko to uzasadnić, przynajmniej w tym budżecie, w którym się poruszam.

Im droższe auto, tym mniej logiki w tym ile trzeba dopłacić za coś extra w tym droższym. 

Coraz częściej myślę, że na codzień trzeba mieć dobry dupowoz, a weekendowo coś niedrogiego, co fajnie wzburzy krew. 

Np. stary Civic z lat 90, który chyba do 8. 000 obrotów się kręcił. 

Daily i fun jest jednak trudne do pogodzenia. Fun się często kłóci z komfortem w trasie. 

 

Ja mam poki co przyzwoity kompromis.

Arteon w wersji 280 sprzed WLTP (też jest lag, ale mniejszy) w trybie sport naprawdę dobrze jezdzi.

Jest trochę udawania, ale to auto jest naprawdę udane. 

Jeździ to wolniej niż CUPRA, która mialem prywatnie, ale auto jest gitara. 

Żaden z tego sportowy wózek, ale daje frajde. 2 lata mi minęły i wciaz go lubię. 

To najlepsze służbowe auto jakie miałem. Czesto też użytkuje 530d xdrive, o choć może to brzmieć dziwnie, Artek daje więcej frajdy. Poza tym powyżej 100 jest dużo zwawszy. 

 

Ciekaw jestem co wybierzesz. Alfa mi chodzi po głowie od lat.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wujek napisał:

To czy ma te systemy asystujace to jedno ciekawe jak dzialaja. Warto sprawdzic jak utrzymuje odleglosc jak hamuje. Czy nie ma irytujacych dzwiekow ostrzegawczych. Agresywne przyspieszanie jak jezdzi sie z pasazerami na dluzsza mete jest meczace.

trzeba się umówić na jazdę testową MY 2020 ze wszystkimi asystentami to raz a dwa- auto ma system DNA - zmienia charakterystykę napędu -  po to to jest aby jak jedziesz sobie np z rodzinką to spokojnie bez szaleństw, N normalna jazda troszkę mniej anemicznie niż A oraz D- no tu już zaczyna sie zabawa w połączeniu z baardzo bezpośrednim ukł kierowniczym i genialnym prowadzeniem - po prostu masz wybór.

Ja celowo szukam krętych dróg żeby się gęba cieszyła.

 

Edytowane przez Dareek
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Dareek napisał:

trzeba się umówić na jazdę testową MY 2020 ze wszystkimi asystentami

 

Z lektury tematu i sądząc po jazdach testowych vlogerów wnioskuję, że jest jakiś problem z poliftem (2020) na jazdy próbne. 

Edytowane przez bochumil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, bochumil napisał:

 

Z lektury tematu i sądząc po jazdach testowych vlogerów wnioskuję, że jest jakiś problem z poliftem (2020) na jazdy próbne. 

dla mnie to co wyprawia AR nadaje się do kabaretu - jak w PRL-u - łaskę robią. Auta fajne ale co z tego jak marketing przypomina stado nieudaczników. tylko szkoda marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dareek napisał:

koszt przeglądu w ASO AR  po 30 tkm 617 pln w tym OE olej Selenie Gigitek, OE filtr oleju, OE powietrza i OE kabiny i robocizna.

jedna usterka - obluzowana wiązka el. biegnąca na skrzyni biegów - poprawiono mocowanie.

No to badzo tanio jak z materialami z ASO :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dareek napisał:

koszt przeglądu w ASO AR  po 30 tkm 617 pln w tym OE olej Selenie Gigitek, OE filtr oleju, OE powietrza i OE kabiny i robocizna.

jedna usterka - obluzowana wiązka el. biegnąca na skrzyni biegów - poprawiono mocowanie.

 

Taki sam zakres przy przeglądzie 15kkm - około 900 zł w Warszawie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, gfr napisał:

 

Taki sam zakres przy przeglądzie 15kkm - około 900 zł w Warszawie.

Dziwne trochę te ceny. 1000zł to potrafią za pierwszy serwis Yaris wołać. Kiedyś o Lancię 1.4i pytałem się w ASO to też mi ok 1000kzł powiedzieli (filtr, olej, robocizna) a tutaj 700zł z materiałami za auto ok 200kzł :hmm:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Dareek napisał:

dlaczego dziwne?- przykładowo oe filtr oleju to..35 pln w ASO gdzie np do Giulietty 1.4 to 98 pln. - po prostu duże narzuty mają w większych miastach- tu bryluje Wrocław i Wawa. róznice w porównaniu z np Rz sięgają nawet 100%.

Być może o robociznę się rozchodzi. Ile tam litrów i jakiego oleju wchodzi ?

Kiedyś FIAT za tą gównianą Selenię chciał jak za złoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.06.2020 o 21:49, bergerac napisał:

Kurde, chodzi za mną i nie chce mi wyjść z głowy. W dobie tych wszystkich nudnych aut wygląda naprawdę super. Jak myślicie - warto brać pod uwagę ? Jest szansa, że nie będzie stała czas w serwisie ?

Jeździłem na Sardynii Giulią i bardzo mi się podobało - prowadzenie, silnik - wszystko było super.

 

Pytanie niekoniecznie do Ciebie... ale nie znalazłem info na stronach wątku...

Jaką polityki rabatowe-upustową ma alfa? bo wiem że 5 lat temu bywali bardzo elastyczni - przez bardzo rozumiem 10-15% od ceny z faktury - a przy droższych wersjach nawet i 20% *

 

 

*tak wiem na HP dealerzy dają każdemu 35% na hasło auto kącik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, stig napisał:

@sherif Selenia nie jest gówniana - średnia półka. Problemem są pewnie interwały zgodnie z zaleceniami producenta czyli co 30kkm.

 

Nie interesowałem się obecnie tematem, ale jak miałem nowe Punto (2002) to miała opinie gównianych i drogich. AFAIR to leli do nich półsyntetyki, więc większość po zakupie zmieniało na tańsze i lepsze oleje. Może teraz się to zmieniło.

Tak czy inaczej zmierzam do tego, że same materiały na przegląd potrafią kosztować 300-400zł i bez jakiś super narzutów, więc wychodzi bardzo tania robocizna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ZUBERTO napisał:

Taki cashback to super sprawa, ale sądzę że jednak Ci się deko pomerdało z tą fakturą.

Wyrazilem się zbyt potocznie - chodziło mi ze rabat siegał 15% ceny  cennikowej  z wszystkimi zamówionymi dodatkami.

Z kolei jestem przekonany że rozumiesz własciwie ( mimo mojej niezreczności w wypowiedzi) - jezeli natomiast nie to przyjmij moje serdeczne ubolewania ;)

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Najwyzej bedzie czesciej chodzil na piechote i poprawi kondycje ;]

 

Nie wiem ile w tym prawdy ale w tym modelu się ponoć postarali. Niech kupi - zobaczymy  :)

Ponoć każdy fan motoryzacji powinien przynajmniej raz w życiu jeździć Alfą  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.06.2020 o 11:27, Marcin79 napisał:

https://www.toyota.com/highlander/

 

Czekam na to auto , w sierpniu będzie w pl.

Podobno za 200+ bedzie mozna kupic fajnie doposażone .

 

Silnik 2.0 hybryda , ciekawe jak to będzie przyczepę ciągnęło  .

A Ty nie kupiłeś X5 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.