Skocz do zawartości

Clio V - moja opinia


angrius

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem dzisiaj przyjemność testować w ramach akcji "365 dni testów Renault" Clio V 1.0 TCe manual. Przejechałem nim 181 km ze średnią prędkością 67 km/h - jakieś 100km z tego to autostrada (120-130km/h), reszta 50/50 miasto/poza miastem. Spalanie wyszło z kompa 5,2 l/100km.

Silnik

Jak dla mnie żwawy, po mieście aż nadto wystarczający, zbiera się bardzo fajnie. Zaskoczyło mnie spalanie chwilowe przy 130 na równej autostradzie, które oscylowało miedzy 5-6 litrów. Obroty przy 130 miały wartość 3000rpm. 

Na zimnym lekkie wahania obrotów na jałowym biegu, potem ani drgnie. Przy wyższych obrotach całkiem miło pomrukiwał. Przynajmniej dla mnie dźwięk był ok jak na 3 cylindry (kiedyś jeździłem matizem). 

 

Wnętrze 

Była to wersja Intense (3 z 4 wersji wyposażenia). Materiały przyjemne. Do wysokości kolan tworzywo miękkie, poniżej plastik, ale nie jakiś ordynarny. Nic nie skrzypiało, ogólnie cisza w samochodzie. Nawet przy 130 spokojnie można było gadać. Wyposażenie całkiem fajne m. in. asystenci pasa ruchu, automatyczne drogowe, rozpoznawanie znaków, full led. Jeśli chodzi o asystentów pasa sprawuje się ok. Na autostradzie właściwie to nie trzeba trzymać kierownicy... System sam utrzymuje auto w pasie ruchu. Z czasem trochę irytować mnie zaczęły próby korekty mojego toru jazdy (odczuwalne szarpnięcia kierownicy), gdy za bardzo zbliżyłem się do linii. Ale wystarczy zmniejszyć czujność systemu lub po prostu go wyłączyć. 

Znaki rozpoznaje prawidłowo i co ciekawe nawet jak nie było znaków to "wiedział" jaka jest v max na danej drodze - podejrzewam, że dane brał z nawigacji. 

A propos nawigacji... Jechałem na GM na smartfonie, a w samochodzie leciała mapa z Tom Toma. W pewnym momencie wg tom Toma jechałem po nie istniejącej drodze - mapy trzeba by zaktualizować. 

Widoczność do tyłu dosyć ograniczona przez małą tylną szybę i szerokie słupki c. 

 

Jeśli chodzi o miejsce w kabinie to jest ok jak na takie autko. Fotele bardzo wygodne i spokojnie można jechać w dłuższą trasę. Z tyłu mieściły się dwa foteliki z dziećmi bez problemu. Bagażnik jak na auto miejskie spory, głęboki - wysoki próg załadunku. 

 

Auto prowadziło się stabilnie, zawieszenie radziło sobie z dziurami oraz z pofalowaną A1 między Gliwicami a Pyrzowicami. Pracuje cicho, żadnych stuków itp. 

 

Ogólnie autko bardzo fajne, do miasta w sam raz, ale i w trasie jedzie się przyjemnie i wygodnie. 

 

Jakby coś to pytajcie

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, angrius napisał:

 

Ogólnie autko bardzo fajne, do miasta w sam raz, ale i w trasie jedzie się przyjemnie i wygodnie. 

 

Jakby coś to pytajcie

 

Jaka cena transakcyjna za takie Clio?

Bo wg cennika z lakierem to dobija w okolice 70kPLN ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, iwik napisał:

Była opcja wzięcia auta do testów podczas weekendu? 

Niestety nie. Tylko dni robocze na 24h. Generalnie fajna sprawa takie wypożyczenie. Wg mnie każda szanującą się marka powinna takie coś mieć 

Edytowane przez angrius
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Jaka cena transakcyjna za takie Clio?

Bo wg cennika z lakierem to dobija w okolice 70kPLN ;]

 

Za godzinę oddaję to zobaczę co powie

Edytowane przez angrius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym celował w zen z LPG, z jakimiś opcjami być może. Na dziś takie auto sprzedają widzę za niecałe 60k. Poczekamy, zobaczymy... czy będą coś rabatować na koniec roku. Dziś za 60k wybrałbym jednak astrę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, analyzer64 napisał:

 

A jak Intense to ja przepraszam ;] Można i 80k przekroczyć ;]  Sporo jak za Clio :) 

 

Ale autor opisuje wersje Intense, w nizszych nie ma tyle wspomagaczy i gadzetow ;)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Intens kosztuje na pewno grubo powyżej 60 k PLN. Do tej kwoty co najwyżej niższe wersje wyposażenia.

