Jump to content

Hybryda PHEV MB, BMW, Volvo?


Kiwal
 Share

Recommended Posts

Musze kupic pierwsza hybryde.

Do wyboru Mercedes, BMW lub Volvo.

Jako ze mam rodzine 2+2 chcialbym zeby bagaznik spakowal kilka walizek....

 

Ciezko znalezc takie auta w salonach wiec ciezko to porownac.

Mial ktos stycznosc z tymi markami w wersji hybryda?

 

Mercedes, pomimo iz nie lubie zbytnio tej marki ma w ofercie diesle polaczone z hybryda, sprawdza sie to? Moj dzisiejszy diesel pali jakies 6.5 litra srednio i nie wiem czy slusznie ale mysle ze te dwu litrowki bezyny na autostradach beda palic powyzej 10? Jakies doswiadczenie?

 

Rocznie jezdze ok 30kkm, z czego polowa to powiedzmy miasto, polowa autostrady (raczej Niemieckie)

Budget 250k pln w cenie transakcyjnej, wiec tak generalnie na C-class, GLC czy 3er, X3 czy takie V60 XC60 powinno starczyc....

Link to comment
Share on other sites

Jeździłem phev V60 i 3.

 

Oba bardzo dobre. Lepsze V60, bo bateria jest ukryta w tunelu (zjada schowek pod podłokietnikiem) a w BMW bateria jest pod podłogą bagażnika i znacznie go zmniejsza.

 

Mercedesa nie próbowałem. Silniki spalinowe w hybrydach bardzo często są uruchamiane i wygaszane. Wydaje mi się, że benzynowce znoszą to lepiej. 

 

Możesz też rozważyć Passata, ma największy zasięg na prądzie, dużo miejsca z tylu i wielki bagażnik. Tylko, że jest nudny jak Passat.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Kiwal napisał:

Musze kupic pierwsza hybryde.

Do wyboru Mercedes, BMW lub Volvo.

Jako ze mam rodzine 2+2 chcialbym zeby bagaznik spakowal kilka walizek....

 

Ciezko znalezc takie auta w salonach wiec ciezko to porownac.

Mial ktos stycznosc z tymi markami w wersji hybryda?

 

Mercedes, pomimo iz nie lubie zbytnio tej marki ma w ofercie diesle polaczone z hybryda, sprawdza sie to? Moj dzisiejszy diesel pali jakies 6.5 litra srednio i nie wiem czy slusznie ale mysle ze te dwu litrowki bezyny na autostradach beda palic powyzej 10? Jakies doswiadczenie?

 

Rocznie jezdze ok 30kkm, z czego polowa to powiedzmy miasto, polowa autostrady (raczej Niemieckie)

Budget 250k pln w cenie transakcyjnej, wiec tak generalnie na C-class, GLC czy 3er, X3 czy takie V60 XC60 powinno starczyc....

Hybryda to nie elektryk.

Poniżej jest dedykowane forum ;) 

 

Także tu polecamy elektryki 🤣 Dlaczego nie elektryk? :P 

 

A z ww. BMW są chyba najciekawsze, potem Volvo, a MB na końcu w mojej ocenie. 
A tak naprawdę, to trzeba się przejechać każdym i wybrać co się podobało. 

Link to comment
Share on other sites

44 minuty temu, Cezh napisał:

Jeździłem phev V60 i 3.

 

Oba bardzo dobre. Lepsze V60, bo bateria jest ukryta w tunelu (zjada schowek pod podłokietnikiem) a w BMW bateria jest pod podłogą bagażnika i znacznie go zmniejsza.

 

Mercedesa nie próbowałem. Silniki spalinowe w hybrydach bardzo często są uruchamiane i wygaszane. Wydaje mi się, że benzynowce znoszą to lepiej. 

 

Możesz też rozważyć Passata, ma największy zasięg na prądzie, dużo miejsca z tylu i wielki bagażnik. Tylko, że jest nudny jak Passat.

To Volvo pochowalo baterie w tunelu? Nie wiedzialem.

