Skocz do zawartości

Alfa Romeo Stelvio


bergerac

Rekomendowane odpowiedzi

20 minut temu, bergerac napisał:

Wiesz co, jesteś mało kulturalny, więc chyba szkoda czasu na dyskusję z Tobą. Ponieważ jest to już kolejny raz, więc nie mam złudzeń, że to jakiś jednorazowy wybryk, więc znajdź sobie proszę innego "partnera" do światłych dyskusji.

Ok przepraszam. Tylko zwróć uwagę na osiągi do mocy i do ostatecznej ceny auta. Naprawdę robi to dla Ciebie różnice w spalaniu czy to będzie 12 czy 14?

Darek napisał na ile możesz liczyć. Ja Tobie napisałem, że jak się chce to zejdziesz poniżej 10 a nawet 8 w trasie ( dane innego użytkownika z innego forum).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Dareek napisał:

włośni nie byliby sobą jakby czegoś nie spartolili- np keyless tylko na .....przednie drzwi.

mnie wkurza szum od okien ale nam zwykłe szyby - no i jeszcze jedno ale to zobaczysz w deszczu- cała woda z z wycieraczki kierowcy spływa na boczna szybę

ten szum od kół jest na tyle dotkliwy, że kilkukrotnie sprawdzałem, czy mam szybę domknięta - ale to głównie w deszczu, dzisiaj jechałem do biura i mocno padało. Na suchym tak nie było słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, bergerac napisał:

generalnie jak się człowiek wczyta w szczegóły techniczne dotyczące Stelvio/Giulia to wygląda, że makarony zrobili kawał dobrej roboty i zastosowali dużo ciekawych rozwiązań. To była też jedna z rzeczy, która mnie ujęła przy tym aucie.

 

nie śledziłem całego wątku, ale jeżeli tak zwracasz uwagę na prowadzenie i czujesz ten wysoki środek cieżkości (to prawda, że tego nie da się obejść, nawet betonowym zawieszeniem) to czemu nie wziąłeś Guli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, bergerac napisał:

ten szum od kół jest na tyle dotkliwy, że kilkukrotnie sprawdzałem, czy mam szybę domknięta - ale to głównie w deszczu, dzisiaj jechałem do biura i mocno padało. Na suchym tak nie było słychać.

 

firmy zajmujące się wygłuszaniem aut oferują np. wygłuszanie samych nadkoli czy bagaznika. Kolega się ostatnio interesował, bo też mu to przeszkadza w jego nowym nabytku kocernu VAG ;). Może to jest jakieś rozwiązanie?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Dareek napisał:

włośni nie byliby sobą jakby czegoś nie spartolili- np keyless tylko na .....przednie drzwi.

mnie wkurza szum od okien ale nam zwykłe szyby - no i jeszcze jedno ale to zobaczysz w deszczu- cała woda z z wycieraczki kierowcy spływa na boczna szybę

 

o kurde, jak w moim byłym Bravo. W deszczu boczna szyba kierowcy to była rzeka wody skutecznie załaniająca lusterko.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, maro_t napisał:

 

nie śledziłem całego wątku, ale jeżeli tak zwracasz uwagę na prowadzenie i czujesz ten wysoki środek cieżkości (to prawda, że tego nie da się obejść, nawet betonowym zawieszeniem) to czemu nie wziąłeś Guli?

generalnie to był mój wybór, bo jeździłem Giulią przez tydzień na Sardynii i byłem bardzo zadowolony :ok: Niestety, powód ten sam dla którego nie wybrałem A5 - za ciasno. Syn mi się do tyłu ledwo mieścił :) 

 

Ale żeby była jasność - ja nie narzekam na to, po prostu zwracam uwagę, jako, że to dyskusja o odczuciach.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, maro_t napisał:

 

firmy zajmujące się wygłuszaniem aut oferują np. wygłuszanie samych nadkoli czy bagaznika. Kolega się ostatnio interesował, bo też mu to przeszkadza w jego nowym nabytku kocernu VAG ;). Może to jest jakieś rozwiązanie?

W każdym aucie można poprawić wyciszenie , nadkola , słupki,  drzwi. Jakieś 3000 netto. Dużo zależy od opon, moje zimowki są cichsze od letnich.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, maro_t napisał:

 

nie śledziłem całego wątku, ale jeżeli tak zwracasz uwagę na prowadzenie i czujesz ten wysoki środek cieżkości (to prawda, że tego nie da się obejść, nawet betonowym zawieszeniem) to czemu nie wziąłeś Guli?

 

Giulia jest mała, jest mniejsza niż BMW 3...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, K3 napisał:

 

Giulia jest mała, jest mniejsza niż BMW 3...