Jak kupowałem wersje IV to 60 k PLN z hakiem było za Intens GT Line z 90 Tce, a z racji iż nowa wersja jest ok. 15-20% droższa to Intens z lakierem i jakimś tam pakietem spokojnie łyka 70 k PLN + ;] Wg mnie dużo jak z auto klasy B, ale może warto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, czachabrava napisał:

Mnie tam trochę rozczarował silnik, co prawda to wtrysk pośredni(możliwe lpg). Ale 1.0 TSI 95KM przy nim to rakieta 😄

Dlatego ja widzę sens tego auta tylko z LPG, zwłaszcza że dopłata do instalacji jest nieduża. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, analyzer64 napisał:

 

No wiesz...Jazz startuje z pułapu niecałych 94kpln ;] 

 

ale jest hybrid :) to mimo wszystko troche podbija cene. Yarek tez startuje od 59900 ale w hybrydzie od 79900 juz nie wchodzac w szczegoly czy to ta sama wersja wyposazeniowa. 

Co nie zmienia faktu, ze Jazz nawet bez hybrydy byl najdrozszym autem segemntu :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, angrius napisał:

Niestety nie. Tylko dni robocze na 24h. Generalnie fajna sprawa takie wypożyczenie. Wg mnie każda szanującą się marka powinna takie coś mieć

Pytałeś u innych ? Osobiście nigdy nie miałem problemu z wypożyczeniem auta na 1-2dni czy weekend. Jak inaczej np sprawdzic czy do garażu wejdzie :).

14 godzin temu, komor napisał:

Jak kupowałem wersje IV to 60 k PLN z hakiem było za Intens GT Line z 90 Tce, a z racji iż nowa wersja jest ok. 15-20% droższa to Intens z lakierem i jakimś tam pakietem spokojnie łyka 70 k PLN + ;] Wg mnie dużo jak z auto klasy B, ale może warto...

Szukałem w tym budzecie kl A-B ale z automatem i cieżki temat, choć też wydawało mi się, że max wersje kupię :). Niestety auta podrożały a co lepsze oferty sprzedaja się szybko. Zastanawiałem nad Yarisem hybrid z wyprzedaży to już tylko bialy i czarny został za 76k i 82kzł.

Clio z cvt zaczyna się od 62kzl, więc nie tak źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, sherif napisał:

Clio z cvt zaczyna się od 62kzl, więc nie tak źle

Ale jest to wersja Zen , czyli bieda. Twarde plastiki od samej góry, tradycyjne zegary, a nie cyfrowe i bez wielu rzeczy, które masz w wersji Intense. Oczywiście jak ktoś nie chce fajerwerków to pewnie mu to wystarczy. Ale jeśli mam kupować auto na 7,8 czy 9 lat to jednak chcę się w nim dobrze czuć. Ale to moje zdanie 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, angrius napisał:

Ale jest to wersja Zen , czyli bieda. Twarde plastiki od samej góry, tradycyjne zegary, a nie cyfrowe i bez wielu rzeczy, które masz w wersji Intense. Oczywiście jak ktoś nie chce fajerwerków to pewnie mu to wystarczy. Ale jeśli mam kupować auto na 7,8 czy 9 lat to jednak chcę się w nim dobrze czuć. Ale to moje zdanie 

 

To jaki rabat finalnie Ci zaproponowali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

To jaki rabat finalnie Ci zaproponowali?

Finalnie mam propozycję demo z grudnia 2019r z przebiegiem 850km, silnik 1.3 130Tce EDC w wersji Intense plus pakiet stylistyczny, dodatkowo czujniki z przodu, kamera cofania, ekran multimedialny 9,3 cala zamiast 7 cali za 71900zl. Auto samo w sobie jako nowe kosztowało 80 tys plus 8,5tys za dodatki. Zatem za to demo rabat wynosi 17,500zl. Propozycja leasingu gdzie 20% wkładu własnego i 1% wykupu na 60m-cy to rata w wysokości 1182zl, czyli trochę dużo... Za taką ratę mogę mieć P308 z 2019r. w wersji active plus z EAT8 z wkładem tylko 10% (gdyby zwiększyć do 20%, podejrzewam, że rata byłaby ok 1000zl), a auto większe... Chociaż bagażnik na papierze tylko 8 litrów większy... Ale jeszcze bym się musiał tym P308 przejechać i porównać z Clio. Gdybym znalazł lepsze finansowanie na Clio to byłaby to ciekawa propozycja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, angrius napisał:

