el_guapo Napisano 4 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2020 Powtarzane jak mantra hasło, że Ford najlepiej stroi zawieszenia chyba lekko jest na wyrost. Zastanówmy się, jaka sytuacja na drodze najbardziej obnaży słabości "kanapowozów" (w domyśle konstrukcje z Am.Pn.), przeciętność dalekowschodnich produktów, hi-endowość europejskiej myśli inżynierskiej (oczywiście tylko z Niemiec) i orgazmiczną wręcz zwinność i precyzję prowadzenia Fordów. Coś skrajnego jak "test łosia" może być? To proszę: Miejsce/Model/prędkość maksymalna przy której udało się zaliczyć test 318. Ford S-max, 55km/h - rozczarowanie, prawda? 303. Jeep G.Cherokee CRD v6, 61km/h 292. Ford Galaxy II, 63km/h 282. Dodge Ram, 64km/h - wiecie jak ten samochód wygląda, gdzie ma środek ciężkości i jak jeżdżą pickupy na pusto? 255. VW Golf GTI 30 edition, 67km/h GTI? Really? Patrz niżej. 255. Jeep G.Cherokee 5.7 Hemi, 67km/h 192. VW Passat alltrack TDI, 69km/h A teraz "hold my beer" bo moje ulubione pozycje w tym rankingu: 192. Dacia Duster dCI, 69km/h 192. Fiat Freemont Mjet, 69km/h 192. Ford Focus Eco boost, 69km/h 192. Ford Focus TDCI, 69km/h 192. BMW Z4, 69km/h szczególnie mnie bawi zestawienie Freemonta (amerykańska myśl techniczna klepana w Meksyku) z ultra niskim Z4 oraz wyśmiewana Dacia i to SUV z wychwalanymi Focusami. Jedziemy dalej... 165. Ford Kuga TDCI, 70km/h 165. Dodge Journey CRD, 70km/h przewaga dzięki technice 165. Audi TT RS, 70km/h itd., itp. ... więcej "Motor" Ostatnia ciekawostka: 17. Ford Focus RS, 78km/h 17. Nissan GT-R, 78km/h 17. Porsche Boxter S, 78km/h 17. Kia Sorento 2.2 CRDI 78km/h Dziękuję za uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 4 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2020 Jakiś link do pełnego zestawienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Popularny post marcindzieg Napisano 4 Lipca 2020 Popularny post Udostępnij Napisano 4 Lipca 2020 58 minut temu, el_guapo napisał: 17. Ford Focus RS, 78km/h 17. Nissan GT-R, 78km/h 17. Porsche Boxter S, 78km/h 17. Kia Sorento 2.2 CRDI 78km/h Przepraszam ale jeśli Kia Sorrento robi zakręty równie dobrze jak Nissan GTR to chyba twórca tego zestawienia ma dobrego dealera. Albo dostał dużo pieniędzy za napisanie tej kosmicznej bzdury. Jeszcze z ciężkim dieslem. Litości. 15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 4 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2020 (edytowane) 2 godziny temu, marcindzieg napisał: twórca tego zestawienia ma dobrego dealera Wyniki pochodzą z "Teknikens Värid" możesz tam zgłaszać swoje reklamacje Dasz radę że szwedzkim, prawda? https://teknikensvarld.se/algtest/ Edytowane 4 Lipca 2020 przez el_guapo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 4 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2020 (edytowane) 2 godziny temu, wladmar napisał: Jakiś link do pełnego zestawienia? "Motor" przedrukował z "Teknikens Värid" Edytowane 4 Lipca 2020 przez el_guapo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyrychu Napisano 4 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2020 Akurat sprawdziłem Focusa w tym zestawieniu - miejsce 92, prędkość 73km/h. Uznałem że jest OK I nie analizowałem dalej. Widzę teraz, że podałeś tendencyjnie wyniki modelu z 2015 roku A to co napisałem powyżej dotyczy rocznika 2017. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 4 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2020 (edytowane) 12 minut temu, rallyrychu napisał: A to co napisałem powyżej dotyczy rocznika 2017. No i? Focus z 2015 i 2013 przejeżdża test łosia jak Journey z 2009 i Freemont z 2016, ktore korzenie mają w 2007/8r.. A Focus Trend z 2002 zalicza przy 70km/h...widzisz gdzieś jakąś tendencyjność? O różnicy klas, mas, środków ciężkości, tych samochodów z litości nie wspomnę. Edytowane 4 Lipca 2020 przez el_guapo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 4 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2020 3 godziny temu, el_guapo napisał: Powtarzane jak mantra hasło, że Ford najlepiej stroi zawieszenia chyba lekko jest na wyrost. Zastanówmy się, jaka sytuacja na drodze najbardziej obnaży słabości "kanapowozów" (w domyśle konstrukcje z Am.Pn.), przeciętność dalekowschodnich produktów, hi-endowość europejskiej myśli inżynierskiej (oczywiście tylko z Niemiec) i orgazmiczną wręcz zwinność i precyzję prowadzenia Fordów. Coś skrajnego jak "test łosia" może być? To proszę: Miejsce/Model/prędkość maksymalna przy której udało się zaliczyć test 318. Ford S-max, 55km/h - rozczarowanie, prawda? 