Skocz do zawartości

Alfa Romeo Stelvio


bergerac

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, kravitz napisał:

2. Lepsze dbanie o prawa nabywców w USA. Samochód ma być trwalszy, bo jest lepsze egzekwowanie praw gwarancyjnych

3. Jakieś unijne wymogi ekologiczne. Im dłuższe interwały, tym producent płaci mniej "kary" za coś

Te dwa punkty mają sens. Pytanie który bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kravitz napisał:

 

Aha, na kńcu uczciwie stwierdza, że niemiecka konkurencja jest lepsza.

 

 

Zapomniałeś też dodać, że od dużo droższej konkurencji biorąc pod uwagę ten sam poziom wyposażenia. To podkreślił na końcu sam właściciel auta.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Przeciez zawsze mozna wymieniac czesciej ;]

Najlepsze jest to, ze najwiekszy problem z interwalami maja ci co tych aut nie kupuja ;)

 

Tym bardziej, że potrafi być stosowny wpis w książce gwarancyjnej, jeżeli auto pracuje w cięższych warunkach jakim jest jazda miejska to należy olej wymieniać co rok/15kkm.

Chociaż VW i Skoda nie dają książek, więc nie wiem gdzie tam tego szukać :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, stig napisał:

Zapomniałeś też dodać, że od dużo droższej konkurencji biorąc pod uwagę ten sam poziom wyposażenia. To podkreślił na końcu sam właściciel auta.

 

 

 

Tak, tu się zgadza. Niemieckie auta były droższe.

Aczkolwiek podkreślił tez, ze kupował auto pod koniec 2018 roku i potrzebował kupic auto placowe.

Ja tak samo miałem. Zmieniały sie wtedy przepisy leasingowe.

I na samym początku prawie powiedział, że Arteonów i Stingerów juz właściwie nie było, a Alfy było do wyboru do koloru i nawet w takim okresie dali mu rabat z o ile pamiętam 250k na 180k ;]

Jakiś powód chyba był, że te Alfy zostały na placu i rabat był przeogromny ;]

 

Powód poznał podczas "eksploatacji".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dareek napisał:

no a w 1.4 robią to w 15 minut tak? Wiesz skończ teoretyzować.

Przecież czy w 1.4 i 2.0  trzeba górę rozebrać - żadna nowość-  to nie filtr oleju że trwa to kilka chwil.

Konstrukcja jest identyczna? Zluzuj trochę bo się strasznie w temacie Alfy spinasz 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dareek napisał:

Żartem są tego typu niby testy i na ich podstawie wyrabianie opinii- nie znam osobiście żadnego padu MA w Giulii i Stelvio. Wyrabianie sobie opinii na podstawie jednego testu jest co najmniej śmieszne. Gościu trzepał po 50 tkm rocznie- jak dobry akwizytor- wątpię, że olej wymieniał co 10 tkm.

No a porównywanie Giulii do Stingera czy Arteona go kompletne nierozumienie. no ale jestem nieobiektywny.

 

 

 

Warunki do jazdy to auto moim zdaniem miało wybitnie korzystne.

A wnioskuje to po tym, że gość wspomniał że ma jeszcze ori klocki hamulcowe.

Łatwo zgadnąć, że nie była to jazda miejsca, ani jazda na ściganta gdzie jest ciągle haz hamulec.

A jednak się wysrało i jednak bierze olej.

 

Dlaczego z Fiatami i Alfami to jest tak, że akurat ten test jest nieobiektywny, że to akurat felerny egzemplarz i w ogóle wszystko sie nie zgadza, a testujący przekupiony?

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sherif napisał:

Kiedyś się to tłumaczyło inną specyfiką jazdy. Nie tylko oleje rozrządy też potrafiły mieć krótsze interwały.

Ciekawe czy tak nadal jest :hmm:

Nie wiem. Jestem po prostu ciekawy dlatego pytam. Może ktoś to jest w stanie wyjaśnić. W końcu to forum motoryzacyjne. To, co napisał @kravitz jest sensowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kravitz napisał:

 

Tak, tu się zgadza. Niemieckie auta były droższe.

Aczkolwiek podkreślił tez, ze kupował auto pod koniec 2018 roku i potrzebował kupic auto placowe.

Ja tak samo miałem. Zmieniały sie wtedy przepisy leasingowe.

