Skocz do zawartości

Najlepsze, "cywilne" zawieszenia? Ford!


el_guapo

Rekomendowane odpowiedzi

Powtarzane jak mantra hasło,  że Ford najlepiej stroi zawieszenia chyba lekko jest na wyrost.

Zastanówmy się, jaka sytuacja na drodze najbardziej obnaży słabości "kanapowozów" (w domyśle konstrukcje z Am.Pn.), przeciętność dalekowschodnich produktów, hi-endowość europejskiej myśli inżynierskiej (oczywiście tylko z Niemiec) i orgazmiczną wręcz zwinność i precyzję prowadzenia Fordów. 

Coś skrajnego jak "test łosia" może być? 

 

To proszę:

Miejsce/Model/prędkość maksymalna przy której udało się zaliczyć test

 

318. Ford S-max, 55km/h - rozczarowanie, prawda?

303. Jeep G.Cherokee CRD v6, 61km/h

292. Ford Galaxy II, 63km/h

282. Dodge Ram, 64km/h - wiecie jak ten samochód wygląda, gdzie ma środek ciężkości i jak jeżdżą pickupy na pusto?

255. VW Golf GTI 30 edition, 67km/h :lol: GTI? Really? Patrz niżej. 

255. Jeep G.Cherokee 5.7 Hemi, 67km/h

192. VW Passat alltrack TDI, 69km/h

 

A teraz "hold my beer" bo moje ulubione pozycje w tym rankingu:

192. Dacia Duster dCI, 69km/h

192. Fiat Freemont Mjet, 69km/h

192. Ford Focus Eco boost,  69km/h

192. Ford Focus TDCI, 69km/h

192. BMW Z4, 69km/h

 

szczególnie mnie bawi zestawienie Freemonta (amerykańska myśl techniczna klepana w Meksyku) z ultra niskim Z4 oraz wyśmiewana Dacia i to SUV z wychwalanymi Focusami.

 

Jedziemy dalej...

165. Ford Kuga TDCI, 70km/h

:lol:

165. Dodge Journey CRD, 70km/h

:smirk: przewaga dzięki technice 

165. Audi TT RS, 70km/h

 

itd., itp. ... więcej  "Motor"

 

Ostatnia ciekawostka:

17. Ford Focus RS, 78km/h

17. Nissan GT-R, 78km/h

17. Porsche Boxter S, 78km/h

17. Kia Sorento 2.2 CRDI 78km/h

 

Dziękuję za uwagę.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcindzieg napisał:

twórca tego zestawienia ma dobrego dealera

 

Wyniki pochodzą z "Teknikens Värid" możesz tam zgłaszać swoje reklamacje :ok: Dasz radę że szwedzkim, prawda?

 

https://teknikensvarld.se/algtest/

 

Edytowane przez el_guapo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat sprawdziłem Focusa w tym zestawieniu - miejsce 92, prędkość 73km/h. Uznałem że jest OK :) I nie analizowałem dalej.

Widzę teraz, że podałeś tendencyjnie wyniki modelu z 2015 roku ;) A to co napisałem powyżej dotyczy rocznika 2017.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, rallyrychu napisał:

A to co napisałem powyżej dotyczy rocznika 2017.

 

No i?

Focus z 2015 i 2013 przejeżdża test łosia jak Journey z 2009 i Freemont z 2016, ktore korzenie mają w 2007/8r.. A Focus Trend z 2002 zalicza przy 70km/h...widzisz gdzieś jakąś tendencyjność?

O różnicy klas, mas, środków ciężkości, tych samochodów z litości nie wspomnę. 

Edytowane przez el_guapo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, el_guapo napisał:

Powtarzane jak mantra hasło,  że Ford najlepiej stroi zawieszenia chyba lekko jest na wyrost.

Zastanówmy się, jaka sytuacja na drodze najbardziej obnaży słabości "kanapowozów" (w domyśle konstrukcje z Am.Pn.), przeciętność dalekowschodnich produktów, hi-endowość europejskiej myśli inżynierskiej (oczywiście tylko z Niemiec) i orgazmiczną wręcz zwinność i precyzję prowadzenia Fordów. 