Finalnie mam propozycję demo z grudnia 2019r z przebiegiem 850km, silnik 1.3 130Tce EDC w wersji Intense plus pakiet stylistyczny, dodatkowo czujniki z przodu, kamera cofania, ekran multimedialny 9,3 cala zamiast 7 cali za 71900zl. Auto samo w sobie jako nowe kosztowało 80 tys plus 8,5tys za dodatki. Zatem za to demo rabat wynosi 17,500zl. Propozycja leasingu gdzie 20% wkładu własnego i 1% wykupu na 60m-cy to rata w wysokości 1182zl, czyli trochę dużo... Za taką ratę mogę mieć P308 z 2019r. w wersji active plus z EAT8 z wkładem tylko 10% (gdyby zwiększyć do 20%, podejrzewam, że rata byłaby ok 1000zl), a auto większe... Chociaż bagażnik na papierze tylko 8 litrów większy... Ale jeszcze bym się musiał tym P308 przejechać i porównać z Clio. Gdybym znalazł lepsze finansowanie na Clio to byłaby to ciekawa propozycja. 

 

Przy leasingu nie patrz tylko na rate, ale calkowity koszt ze wszystkim :ok:

P308 to juz stary model, ktory za chwile bedzie mial pewnie nastepce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Przy leasingu nie patrz tylko na rate, ale calkowity koszt ze wszystkim :ok:

P308 to juz stary model, ktory za chwile bedzie mial pewnie nastepce...

OC i AC musiałbym jeszcze doliczyć. GAP już jest w racie. Całkowity koszt leasingu był 114,22%

 

Szczerze to nie przeszkadza mi, że byłby nowy model P308. Nawet ma to swoje zalety bo nie będzie chorób wieku dziecięcego. Za P308 przemawia też skrzynia hydrokinetyczna, czyli teoretycznnie bardziej trwała niż dwusprzeglowa jaka jest w Clio... 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, angrius napisał:

OC i AC musiałbym jeszcze doliczyć. GAP już jest w racie. Całkowity koszt leasingu był 114,22%

 

Szczerze to nie przeszkadza mi, że byłby nowy model P308. Nawet ma to swoje zalety bo nie będzie chorób wieku dziecięcego. Za P308 przemawia też skrzynia hydrokinetyczna, czyli teoretycznnie bardziej trwała niż dwusprzeglowa jaka jest w Clio... 

 

A gdzie to piękne finansowanie reno do 103%??

Chyba masz za długi leasing. Przy 36 miesiącach wychodzi opłacalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, angrius napisał:

OC i AC musiałbym jeszcze doliczyć. GAP już jest w racie. Całkowity koszt leasingu był 114,22%

 

Szczerze to nie przeszkadza mi, że byłby nowy model P308. Nawet ma to swoje zalety bo nie będzie chorób wieku dziecięcego. Za P308 przemawia też skrzynia hydrokinetyczna, czyli teoretycznnie bardziej trwała niż dwusprzeglowa jaka jest w Clio... 

Bardzo drogo  na uzywki to max 108% szukaj. Minus tego automatu to bardzo dlugie przelaczanie z D na R jajo mozna zniesc. Mialem takie z wypozyczalni i przy zawracaniu czy parkowaniu szlag mnie trafial.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, angrius napisał:

W regulaminie akcji jest, że tylko 24h w dni robocze. Limit km do przejechania 365. Wszędzie to obowiązuje 

U większości dealerów masz limit kilometrów, który jest wpisany w umowie najmu. Osobiście dla mnie to i 100km może być, nigdy takim autem nie robiłem specjalnie przebiegów, trochę miasta, szybsza dwupasmówka, parkowanie i garaż - to dla mnie wystarczyło aby wyrobić sobie zdanie nt auta.

Z czasem najmu różnie bywa, jak brałem nowego Superba to była straszna kolejka aby nawet ten dzień pojeździć, ale z Passatem czy Kią nie było problemu z1-2dniami czy weekendem.

