Skocz do zawartości

Alfa Romeo Stelvio


bergerac

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
W dniu 13.02.2021 o 14:57, Dareek napisał:

w 16 m-cy. czas na new opony na lato. z usterek - głośnik drzwi lewych coś sobie popierdywał. jest new identyczny jak w ..pandzie😁 ale graja lepiej

150248238_135351341784437_3350630443293510754_n.jpg

Jak multiair?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Dareek napisał:

jest ok- w stosunku do MA w 1.4  problem jest marginalny.

 

Jest już jakaś firma w Polsce (BB Automotive), która chwali się, że regenerację MA ogarnia. Jestem ciekaw jak to jest faktycznie, ponieważ wg profesora Chrisa moduł Multiair to raczej jednorazówka. Grunt to wymieniać olej i to nawet częściej niż co 10 tys. km. Na oilclub.pl jest chyba temat poświęcony zalecanym olejom silnikowym do aut z MA. Sam się właśnie zastanawiam czy nie wybrać mocniejszej wersji Giulietty czyli 1.4 170KM, ale wczorajszy filmik od Zachara lekko mnie wystudził ;)

Edytowane przez bochumil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, bochumil napisał:

 

Jest już jakaś firma w Polsce (BB Automotive), która chwali się, że regenerację MA ogarnia. Jestem ciekaw jak to jest faktycznie, ponieważ wg profesora Chrisa moduł Multiair to raczej jednorazówka. Grunt to wymieniać olej i to nawet częściej niż co 10 tys. km. Na oilclub.pl jest chyba temat poświęcony zalecanym olejom silnikowym do aut z MA. Sam się właśnie zastanawiam czy nie wybrać mocniejszej wersji Giulietty czyli 1.4 170KM, ale wczorajszy filmik od Zachara lekko mnie wystudził ;)

No raczej jednorazówka bo jego elementy spasowane prawie na zero.

Na rynku wtórnym jednak dość częste przypadki, ale jak to przywołany Chris mówił sami użytkownicy sobie winni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiejecie się tylko nie wiem z kogo. Producent tak częstych wymian nie zaleca. Kolejna kwestia to jest to o czym mówił Chris na swoim kanale. Przeciąganie kolejnej wymiany na dodatek z olejem kiepskiej jakości...

Użytkownikom nowej Hondy Civic auto potrafi domagać się wymiany w okolicach 10-12kkm... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bergerac napisał:

to chyba jakiś żart z użytkowników :hehe: 

 

Powinni to rozwiązać tak jak w Oplu, żeby tylko dolewać po każdej trasie. Olej zawsze świeży.

;]

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bochumil napisał:

 

Jest już jakaś firma w Polsce (BB Automotive), która chwali się, że regenerację MA ogarnia. Jestem ciekaw jak to jest faktycznie, ponieważ wg profesora Chrisa moduł Multiair to raczej jednorazówka. Grunt to wymieniać olej i to nawet częściej niż co 10 tys. km. Na oilclub.pl jest chyba temat poświęcony zalecanym olejom silnikowym do aut z MA. Sam się właśnie zastanawiam czy nie wybrać mocniejszej wersji Giulietty czyli 1.4 170KM, ale wczorajszy filmik od Zachara lekko mnie wystudził ;)

Co 10kkm? Niezla technologia inni producenci zalecaja wymiane co 30kkm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, wujek napisał:

Co 10kkm? Niezla technologia inni producenci zalecaja wymiane co 30kkm. 

W wysilonych benzynowych silnikach z turbo?

Nawet hyundai zaleca zmianę oleju w 1,6t co 15 kkm.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Powinni to rozwiązać tak jak w Oplu, żeby tylko dolewać po każdej trasie. Olej zawsze świeży.

;]

o to nie miałem tego problemu. Już kiedyś pisałem, że robimy sobie zawsze ocenę każdej floty. Właśnie kończymy kolejną flotę z Oplem i problem zużycia oleju praktycznie nie istnieje. A bazę naukową mam dobrą, próbka duża :) 

 

Największa konsumpcja oleju we flotach z mojego doświadczenia to grupa VW. Passat to kosmos, ale Skody też brały.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, rwIcIk napisał:

W wysilonych benzynowych silnikach z turbo?

Nawet hyundai zaleca zmianę oleju w 1,6t co 15 kkm.

 

To rozsądna ilość km.

 

W przypadku AR 5 lat gwarancji i po 4 papa.