Coś skrajnego jak "test łosia" może być? 

 

To proszę:

Miejsce/Model/prędkość maksymalna przy której udało się zaliczyć test

 

318. Ford S-max, 55km/h - rozczarowanie, prawda?

303. Jeep G.Cherokee CRD v6, 61km/h

292. Ford Galaxy II, 63km/h

282. Dodge Ram, 64km/h - wiecie jak ten samochód wygląda, gdzie ma środek ciężkości i jak jeżdżą pickupy na pusto?

255. VW Golf GTI 30 edition, 67km/h :lol: GTI? Really? Patrz niżej. 

255. Jeep G.Cherokee 5.7 Hemi, 67km/h

192. VW Passat alltrack TDI, 69km/h

 

A teraz "hold my beer" bo moje ulubione pozycje w tym rankingu:

192. Dacia Duster dCI, 69km/h

192. Fiat Freemont Mjet, 69km/h

192. Ford Focus Eco boost,  69km/h

192. Ford Focus TDCI, 69km/h

192. BMW Z4, 69km/h

 

szczególnie mnie bawi zestawienie Freemonta (amerykańska myśl techniczna klepana w Meksyku) z ultra niskim Z4 oraz wyśmiewana Dacia i to SUV z wychwalanymi Focusami.

 

Jedziemy dalej...

165. Ford Kuga TDCI, 70km/h

:lol:

165. Dodge Journey CRD, 70km/h

:smirk: przewaga dzięki technice 

165. Audi TT RS, 70km/h

 

itd., itp. ... więcej  "Motor"

 

Ostatnia ciekawostka:

17. Ford Focus RS, 78km/h

17. Nissan GT-R, 78km/h

17. Porsche Boxter S, 78km/h

17. Kia Sorento 2.2 CRDI 78km/h

 

Dziękuję za uwagę.

 

 

 

Podaj miejsce nr 1 bo też jest dość ciekawe ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazeta sobie wydrukowała. Proponuję raczej YouTube kanał km.77 szukajka: maniobra de esquiva. Testują w stałych warunkach i opisują (angielski txt) co i jak się dzieje z zawieszeniem w trakcie testu.. Ford Puma uzyskał w teście łosia 83 km/h, Porsche 911 nędzne 82km/h w stosunku do das Technik und Preis. Stelvio, które jest wysokim suv'em poległo przy 81km/h,  BMW X3 to już śmiech na sali _ sami popatrzcie. 

Edytowane przez pcz
Uzupełnienie.
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, el_guapo napisał:

 

Wyniki pochodzą z "Teknikens Värid" możesz tam zgłaszać swoje reklamacje :ok: Dasz radę że szwedzkim, prawda?

 

https://teknikensvarld.se/algtest/

 

Ze zwykłych aut, to poza zaplątanym Citroenem, Nissan bryluje. Mój jako tako, 78km/h ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu chyba główny błąd pomiaru polega na tym jak szybko i jak agresywnie wkroczy do akcji ESP ... szczególnie w SUVach działa to tak agresywnie, że samochód praktycznie ma awaryjne hamowanie. To może bardzo zaburzać ten test "jednego zakrętu".

 

założeniem tego testu jest jak szybko samochód wszedł w zakręt i nie wypadł z toru jazdy ... tylko jeden samochód po wejściu w zakręt będzie miał awaryjne hamowanie, a drugi będzie chciał sobie przejechać bokiem. To nie jest test na jakość zawieszenia, a raczej na obecność systemów bezpieczeństwa, które ratują kierowcę jesli za szybko wejdzie w zakręt.

 

 

Edytowane przez Azbest
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test łosia nie ma nic wspolnego z tym jak auto się prowadzi w zakrętach. Można tam znaleźć kompaktowe SUVy robiące go równie dobrze jak auta sportowe.