I na samym początku prawie powiedział, że Arteonów i Stingerów juz właściwie nie było, a Alfy było do wyboru do koloru i nawet w takim okresie dali mu rabat z o ile pamiętam 250k na 180k ;]

Jakiś powód chyba był, że te Alfy zostały na placu i rabat był przeogromny ;]

 

Powód poznał podczas "eksploatacji".

No ale to chyba dobrze dla klienta? 🤣

Wyszły im te modele, ale konkurencja jako całość jest z przodu bo trzepią premium modele od lat mając przez to ogromne doświadczenie.

Czas pokaże jak to z tymi modułami jest choć sam osobiście mimo całej sympatii bym się wahał co do kupna z rynku wtórnego.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Vadero napisał:

Jednak jeśli kupiłbym auto dla siebie z zamiarem trzymania go nieokreśloną ale jednak dłuższą ilość czasu, to żadnego long life - 15/20kkm jak producent zaleca przy serwisie nie-long life i koniec. Jest na to w opór materiału że jednak stary olej powoduje znacznie szybsze zużycie silnika. 

Ja mam inne zdanie, poparte naprawdę dużą próbką statystyczną. IMO wymiana oleju co 30 kkm lub raz w roku (w zależności od przebiegu, ale nie rzadziej niż raz w roku) jest wystarczające. W żadnym z użytkowanych aut nie doszło do awarii spowodowanej olejem.

 

Jeśli ktoś jeździ mniej to i tak wymieni olej raz w roku. Oczywiście mówię o samochodach, w których producent rekomenduje takie rozwiązanie.

  • Lubię to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Dareek napisał:

popatrz miałem nowego VW cc w 2015 r. i po 3500 km pił olej skrzynia szarpała padło radio dotykowe rozwarstwią się szyba czołowa i piszczały hamulce- strach pomyśleć co byłoby dalej. Chyba swoje przypadki może wskazać każdy- oczywiście niczego to nie tłumaczy.

 

Statystyka tłumaczy.

A ta dla Alfy jest przeokrutna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Dareek napisał:

patrzysz cały czas przez pryzmat modeli typ 147, 156 czy starej 159 - Giulietta, Giulia czy Stelvio to zupełnie inna bajka. Miałem 2 giulietty mam Stelvio o Giulie w domu wiec coś mogę powiedzieć - może "myk" jest w tym że kupione jako nowe i serwisowanie normalnie.

 

 

Jak wyszła 159, melodia była grana ta sama. To juz nowy model, nie ma nic wspólnego ze starym.

I tak dalej i tak dalej.

 

A teraz mamy nowe Alfy które jak widać żra olej i sypia sie w niej kluczowe rzeczy w silniku.

Pewnie teraz czekamy na lifting i tak dalej.

 

https://www.caranddriver.com/reviews/a23145269/alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-reliability-update/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kravitz napisał:

 

Jak wyszła 159, melodia była grana ta sama. To juz nowy model, nie ma nic wspólnego ze starym.

I tak dalej i tak dalej.

 

A teraz mamy nowe Alfy które jak widać żra olej i sypia sie w niej kluczowe rzeczy w silniku.

Pewnie teraz czekamy na lifting i tak dalej.

 

https://www.caranddriver.com/reviews/a23145269/alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-reliability-update/

Tylko dlaczego używasz stwierdzeń typu sypie które oznaczają nic innego jak masowe problemy? Jakie są statystyki dla tego elementu? Nie masz takiej wiedzy.

A propo statystyk pojawiła się też taka. Trzeba ją przemilczeć bo nie pasuje do światopoglądu?

http://dailydriver.pl/nowosci/wydarzenia/alfa-romeo-giulia-i-drugie-miejsce-w-niemieckim-w-rankingu-niezawodnosci/

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, stig napisał:

Tylko dlaczego używasz stwierdzeń typu sypie które oznaczają nic innego jak masowe problemy? Jakie są statystyki dla tego elementu? Nie masz takiej wiedzy.

A propo statystyk pojawiła się też taka. Trzeba ją przemilczeć bo nie pasuje do światopoglądu?

http://dailydriver.pl/nowosci/wydarzenia/alfa-romeo-giulia-i-drugie-miejsce-w-niemieckim-w-rankingu-niezawodnosci/

 

Tak, ta statystyka pokazuje, że Alfy maja się świetnie.

