Skocz do zawartości

Clio V - moja opinia


angrius

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Pod warunkiem, ze ktos da rade sie przyzwyczaic do tego "dziadowskiego" tabletu do sterowania klima i multimediami...

To niestety technologia z przed ok 7-8 lat i dziala mocno topornie ;)

 

to fakt, to im akurat średnio wyszło. Ale tak czy siak, jakbym miał wybór pomiędzy P308 a Clio V to bym się nawet nie zastanawiał.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Maciej__ napisał:

Pod warunkiem, ze ktos da rade sie przyzwyczaic do tego "dziadowskiego" tabletu do sterowania klima i multimediami...

To niestety technologia z przed ok 7-8 lat i dziala mocno topornie ;)

Przesadzasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ale moge miec swoje zdanie na temat?

Jasne:ok: mamy tylko nadzieje, ze jest ono poparte dluzszym uzytkowaniem owego 308, jak w moim przypadku;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, 29 napisał:

Komfort jazdy?

Nie wiem, nie jeździłem P308 jeszcze, więc pytam. Tylko mówisz o zawieszeniu czy coś innego masz na myśli? Bo clio całkiem nieźle wypadło jeśli chodzi o zawieszenie. Mam porównanie np do Yarisa i Yaris przy Clio to wóz drabiniasty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.07.2020 o 10:08, komor napisał:

 

A gdzie to piękne finansowanie reno do 103%??

Chyba masz za długi leasing. Przy 36 miesiącach wychodzi opłacalnie.

Ja mam 108% przy finansowaniu na 48 miesięcy, a brałem demo, więc nie wiem czy była to jakaś różnica pomiędzy fabrycznie nowym a demo, bo tylko to demo brałem pod uwagę, bo stosunek ceny do wyposażenia mi pasował. Wtedy jak brałem, to była promocja na 102% przy finansowaniu 24 miesięcznym, a 103% przy leasingu 36 miesięcznym.

 

Dnia 9.07.2020 o 17:30, amazaque napisał:

Jak sobie pomyślę że jeszcze sześć lat temu za swojego zen alize zapłaciłem 46 tys. to mnie śmiech ogarnia :hehe:.

Mój limited plus katalogowo w 2018 kosztował 62300 zł, a finalnie za niewiele ponad 50 wyjechałem autem, które miało 3500km, 3 msc od dnia pierwszej rejestracji i 4 miesiące od dnia wyprodukowania. Inna sprawa, że Renault daje wbrew pozorom ciekawe rabaty, więc finalna cena wyjazdu autem różni się od ceny katalogowej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, angrius napisał:

Nie wiem, nie jeździłem P308 jeszcze, więc pytam. Tylko mówisz o zawieszeniu czy coś innego masz na myśli? Bo clio całkiem nieźle wypadło jeśli chodzi o zawieszenie. Mam porównanie np do Yarisa i Yaris przy Clio to wóz drabiniasty

A ja nie jezdzilem Clio - remis:phi: ale obojetnie jaka marka - przesiadka na samochod o segment wiekszy byla mi zawsze przyjemna. Pomijajac obszerniejsze wnetrze, inny rozstaw kol/osi, inny zawias, inne fotele, inne wrazenie akustyczne... Co by nie mowic, po prostu inna jazda.

Akurat 308 jest naprawde niezlym kompaktem. Fotele, prowadzenie, przyjemnosc z jazdy - wszystko na dobrym poziomie. Tylko akustyka przecietna, jak dla mnie. Gdyby chociaz boczne szyby z przodu byly akustyczne, gdyby calosc byla ciut lepiej wygluszona, to... no wlasnie, bylby to segment D;) 

Szczerze przyznam jednak, ze trasy po 1.100km nie robily na mnie wrazenia w 308. Taki komplement musi jednak byc:ok: 

Natomiast jezdzilem najnowszymi Polo i Fiesta, i nie ma porownania - 308 to inna bajka, inne podrozowanie, wiec nie wierze, ze w z Clio mogloby byc inaczej. Chetnie za to zasiadlbym za kierownica nowej megany na probe...

