Skocz do zawartości

Alfa Romeo Stelvio


bergerac

Rekomendowane odpowiedzi

31 minut temu, tower napisał:

Moc maksymalna ma bardzo mały wpływ na codzienne spalanie. Wpływ ma pojemność skokowa i styl jazdy. Np taki 2.0 tsi 190 koni osiąga przy 6000 obrotów i doładowania strzelam 1200mbar, a 2.0 tsi 240 koni osiąga moc 240 przy 6000 bór i strzelam 1600mbar. Oba jak jadą 140km/h mają powiedzmy 3500 obr, ciśnienie 800bar, ta sama dawkę paliwa i ta sama moc pobierana z silnika. I to samo zużycie. Jeśli przy tych 140 dowalisz w podłogę to chwilowe spalanie będzie w mocniejszym większe ale ta chwila będzie trwała krócej do osiągnięcia planowanej predkosci. Po za tym te chwile są stosunkowo krótkie raczej w stosunku do całej podróży nawet w miescie. No chyba że ktoś wyścigi ma ćwierć mili urządza ciągle z gazem w podłodze. Więc w tych turbo kosiarkach podawanie  mocy Max ma minimalny związek z spalaniem. 

4x4 spali więcej sporo bo trzeba non stop rozpędzać wal i most z tylu nawet jesli jest rozsprzeglony, dość znaczne obciążenie jednak.

 

To wszystko bardzo ładny wykład z teorii ale na końcu ten Tarraco TSI się nadal zbytnio od tej Alfy nie różni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, tower napisał:

Mowisz że 4 cylindrowa turbo pierdziawka czerpie z najlepszych tradycji ferrari i maseratii?😅 bez jaj

Wersja Q a właściwie jej silnik to tak...Czytaj ze zrozumieniem o co chodziło w tym projekcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, stig napisał:

Wersja Q a właściwie jej silnik to tak...Czytaj ze zrozumieniem o co chodziło w tym projekcie.

Nie wiem co to Q, ale silnik 2.0 alfy to zwykły 2.0 litrowy downsizer, skok i i średnicę tłoka ma praktycznie identyczna jak tsi, więc i jeździł palił będzie podobnie. Z tego co widze to normalny silnik nad którym tam się można jarać jako czymś wyjatkowym to 2.9 v6 biturbo. W tym 2.0 zużycie paliwa bylo prirytetem. 

Wg Wiki alfa 2.0 niezależnie ile ma mocy od 2018 roku pali średnio 7.9-7.8, tiguana 2.0  180PS pali 7.3-7.4 i 7.7-7.8 dla 220PS. Więc spalania są zupełnie porównywalne.

Edytowane przez tower
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, tower napisał:

silnik nad którym tam się można jarać jako czymś wyjatkowym to 2.9 v6 biturbo

zgadza się, ciekawy motor :ok: 

 

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio posiada silnik V6 o pojemności 2.9 l o mocy 510 KM mocy i dostarcza 600 Nm momentu obrotowego w zakresie od 2500 do 5000 obr./min. Silnik ten jest niezwykle mocny, a jednocześnie nadzwyczajnie lekki, gdyż został w całości wykonany z aluminium. Dostępny jest z 8-stopniową, automatyczną skrzynia biegów, która w trybie Race zmienia biegi w zaledwie 150 milisekund.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, bergerac napisał:

zgadza się, ciekawy motor :ok: 

 

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio posiada silnik V6 o pojemności 2.9 l o mocy 510 KM mocy i dostarcza 600 Nm momentu obrotowego w zakresie od 2500 do 5000 obr./min. Silnik ten jest niezwykle mocny, a jednocześnie nadzwyczajnie lekki, gdyż został w całości wykonany z aluminium. Dostępny jest z 8-stopniową, automatyczną skrzynia biegów, która w trybie Race zmienia biegi w zaledwie 150 milisekund.

Trochę widocznie źle zrozumiałem kontekst kolegi stiga, myślałem że twierdzi że w 2.0 jest jakieś niesamowite czerpanie z tradycji i że spalanie olali

Widzę że ten 2900 to ferrari F154 engine

Edytowane przez tower
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, bergerac said:

zgadza się, ciekawy motor :ok: 

 

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio posiada silnik V6 o pojemności 2.9 l o mocy 510 KM mocy i dostarcza 600 Nm momentu obrotowego w zakresie od 2500 do 5000 obr./min. Silnik ten jest niezwykle mocny, a jednocześnie nadzwyczajnie lekki, gdyż został w całości wykonany z aluminium. Dostępny jest z 8-stopniową, automatyczną skrzynia biegów, która w trybie Race zmienia biegi w zaledwie 150 milisekund.