To jest własnie ta głęboko ukrywana statystyka, zresztą celowo.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Dareek napisał:

mam Ci wymienić wspaniałe modele VAG-a czy innych gdzie srało się wszystko na potęgę od silników skrzyń biegów i rdzy? - trosze obiektywizmu bo wyrabiasz sobie opinie na podstawie jednego przypadku i dorabiasz ideologie- jeździ tych aut tysiące i nie słychać o spektakularnych wtopach jak np TSI. Tylko wiem AR nawet żarówka jaj się spali to złom a VAG to przecież masówka ma prawo i nie ma problemu - obiektywizm wg AK -osób które w życiu aut tej marki nie mieli.

 

Jak sie VAGi wysrywały, pękały paski, łańcuchy rozrzadu, robił nagar w ich silnikach, to....ja tych aut nie kupowałem.

Dlaczego to cięzko zrozumieć?

Dlaczego w ogóle jest cos takiego jak fan marki i broni jej jak niepodległości?

 

Kupuję to co jest w danym momencie mi wygodnie, co sie opłaca i co ma opinię tego że sie nie sypie.

 

Z włoszczyzny sie wyleczyłem, bo właśnie zawsze było to "to nie ten model, tylko ten nowszy".

Jak widac klienci też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, kravitz napisał:

 

Tak, ta statystyka pokazuje, że Alfy maja się świetnie.

To jest własnie ta głęboko ukrywana statystyka, zresztą celowo.

 

 

Czyli jak dobrze to spisek? Jak źle to się wszystko zgadza?

Swoją drogą swoje negatywne nastawienie zdobyłeś po jednej używanej 159? 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, stig napisał:

Czyli jak dobrze to spisek? Jak źle to się wszystko zgadza?

Swoją drogą swoje negatywne nastawienie zdobyłeś po jednej używanej 159? 

 

Tak, ten mój egzemplarz tez był tym niewłaściwym. Inne na pewno były lepsze.

Alfa wtedy była tez na dnie statystyk niezawodnosci, ale to jednak ten mój egzamplarz był tym najgorszym.

 

Nic to, że wymieniane elementy czy to ori czy zamienniki sypały sie tak samo. 

To moja wina i mojego egzemplarza.

 

Tak własnie było :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, kravitz napisał:

 

Tak, ten mój egzemplarz tez był tym niewłaściwym. Inne na pewno były lepsze.

Alfa wtedy była tez na dnie statystyk niezawodnosci, ale to jednak ten mój egzamplarz był tym najgorszym.

 

Nic to, że wymieniane elementy czy to ori czy zamienniki sypały sie tak samo. 

To moja wina i mojego egzemplarza.

 

Tak własnie było :)

Nie uczciwa jest zatem taka krytyka po tak bogatym doświadczeniu chociaż trochę to rozumiem bo często Alfy porównuje się do kobiety a ta puszczała się na lewo i prawo. Źle wybrałeś 🤪👍

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, kravitz napisał:

Z włoszczyzny sie wyleczyłem, bo właśnie zawsze było to "to nie ten model, tylko ten nowszy".

 

"Choroby wieku dziecięcego" trapią właściwie każdą markę. Posiadam już drugie auto włoskie i mimo usterek, póki co (odpukać w nie malowane), żadne z nich na trasie nie zawiodło. Pewnie dlatego nie mam problemu z wyborem kolejnego auta, którym będzie prawdopodobnie Giulietta w bezpiecznym silniku benzynowym 1.4 120KM (bez Multiair).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2021 o 10:02, Dareek napisał:

Żartem są tego typu niby testy i na ich podstawie wyrabianie opinii- nie znam osobiście żadnego padu MA w Giulii i Stelvio. Wyrabianie sobie opinii na podstawie jednego testu jest co najmniej śmieszne. Gościu trzepał po 50 tkm rocznie- jak dobry akwizytor- wątpię, że olej wymieniał co 10 tkm.

No a porównywanie Giulii do Stingera czy Arteona go kompletne nierozumienie. no ale jestem nieobiektywny.

 

 

A przypadkiem nie jest to padaka z początku produkcji MA? Kiedy to była nowość? I padała na potęgę? Aczkolwiek mój znajomy ma guliette 170Km i jakoś nic mu nie padło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2021 o 22:47, bochumil napisał:

 

"Choroby wieku dziecięcego" trapią właściwie każdą markę. Posiadam już drugie auto włoskie i mimo usterek, póki co (odpukać w nie malowane), żadne z nich na trasie nie zawiodło. Pewnie dlatego nie mam problemu z wyborem kolejnego auta, którym będzie prawdopodobnie Giulietta w bezpiecznym silniku benzynowym 1.4 120KM (bez Multiair).