Dla mnie wyznacznikiem ilości miejsca jest to czy sam za sobą się zmieszczę (mam prawie takie same wymiary jak Zachar). W Giulii robię to bez problemu, ale w Stelvio jest więcej przestrzeni w każdym kierunku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, stig napisał:

Dla mnie wyznacznikiem ilości miejsca jest to czy sam za sobą się zmieszczę (mam prawie takie same wymiary jak Zachar). W Giulii robię to bez problemu, ale w Stelvio jest więcej przestrzeni w każdym kierunku. 

 

Tyle, że dwie osoby o takim samym wzroście mogą mieć różne proporcje, dłuższe nogi, czy głowa dalej od tyłka. Więc niekoniecznie będzie to wyznacznikiem dla każdego.

Jeden mając krótkie nogi zostawi więcej miejsca za sobą, ale auto nie może być za niskie. Drugi zmieści się na wysokość, ale odsunie fotel na maksimum do tyłu...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sdss napisał:

Dużo zależy od opon, moje zimowki są cichsze od letnich.

 

Mam to samo, mimo że indeksy mówią coś zupełnie innego. 

Generalnie trochę jestem rozczarowany rozczarowaniem kolegi @bergerac tym autem. Spalanie, hałas, bujanie... Sporo jak na początek. No ale dajmy jeszcze Stelvio trochę czasu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




 
Jeszcze jedna uwaga - nie kumam keyless. Czasem działa, czasem nie. Podobnie jak w Skodzie którą z miesiąc jeździłem - też nie mogłem skumać o co chodzi. 
 
Generalnie mojej żonie auto się podoba


Bez jaj z tym keylessem w moich dwoch starych renowkach dziala bezblednie
Nowe auto i juz jaja

Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, K3 napisał:

 

Tyle, że dwie osoby o takim samym wzroście mogą mieć różne proporcje, dłuższe nogi, czy głowa dalej od tyłka. Więc niekoniecznie będzie to wyznacznikiem dla każdego.

Jeden mając krótkie nogi zostawi więcej miejsca za sobą, ale auto nie może być za niskie. Drugi zmieści się na wysokość, ale odsunie fotel na maksimum do tyłu...

Jeszcze trzeba dodać, żeby ustawiać dla porównań fotel zgodnie ze sztuką. Niektórzy mniejsi ode mnie mają fotele za daleko ustawione przez co ręce na kierownicy wyprostowane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze trzeba dodać, żeby ustawiać dla porównań fotel zgodnie ze sztuką. Niektórzy mniejsi ode mnie mają fotele za daleko ustawione przez co ręce na kierownicy wyprostowane...

Trzeba ustawiac tak jak sie na codzien jezdzi bo tu chodzi o praktyke a nie teorie ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Maciej__ napisał:


Trzeba ustawiac tak jak sie na codzien jezdzi bo tu chodzi o praktyke a nie teorie ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Napisałem przecież, że chodzi o porównanie (uzyskanie zbliżonych warunków) i skąd wynikają różnice. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dareek napisał:

to prawda - opony naprawdę generują spory hałas - co więcej im bardziej premium tym bardziej hałasują np Michały Pilot Sport 4

 

jak jeszcze opona ma jakieś zalety czyli np. super przyczepność to można jej wybaczyć hałas. Najgorsze są takie co hałasują mocno, a przyczepność marna. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, PawelWaw napisał:

 

zamulacze z niedzisiejszym spalaniem.

a moze sie myle ?

 

2.0 Skyactive w 6, spalanie na śląskich drogach głównie w porach korków niecałe 8 litrów. Nie wiem czy niedzisiejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Ja sie teraz przesiadlem na CX5 2.0 i w 1-2 osoby silnik jest wystarczajacy, ale jak sie zapakuje 4 to dostaje zadyszki.

Niestety na autostradzie brakuje mu mocy i rozpedzanie np od 130 do 150 na 6b trwa wieki...

Trzeba redukowac, co przy duzym ruchu jest troche meczace. W Astrze 1.4T klikalem resume na tempomacie i szlo bez redukcji.

Fajne jest natomiast to, ze na 3b mozna jechac od 30km/h do prawie 150km/h ;]

Mimo wszytsko ten silnik duzo lepiej pasuje do Mazdy 3, bo mysle, ze w 6-ce juz tez bedzie puchnac.

Bardzo pozytywnie zaskakuje mnie spalanie, bo z pierwszym 2kkm mam 7.5l/100.

 

 

Za ile poszła Astra? Zastanawiam się nad sprzedażą, a mieliśmy chyba te same roczniki? 2017?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Za ile poszła Astra? Zastanawiam się nad sprzedażą, a mieliśmy chyba te same roczniki? 2017?