 

Edytowane przez Dark_Knight
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu chyba główny błąd pomiaru polega na tym jak szybko i jak agresywnie wkroczy do akcji ESP ... szczególnie w SUVach działa to tak agresywnie, że samochód praktycznie ma awaryjne hamowanie. To może bardzo zaburzać ten test "jednego zakrętu".
 
założeniem tego testu jest jak szybko samochód wszedł w zakręt i nie wypadł z toru jazdy ... tylko jeden samochód po wejściu w zakręt będzie miał awaryjne hamowanie, a drugi będzie chciał sobie przejechać bokiem. To nie jest test na jakość zawieszenia, a raczej na obecność systemów bezpieczeństwa, które ratują kierowcę jesli za szybko wejdzie w zakręt.
 
 
Dokładnie, ile razy można ludziom tłumaczyć, że taki test jest idiotyczny w sensie porównywania prowadzenia samochodu/zawieszenia w dobie braku możliwości całkowitego wyłączenia ESP do testów. Kwestię opon pomijam, a też jest bardzo istotna. Gdyby porównywać samochody z kompletnie wyłączonym ESP, wtedy byłoby to porównanie prowadzenia samochodów, a tak to porównanie jak słusznie Kolega Azbest wspomniał agresywności ESP. Powinna być co najmniej mierzona prędkość na wejściu i na wyjściu, żeby dać jakikolwiek pogląd na prowadzenie. Ten test tylko pokazuje jak globalnie samochód zachowuje się w takiej sytuacji, a wnioski są takie, że w jednym jest "emeryt mode" i ESP robi wszystko, żeby samochód zachował tor jazdy kosztem utraty prędkości, a drugie jak vag mają bardzo delikatnie reagujące ESP, które dopuszcza pewien poślizg, żeby nie wyhamować nadmiernie samochodu dając kierowcy wybór - jak chce to może sam hamować podczas manewru.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Spajdi napisał:

Dokładnie, ile razy można ludziom tłumaczyć, że taki test jest idiotyczny w sensie porównywania prowadzenia samochodu/zawieszenia w dobie braku możliwości całkowitego wyłączenia ESP do testów. Kwestię opon pomijam, a też jest bardzo istotna. Gdyby porównywać samochody z kompletnie wyłączonym ESP, wtedy byłoby to porównanie prowadzenia samochodów, a tak to porównanie jak słusznie Kolega Azbest wspomniał agresywności ESP. Powinna być co najmniej mierzona prędkość na wejściu i na wyjściu, żeby dać jakikolwiek pogląd na prowadzenie. Ten test tylko pokazuje jak globalnie samochód zachowuje się w takiej sytuacji, a wnioski są takie, że w jednym jest "emeryt mode" i ESP robi wszystko, żeby samochód zachował tor jazdy kosztem utraty prędkości, a drugie jak vag mają bardzo delikatnie reagujące ESP, które dopuszcza pewien poślizg, żeby nie wyhamować nadmiernie samochodu dając kierowcy wybór - jak chce to może sam hamować podczas manewru.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

Test jest w takich warunkach jak jeździ 99.99% kierowców. Nie słyszałem, żeby ktoś normalny jadąc w trasę wyłączał esp. Celem testu jest ominięcie przeszkody i to jest badane.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test jest w takich warunkach jak jeździ 99.99% kierowców. Nie słyszałem, żeby ktoś normalny jadąc w trasę wyłączał esp. Celem testu jest ominięcie przeszkody i to jest badane.
Oczywiście, ale autor stwierdził w tytule, że ten test ocenia zawieszenie co jest absurdem...

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.07.2020 o 15:55, el_guapo napisał:

Powtarzane jak mantra hasło,  że Ford najlepiej stroi zawieszenia chyba lekko jest na wyrost.

Zastanówmy się, jaka sytuacja na drodze najbardziej obnaży słabości "kanapowozów" (w domyśle konstrukcje z Am.Pn.), przeciętność dalekowschodnich produktów, hi-endowość europejskiej myśli inżynierskiej (oczywiście tylko z Niemiec) i orgazmiczną wręcz zwinność i precyzję prowadzenia Fordów. 

Coś skrajnego jak "test łosia" może być? 