303. Jeep G.Cherokee CRD v6, 61km/h 292. Ford Galaxy II, 63km/h 282. Dodge Ram, 64km/h - wiecie jak ten samochód wygląda, gdzie ma środek ciężkości i jak jeżdżą pickupy na pusto? 255. VW Golf GTI 30 edition, 67km/h GTI? Really? Patrz niżej. 255. Jeep G.Cherokee 5.7 Hemi, 67km/h 192. VW Passat alltrack TDI, 69km/h A teraz "hold my beer" bo moje ulubione pozycje w tym rankingu: 192. Dacia Duster dCI, 69km/h 192. Fiat Freemont Mjet, 69km/h 192. Ford Focus Eco boost, 69km/h 192. Ford Focus TDCI, 69km/h 192. BMW Z4, 69km/h szczególnie mnie bawi zestawienie Freemonta (amerykańska myśl techniczna klepana w Meksyku) z ultra niskim Z4 oraz wyśmiewana Dacia i to SUV z wychwalanymi Focusami. Jedziemy dalej... 165. Ford Kuga TDCI, 70km/h 165. Dodge Journey CRD, 70km/h przewaga dzięki technice 165. Audi TT RS, 70km/h itd., itp. ... więcej "Motor" Ostatnia ciekawostka: 17. Ford Focus RS, 78km/h 17. Nissan GT-R, 78km/h 17. Porsche Boxter S, 78km/h 17. Kia Sorento 2.2 CRDI 78km/h Dziękuję za uwagę. Podaj miejsce nr 1 bo też jest dość ciekawe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 4 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2020 1 minutę temu, Lupus napisał: Podaj miejsce nr 1 bo też jest dość ciekawe No ba.... fordziarze nie uwierzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 4 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2020 Godzinę temu, Lupus napisał: Podaj miejsce nr 1 bo też jest dość ciekawe Moje Sorento łoi większość Porsche BMW M i innych sportowych samochodów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 4 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2020 I równie dobrze możemy wierzyć testom opon itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pcz Napisano 4 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2020 (edytowane) Gazeta sobie wydrukowała. Proponuję raczej YouTube kanał km.77 szukajka: maniobra de esquiva. Testują w stałych warunkach i opisują (angielski txt) co i jak się dzieje z zawieszeniem w trakcie testu.. Ford Puma uzyskał w teście łosia 83 km/h, Porsche 911 nędzne 82km/h w stosunku do das Technik und Preis. Stelvio, które jest wysokim suv'em poległo przy 81km/h, BMW X3 to już śmiech na sali _ sami popatrzcie. Edytowane 4 Lipca 2020 przez pcz Uzupełnienie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 4 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2020 2 godziny temu, el_guapo napisał: Wyniki pochodzą z "Teknikens Värid" możesz tam zgłaszać swoje reklamacje Dasz radę że szwedzkim, prawda? https://teknikensvarld.se/algtest/ Ze zwykłych aut, to poza zaplątanym Citroenem, Nissan bryluje. Mój jako tako, 78km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 4 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2020 (edytowane) Tu chyba główny błąd pomiaru polega na tym jak szybko i jak agresywnie wkroczy do akcji ESP ... szczególnie w SUVach działa to tak agresywnie, że samochód praktycznie ma awaryjne hamowanie. To może bardzo zaburzać ten test "jednego zakrętu". założeniem tego testu jest jak szybko samochód wszedł w zakręt i nie wypadł z toru jazdy ... tylko jeden samochód po wejściu w zakręt będzie miał awaryjne hamowanie, a drugi będzie chciał sobie przejechać bokiem. To nie jest test na jakość zawieszenia, a raczej na obecność systemów bezpieczeństwa, które ratują kierowcę jesli za szybko wejdzie w zakręt. Edytowane 4 Lipca 2020 przez Azbest 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 4 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2020 7 godzin temu, el_guapo napisał: Powtarzane jak mantra hasło, że Ford najlepiej stroi zawieszenia chyba lekko jest na wyrost. golf GTI vs. focus RS jednak broni tezę z tytułu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 4 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2020 (edytowane) Test łosia nie ma nic wspolnego z tym jak auto się prowadzi w zakrętach. Można tam znaleźć kompaktowe SUVy robiące