Astre bierze ode mnie ojciec, więc cena nie jest raczej rynkowa default_wink.gif

Myślę, że mógłbym za nią wziąć spokojnie 35kPLN bo wg AC z maja byla warta 38.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Maciej__ napisał:

Astre bierze ode mnie ojciec, więc cena nie jest raczej rynkowa default_wink.gif

Myślę, że mógłbym za nią wziąć spokojnie 35kPLN bo wg AC z maja byla warta 38.

 

To chyba jednak masz starszą, bo ja mam na polisie z lipca 46 tyś.

No nic, wystawię próbnie za cenę z polisy i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba jednak masz starszą, bo ja mam na polisie z lipca 46 tyś.
No nic, wystawię próbnie za cenę z polisy i zobaczymy.

Tak, ja mam rocznik 2016 bez LPG, z manualna klima i stalowkami, wiec dosc uboga specyfikacja.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, slawek_l_83 napisał:


 

 


Bez jaj z tym keylessem w moich dwoch starych renowkach dziala bezblednie emoji849.png
Nowe auto i juz jaja emoji16.png

Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka
 

 

Już tak nie śmieszkuj bo po zobaczeniu tego twoje życie będzie już zupełnie inne ...

0223955C-A977-4FFF-AB6F-36340503804F.jpeg

  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 9/27/2020 at 1:04 PM, bergerac said:

ja po prostu porównuję do analogicznych aut - patrząc na auta z grupy VAG czy Opel - można się mieścić w okolicach 10 litrów średnio.

Bez zadnej zlosliwosci: dlaczego wiec nie zostales przy Oplu albo nie poszedles w VAGa?

 

On 9/27/2020 at 1:04 PM, bergerac said:

Na dzisiaj wygląda, że będę się musiał liczyć ze spalaniem średnim na poziomie 14 litrów

To pokazuje tylko, ze V6, ktora FCA nadal montuje np. w Stanach, zasadniczo nie spali wiecej, a 200 ma nie koni a kW;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba jednak masz starszą, bo ja mam na polisie z lipca 46 tyś.
No nic, wystawię próbnie za cenę z polisy i zobaczymy.
Ja na polisie miałem 23 kPLN, a sprzedałem za 17 kPLN. No więc wiesz...

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, 29 napisał:

Bez zadnej zlosliwosci: dlaczego wiec nie zostales przy Oplu albo nie poszedles w VAGa?

 

To pokazuje tylko, ze V6, ktora FCA nadal montuje np. w Stanach, zasadniczo nie spali wiecej, a 200 ma nie koni a kW;] 

A to przypadkiem nie mopar jest producentem V6 na USA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, HARDTECHNO said:

A to przypadkiem nie mopar jest producentem V6 na USA?

A Mopar to nie FCA?;] Nie, to jest normalny wielkoseryjny silnik produkowany w USA i Meksyku, w EU chyba nigdy nie byl skladany.

Jako "nieekologiczny" zostal skreslony z cennikow w Europie, a przeciez ktoras tam norme EURO-6 z EGRem i kilkoma nowinkami spelnil.

 

Downsizing w FCA, w spalaniu dal efekty tylko na papierze. Jak turbo porzadnie dmucha, nie ma tu nic oszczednosci. To co spali mniej przy niskich obciazeniach, ktos kiedys odda z procentem w serwisie... 2.0 GME T4, aka Huragan;] oprocz turbo i bezposredniego wtrysku, posiada elektro-hydrauliczne sterowanie zaworami ssacymi (MultiAir) i zostal wykonany w technice low-friction (lacznie z napedem rozrzadu). Mimo tych zabiegow stara dobra V6 w ciezszym od Stelvio Cherokee tez spali 12-14, jak nia dobrze krecic:skromny:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.10.2020 o 13:36, 29 napisał:

Bez zadnej zlosliwosci: dlaczego wiec nie zostales przy Oplu albo nie poszedles w VAGa?

no bo wybrałem Alfę :) Po prostu mi się bardzo spodobała. Ale spalanie mnie zaskoczyło negatywnie, stąd o tym piszę. Przykład z weekendu:

- trasa drogą krajową 15, wczoraj zrobiłem ją Alfą, w jedną i drugą stronę. Średnie spalanie 11,7 litra

- ta sama trasa, dzisiaj zrobiłem ją Insignią kolegi (165 KM, benzyna, automat), bo musiałem żonie zostawić auto - spalanie 6,7 litra.