3 godziny temu, angrius napisał:

Ale jest to wersja Zen , czyli bieda. Twarde plastiki od samej góry, tradycyjne zegary, a nie cyfrowe i bez wielu rzeczy, które masz w wersji Intense. Oczywiście jak ktoś nie chce fajerwerków to pewnie mu to wystarczy. Ale jeśli mam kupować auto na 7,8 czy 9 lat to jednak chcę się w nim dobrze czuć. Ale to moje zdanie 

Tak właśnie myślałem, a za większą kasę wolałbym już Yarisa. Prawdę mówiąc nawet nie brałem pod uwagę Clio przy wyborze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, sherif napisał:

U większości dealerów masz limit kilometrów, który jest wpisany w umowie najmu. Osobiście dla mnie to i 100km może być, nigdy takim autem nie robiłem specjalnie przebiegów, trochę miasta, szybsza dwupasmówka, parkowanie i garaż - to dla mnie wystarczyło aby wyrobić sobie zdanie nt auta.

Z czasem najmu różnie bywa, jak brałem nowego Superba to była straszna kolejka aby nawet ten dzień pojeździć, ale z Passatem czy Kią nie było problemu z1-2dniami czy weekendem.

Tak właśnie myślałem, a za większą kasę wolałbym już Yarisa. Prawdę mówiąc nawet nie brałem pod uwagę Clio przy wyborze.

A ja z drugiej strony nigdy specjalnie nie prosilem o jazdy probne. Wiekszoscia aut i tak jezdzilem w wypozyczalni wiec wiem czego sie spodziewac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wujek napisał:

A ja z drugiej strony nigdy specjalnie nie prosilem o jazdy probne. Wiekszoscia aut i tak jezdzilem w wypozyczalni wiec wiem czego sie spodziewac.

Też nie wszystkimi jeździłem, np obecne V90 czy Mustanga kupiłem w ciemno :), ale tak się poprostu złożyło, bo nie miałem czasu. Zwykle auto kupuję nie tylko dla siebie ale całej rodziny, więc fajnie aby wszyscy się zmieścili i ocenili. Mam też wjazd do garażu pod skosem i niezbyt szeroki garaż, więc też lubię to sprawdzić, no i oczywiście odczucia.  W wypożyczalniach są często zwykle dziwne wersje i nie zawsze jest to czego się chce, no i zwykle przynajmniej ja wypożyczam mniejsze auta.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Maciej__ napisał:

 

A gdzie mozna wziac leasing na 5 lat z GAPem w racie ponizej 108%?

VW bank GAP na 5 lat niepoczebny wystarczy na 3 i wychodzi lekko 108%. Jak wplata nizsza to odpowiednio w dol. Na nowki daja 101% To lepiej nowe polo niz nowe clio :phi: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, angrius napisał:

Tylko że polo to będzie golas jak nie wiem za cenę Clio. 

Highline to chyba topowa wersja... https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-polo-highline-1-0-tsi-95km-5-g-ID6D3nWk.html#6208d7bb40

Jest jeszcze Ibiza... https://www.otomoto.pl/oferta/seat-ibiza-wyprzedaz-2019-ibiza-fr-1-0tsi-115km-ID6CIrHi.html#b30fe3c96a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, angrius napisał:

Tylko że polo to będzie golas jak nie wiem za cenę Clio. 

 

To może to w podobnej cenie: https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-golf-comf-130km-dsg-climatronic-grz-szyba-reflektoryled-bezwypadkowy-ID6DaLZ2.html#ac51eadcd0

Kombi też są, wybór jest spory. Większość tych aut to poleasingi pracownicze z centrali w Poznaniu trwające 6 miesięcy, następnie odsprzedawane do dealerów na handel. 

Edytowane przez spad
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wujek napisał:

Polo od 85kzł z 2019 w ramach wyprzedaży ;], Ibizy są dostępne trochę taniej od ok 72kzł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał:

Polo od 85kzł z 2019 w ramach wyprzedaży ;], Ibizy są dostępne trochę taniej od ok 72kzł.

Oszaleli ale... jak sie podliczy 113% vs 101% serwis w cenie i 5 lat gwarancji to nie jest tak zle. Choc nadal uwazam, ze to sa ceny bardzo wysokie. Mozna miec ciekawa fieste ST line za 65k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, wujek napisał:

Oszaleli ale... jak sie podliczy 113% vs 101% serwis w cenie i 5 lat gwarancji to nie jest tak zle. Choc nadal uwazam, ze to sa ceny bardzo wysokie. Mozna miec ciekawa fieste ST line za 65k.