 

Co ciekawe, wg tego testu na Autocentrum wcale jakos duzo wiecej nie pali ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dark_Knight napisał:

 

To wszystko bardzo ładny wykład z teorii ale na końcu ten Tarraco TSI się nadal zbytnio od tej Alfy nie różni.

 

Myślę że też kierowca, wiartr, droga, opony i innych parę czynników sie rozni, wszystko na niekorzyść alfy😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, tower napisał:

Trochę widocznie źle zrozumiałem kontekst kolegi stiga, myślałem że twierdzi że w 2.0 jest jakieś niesamowite czerpanie z tradycji i że spalanie olali

Widzę że ten 2900 to ferrari F154 engine

Teraz już widzę zrozumiałeś. To wykastrowany z 2 cylindrów silnik z modelu California.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak 2013 rok, silnik ea888, te nowsze mechanicznie roznia się dodatkowym wtryskiem i nastawnikiem na drugim walku,i pala tak samo(jezdzilem kodiakiem ea888 gen3) nawet ten cykl millera nic nie Daje, pic to jest. Mala w tej kasie pali np Mazda cx5 skyactiv z tego co wiem, ale nie 2.0 tsi w SUV.


Moim zdaniem nie jest źle, ale nie mam porównania z Mazdą.

2.0 190 KM 4x4.IMG_2417.jpg
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, VVojteck napisał:

 


Moim zdaniem nie jest źle, ale nie mam porównania z Mazdą.

2.0 190 KM 4x4.IMG_2417.jpg

 

 

Ale paskudne zegary, czy też wyświetlacz. Wiem, że świat idzie w tym kierunku ale mi się zwyczajnie to w ogole nie podoba a te są jakoś wyjątkowo brzydkie. Co to za fura?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, sailor_p said:

 

 

Ale paskudne zegary, czy też wyświetlacz. Wiem, że świat idzie w tym kierunku ale mi się zwyczajnie to w ogole nie podoba a te są jakoś wyjątkowo brzydkie. Co to za fura?

 

Mam wrażenie, że nie długo w premium tradycyjne zegary będą za dopłatą jako opcja exclusiv  😁

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, bergerac napisał:

to po co producent podaje dane dotyczące spalania ?

 

Tutaj można się już konkretnie podeprzeć, bo w każdym posiadanym przeze mnie samochodzie dało się ekonomiczną i pozbawioną sensu, logiki i radości jazdą zejść do wskazań katalogowych. Z tego co Ty piszesz, w Stelvio nie ma takiej możliwości.

Choć i tak zakładam że ASO pokaże Ci drzwi, bo co niby innego mogliby zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.11.2020 o 14:28, Dark_Knight napisał:

 

Ale... Są ludzie posiadający porównywalne auta. Ja mam dwulitrową benzynę tej samej mocy w podobnym SUVie, miałem na weekend Seata Tarraco 2.0TSI 190KM i żaden z tych samochodów nie przekroczył nigdy 10l/100km. Tarraco to nawet trzymał się w okolicach 8-9 - bardzo oszczędne są te jednostki TSI.

 

proszę Cie

10 to nawet przekracza Tiguan(1) z silnikeim diesla 2,0 ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, bizz napisał:

 

Tutaj można się już konkretnie podeprzeć, bo w każdym posiadanym przeze mnie samochodzie dało się ekonomiczną i pozbawioną sensu, logiki i radości jazdą zejść do wskazań katalogowych. Z tego co Ty piszesz, w Stelvio nie ma takiej możliwości.

Choć i tak zakładam że ASO pokaże Ci drzwi, bo co niby innego mogliby zrobić.

Teraz jak podaja wg WLTP da sie to osiagnac bez problemu choc tez jest to meczace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bizz napisał:

 

Tutaj można się już konkretnie podeprzeć, bo w każdym posiadanym przeze mnie samochodzie dało się ekonomiczną i pozbawioną sensu, logiki i radości jazdą zejść do wskazań katalogowych. Z tego co Ty piszesz, w Stelvio nie ma takiej możliwości.

Choć i tak zakładam że ASO pokaże Ci drzwi, bo co niby innego mogliby zrobić.