Chipniesz na 165 a będziesz pan zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2021 o 11:05, kravitz napisał:

 

Tak, ten mój egzemplarz tez był tym niewłaściwym. Inne na pewno były lepsze.

Alfa wtedy była tez na dnie statystyk niezawodnosci, ale to jednak ten mój egzamplarz był tym najgorszym.

 

Nic to, że wymieniane elementy czy to ori czy zamienniki sypały sie tak samo. 

To moja wina i mojego egzemplarza.

 

Tak własnie było :)

 

Jak dbasz tak masz! Zapewne źle dbałeś i tyle ;] 

Poza tym musisz przyjąć definicję (bez)usterkowości Fiata - usterka jest wtedy, gdy auto stanie na trasie. Reszta to eksploatacja. 

Edytowane przez wladmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wladmar napisał:

 

Jak dbasz tak masz! Zapewne źle dbałeś i tyle ;] 

Poza tym musisz przyjąć definicję (bez)usterkowości Fiata - usterka jest wtedy, gdy auto stanie na trasie. Reszta to eksploacja. 

 

Jeśli stanie na trasie to też niekoniecznie - przecież dany element mógł osiągnąć limit swoich możliwości eksploatacyjnych w czasie jazdy akurat. To nadal eksploatacja przecież, tylko tak pechowo się złożyło, że dobiegła końca akurat podczas podróży autostradą na drugim końcu Europy.

:hehe:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wladmar napisał:

 

Jak dbasz tak masz! Zapewne źle dbałeś i tyle ;] 

Poza tym musisz przyjąć definicję (bez)usterkowości Fiata - usterka jest wtedy, gdy auto stanie na trasie. Reszta to eksploacja. 

 

Ja juz nie udzielam się w tym watku.

Błedem było sie odzywać, bo jak wiadomo wszystko to eksploatacja, a jakikolwiek filmik jest kupiony.

Gośc na filmie mówi o padnietym module MA, ale i tak dalej mozna tutaj poczytać, że "nie słyszałem o padnietym MA w Stelvio" ;]

 

A ja nie słyszałem zeby Kaczynski mlaskał. Nigdy do mnie do domu przeciez nie przyszedł i nie mlaskał ;]

  • Lubię to 3
  • Haha 3
  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

Jeśli stanie na trasie to też niekoniecznie - przecież dany element mógł osiągnąć limit swoich możliwości eksploatacyjnych w czasie jazdy akurat. To nadal eksploatacja przecież, tylko tak pechowo się złożyło, że dobiegła końca akurat podczas podróży autostradą na drugim końcu Europy.

:hehe:

 

 

 

Wiadomo, użytkownik nie zadbał należycie o wymianę rzeczy ekploatacyjnych przed daleką podróżą z Warszawy do Krakowa. Jak dbasz, tak masz przecież. 

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.02.2021 o 18:13, rwIcIk napisał:

W wysilonych benzynowych silnikach z turbo?

Nawet hyundai zaleca zmianę oleju w 1,6t co 15 kkm.

 

a ile tam wchodzi oleju?

bo może być różnica jak do jednego silnika wchodzi 3,5-3,8 litra a do drugiego idzie wlać 5,5 litra ;] 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Cinos napisał:

a ile tam wchodzi oleju?

bo może być różnica jak do jednego silnika wchodzi 3,5-3,8 litra a do drugiego idzie wlać 5,5 litra ;] 

Wiele czynników na to wpływa.

Nie licytowałbym się ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.02.2021 o 13:21, wladmar napisał:

 

Jak dbasz tak masz! Zapewne źle dbałeś i tyle ;] 

Poza tym musisz przyjąć definicję (bez)usterkowości Fiata - usterka jest wtedy, gdy auto stanie na trasie. Reszta to eksploatacja. 

Nudne to juz jest... Ciiagle slysze jakie te fiaty sa usterkowe.... i na sile mnie chce AK przekonac ze to zlom...jakies przytyki Ze ciagle pewnoe wymieniam altrrnator i inne pierdoly mi padają....Tylko jakos.. nie wystepuje to  w fiatach, lktore mam/mialem. Po c zymmm slysze jak znajomi sid chwala, ze kupili sobie Vagi... patrzac z politowaniem na moje auto na f...a po czasie narzekaja ze to padlo i tamto ze zre olej ze modul stacyjki na parkingu sie wysypal - laweta i naprawa za 2 kola a potem , wiazka w klapie sie przerwala i w nocy alarm wyl...itp itd.

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.