Jump to content
Tilok

Jakie auto ma 2 tony na haku za około 60 kzł

Recommended Posts

Kolega poszukuje auta, którym pociągnie przyczepę 2 tonową. Preferowany suv lub coś pokroju teppe, busy i terenówki odpadają. Diesel lub benzyna pod LPG. Cena to około 60 kzł +- 10 kzł. Auto używane, jak najnowsze, ma brać w leasing. Jakie modele i silniki brać pod uwagę? Jakieś XC 60, Q5, Tiguan się łapią, ale nie wiem z jakimi silnikami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Outbacku H6 miałem 2t na przyczepkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 minuty temu, Dark_Knight napisał:

Ssangyong Rexton. Wątek można zamknąć.

 

 

o kurna to mozna kupic za 10k :totalszok:

 

jak i za 200k, czy oni upadli na glowe ?

https://www.otomoto.pl/oferta/ssangyong-rexton-2-2d-181km-4x4-7at-sapphire-z-pakietem-elegance-ID6CVLgI.html#cc4b13ff76

 

Edited by PawelWaw

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 minuty temu, PawelWaw napisał:

 

o kurna to mozna kupic za 10k :totalszok:

 

Za 60 to już będzie świeże i ładne auto. 

Edited by Dark_Knight

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Dark_Knight napisał:

Ssangyong Rexton. Wątek można zamknąć.

 

Cytuj

busy i terenówki odpadają

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Dark_Knight napisał:

To jest SUV.

Jesli Rexton na ramie to SUV, to co jest terenowka?;] 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, 29 napisał:

Jesli Rexton na ramie to SUV, to co jest terenowka?;] 

 

Patrol i Wrangler.

;]

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Dark_Knight napisał:

Patrol i Wrangler.

Znow ktos oczekuje sensownej dyskusji, a ty walisz farmazony:}

 

Kuga II, np. TDCi 4x4 6MT - 2.100kg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepiej zadać pytanie które auto może holować przyczepę o DMC 2t zakładając przelicznik 1.33 niż które ma na haku 2t.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
8 godzin temu, PawelWaw napisał:

 

o kurna to mozna kupic za 10k :totalszok:

 

jak i za 200k, czy oni upadli na glowe ?

https://www.otomoto.pl/oferta/ssangyong-rexton-2-2d-181km-4x4-7at-sapphire-z-pakietem-elegance-ID6CVLgI.html#cc4b13ff76

 

 

Założyłbyś 20" chromowane felgi i możesz się bujać jak szejk po Warszawie. ;]

Edited by analyzer64

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

Patrol i Wrangler.

;]

 

Sorento I gen ma 3,5T... tylko haki np. Westfalia mają 2100kg uciągu ;]

Chyba, że hak stały "amerykański", wtedy zapiąć można spokojnie te 3,5T :fly:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, 29 napisał:

Jesli Rexton na ramie to SUV, to co jest terenowka?;] 

Sorento 1 na ramie to też SUV, pytasz o starą, czy nową definicję SUV'a? ;]

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

XC70 ma 2t, a niektóre wersje 2,1t

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, Pipper napisał:

  Sorento I gen ma 3,5T... tylko haki np. Westfalia mają 2100kg uciągu ;]

Chyba, że hak stały "amerykański", wtedy zapiąć można spokojnie te 3,5T :fly:

Dobra a co z tym?

 

1 godzinę temu, Danielpoz. napisał:

Lepiej zadać pytanie które auto może holować przyczepę o DMC 2t zakładając przelicznik 1.33 niż które ma na haku 2t.

 

Ktoś to sprawdza czy zapinacie przyczepy nie wnikając w jakieś hamulce/przeliczniki? 

Auto ma masę własną 2 tony a chcesz zapinać przyczepę 3,5 tony:hehe:

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minut temu, volf6 napisał:

Dobra a co z tym?

 

 

Ktoś to sprawdza czy zapinacie przyczepy nie wnikając w jakieś hamulce/przeliczniki? 

Auto ma masę własną 2 tony a chcesz zapinać przyczepę 3,5 tony:hehe:

Ja nic nie chce🤣 ja holuje zgodnie z prawem😎

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, volf6 napisał:

Dobra a co z tym?

 

 

Ktoś to sprawdza czy zapinacie przyczepy nie wnikając w jakieś hamulce/przeliczniki? 

Auto ma masę własną 2 tony a chcesz zapinać przyczepę 3,5 tony:hehe:

 

 

Ostatnio mocno zainteresował mnie temat karawaningu i tego kamperowego i przyczepowego - i wiesz co? 90% nie patrzy na nic. Ja zawsze staram się zgłębić temat bo spokojna podróż to priorytet, ostatnie czym chcę się martwić to bezpieczeństwo na drodze.