IMO to bardzo duża różnica i nie jest uzasadniona ani mocą ani gabarytem auta.Okolice 10 litrów by było OK.

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, bergerac said:

- trasa drogą krajową 15, wczoraj zrobiłem ją Alfą, w jedną i drugą stronę. Średnie spalanie 11,7 litra

- ta sama trasa, dzisiaj zrobiłem ją Insignią kolegi (165 KM, benzyna, automat), bo musiałem żonie zostawić auto - spalanie 6,7 litra.

 

Styl jazdy taki sam? Az ciezko uwierzyc, zeby przy spokojnej jezdzie ta Alfa zlopala prawie 12l/100. Ile ona wazy?

Zakladam, ze jechales dosc spokojnie, bo zeby Insignia spalila 6.7 to na pewno bez szalenstw bylo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Styl jazdy taki sam? Az ciezko uwierzyc, zeby przy spokojnej jezdzie ta Alfa zlopala prawie 12l/100. Ile ona wazy?

Zakladam, ze jechales dosc spokojnie, bo zeby Insignia spalila 6.7 to na pewno bez szalenstw bylo.

 

identyczny, średnia prędkość nawet wyszła identyczna. Trochę wyprzedzania, jak to na krajówce. 

image.png.a8071a6ec0b75506e85ab82a34bccebf.png

Trochę koledze nie wierzyłem, że Insignia tak mało pali, aż specjalnie dzisiaj licznik skasowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, bergerac napisał:

no bo wybrałem Alfę :) Po prostu mi się bardzo spodobała. Ale spalanie mnie zaskoczyło negatywnie, stąd o tym piszę. Przykład z weekendu:

- trasa drogą krajową 15, wczoraj zrobiłem ją Alfą, w jedną i drugą stronę. Średnie spalanie 11,7 litra

- ta sama trasa, dzisiaj zrobiłem ją Insignią kolegi (165 KM, benzyna, automat), bo musiałem żonie zostawić auto - spalanie 6,7 litra.


IMO to bardzo duża różnica i nie jest uzasadniona ani mocą ani gabarytem auta.Okolice 10 litrów by było OK.

Poczekaj, aż się ułoży. Ok  15 kkm. Miałem to samo, teraz za ostatnie ok 4500km mam 9,3 w mieszanym ruchu. W stosunku do gabarytów i mocy rewelacja. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, bergerac said:

identyczny, średnia prędkość nawet wyszła identyczna. Trochę wyprzedzania, jak to na krajówce. 

Trochę koledze nie wierzyłem, że Insignia tak mało pali, aż specjalnie dzisiaj licznik skasowałem.

 

Hamulce Ci na pewno nie trzymaja? ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, bergerac napisał:

IMO to bardzo duża różnica i nie jest uzasadniona ani mocą ani gabarytem auta.Okolice 10 litrów by było OK.

 

Wydaje mi się że za wcześniej na oceny spalania. Jakkolwiek by tego nie nazwać, silnik potrzebuje czasu na "ułożenie".  Zrób 10 tyś i wróć z info jak to wygląda. Póki co jest rzeczywiście dramat - i nie chodzi tu o kasę na paliwo, tylko o sam fakt sprzedawania w 2020 roku auta z takim spalaniem vs osiągi vs waga i buda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, bizz said:

 

Wydaje mi się że za wcześniej na oceny spalania. Jakkolwiek by tego nie nazwać, silnik potrzebuje czasu na "ułożenie".  Zrób 10 tyś i wróć z info jak to wygląda. Póki co jest rzeczywiście dramat - i nie chodzi tu o kasę na paliwo, tylko o sam fakt sprzedawania w 2020 roku auta z takim spalaniem vs osiągi vs waga i buda.

 

Ale co niby mialoby sie ukladac przez 10kkm we wspolczesnym silniku? 8]

Przeciez ludzie tyle robia czesto przez rok czasu ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Ale co niby mialoby sie ukladac przez 10kkm we wspolczesnym silniku? 8]

Przeciez ludzie tyle robia czesto przez rok czasu ;]

 

 

Nie wiem, nie znam się na tym. Ale w każdym nowym (ok, dużo tego nie było) spalanie mi spadało po paru tyś km. Dziesięć napisałem bo tak:)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, bizz napisał:

 

Nie wiem, nie znam się na tym. Ale w każdym nowym (ok, dużo tego nie było) spalanie mi spadało po paru tyś km. Dziesięć napisałem bo tak:)

Nic tam sie nie ulozy. Pewnie tak jak u mnie depniesz ze 3 razy do dechy i spalanie leci w gore te prawie 300KM trzeba nakarmic... plus Fiat pewnie cos tam niedopracowali i jest jak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.