Tylko ze ten Suberb czy Passat ma silnik 1.4 - tym sie po autostradach chyba nie da jezdzic....

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, mrBEAN napisał:

Hybryda to nie elektryk.

Poniżej jest dedykowane forum ;) 

 

Także tu polecamy elektryki 🤣 Dlaczego nie elektryk? :P 

 

A z ww. BMW są chyba najciekawsze, potem Volvo, a MB na końcu w mojej ocenie. 
A tak naprawdę, to trzeba się przejechać każdym i wybrać co się podobało. 

A gdzie ja znajde takie PHEVY na jezde testowa?

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Kiwal napisał:

To Volvo pochowalo baterie w tunelu? Nie wiedzialem.

Tylko ze ten Suberb czy Passat ma silnik 1.4 - tym sie po autostradach chyba nie da jezdzic....

 

Jeździłem takim Passatem 3 lata. Dla mnie był za szybki. Musisz się przejechać.

Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, Cezh napisał:

 

Jeździłem takim Passatem 3 lata. Dla mnie był za szybki. Musisz się przejechać.

W Szwecji pewnie tak🤣 Ale w takim DE juz pewnie zawala droge takim normalnym 2.0 TDI

 

PS. wlasnie wyczytalem ze Volvo przycielo v-max na 180km/h....swiat sie konczy

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

45 minut temu, Kiwal napisał:

W Szwecji pewnie tak🤣 Ale w takim DE juz pewnie zawala droge takim normalnym 2.0 TDI

 

PS. wlasnie wyczytalem ze Volvo przycielo v-max na 180km/h....swiat sie konczy

 

Jeździłem też sporo w Niemczech i Polsce.

 

GTE ma max speed 225 i 7.4 do 100.

Jeżeli to zawala drogę, to zostaje Supra albo GTR.

 

Jesli budżet pozwala, to ja pewnie bym wybrał xc60. Ale nie ze względu na prędkość.

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Cezh napisał:

 

Jeździłem też sporo w Niemczech i Polsce.

 

GTE ma max speed 225 i 7.4 do 100.

Jeżeli to zawala drogę, to zostaje Supra albo GTR.

 

Jesli budżet pozwala, to ja pewnie bym wybrał xc60. Ale nie ze względu na prędkość.

 

 

Ile palil ci ten Passat na samej autostradzie przy szybszej jezdzie?

Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, Kiwal napisał:

Ile palil ci ten Passat na samej autostradzie przy szybszej jezdzie?

 

 

To zależy od tylu rzeczy.

Dystansu, stopnia naładowania baterii, prędkości.

Pewnie miedzy 7 a 9.

 

Jestem pewien, że jak się przejedziesz, będziesz pozytywnie zaskoczony dynamiką i ciszą (przy wolnej jeździe na prądzie).

To dotyczy wszystkich wspomnianych PHEV.

Edited by Cezh
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Dnia 22.07.2020 o 08:18, Kiwal napisał:

Podobnie co reszta. Baterie ma 12tke.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

 

Pewnie miedzy 20 a 40 km.

W zależności od pogody i prędkości.

Ale wielu użytkowników pluginów w ogóle ich nie ładuje. Kupują, bo są zmuszani, przez prawo albo zasady pracodawcy.

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, Cezh napisał:

 

Pewnie miedzy 20 a 40 km.

W zależności od pogody i prędkości.

Ale wielu użytkowników pluginów w ogóle ich nie ładuje. Kupują, bo są zmuszani, przez prawo albo zasady pracodawcy.

ja kupilem xc60 swiadomie, i zona laduje codziennie. z przebiegu 25 kkm z 70%, jak nie wiecej, na pradzie 👍

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jak wyjdzie zobaczymy za pół roku.
W pracy mam wtyczkę, w domu mam gniazdko.
Do pracy w jedną stronę 15km....wiec pewnie do ogarnięcia takie dojazdy na samym prądzie.