 

W tym roku po wybuchu fascynacji tą turystyką pojawiło się mnóstwo Januszy - gość w wypożyczalni przyczep mnie przekonywał że spokojnie mogę zapiąć przyczepę 1500 DMC do mojej Astry która ma w dowodzie 1200 - "Panie, kto to sprawdza". Na pytanie czy to bezpieczne usłyszałem że przecież wszyscy tak jeżdżą.

Zakładam że 8/10 nowych (paroletnich) kamperów jeździ przeładowanych, na jakieś 15 wypożyczalni gdzie pytałem o wynajem i m.in. o DMC tylko w jednej gość zainteresował się moim pytaniem, ucieszył i powiedział że on ma auta zważone z płynami i bez i może mi papier pokazać.

Od niego też samochód wziąłem, wiedziałem dokładnie co pakuję i ile mogę, włącznie z ilością wody na pokładzie.

 

Gdyby ITD zintensyfikowało kontrole takich zestawów to byłoby wesoło.

 

A, i jeszcze jedno - ludzie teraz sprzedają wszystko - oglądałem i przyczepy i kampery w stanie takim że nie chciałby tego jako stróżówki na działce. Druga grupa, nieświadomych - też kupuje jak leci. Potem są zdjęcia na forach że miało być odświeżenie, ale temat go przerósł i chce sprzedać - a wartość ze zdjęć to sam dowód może.

 

Taki mały offtop:)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Danielpoz. napisał:

Ja nic nie chce🤣 ja holuje zgodnie z prawem😎

Pytałem @Pipper-może zna jakieś sztuczki:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
58 minut temu, volf6 napisał:

Dobra a co z tym?

 

 

Ktoś to sprawdza czy zapinacie przyczepy nie wnikając w jakieś hamulce/przeliczniki? 

Auto ma masę własną 2 tony a chcesz zapinać przyczepę 3,5 tony:hehe:

W PL nie przejdzie temat. ITD wolę nie drażnić, bo bardzo aktywni są u mnie w rejonie :spy:

A taki pickup waży 3T a ciągnie 4,5T na haku, albo 8T w siodle... ;)

Edited by Pipper

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, Pipper napisał:

ie :spy:

A taki pickup waży 3T a ciągnie 4,5T na haku, albo 8T w siodle... ;)

Nie ma problemu jeśli spełnia wszystkie wytyczne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, bizz napisał:

W tym roku po wybuchu fascynacji tą turystyką pojawiło się mnóstwo Januszy - gość w wypożyczalni przyczep mnie przekonywał że spokojnie mogę zapiąć przyczepę 1500 DMC do mojej Astry która ma w dowodzie 1200 - "Panie, kto to sprawdza". Na pytanie czy to bezpieczne usłyszałem że przecież wszyscy tak jeżdżą.

 

Policja takie rzeczy sprawdza - byle kontrola i nie jedziesz dalej  :old:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, rwIcIk napisał:

Policja takie rzeczy sprawdza - byle kontrola i nie jedziesz dalej  :old:

 

 

Kiedy ostatnio byłeś kontrolowany?

Ja na przestrzeni ostatnich 6 lat raz - chodzi mi o kontrolę gdzie podajesz dowód rejestracyjny, bo dmuchałem kilkanaście razy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, bizz napisał:

 

Kiedy ostatnio byłeś kontrolowany?

Ja na przestrzeni ostatnich 6 lat raz - chodzi mi o kontrolę gdzie podajesz dowód rejestracyjny, bo dmuchałem kilkanaście razy.

No mnie nie, ale teścia z przyczepką tak ;]

Często widać, że jak jedzie zestaw, to ściągają na pobocze, bo wiadomo, że można się przyczepić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, Danielpoz. napisał:

Nie ma problemu jeśli spełnia wszystkie wytyczne. 

Dokładnie tak, droga publiczna, to droga publiczna. Tu zgodnie z przepisami. Ale jak masz "ogródek" 30ha i czasem coś cięższego do przewiezienia, to lepiej znać faktyczną wytrzymałość pojazdu, a nie ograniczenia przepisami. Tu jest tylko ryzyko, że sprzęt się zweryfikuje :oki:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, rwIcIk napisał:

Policja takie rzeczy sprawdza - byle kontrola i nie jedziesz dalej  :old:

 

Nie wiem gdzie sprawdza, ale jeszcze ani raz nas nie skontrolowali, a bardzo często wozimy w firmie na fiacie ducato koparkę, która waży 4.5T

Prędzej się fiacior złamie, niż będzie kontrola

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, blue_ napisał:

Nie wiem gdzie sprawdza, ale jeszcze ani raz nas nie skontrolowali, a bardzo często wozimy w firmie na fiacie ducato koparkę, która waży 4.5T

Prędzej się fiacior złamie, niż będzie kontrola

Nie tak łatwo zważyć pojazd z ładunkiem.