go równie dobrze jak auta sportowe. Edytowane 4 Lipca 2020 przez Dark_Knight 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 4 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2020 Coś mi podpowiada, że test który stawia na równi nowe Cayenne z dwudziestoletnim Lupo może nie być miarodajny 2 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 5 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2020 Tu chyba główny błąd pomiaru polega na tym jak szybko i jak agresywnie wkroczy do akcji ESP ... szczególnie w SUVach działa to tak agresywnie, że samochód praktycznie ma awaryjne hamowanie. To może bardzo zaburzać ten test "jednego zakrętu". założeniem tego testu jest jak szybko samochód wszedł w zakręt i nie wypadł z toru jazdy ... tylko jeden samochód po wejściu w zakręt będzie miał awaryjne hamowanie, a drugi będzie chciał sobie przejechać bokiem. To nie jest test na jakość zawieszenia, a raczej na obecność systemów bezpieczeństwa, które ratują kierowcę jesli za szybko wejdzie w zakręt. Dokładnie, ile razy można ludziom tłumaczyć, że taki test jest idiotyczny w sensie porównywania prowadzenia samochodu/zawieszenia w dobie braku możliwości całkowitego wyłączenia ESP do testów. Kwestię opon pomijam, a też jest bardzo istotna. Gdyby porównywać samochody z kompletnie wyłączonym ESP, wtedy byłoby to porównanie prowadzenia samochodów, a tak to porównanie jak słusznie Kolega Azbest wspomniał agresywności ESP. Powinna być co najmniej mierzona prędkość na wejściu i na wyjściu, żeby dać jakikolwiek pogląd na prowadzenie. Ten test tylko pokazuje jak globalnie samochód zachowuje się w takiej sytuacji, a wnioski są takie, że w jednym jest "emeryt mode" i ESP robi wszystko, żeby samochód zachował tor jazdy kosztem utraty prędkości, a drugie jak vag mają bardzo delikatnie reagujące ESP, które dopuszcza pewien poślizg, żeby nie wyhamować nadmiernie samochodu dając kierowcy wybór - jak chce to może sam hamować podczas manewru.Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 5 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2020 2 godziny temu, Spajdi napisał: Dokładnie, ile razy można ludziom tłumaczyć, że taki test jest idiotyczny w sensie porównywania prowadzenia samochodu/zawieszenia w dobie braku możliwości całkowitego wyłączenia ESP do testów. Kwestię opon pomijam, a też jest bardzo istotna. Gdyby porównywać samochody z kompletnie wyłączonym ESP, wtedy byłoby to porównanie prowadzenia samochodów, a tak to porównanie jak słusznie Kolega Azbest wspomniał agresywności ESP. Powinna być co najmniej mierzona prędkość na wejściu i na wyjściu, żeby dać jakikolwiek pogląd na prowadzenie. Ten test tylko pokazuje jak globalnie samochód zachowuje się w takiej sytuacji, a wnioski są takie, że w jednym jest "emeryt mode" i ESP robi wszystko, żeby samochód zachował tor jazdy kosztem utraty prędkości, a drugie jak vag mają bardzo delikatnie reagujące ESP, które dopuszcza pewien poślizg, żeby nie wyhamować nadmiernie samochodu dając kierowcy wybór - jak chce to może sam hamować podczas manewru. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Test jest w takich warunkach jak jeździ 99.99% kierowców. Nie słyszałem, żeby ktoś normalny jadąc w trasę wyłączał esp. Celem testu jest ominięcie przeszkody i to jest badane. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafciojuve Napisano 5 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2020 Ufffff, wstydu nie ma, mój ma wynik jak GT-R z 2017...74km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 5 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2020 Test jest w takich warunkach jak jeździ 99.99% kierowców. Nie słyszałem, żeby ktoś normalny jadąc w trasę wyłączał esp. Celem testu jest ominięcie przeszkody i to jest badane.Oczywiście, ale autor stwierdził w tytule, że ten test ocenia zawieszenie co jest absurdem...Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 5 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2020 Dnia 4.07.2020 o 15:55, el_guapo napisał: Powtarzane jak mantra hasło, że Ford najlepiej stroi zawieszenia chyba lekko jest na wyrost. Zastanówmy się, jaka sytuacja na drodze najbardziej obnaży słabości "kanapowozów" (w domyśle konstrukcje z Am.Pn.), przeciętność dalekowschodnich produktów, hi-endowość europejskiej myśli inżynierskiej (oczywiście tylko z Niemiec) i orgazmiczną wręcz zwinność i precyzję prowadzenia Fordów. Coś skrajnego jak "test łosia" może być? To proszę: Miejsce/Model/prędkość maksymalna przy której udało się zaliczyć test 318. Ford S-max, 55km/h - rozczarowanie, prawda? 