Skocz do zawartości

korytko kablowe - mocowanie do sufitu i ściany


exor

Rekomendowane odpowiedzi

takie korytko kablowe muszę zamontować w garażu:

https://www.castorama.pl/kanal-elektroinstalacyjny-aks-zielonka-mke-11-15-2-m-id-17115.html

 

na ścianę i sufit.

To na jakiś silikon czy klej montażowy? Ktoś ma jakieś doświadczenia z tym?

 

Ostatecznie powiercę nieco, ale dostęp słaby, bo to w rogu pomieszczenia chcę dać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie korytko kablowe muszę zamontować w garażu:
https://www.castorama.pl/kanal-elektroinstalacyjny-aks-zielonka-mke-11-15-2-m-id-17115.html
 
na ścianę i sufit.
To na jakiś silikon czy klej montażowy? Ktoś ma jakieś doświadczenia z tym?
 
Ostatecznie powiercę nieco, ale dostęp słaby, bo to w rogu pomieszczenia chcę dać.
 
Jaka powierzchnia do której zamierzasz montować?

Wg mnie klej na gorąco lub kołki
W swoim garażu mam kołki i spokój

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkręty lub kołki rozporowe - zależy z czego ściana/sufit. Wersja premium na kołki i klej (zależy od rodzaju podłoża)
Do płytek sprawdza się klej na gorąco.
Dobrze się trzyma i jest demontowalny.

Do betonu się nie sprawdz

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, exor napisał:

takie korytko kablowe muszę zamontować w garażu:

https://www.castorama.pl/kanal-elektroinstalacyjny-aks-zielonka-mke-11-15-2-m-id-17115.html

 

na ścianę i sufit.

To na jakiś silikon czy klej montażowy? Ktoś ma jakieś doświadczenia z tym?

 

Ostatecznie powiercę nieco, ale dostęp słaby, bo to w rogu pomieszczenia chcę dać.

 

 

Tylko na kołki, bo jak zacznie odpadać po kleju będziesz klął.

Poza tym przy ew. zdejmowaniu pokrywy jest największa szansa na odpadnięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_W

Zależy jakie podłoże tzn tynk zwykły, maszynowy, a może gładź. W każdym razie jeśli ściana jest mało chropowata to dwustronna taśma żelowa albo porządna zwykła piankowa swobodnie utrzyma. Równie dobrze możesz użyć kleju montażowego np Mamut albo silikonu.

Klej na gorąco nie zda egzaminu na pewno w tym przypadku.

Przy otwieraniu takiego korytka będziesz musiał przytrzymać i nie ciągnąć od razu by je otworzyć. Jeśli korytko będzie otwierane to najlepiej kołki. Jeśli nie to co wyżej podałem zda egzamin.

Edytowane przez adam_W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno temu przykleiłem listwę pcv narożnikową do wanny i płytek za pomocą kleju przezroczystego z kartusza. Coś w stylu ms-polymer, tych po jakieś 30zł+  za kartusz.  Po latach trzeba to było wymienić. Kląłem jak nigdy, bo oderwać się nie dawało.   Podobnym klejem naprawiałem plastikowy kubeł na śmieci, klejąc tworzywa pcv i pp. Kilka lat wytrzymało i nadal trzyma. Nowoczesne kleje naprawdę robią robotę.

Ale w przypadku tynku gipsowego to bym się obawiał, że w razie szarpania zejdzie razem z tynkiem. 

Edytowane przez gondoljerzy
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.07.2020 o 13:22, gondoljerzy napisał:

Dawno temu przykleiłem listwę pcv narożnikową do wanny i płytek za pomocą kleju przezroczystego z kartusza. Coś w stylu ms-polymer, tych po jakieś 30zł+  za kartusz.  Po latach trzeba to było wymienić. Kląłem jak nigdy, bo oderwać się nie dawało.   Podobnym klejem naprawiałem plastikowy kubeł na śmieci, klejąc tworzywa pcv i pp. Kilka lat wytrzymało i nadal trzyma. Nowoczesne kleje naprawdę robią robotę.

Ale w przypadku tynku gipsowego to bym się obawiał, że w razie szarpania zejdzie razem z tynkiem. 

 

Sam sobie odpowiedziałeś - zwykły klej z glutownika bywa nie do oderwania z korytka po latach, ale po prostu całość odpada wraz ze zwietrzałą powierzchnią tynku/farby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Lucyfer napisał:

 

Sam sobie odpowiedziałeś - zwykły klej z glutownika bywa nie do oderwania z korytka po latach, ale po prostu całość odpada wraz ze zwietrzałą powierzchnią tynku/farby.

Jednak do betonu, drewna i podobnie trwałych podłoży można zaryzykować i nie wiercić dziur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, gondoljerzy napisał:

Jednak do betonu, drewna i podobnie trwałych podłoży można zaryzykować i nie wiercić dziur.

 

Ano, znalazłem w gratach pobudowlanych klej soudal 48a. Nawet jeszcze dało się wycisnąć, nie zaschnięty całkiem.

Przykleiłem na próbę kawałek tego korytka do ściany.

Po dobie chciałem oderwać - nie ma mowy bez pomocy szpachelki, itp. Odeszło razem z farbą.

Więc bez gimnastyki z wierceniem będzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.07.2020 o 22:10, Lucyfer napisał:

 

Nie, bo to tylko kwestia czasu, po jakim odlezie, jeżeli nie dasz też kołków.

Zgadza się z tym, że jeśli to będzie któryś z nowoczesnych klejów polimerowych czy poliuretanowych, FixAll, SikaFlex itp. to odlezie razem z centymetrową warstwą tynku.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.