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.07.2020 o 13:41, angrius napisał:

Pomijając wielkość i skrzynię to co jest jeszcze lepszego? 

wygodne wnętrze, wg mnie jest znacznie szerzej i wygodniej. Lepszy komfort jazdy, bardzo przyjemny układ kierowniczy. 

Dobre silniki Puretech.

Mi się bardzo podoba patent z zegarami nad kierownicą, ale nie każdemu to będzie pasował.

 

Przymierz się sam i oceń :ok: 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.07.2020 o 13:41, angrius napisał:

Pomijając wielkość i skrzynię to co jest jeszcze lepszego? 

Nic to jest auto o klase wyzej... Ale z kazdym razem jakbedizesz chcial zmienic temp w aucie to bedziesz przeklinal, ze kupiles. Takze ja bym odpuscil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

To juz zalezy ;]

Mialem 3 auta z klima automatyczna i zadna nie dzialala tak jak lubie, wiec uzywalem jej w trybie manualnym :ok:

 

 

jak ja tęsknię za normalną manualną klimą. Gdzie sam decyduję czy ją włączam czy wyłączam, gdzie niebieskie znaczy zimniej, czerwone cieplej. Automat w Astrze jest beznadziejny, ale dla mnie pewnie każdy taki będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maro_t napisał:

 

jak ja tęsknię za normalną manualną klimą. Gdzie sam decyduję czy ją włączam czy wyłączam, gdzie niebieskie znaczy zimniej, czerwone cieplej. Automat w Astrze jest beznadziejny, ale dla mnie pewnie każdy taki będzie.

 

Jak bylem Astra K na wakacjach to co chwila krecilem tymi galkami ;]

O ile dobrze pamietam tam jest regiulacja co +/- 1 stopien i albo bylo za goraco albo za zimno...

Pozniej juz znalazlem optymalne ustawienie na recznych ustawieniach i bylo w miare OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, maro_t napisał:

 

jak ja tęsknię za normalną manualną klimą. Gdzie sam decyduję czy ją włączam czy wyłączam, gdzie niebieskie znaczy zimniej, czerwone cieplej. Automat w Astrze jest beznadziejny, ale dla mnie pewnie każdy taki będzie.

BMW i Vagi dzialaja dobrtze, gorzej z Kila czy Fordem. Ja i tak na manualu jezdze najczesciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Jak bylem Astra K na wakacjach to co chwila krecilem tymi galkami ;]

O ile dobrze pamietam tam jest regiulacja co +/- 1 stopien i albo bylo za goraco albo za zimno...

Pozniej juz znalazlem optymalne ustawienie na recznych ustawieniach i bylo w miare OK.

 

regulacja co 1 stopień akurat nie jest dla mnie najważniejsza. To tryb auto jest ogólnie bez sensu. Wieje z tych nawiewów, szumi, kombinuje z kierunkami nie wiem po co. Jak chcę żeby było chłodno to ręcznie ustawiam temperaturę na LO i nawiew na szybę. Często wystarczy 1 bieg nawiewu i jest ok. A jak dam AUTO i 20 stopni to szumi, wieje, praktycznie nie schodzi poniżej 3 biegu, przełącza kierunki nie wiem po co. Zamiast dążyć do maksymalnie zimnego powietrza i minimalnego szumu, to mam wrażenie że wieje ledwo chłodnym za to mocno. Może żeby szum opon zagłuszyć. ;] Ale jeszcze nie to jest najgorsze. Najgorsze, że nawet przy wyłączonej klimie ona i tak się czasami załącza bo ma czujnik wilgotności powietrza, żeby osuszyć wnętrze. Więc jakbym chciał tego używać tak jak klimy manualnej czyli: na zewnątrz jest 15 stopni, nie włączam klimy, chcę żeby po prostu zaciągał powietrze z zewnątrz na 1 biegu. W samochodzie z klimą ręczną po prostu ustawiam pokrętło temperaruty na maks chłodne, nie włączam klimy i już. Tutaj niby tak samo, ustawiam na LO, nawiew 1 bieg na szybę i niby jest ok. Do momentu jak uzna, że za dużo wody wydycham i robi się wilgoć, wtedy włącza klimę, a że temp. jest na LOW, to zaczyna mocno chłodzić. W ten sposób nagle po prostu robi się zimno w aucie i nie mogę tego wyłączyć. Genialne. Mam już taki odruch, że jak słyszę że klima się załącza, bo robi wtedy psssstttt, to szybko podkręcam temperaturę, wyłącza się to skręcam. Taki mam automat!