A rzuca okiem w kwity i masy tam wpisane i już ma takiego z przyczepką na widelcu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, blue_ napisał:

Nie wiem gdzie sprawdza, ale jeszcze ani raz nas nie skontrolowali, a bardzo często wozimy w firmie na fiacie ducato koparkę, która waży 4.5T

Prędzej się fiacior złamie, niż będzie kontrola

4.5t na ducato? Chyba Cie ponioslo. Mam dostawczaki i mam koparki od 2t do 24t cos tam wiem o ich transporcie😏

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie wiem gdzie sprawdza, ale jeszcze ani raz nas nie skontrolowali, a bardzo często wozimy w firmie na fiacie ducato koparkę, która waży 4.5T
Prędzej się fiacior złamie, niż będzie kontrola
Problem będzie jak się coś stanie i się ubezpieczyciel wypnie....

Wysłane z tel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Danielpoz. napisał:

4.5t na ducato? Chyba Cie ponioslo. Mam dostawczaki i mam koparki od 2t do 24t cos tam wiem o ich transporcie😏

Dlaczego poniosło? Rama jest wzmocniona, dołożone są po 2 pióra do resorów i większe bałwanki. Daje rade

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, 29 napisał:

Znow ktos oczekuje sensownej dyskusji, a ty walisz farmazony:}

 

Kuga II, np. TDCi 4x4 6MT - 2.100kg

 

 

Małe auto z manualem do ciągania dwutonowej przyczepy? Świetny pomysł.

 

Taki SsangYong jest na ramie, ma niezawodny silnik Mercedesa, hydrauliczny automat, reduktor i blokady mechanizmów różnicowych. Z dwoma tonami na haku to są nieocenione parametry. A do tego w środku oferuje normalny komfort (a nawet większy). Przy tym będzie w tej cenie najnowszy z wszystkich możliwych i w najlepszym stanie.

 

https://www.otomoto.pl/oferta/ssangyong-rexton-ID6BNz7I.html#fe3b6b3bc5

 

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minut temu, ppmarian napisał:

Problem będzie jak się coś stanie i się ubezpieczyciel wypnie....

 

Wiem o tym, dlatego ja tym nie jeżdżę.

A wszystko dlatego, że żaden z operatorów nie ma kat.C i szefowie wymyślili tak, żeby można jeździć na B

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, blue_ napisał:

Dlaczego poniosło? Rama jest wzmocniona, dołożone są po 2 pióra do resorów i większe bałwanki. Daje rade

Blisko 7 ton na pojedynczej feldze... 

Pogratulowac szefa dziada😕

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jesli Rexton na ramie to SUV, to co jest terenowka?;] 
Honker

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Wiem o tym, dlatego ja tym nie jeżdżę.
A wszystko dlatego, że żaden z operatorów nie ma kat.C i szefowie wymyślili tak, żeby można jeździć na B
Ja przy małej kolizji nie z mojej winy miałem już trzepane kwity pod względem uprawnień/DCM przyczepy/auta i sumy DCM oraz stosunku 1,33



Wysłane z tel.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Dark_Knight napisał:

Małe auto z manualem do ciągania dwutonowej przyczepy? Świetny pomysł.

 

Czlowieku! Takie ktos postawil tu zalozenie - SUV lub maly transporterek. Nic mi do tego. Byc moze bedzie to bardzo okazjonalne ciagniecie.

Zakladam, ze ten ktos jest swiadomy, ze musi miec BE i taki zestaw prowadzi sie kijowo. Tak naprawde taki zestaw bedzie nielegalny albo na granicy legalnosci...

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, 29 napisał:

Czlowieku! Takie ktos postawil tu zalozenie - SUV lub maly transporterek. Nic mi do tego. Byc moze bedzie to bardzo okazjonalne ciagniecie.

Zakladam, ze ten ktos jest swiadomy, ze musi miec BE i taki zestaw prowadzi sie kijowo. Tak naprawde taki zestaw bedzie nielegalny albo na granicy legalnosci...

Człowieku, jako żeś jest tu w miarę nowy (chyba że klon) to muszę Cię ostrzec, że na grząski grunt wstępujesz próbując w ten sposób dyskutować z naszym specem od prawa.

Przepraszam, że nie na temat, ale młodych trzeba uczyć by głupot nie popełniali :phi:

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, 29 napisał:

Znow ktos oczekuje sensownej dyskusji, a ty walisz farmazony:}

 

Kuga II, np. TDCi 4x4 6MT - 2.100kg

 

Po co wymieniasz auto którym nie można holować przyczepy 2t DMC

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, 29 napisał:

Czlowieku! Takie ktos postawil tu zalozenie - SUV lub maly transporterek. Nic mi do tego. Byc moze bedzie to bardzo okazjonalne ciagniecie.