 

Potem dwa lata strachu bo rękojmia 😁

 

 

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bergerac napisał:

o to nie miałem tego problemu. Już kiedyś pisałem, że robimy sobie zawsze ocenę każdej floty. Właśnie kończymy kolejną flotę z Oplem i problem zużycia oleju praktycznie nie istnieje. A bazę naukową mam dobrą, próbka duża :) 

 

Największa konsumpcja oleju we flotach z mojego doświadczenia to grupa VW. Passat to kosmos, ale Skody też brały.

Interwały wymiany ten sam ? VAG lubi rzadkie oleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, rwIcIk napisał:

W wysilonych benzynowych silnikach z turbo?

Nawet hyundai zaleca zmianę oleju w 1,6t co 15 kkm.

 

U mnie co 30kkm jest w instrukcji w 2.0T. Zmienilem po 15 ale tylko dlatego, ze on lubi wypic i nie mialem pod reka na dolewki. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bochumil napisał:

 

 Grunt to wymieniać olej i to nawet częściej niż co 10 tys. km. Na oilclub.pl jest chyba temat poświęcony zalecanym olejom silnikowym do aut z MA. Sam się właśnie zastanawiam czy nie wybrać mocniejszej wersji Giulietty czyli 1.4 170KM, ale wczorajszy filmik od Zachara lekko mnie wystudził ;)

Nie jestem pewien czy tak jest-ja mialem Giuliette ktora na przestrzeni 115kkm mial 3 wymiany oleju;] A Multiair mial sie dobrze.A na forum Alfy czytalem jak uzytkownikom ktorzy spuszczali sie nad wymiana i jakoscia oleju siadaly te elementy przy 60-80kkm. 10tys za wymiane MA to chora cena-w UK gdzie robocizna jest duzo drozsza niz w PL wymiana MA w serwisie specjalizujacym sie w Alfie to koszt 900funtow[4500PLN].

Edytowane przez wlad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, wlad napisał:

Nie jestem pewien czy tak jest-ja mialem Giuliette ktora na przestrzeni 115kkm mial 3 wymiany oleju;] A Multiair mial sie dobrze.A na forum Alfy czytalem jak uzytkownikom ktorzy spuszczali sie nad wymiana i jakoscia oleju siadaly te elementy przy 60-80kkm. 10tys za wymiane MA to chora cena-w UK gdzie robocizna jest duzo drozsza niz w PL wymiana MA w serwisie specjalizujacym sie w Alfie to koszt 900funtow[4500PLN].

Tylko o jakim silniku mowa? 1.4?  W tych 2.0 trzeba dużo pruć żeby go wymienić ...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Dareek napisał:

jest ok- w stosunku do MA w 1.4  problem jest marginalny.

Generalnie podobno bylo kilka poprawek i od bodajze 2012 te moduly sa znacznie mniej awaryjne. A cena jak za pompę oleju w wadliwej serii 2.0 TDI czy niewiele wiecej niz wymiana rozciągajacego sie lancuszka rozrządu w pierwszych tsi :P

Edytowane przez norbert123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wujek napisał:

Co 10kkm? Niezla technologia inni producenci zalecaja wymiane co 30kkm. 

 

Pytanie tylko, co kieruje producentem? Dbałość o klienta? Czy o zadowolenie ekofaszystów?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dareek napisał:

nie ma czegoś takiego jak poprawiony moduł MA w 1.4 - jakiś bałwan kiedyś coś takiego napisał reszta powtarza te głupoty.

Skad ta wiedza?

Troche dziwna. Pisza o tym nie tylko na polskich forach ale o zagranicznych..

Sa nawet podane numery kolejno poprawianych wersji. np tu

link
 

"...Make sure the part they are fitting is the newest Multiair unit ("actuator" in ePer), I believe the correct p/n is 55257643. Older versions that I know of are 55249566, 55236341 and 55228221."

Wszystko to na swiecie balwany pisaly za innym balwanem czy jak?

Edytowane przez norbert123
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Dareek napisał:

no jakoś nie widzę żeby to było bardziej skomplikowane od 1.4

Ile rbh ASO ma na to dla 1.4 i 2.0? W komentarzu do tego filmu autor (chyba pracownik norweskiego ASO) podał 5rbh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, stig napisał:

Ile rbh ASO ma na to dla 1.4 i 2.0? W komentarzu do tego filmu autor (chyba pracownik norweskiego ASO) podał 5rbh.

no a w 1.4 robią to w 15 minut tak? Wiesz skończ teoretyzować.

