Skocz do zawartości

AWD - jak to sprawdzić


misiu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Zamierzam kupić crossovera z AWD, a dokładnie to celuję w Dodge Journey.

Interesuje mnie tylko z silnikiem V6 3.6.

Co do samego motoru to tutaj nie mam obiekcji bo już miałem auto z podobnym to jeśli chodzi o sam napęd, to dla mnie zupełna nowość. W aucie nie ma możliwości wyboru napędu, decyduje o tym komputer i za pomocą sprzęgła elektronicznego ECC dołącza tylny napęd. No i teraz nie mam pojęcia jak to sprawdzić, czy wszystko działa jak należy. 

Macie jakieś wskazówki? Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinna tam byc gdzies w menu animacja pokazujaca aktualny rozdzial momentu miedzy osiami.

Poza tym w razie awarii systemu bedzie sie swiecila jakas kontrolka albo wyskoczy jakis komunikat. Dla pewnosci mozna podlaczys sie interfejsem diagnostycznym i zobaczyc, czy nie ma zapisanych bledow po jezdzie probnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś zaproponuje mądrzejsze rozwiązanie, ale - w warunkach polowych - najprościej pojechać na luźną nawierzchnię, postawić kogoś obok auta, żeby obserwował, skręcić koła i dać w palnik. Jak tył się dołączy to znaczy, że działa. Druga opcja - bardziej cywilizowana - to stacja diagnostyczna przystosowana do obsługi 4×4.

 

Edytowane przez camel00
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, 29 napisał:

Powinna tam byc gdzies w menu animacja pokazujaca aktualny rozdzial momentu miedzy osiami.

Poza tym w razie awarii systemu bedzie sie swiecila jakas kontrolka albo wyskoczy jakis komunikat. Dla pewnosci mozna podlaczys sie interfejsem diagnostycznym i zobaczyc, czy nie ma zapisanych bledow po jezdzie probnej.

Jak kolega tak kupuje te super amerykance to niezle. Taki program mozna podpiac, ze Janusze o tym nie slyszeli i bledow nie bedzie. Tylko stacja/serwis przytosowany do 4x4 to sprawdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden komp nie wypluje Ci błędu, jeśli coś mechanicznie jest upalone. W poprzednim xc70 gwizdał mi most przy zakresach prędkości 40-50 km/h i 130-140 km/h, zrobiłem tak blisko 100 tys km, po czym wył jak tramwaj przy każdej prędkości :)  (a komp serwisowy do volvo nie widział żadnego błędu). Najprostszy test to tak jak koledzy radzili - sypka nawierzchnia, kontrola trakcji off, skręcona kierownica, but w podłogę i patrzeć czy auto kręci bączki. W ten sposób stwierdzisz, czy całość się uruchamia, a jak działa to wyjdzie w późniejszym użytkowaniu. Oprócz tego kanał, sprawdzić czy nie ma luzów, wycieków, etc.

Edytowane przez norm4n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ośmioletnim Tiguanie błędów nie było a załączenie/przesterowanie napędu przy mocnym przyspieszaniu objawiało się łupnięciem. Czuć było także rozłączanie. Więc w teście drogowym też bądź wyczulony na takie zjawiska. Dodatkowo mokra trawa może pokazać czy jak przekazuje napęd. A najlepiej to nasz kolega z forum ze swoimi rolkami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, camel00 napisał:

Może ktoś zaproponuje mądrzejsze rozwiązanie, ale - w warunkach polowych - najprościej pojechać na luźną nawierzchnię, postawić kogoś obok auta, żeby obserwował, skręcić koła i dać w palnik. Jak tył się dołączy to znaczy, że działa. Druga opcja - bardziej cywilizowana - to stacja diagnostyczna przystosowana do obsługi 4×4.

 

 

Zawsze można pójść w teren i sprawdzić czy robi w błocie. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wujek napisał:

Jak kolega tak kupuje te super amerykance to niezle. Taki program mozna podpiac, ze Janusze o tym nie slyszeli i bledow nie bedzie. Tylko stacja/serwis przytosowany do 4x4 to sprawdzi.

 

O czym ty znowu bajasz do mnie?

 

Moje amerykance opuszczaja USA jeszcze na gwarancji i z przebiegiem ponizej 30kkm, tylko co to ma do tego Journeya?

 

;l Jazda nic nie wykazuje, bledow/komunikatow brak, a ty pojedziesz na stacje/do serwisu, i co oni tam zrobia? Bedziesz kazal sprzeglo rozbierac? Olej z dyfrow spuszczac, czy aby nie przegrzany?;] Badzmy powazni...

  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.