 

co? jak? Przecież ekonomiczna jazda to właznie jazda z sensem i logiką: przewidywanie sytuacji, brak niepotrzebnych manewrów, myślenie na drodze. A co do radości, to mnie np. czasami cieszy jak uda mi się np. dojechać do podporządkowanej hamując tylko silnikiem i kolejno schodząc biegami w dół aż do 1, a hamulca użyć tylko na ostateczne zatrzymanie z minimalnej prędkości ;]. Wymaga to dobrego poznania trasy, samochodu i sporego wyczucia. Bo wciskać gaz i hamulec na przemian, to za przeproszeniem, można małpę nauczyć. Ale to i tak chyba bez znaczenia bo każdy samochód, który miałem, może poza Lanosem z LPG, palił mi około 7l benzyny, od matiza do Astry 200KM. Może następne sobie kupię Stelvio, żeby przekonać się czy faktycznie są auta co palą więcej. ;]

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, maro_t napisał:

 

co? jak? Przecież ekonomiczna jazda to właznie jazda z sensem i logiką: przewidywanie sytuacji, brak niepotrzebnych manewrów, myślenie na drodze. A co do radości, to mnie np. czasami cieszy jak uda mi się np. dojechać do podporządkowanej hamując tylko silnikiem i kolejno schodząc biegami w dół aż do 1, a hamulca użyć tylko na ostateczne zatrzymanie z minimalnej prędkości ;]. Wymaga to dobrego poznania trasy, samochodu i sporego wyczucia. Bo wciskać gaz i hamulec na przemian, to za przeproszeniem, można małpę nauczyć. Ale to i tak chyba bez znaczenia bo każdy samochód, który miałem, może poza Lanosem z LPG, palił mi około 7l benzyny, od matiza do Astry 200KM. Może następne sobie kupię Stelvio, żeby przekonać się czy faktycznie są auta co palą więcej. ;]

 

Nie masz pojęcia o czym piszesz;]

A poważnie - nie o ekonomiczną jazdę tu chodzi, tylko o uzyskanie wskaźników spalania podawanych przez producenta - żeby to zrobić musisz w większości przypadków katować silnik jadąc np. 60 km/h na 6 biegu, czego wymaga komputer a całe Twoja JA krzyczy "Nieee, qurła, zabijam silnik!!";]

Testy spalania są robione w takich warunkach że nie uzyskasz ich jadąc płynnie, mądrze i ekonomicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, hefi napisał:
3 godziny temu, K3 napisał:
 
Przecież wiele aut tak ma...
Chociażby VAG, Passat i podobne...

Może kiedyś Włosi wpadną na to, że wysokość otwarcia klapy też można regulować

Jakbym brał Giulie czy Stelvio to by mnie tam keylessy, światła led, ładowarki indukcyjne czy coś takiego jak wysokość otwarcia klapy (sic!) nie obchodziły. Jak bym potrzebował to szedł bym do konkurencji a nie na siłę robił rodzinny, praktyczny wóz z auta które miało poprzestawiane priorytety przy tworzeniu. Tylko u konkurencji ciężko szukać właśnie tego co jest na pierwszym miejscu , że o wale napędowym z włókna węglowego w każdej wersji silnikowej nie wspomnę. 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Jakbym brał Giulie czy Stelvio to by mnie tam keylessy, światła led, ładowarki indukcyjne czy coś takiego jak wysokość otwarcia klapy (sic!) nie obchodziły. Jak bym potrzebował to szedł bym do konkurencji a nie na siłę robił rodzinny, praktyczny wóz z auta które miało poprzestawiane priorytety przy tworzeniu. Tylko u konkurencji ciężko szukać właśnie tego co jest na pierwszym miejscu , że o wale napędowym z włókna węglowego w każdej wersji silnikowej nie wspomnę. 


A ja uważam, że te auto im nie poszło i teraz dorabiasz/cie jakieś priorytety, tak jak przy każdym innym modelu. Koledze się podoba, niech sprawuje się bezawaryjnie.
Ale to moje zdanie

Ps. Co ten wał daje? Wysokie spalanie? Mogli zostać przy standardowym z żelaza.
  • Lubię to 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dark_Knight napisał:

 

Mowa o jeździe w trasie bez szaleństw, nie o staniu w warszawskich korkach.