Przecież czy w 1.4 i 2.0  trzeba górę rozebrać - żadna nowość-  to nie filtr oleju że trwa to kilka chwil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, bergerac said:

mnie wkurza interwał 15 kkm, a co dopiero częściej :totalszok: Z punktu widzenia użytkowego 30 kkm lub raz na rok wygląda idealnie.

 

Dokladnie, jako uzytkownik prywatny ok 20kkm rocznie, nie kupilbym auta, ktorym musialbym jechac wiece niz raz w roku na przeglad.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, bergerac napisał:

mnie wkurza interwał 15 kkm, a co dopiero częściej :totalszok: Z punktu widzenia użytkowego 30 kkm lub raz na rok wygląda idealnie.

 

Jak kupujesz samochód jak Ty - nowy, ma przejechać 36mies/170kkm czy jak tam leasingu mają to ok - wytrzyma. W dzisiejszych czasach ludzie wymieniają auta bo mają dość padów osprzętu, elektroniki, a same silniki się trzymają. 

Jednak jeśli kupiłbym auto dla siebie z zamiarem trzymania go nieokreśloną ale jednak dłuższą ilość czasu, to żadnego long life - 15/20kkm jak producent zaleca przy serwisie nie-long life i koniec. Jest na to w opór materiału że jednak stary olej powoduje znacznie szybsze zużycie silnika. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, bergerac napisał:

to chyba jakiś żart z użytkowników :hehe: 

 

 

Gość sporo jeździ.

W niecałe 2 lata zrobił prawie 100tyś km.

MultiAir już padł przy 40tyś km.

 

Olej wymieniał co 10tys., a co 15tys. serwis.

Jak często jest w serwisie na samą "eksploatacje" to każdy musi sobie sam odpowiedzieć.

 

Co ciekawe zastanawiał się przy kupnie pomiędzy ta Alfą, a Stingerem i Arteonem.

Moim zdaniem wybrał najgorzej jak mógł.

 

Filmik długi, ale info awariach jest chyba do 11ej minuty.

Aha, na kńcu uczciwie stwierdza, że niemiecka konkurencja jest lepsza.

 

 

To jest żart.

Auto raczej jako pomnik.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

Powinni to rozwiązać tak jak w Oplu, żeby tylko dolewać po każdej trasie. Olej zawsze świeży.

;]

 

Kolo na tym filmiku od Zachara twierdzi, że chociaż olej zmienia co 10tyś, to oleju i tak ubywa ;]

Także ten. Nie smiej się z Opla ;]

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał:

W EU. W USA co 15. W tych samych autach.

 

Te same oleje?

 

Kiedyś tu na AK był jakis temat...ale to na początku tego stulecia ;] i wychodziło, że w Europie używali producenci syntetyków, a w USA półsyntetyków albo i minerałów jeszcze.

Mineło 20 lat, ale kto wie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Nie wiem. Nie wydaje Ci się to jednak dziwne? Przecież można wydłużyć interwał oleju, zalecić konkretny olej (w USA też są syntetyki dostępne) i obniżyć koszty serwisu.

 

Moze to wynikac z wielu rzeczy i wymienię jakie przychodza mi na szybko do głowy:

1. Inna kultura motoryzacyjna uzytkowników (np w USA by zapomnieli wymienic po 30tys, bo za długo)

2. Lepsze dbanie o prawa nabywców w USA. Samochód ma być trwalszy, bo jest lepsze egzekwowanie praw gwarancyjnych

3. Jakieś unijne wymogi ekologiczne. Im dłuższe interwały, tym producent płaci mniej "kary" za coś

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, marcindzieg said:

Nie wiem. Nie wydaje Ci się to jednak dziwne? Przecież można wydłużyć interwał oleju, zalecić konkretny olej (w USA też są syntetyki dostępne) i obniżyć koszty serwisu.

 

Przeciez zawsze mozna wymieniac czesciej ;]

Najlepsze jest to, ze najwiekszy problem z interwalami maja ci co tych aut nie kupuja ;)

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Przeciez zawsze mozna wymieniac czesciej ;]

Najlepsze jest to, ze najwiekszy problem z interwalami maja ci co tych aut nie kupuja ;)

 

 

Kupują, ale przy komisowym stanie licznika 176tys km ;]

A jak sie coś sypnie, to na pewno przez pierwsze właściciela, który wymieniał co 30tys km olej, aż do przebiegu 400tys km ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.