Z automatem ?

Ja liczyłem i dlatego najkorzystniej wyszła mnie eCitygo (fakt, że upolowałem demo w dobrej cenie), praktycznie zerowe koszty do 4lat (pakiet przeglądow w cenie). Taniej deko może by się kupiło Swifta czy takie Clio, ale pewnie po 4 latach wyszło by na to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, sherif napisał:

Z automatem ?

Ja liczyłem i dlatego najkorzystniej wyszła mnie eCitygo (fakt, że upolowałem demo w dobrej cenie), praktycznie zerowe koszty do 4lat (pakiet przeglądow w cenie). Taniej deko może by się kupiło Swifta czy takie Clio, ale pewnie po 4 latach wyszło by na to samo.

No niestety ta z moich obserwowanych zniknela ale jest dyche drozsza :facepalm: :phi: musialo zdrozec interesowalem sie kolo marca https://www.otomoto.pl/oferta/ford-fiesta-1-0-ecoboost-100km-z-ass-a6-st-line-5ds-atrakcyjne-wyposazenie-ID6DaElJ.html#a2584e7824

https://www.otomoto.pl/oferta/ford-fiesta-automat-100km-kupiony-w-salonie-bezwypadkowy-idealny-ID6Dc9jS.html#a2584e7824 tu po pracowniku. IMO dobra cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, amazaque napisał:

Jak sobie pomyślę że jeszcze sześć lat temu za swojego zen alize zapłaciłem 46 tys. to mnie śmiech ogarnia :hehe:.

 

1.2 16v? 

No to faktycznie mozna sie posmiac, ale glownie z osiagow ;]

 

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jest to wersja Zen , czyli bieda. Twarde plastiki od samej góry, tradycyjne zegary, a nie cyfrowe i bez wielu rzeczy, które masz w wersji Intense. Oczywiście jak ktoś nie chce fajerwerków to pewnie mu to wystarczy. Ale jeśli mam kupować auto na 7,8 czy 9 lat to jednak chcę się w nim dobrze czuć. Ale to moje zdanie 
To poczekaj na pełne cyfrowe zegary, a nie tę wydmuszkę, którą teraz montują. Osobiście chyba wolałbym normalne zegary, a sam mam megane z wyświetlaczem niż to coś co wkleili na siłę do Intensa. Jedyną zaletą Intensa jest możliwość skonfigurowania z 1.33 tce 130 KM.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.07.2020 o 09:49, angrius napisał:

Finalnie mam propozycję demo z grudnia 2019r z przebiegiem 850km, silnik 1.3 130Tce EDC w wersji Intense plus pakiet stylistyczny, dodatkowo czujniki z przodu, kamera cofania, ekran multimedialny 9,3 cala zamiast 7 cali za 71900zl. Auto samo w sobie jako nowe kosztowało 80 tys plus 8,5tys za dodatki. Zatem za to demo rabat wynosi 17,500zl. Propozycja leasingu gdzie 20% wkładu własnego i 1% wykupu na 60m-cy to rata w wysokości 1182zl, czyli trochę dużo... Za taką ratę mogę mieć P308 z 2019r. w wersji active plus z EAT8 z wkładem tylko 10% (gdyby zwiększyć do 20%, podejrzewam, że rata byłaby ok 1000zl), a auto większe... Chociaż bagażnik na papierze tylko 8 litrów większy... Ale jeszcze bym się musiał tym P308 przejechać i porównać z Clio. Gdybym znalazł lepsze finansowanie na Clio to byłaby to ciekawa propozycja. 

nowe Clio jest bardzo udanym autem, ale P308 na pewno jest lepszy. Skrzynia EAT8 jest bardzo fajna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bergerac napisał:

ale P308 na pewno jest lepszy. Skrzynia EAT8 jest bardzo fajna. 

 

Pod warunkiem, ze ktos da rade sie przyzwyczaic do tego "dziadowskiego" tabletu do sterowania klima i multimediami...

To niestety technologia z przed ok 7-8 lat i dziala mocno topornie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.07.2020 o 19:40, angrius napisał:

Podobno Clio w tym roku już 3 razy zdrożało w sumie o 5 tys zł... Wszystko idzie w górę. Tłumaczone to jest jakimś nowym przelicznikiem wydalania CO2

Dokładnie to za każdy gram CO2 na 1km powyżej 95. Oczywiście jest to średnią z oferty producenta i tak za każdy gram przekroczenia 95E.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.