 

W trasie bez szaleństw to jasna sprawa że wszystko zejdzie poniżej 9, ale jak ma się do spalania podczas zwykłego użytkowania? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, stig napisał:

Jakbym brał Giulie czy Stelvio to by mnie tam keylessy, światła led, ładowarki indukcyjne czy coś takiego jak wysokość otwarcia klapy (sic!) nie obchodziły. Jak bym potrzebował to szedł bym do konkurencji a nie na siłę robił rodzinny, praktyczny wóz z auta które miało poprzestawiane priorytety przy tworzeniu. Tylko u konkurencji ciężko szukać właśnie tego co jest na pierwszym miejscu , że o wale napędowym z włókna węglowego w każdej wersji silnikowej nie wspomnę. 

 

Co ci po radości z jazdy, jak byś musiał pamiętać aby uważać w garażu i nie pierdyknąć klapą w sufit lub bramę...

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, K3 napisał:

 

Co ci po radości z jazdy, jak byś musiał pamiętać aby uważać w garażu i nie pierdyknąć klapą w sufit lub bramę...

Z rowerem na dachu tez ludzie takie akcje robią. Myślenie nie boli.

  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, hefi napisał:

emoji16.png
 

 


A ja uważam, że te auto im nie poszło i teraz dorabiasz/cie jakieś priorytety, tak jak przy każdym innym modelu. Koledze się podoba, niech sprawuje się bezawaryjnie. emoji106.png
Ale to moje zdanie emoji16.png

Ps. Co ten wał daje? Wysokie spalanie? Mogli zostać przy standardowym z żelaza.

 

Niska masa, mniejsza bezwładność. Widzę, że nadal nie kapujecie. Nie podoba się to nie kupujesz. Proste. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Dareek napisał:

spróbuj to zastosować np w mieście - zostaniesz obtrąbiony, kilkanaście razy zajadą ci drogę, zwyzywają i masz szanse na mordobicie- cóż-  taki kraj.

Dokładnie. Jadąc przez Poznań jest kilka takich miejsc gdzie po prostu są wyścigi a tylko raz tam nieoznakowanych w akcji widziałem. Jak pojadę tam przepisowo to z każdej strony wyprzedzą. Ja w takich miejscach się nie wyróżniam i jadę z falą 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, hefi napisał:

emoji16.png
 

 


A ja uważam, że te auto im nie poszło i teraz dorabiasz/cie jakieś priorytety, tak jak przy każdym innym modelu. Koledze się podoba, niech sprawuje się bezawaryjnie. emoji106.png
Ale to moje zdanie emoji16.png

Ps. Co ten wał daje? Wysokie spalanie? Mogli zostać przy standardowym z żelaza.

 

No jak to co daje, zapraszasz kumpli na piwo do kanału w garażu i pokazujesz co masz ;]

Prawie nikt takiego nie ma i zazdraszczają ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, hefi napisał:
6 godzin temu, K3 napisał:
 
Przecież wiele aut tak ma...
Chociażby VAG, Passat i podobne...

Może kiedyś Włosi wpadną na to, że wysokość otwarcia klapy też można regulować

jak najbardziej można regulować :ok: Byłem bardzo pozytywnie zaskoczony :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, stig napisał:

Jakbym brał Giulie czy Stelvio to by mnie tam keylessy, światła led, ładowarki indukcyjne czy coś takiego jak wysokość otwarcia klapy (sic!) nie obchodziły. Jak bym potrzebował to szedł bym do konkurencji a nie na siłę robił rodzinny, praktyczny wóz z auta które miało poprzestawiane priorytety przy tworzeniu. Tylko u konkurencji ciężko szukać właśnie tego co jest na pierwszym miejscu , że o wale napędowym z włókna węglowego w każdej wersji silnikowej nie wspomnę. 

sorki, ale nie do końca rozumiesz o czym piszesz :)

 

Po co zostało wprowadzone Stelvio na rynek ? Po co Alfie SUV ? Pewnie chcieli zrobić bezkompromisową rajdówkę :hehe: Chłopaku, ogarnij się trochę :oki: 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja napisze 

Lodz - Świeradów zdrój , na autostradzie tempomat 150 potem z autostrady normalna jazda po krajowej spalanie 9.4  

 

Świeradów -  lodz 

Na karajowej jazda narmlana i spapanie 6.0 , potem autostradą tempomat 130 i spalanie podskoczyło  7.3  .

 

X5 2.0   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.