Bardziej jestem sceptyczny co do spalania na autostradach. Liczę że będzie z 10l/100 co by dalo srednia 5l bo jeżdżę 50/50 miasto autostrada.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, akisel napisał:

ja kupilem xc60 swiadomie, i zona laduje codziennie. z przebiegu 25 kkm z 70%, jak nie wiecej, na pradzie 👍

 

 

Jak miałem pluginy, to też zawsze pilnowalem, żeby spod domu ruszały naładowane.

Ale czytałem, że np w UK większość użytkowników ich nie ładuje.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Powiem tak, jeśli płaciłbym z własnej kieszeni w życiu bym tego nie kupił. Auto totalnie nie warte tych pieniędzy.
Dodatkowo po zapłaceniu worka złota, grzecznie musimy poczekać 6 miesięcy zanim nam to auto przywiozą....herezją

Ps. Leasingodawcy nie lubią hybryd, dużo większe koszty hybryda vs diesel.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Dnia 20.08.2020 o 15:47, Kiwal napisał:

Katalogowo wyszło 380tys 🙂

Upust 25%

 

 

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Zdrowo odlatują te ceny samochodów „premium”.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Update- nie napisze nic o X3, gdyz po niekonczacych sie dyskusjach zamowienie nie zostalo zaaprobowane ze wzgledu na zbyt duze zuzycie benzyny.

Kilku odebralo juz takie auta i im pala po 10+ litrow;-)

 

Opcje jaka dostalem to diesel hybrid, mozliwie z duza bateria. Tak wiec za jakies 6 miesiecy przyjedzie 2.7 tonowy diesel, z bateria o pojemnosci jaka maja auta elektryczne klasy B....zobaczymy co wyjdzie z takiego mariażu...

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Teraz, Kiwal napisał:

Update- nie napisze nic o X3, gdyz po niekonczacych sie dyskusjach zamowienie nie zostalo zaaprobowane ze wzgledu na zbyt duze zuzycie benzyny.

Kilku odebralo juz takie auta i im pala po 10+ litrow;-)

Dlatego idea tych plug-inów jest niby słuszna, a w praktyce wozi się dwie technologie w jednym nadwoziu, i jest jak jest.

Po pierwszych zachwytach, zazwyczaj albo chciałoby się mieć po prostu elektryka 100%, albo jest potrzeba porządnego spalinowego.

 

Czekamy w takim razie na klocka :) 

 

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, mrBEAN said:

Dlatego idea tych plug-inów jest niby słuszna, a w praktyce wozi się dwie technologie w jednym nadwoziu, i jest jak jest.

Po pierwszych zachwytach, zazwyczaj albo chciałoby się mieć po prostu elektryka 100%, albo jest potrzeba porządnego spalinowego.

 

Czekamy w takim razie na klocka :) 

 

Kloc powininien przejechac ok 80-90km na samym pradzie, wiec nie jest zle.

Ma do tego ladowanie 50kw wiec rowniez dobicie go nie trwa wieki w porownaniu do X5.

 

Tylko oszczednosci z tego nie ma jesli trzeba za prad placic. U mnie 1kwh kosztuje ok 1 pln, wiec to 30 pln za 100km.

W pracy mamy ladowarki, wiec na dojazdy i jazde po miescie starczy. Tylko trzeba do biura wrocic🤣

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 10/5/2020 at 9:43 PM, Kiwal said:

Update- nie napisze nic o X3, gdyz po niekonczacych sie dyskusjach zamowienie nie zostalo zaaprobowane ze wzgledu na zbyt duze zuzycie benzyny.

Kilku odebralo juz takie auta i im pala po 10+ litrow;-)

 

Opcje jaka dostalem to diesel hybrid, mozliwie z duza bateria. Tak wiec za jakies 6 miesiecy przyjedzie 2.7 tonowy diesel, z bateria o pojemnosci jaka maja auta elektryczne klasy B....zobaczymy co wyjdzie z takiego mariażu...

 

A ten diesel hybryda to Merc?

taki ciężki to chyba E...

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Kiwal said:

GLE.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

 

O! Wypas. Duża bateria i CCS.

Same auto też świetne. 

Na pierwszy rzut oka, najlepsza hybryda na rynku. 