 

To proszę:

Miejsce/Model/prędkość maksymalna przy której udało się zaliczyć test

 

318. Ford S-max, 55km/h - rozczarowanie, prawda?

303. Jeep G.Cherokee CRD v6, 61km/h

292. Ford Galaxy II, 63km/h

282. Dodge Ram, 64km/h - wiecie jak ten samochód wygląda, gdzie ma środek ciężkości i jak jeżdżą pickupy na pusto?

255. VW Golf GTI 30 edition, 67km/h :lol: GTI? Really? Patrz niżej. 

255. Jeep G.Cherokee 5.7 Hemi, 67km/h

192. VW Passat alltrack TDI, 69km/h

 

A teraz "hold my beer" bo moje ulubione pozycje w tym rankingu:

192. Dacia Duster dCI, 69km/h

192. Fiat Freemont Mjet, 69km/h

192. Ford Focus Eco boost,  69km/h

192. Ford Focus TDCI, 69km/h

192. BMW Z4, 69km/h

 

szczególnie mnie bawi zestawienie Freemonta (amerykańska myśl techniczna klepana w Meksyku) z ultra niskim Z4 oraz wyśmiewana Dacia i to SUV z wychwalanymi Focusami.

 

Jedziemy dalej...

165. Ford Kuga TDCI, 70km/h

:lol:

165. Dodge Journey CRD, 70km/h

:smirk: przewaga dzięki technice 

165. Audi TT RS, 70km/h

 

itd., itp. ... więcej  "Motor"

 

Ostatnia ciekawostka:

17. Ford Focus RS, 78km/h

17. Nissan GT-R, 78km/h

17. Porsche Boxter S, 78km/h

17. Kia Sorento 2.2 CRDI 78km/h

 

Dziękuję za uwagę.

Myślę że ten test już od dawna nie jest w żaden sposób powiązany z "dobrym prowadzeniem się" auta.

Od czasów słynnego fakapu A-klasy wszyscy producenci mają już pewnie osobne działy inżynieryjne ds. przechodzenia testu łosia... Nie zdziwił bym się gdyby niektórzy producenci mieli zaszyte w sofcie wykrywanie i przechodzenie testu łosia 😄

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Spajdi napisał:

wnioski są takie, że w jednym jest "emeryt mode" i ESP robi wszystko, żeby samochód zachował tor jazdy kosztem utraty prędkości, a drugie jak vag mają bardzo delikatnie reagujące ESP, które dopuszcza pewien poślizg, żeby nie wyhamować nadmiernie samochodu dając kierowcy wybór

 

Mając do wyboru ominiecie przeszkody i utrzymanie sie na drodze vs "nadmierną" utrate predkosci spowodowana działaniem "emeryckiego" ESP chyba jednak wybiorę to pierwsze :smirk:

 

Widać że część producentów potrafi dostroić tandem mechanika(hydromechanika) + elektronika, a część niekoniecznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, el_guapo napisał:

 Jesteś tendencyjny :]

 

 

Nie jeździłem Citroenem z hydro, ale sam się kiedyś zdziwiłem do jakiego auta ten rekord należy :)

Od momentu wypuszczenia Xantii przecież Citroen modyfikował swoje zawieszenia, dziwi mnie to że nowsze modele nie są w stanie tego rekordu pobić.

 

Odnośnie wrażeń z prowadzenia, najlepiej jeździło mi się Hondą Civic 5 generacji, niska masa w połączeniu z wielowahaczowym zawieszeniem z przodu i z tyłu dawały dużą frajdę z jazdy :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, analyzer64 napisał:

 

Nie jeździłem Citroenem z hydro, ale sam się kiedyś zdziwiłem do jakiego auta ten rekord należy :)

Od momentu wypuszczenia Xantii przecież Citroen modyfikował swoje zawieszenia, dziwi mnie to że nowsze modele nie są w stanie tego rekordu pobić.

 

Odnośnie wrażeń z prowadzenia, najlepiej jeździło mi się Hondą Civic 5 generacji, niska masa w połączeniu z wielowahaczowym zawieszeniem z przodu i z tyłu dawały dużą frajdę z jazdy :ok:

 

Jak dla mnie do dziś nie pobity ideał auta w prowadzeniu to Alfa Romeo 147.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.