303. Jeep G.Cherokee CRD v6, 61km/h 292. Ford Galaxy II, 63km/h 282. Dodge Ram, 64km/h - wiecie jak ten samochód wygląda, gdzie ma środek ciężkości i jak jeżdżą pickupy na pusto? 255. VW Golf GTI 30 edition, 67km/h GTI? Really? Patrz niżej. 255. Jeep G.Cherokee 5.7 Hemi, 67km/h 192. VW Passat alltrack TDI, 69km/h A teraz "hold my beer" bo moje ulubione pozycje w tym rankingu: 192. Dacia Duster dCI, 69km/h 192. Fiat Freemont Mjet, 69km/h 192. Ford Focus Eco boost, 69km/h 192. Ford Focus TDCI, 69km/h 192. BMW Z4, 69km/h szczególnie mnie bawi zestawienie Freemonta (amerykańska myśl techniczna klepana w Meksyku) z ultra niskim Z4 oraz wyśmiewana Dacia i to SUV z wychwalanymi Focusami. Jedziemy dalej... 165. Ford Kuga TDCI, 70km/h 165. Dodge Journey CRD, 70km/h przewaga dzięki technice 165. Audi TT RS, 70km/h itd., itp. ... więcej "Motor" Ostatnia ciekawostka: 17. Ford Focus RS, 78km/h 17. Nissan GT-R, 78km/h 17. Porsche Boxter S, 78km/h 17. Kia Sorento 2.2 CRDI 78km/h Dziękuję za uwagę. Myślę że ten test już od dawna nie jest w żaden sposób powiązany z "dobrym prowadzeniem się" auta. Od czasów słynnego fakapu A-klasy wszyscy producenci mają już pewnie osobne działy inżynieryjne ds. przechodzenia testu łosia... Nie zdziwił bym się gdyby niektórzy producenci mieli zaszyte w sofcie wykrywanie i przechodzenie testu łosia 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 5 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2020 1 godzinę temu, Jaruga napisał: niektórzy producenci Nie mierz wszystkich miarą VAGa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 5 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2020 Dnia 4.07.2020 o 19:53, el_guapo napisał: No ba.... fordziarze nie uwierzą Xantia od lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 5 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2020 12 godzin temu, Spajdi napisał: wnioski są takie, że w jednym jest "emeryt mode" i ESP robi wszystko, żeby samochód zachował tor jazdy kosztem utraty prędkości, a drugie jak vag mają bardzo delikatnie reagujące ESP, które dopuszcza pewien poślizg, żeby nie wyhamować nadmiernie samochodu dając kierowcy wybór Mając do wyboru ominiecie przeszkody i utrzymanie sie na drodze vs "nadmierną" utrate predkosci spowodowana działaniem "emeryckiego" ESP chyba jednak wybiorę to pierwsze Widać że część producentów potrafi dostroić tandem mechanika(hydromechanika) + elektronika, a część niekoniecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 5 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2020 2 minuty temu, analyzer64 napisał: Xantia od lat. Jesteś tendencyjny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 5 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2020 1 minutę temu, el_guapo napisał: Jesteś tendencyjny Nie jeździłem Citroenem z hydro, ale sam się kiedyś zdziwiłem do jakiego auta ten rekord należy Od momentu wypuszczenia Xantii przecież Citroen modyfikował swoje zawieszenia, dziwi mnie to że nowsze modele nie są w stanie tego rekordu pobić. Odnośnie wrażeń z prowadzenia, najlepiej jeździło mi się Hondą Civic 5 generacji, niska masa w połączeniu z wielowahaczowym zawieszeniem z przodu i z tyłu dawały dużą frajdę z jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 5 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2020 1 godzinę temu, analyzer64 napisał: Nie jeździłem Citroenem z hydro, ale sam się kiedyś zdziwiłem do jakiego auta ten rekord należy Od momentu wypuszczenia Xantii przecież Citroen modyfikował swoje zawieszenia, dziwi mnie to że nowsze modele nie są w stanie tego rekordu pobić. Odnośnie wrażeń z prowadzenia, najlepiej jeździło mi się Hondą Civic 5 generacji, niska masa w połączeniu z wielowahaczowym zawieszeniem z przodu i z tyłu dawały dużą frajdę z jazdy Jak dla mnie do dziś nie pobity ideał auta w prowadzeniu to Alfa Romeo 147. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.