Respect! :cfaniak2:

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
W dniu 28.10.2020 o 02:16, Kiwal napisał:

Dostawa koniec lutego.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

no to teraz tylko czekac

od reki, nie było szans, pewnie? w kraju nie ma zadnego?

gdzie zamawiales i czy dalo sie troche targowac? (na priv prosze, rozwazam tez takiego1-2 kwartal 2021)

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
46 minut temu, Kiwal napisał:

Prosiak odebrany. Zaczynamy testováníe

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Testuj i spamuj, czekamy :) 

Link to comment
Share on other sites

Kilka dni już że mna.
Na liczniku 400km.

Pierwsze spostrzeżenia:
- brakuje płynności auta elektrycznego, wyraźnie czuć zmieniane biegi
- akumulator znika w oczach
- tryb hybrydowy jest dość oszczędny
- HVAC zuzywa pomiedzy 1-5kw/h

Przykład z dnia dzisiejszego, 2x trasa 30km. Z tego polowa autostrada, polowa wiejskie drogi. Przewyższenie 150m.

Po 60km akumulator jest pusty, zuzycie 28kw, co powinno przy pojemności 31kwh dać 100km a nie 60. Gdzie te 40% to nie wiem.88faad80cdebee943b28c999b00f7f01.jpge74369a1a48af71113bc94087afbdfb7.jpg

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, Kiwal napisał:

Kilka dni już że mna.
Przykład z dnia dzisiejszego, 2x trasa 30km. Z tego polowa autostrada, polowa wiejskie drogi. Przewyższenie 150m.


Po 60km akumulator jest pusty, zuzycie 28kw, co powinno przy pojemności 31kwh dać 100km a nie 60. Gdzie te 40% to nie wiem.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Ale jazda raczej dynamiczna, czy taka w kierunku oszczędności?

Przy jeździe autostrada, prędkości autostradowe? Ile u was, 120 chyba?

z tymi 40% to ciekawa sprawa, może ktoś z bardziej rozumiejących „sztukę” się wypowie 

Jeszcze nie próbowałeś, jeśli jeździć tak spokojnie po mieście, to zrobi te obiecane 100km?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Po miescie tylko jeszcze nie jezdzilem. Może w weekend.
Jazda bardziej ECO niż normalna.
Zdjęcie poniżej to 1/4 wczorajszego przebiegu, z teraz gdy odwiozłem dziecko do szkoly. 40kwh7e53cf4c118078735898962c35048af8.jpg

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Kiwal said:

Po miescie tylko jeszcze nie jezdzilem. Może w weekend.
Jazda bardziej ECO niż normalna.
Zdjęcie poniżej to 1/4 wczorajszego przebiegu, z teraz gdy odwiozłem dziecko do szkoly. 40kwhemoji23.png7e53cf4c118078735898962c35048af8.jpg

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

 

Prosiaczek swoje waży, ale te 40 to trochę przegięcie.

 

Może masz ręczy zaciągnięty? :]

Link to comment
Share on other sites

W dniu 21.04.2021 o 13:51, Kiwal napisał:

Kilka dni już że mna.
Na liczniku 400km.

Pierwsze spostrzeżenia:
- brakuje płynności auta elektrycznego, wyraźnie czuć zmieniane biegi
- akumulator znika w oczach
- tryb hybrydowy jest dość oszczędny
- HVAC zuzywa pomiedzy 1-5kw/h

Przykład z dnia dzisiejszego, 2x trasa 30km. Z tego polowa autostrada, polowa wiejskie drogi. Przewyższenie 150m.

Po 60km akumulator jest pusty, zuzycie 28kw, co powinno przy pojemności 31kwh dać 100km a nie 60. Gdzie te 40% to nie wiem.88faad80cdebee943b28c999b00f7f01.jpge74369a1a48af71113bc94087afbdfb7.jpg

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

 

Fajny ten smok :)

 

Pojemność baterii podana jest brutto, użytkowej jest mniej. Do tego może jeszcze jest jakiś bufor pewnie zostawiony, komp trochę przekłamuje może i tak wychodzi.