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, maro_t napisał:

 

regulacja co 1 stopień akurat nie jest dla mnie najważniejsza. To tryb auto jest ogólnie bez sensu. Wieje z tych nawiewów, szumi, kombinuje z kierunkami nie wiem po co. Jak chcę żeby było chłodno to ręcznie ustawiam temperaturę na LO i nawiew na szybę. Często wystarczy 1 bieg nawiewu i jest ok. A jak dam AUTO i 20 stopni to szumi, wieje, praktycznie nie schodzi poniżej 3 biegu, przełącza kierunki nie wiem po co. Zamiast dążyć do maksymalnie zimnego powietrza i minimalnego szumu, to mam wrażenie że wieje ledwo chłodnym za to mocno. Może żeby szum opon zagłuszyć. ;] Ale jeszcze nie to jest najgorsze. Najgorsze, że nawet przy wyłączonej klimie ona i tak się czasami załącza bo ma czujnik wilgotności powietrza, żeby osuszyć wnętrze. Więc jakbym chciał tego używać tak jak klimy manualnej czyli: na zewnątrz jest 15 stopni, nie włączam klimy, chcę żeby po prostu zaciągał powietrze z zewnątrz na 1 biegu. W samochodzie z klimą ręczną po prostu ustawiam pokrętło temperaruty na maks chłodne, nie włączam klimy i już. Tutaj niby tak samo, ustawiam na LO, nawiew 1 bieg na szybę i niby jest ok. Do momentu jak uzna, że za dużo wody wydycham i robi się wilgoć, wtedy włącza klimę, a że temp. jest na LOW, to zaczyna mocno chłodzić. W ten sposób nagle po prostu robi się zimno w aucie i nie mogę tego wyłączyć. Genialne. Mam już taki odruch, że jak słyszę że klima się załącza, bo robi wtedy psssstttt, to szybko podkręcam temperaturę, wyłącza się to skręcam. Taki mam automat!

 

W Astrze J nawet jak masz manual, to jak dasz nawiew na szybe to tez chodzi klimatyzacja i nie da sie jej wylaczyc ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

W Astrze J nawet jak masz manual, to jak dasz nawiew na szybe to tez chodzi klimatyzacja i nie da sie jej wylaczyc ;]

 

 

tutaj nie chodzi cały czas, po prostu czasem się załącza na chwilę i wyłącza, niezależnie od kierunku nawiewu i od włączenia/wyłączenia w ustawieniach opcji "automatyczne odparowanie przedniej szyby". Serio nie kumam po co tak komplikować proste rzeczy.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, sherif napisał:

Bo nie miałes dobrego automatu :ok:.

 

Bardzo byc moze, ale kazdy automat jakiego uzywalem dmuchal dla mnie za mocno po wejsciu do nagrzanego auta...

Dla mnie idealne rozwiaznie to automat w funkcji grzania i manual jesli chodzi o chlodzenie ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Bardzo byc moze, ale kazdy automat jakiego uzywalem dmuchal dla mnie za mocno po wejsciu do nagrzanego auta...

Dla mnie idealne rozwiaznie to automat w funkcji grzania i manual jesli chodzi o chlodzenie ;]

 

Nie. Dobry automat działa tak jak powinien. Nawet Passat czy Skoda potrafi to dobrze zrobić. U mnie jest regulacja czułosci, latem przedmuchuje autu odrazu po odblokowqniu zamków, potem klima zaczyna dmuchac i obroty powoli spadają. Generalnie nastawy ruszam jak u

auto było na przeglądzie albo jeżdziła żona (ona automatu używa jak manual ustawiajac low/16C lub 30C) :phi:.

Niestety np w taki w Subaru byl dramat z tym i auto nie dało się używać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.07.2020 o 07:28, wujek napisał:

Nic to jest auto o klase wyzej... Ale z kazdym razem jakbedizesz chcial zmienic temp w aucie to bedziesz przeklinal, ze kupiles. Takze ja bym odpuscil.