Zakladam, ze ten ktos jest swiadomy, ze musi miec BE i taki zestaw prowadzi sie kijowo. Tak naprawde taki zestaw bedzie nielegalny albo na granicy legalnosci...

 

B+E jest, auto ma być do codziennej jazdy a dwa razy w roku ma zrobić trasę z łódką na Mazury i abarot ;].

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Tilok napisał:

 

B+E jest, auto ma być do codziennej jazdy a dwa razy w roku ma zrobić trasę z łódką na Mazury i abarot ;].

To nie lepiej 2 razy do roku wypożyczyć busa z hakiem z wypożyczalni ? Pewnie będzie taniej niż szukać co ma 2T na haku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, robciolas napisał:

To nie lepiej 2 razy do roku wypożyczyć busa z hakiem z wypożyczalni ? Pewnie będzie taniej niż szukać co ma 2T na haku.

 

To trzeba uważnie szukać, bo Jumper L3H2 ma tylko 1500 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Tilok napisał:

 

B+E jest, auto ma być do codziennej jazdy a dwa razy w roku ma zrobić trasę z łódką na Mazury i abarot ;].

 

Dalej uważam że Rexton. Żeby zwodować łódkę przyda się automat, reduktor i blokady. Poza tym łódka to nie ładunek stali czy cementu bo stawia spory opór, jest podatna na boczny wiatr... Ja bym wybrał do takiego zestawu coś, co jest na ramie i samo waży więcej niż te 2t. A z takich aut ten Ssangyong jest najtańszy.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ML ma 3.5t na haku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 9.07.2020 o 21:57, Tilok napisał:

Kolega poszukuje auta, którym pociągnie przyczepę 2 tonową. Preferowany suv lub coś pokroju teppe, busy i terenówki odpadają. Diesel lub benzyna pod LPG. Cena to około 60 kzł +- 10 kzł. Auto używane, jak najnowsze, ma brać w leasing. Jakie modele i silniki brać pod uwagę? Jakieś XC 60, Q5, Tiguan się łapią, ale nie wiem z jakimi silnikami.

Sorento ma 2t. Coś znajdziesz w tej cenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, swienty napisał:

ML ma 3.5t na haku.

A ile może legalnie holować?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Danielpoz. napisał:

A ile może legalnie holować?

 

Osobiście bym ciągnął 3.5t.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, Danielpoz. napisał:

Po co wymieniasz auto którym nie można holować przyczepy 2t DMC

Moc mozna, ale legalne to nie bedzie;]

19 godzin temu, Tilok napisał:

B+E jest, auto ma być do codziennej jazdy a dwa razy w roku ma zrobić trasę z łódką na Mazury i abarot ;].

Tak myslalem:ok:

4 godziny temu, Dark_Knight napisał:

Dalej uważam że Rexton. Żeby zwodować łódkę przyda się automat, reduktor i blokady. Poza tym łódka to nie ładunek stali czy cementu bo stawia spory opór, jest podatna na boczny wiatr... Ja bym wybrał do takiego zestawu coś, co jest na ramie i samo waży więcej niż te 2t. A z takich aut ten Ssangyong jest najtańszy.

Jasna sprawa, tylko w codziennym uzytkowaniu nie jest to najlepsza opcja...

1 godzinę temu, MarcG napisał:

Sorento ma 2t. Coś znajdziesz w tej cenie.

Nawet najciezszy nie bedzie legalny, jesli przyczepa bedzie miala faktycznie 2t DMC...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, 29 napisał:

 

Jasna sprawa, tylko w codziennym uzytkowaniu nie jest to najlepsza opcja...

 

 

Coś za coś.

:ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

Coś za coś.

:ok:

To jest wlasnie ten bol - raz na jakis czas przydaloby sie 500KM, bo spieszno. Raz na jakis czas przydalaby sie ciezka terenowka albo dostawczak 3,5t, bo trzeba pociagnac 2t. Raz na jakis czas przydalaby sie S-klasa, bo jest 1.000km do zrobienia. Niestety, na stale za drogo i bezuzytecznie;)   

Ja prywatnie to nawet haka nigdy nie kazalem sobie zalozyc. Po prostu mi sie nie oplaca. Jak cos wiekszego jest do przewiezienia, to mi taniej wychodzi zamowic transport albo pozyczyc dostawczaka, bo to panie hak/montaz/kupno lub wynajem przyczepki. Taka matematyczna prawda w moim przypadku;) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.