Kawał smoka więc pić musi :) 

Podejrzewam, że to Twój pierwszy i ostatni plug-in ;) 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.04.2021 o 07:57, Kiwal napisał:

Po miescie tylko jeszcze nie jezdzilem. Może w weekend.
Jazda bardziej ECO niż normalna.
Zdjęcie poniżej to 1/4 wczorajszego przebiegu, z teraz gdy odwiozłem dziecko do szkoly. 40kwhemoji23.png7e53cf4c118078735898962c35048af8.jpg

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Echhhh! 755 zasięgu. 

Rozmarzyłem się :phi:

Edited by mrBEAN
Link to comment
Share on other sites

 
Fajny ten smok
 
Pojemność baterii podana jest brutto, użytkowej jest mniej. Do tego może jeszcze jest jakiś bufor pewnie zostawiony, komp trochę przekłamuje może i tak wychodzi.
Kawał smoka więc pić musi  
Podejrzewam, że to Twój pierwszy i ostatni plug-in  
Jeśli Mazda byłaby před zamawianiem tego, to znaczy miałbym ja tak z miesiąc, to na parkingu stałby EQC....

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Kiwal said:

Jeśli Mazda byłaby před zamawianiem tego, to znaczy miałbym ja tak z miesiąc, to na parkingu stałby EQC....

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

 

Siedziałem dziś w EQC. Z perspektywy kierowcy fantastyczne, bardzo ładna deska. Z tyłu tyle samo miejsca co w e-Niro.

Siedziałem też w EQA.  Z perspektywy kierowcy fantastyczne, bardzo ładna deska. Z tyłu ciasno! Ale to jest małe!

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, HelixSv napisał:

 

Siedziałem dziś w EQC. Z perspektywy kierowcy fantastyczne, bardzo ładna deska. Z tyłu tyle samo miejsca co w e-Niro.

Siedziałem też w EQA.  Z perspektywy kierowcy fantastyczne, bardzo ładna deska. Z tyłu ciasno! Ale to jest małe!

EQS rozbije bank, choć cena pewnie też dosłownie :phi:

Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, Kiwal napisał:

Jeśli Mazda byłaby před zamawianiem tego, to znaczy miałbym ja tak z miesiąc, to na parkingu stałby EQC....

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Czyli jednak :old:

Jesteś kolejną osobą, która ma podobne odczucie w tej kwestii.

 

Plug-in niestety jest ułomnym EV i ułomnym spalinowym w jednym opakowaniu. 

Jest sporym kompromisem, który trzeba zaakceptować. A jeśli spróbowało się EV, tym trudniej jest ten kompromis zaakceptować. 

 

Oczywiście z drugiej strony są świetnym pomostem do przesiadki na EV, bo oferta i infrastruktura EV na ten moment wiadomo jaka jest.

 

Ale dość znamienne to co napisałeś, dzięki za szczerość :oki:

W trasie się dieselek odwdzięczy zasięgiem ;) 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
W dniu 23.04.2021 o 22:19, mrBEAN napisał:

Czyli jednak :old:

Jesteś kolejną osobą, która ma podobne odczucie w tej kwestii.

 

Plug-in niestety jest ułomnym EV i ułomnym spalinowym w jednym opakowaniu. 

Jest sporym kompromisem, który trzeba zaakceptować. A jeśli spróbowało się EV, tym trudniej jest ten kompromis zaakceptować. 

 

Oczywiście z drugiej strony są świetnym pomostem do przesiadki na EV, bo oferta i infrastruktura EV na ten moment wiadomo jaka jest.

 

Ale dość znamienne to co napisałeś, dzięki za szczerość :oki:

W trasie się dieselek odwdzięczy zasięgiem ;) 

Dla mnie bylby idealny takie dwa w 1. Jednak nie moge sie doszukac jakie osiagi ma np C czy 3 jak sie akumulatory wyczerpie. Jak w UK bylem na projekcie to wszystkie sluzbowki BMW 5 jezdzily tylko na paliwie bo nikt nie ladowal.

Link to comment
Share on other sites

One się "nigdy" nie wyczerpią.
Bufer dostępny jest dużo mniejszy od pojemności.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.