Jezdzilem ponad dwa lata i nie mialem z tym nigdy absolutnie zadnego problemu, pewnie jak tysiace innych uzytkownikow PSA. Automat dwustrefowy, dodatkowo jest 3-stopniowa regulacja intensywnosci nawiewu w trybie "auto" - kazdy powinien znalezc cos dla siebie... Dzialanie klimy jest dobre, jak na te klase auta przystalo.  

Dzisiaj, w dobie smartphonow, to rozwiazanie nie powinno juz nikomu przeszkadzac. Ja wsiadlem w ten samochod pierwszy raz i wcale nie zaprzatalo to mojej uwagi - jakby po prostu mialo tak byc i juz. Ekran dotykowy jest na gorze, korzystanie z niego jest wedlug mnie bezpieczniejsze niz gmeranie w dole po pokretlach czy przyciskach, jak w niektorych modelach, bo wtedy katem oka juz nie widze, co sie dzieje na drodze...

Takze odbyc jazde probna i ocenic, jak jest naprawde:ok:  

  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, 29 napisał:

Jezdzilem ponad dwa lata i nie mialem z tym nigdy absolutnie zadnego problemu, pewnie jak tysiace innych uzytkownikow PSA. Automat dwustrefowy, dodatkowo jest 3-stopniowa regulacja intensywnosci nawiewu w trybie "auto" - kazdy powinien znalezc cos dla siebie... Dzialanie klimy jest dobre, jak na te klase auta przystalo.  

Dzisiaj, w dobie smartphonow, to rozwiazanie nie powinno juz nikomu przeszkadzac. Ja wsiadlem w ten samochod pierwszy raz i wcale nie zaprzatalo to mojej uwagi - jakby po prostu mialo tak byc i juz. Ekran dotykowy jest na gorze, korzystanie z niego jest wedlug mnie bezpieczniejsze niz gmeranie w dole po pokretlach czy przyciskach, jak w niektorych modelach, bo wtedy katem oka juz nie widze, co sie dzieje na drodze...

Takze odbyc jazde probna i ocenic, jak jest naprawde:ok:  

 

Chyba ze dotyk zacznie szwankowac jak u mnie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PawelWaw napisał:

 

Rok po gwarancji narazie sie mecze. Czasami dziala ok

Przykre:oslabiony: Pierwotnie chcialem C4 Picasso, ale w 2017 na forach byly juz wpisy o taczskrinach i to byl jeden z powodow, ze odpuscilem. Jak oceniasz samo rozwiazanie i uzytkowanie?

 

W 308 nie jest to "choroba rodzinna", wystarczy popatrzec na forach. Wspolna przypadloscia wedlug mojej pamieci byly luzne klosze lamp w klapie bagaznika, ale to raczej kombi i przed FL. Mialem ponowne osadzanie robione na gwarancji i to byla u mnie jedyna naprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, 29 napisał:

Przykre:oslabiony: Pierwotnie chcialem C4 Picasso, ale w 2017 na forach byly juz wpisy o taczskrinach i to byl jeden z powodow, ze odpuscilem. Jak oceniasz samo rozwiazanie i uzytkowanie?

 

W 308 nie jest to "choroba rodzinna", wystarczy popatrzec na forach. Wspolna przypadloscia wedlug mojej pamieci byly luzne klosze lamp w klapie bagaznika, ale to raczej kombi i przed FL. Mialem ponowne osadzanie robione na gwarancji i to byla u mnie jedyna naprawa.

 

mi sie to mega podobalo jak wszystko dzialalo sprawnie.

wg mnie to jakas wada fabryczna, nie znam tableta ktoremu by padl dotyk po 4 latach i zadkim uzytkowniu ale oczywiscie jak to wielka korpo nie przyzna sie bo by musiala robic wymiany na swoj koszt.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, PawelWaw napisał:

wg mnie to jakas wada fabryczna, nie znam tableta ktoremu by padl dotyk po 4 latach i zadkim uzytkowniu ale oczywiscie jak to wielka korpo nie przyzna sie bo by musiala robic wymiany na swoj koszt.

Pewnie na innych rynkach biorą na klatę i po cichu wymieniaja jak klient serwisuje w ASO. W PL standardowo lecą w kule. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.