Skocz do zawartości

[KzAK] Klasa B do 20k


Griml0cK

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Zwracam się do Was z prośbą o wskazanie propozycji na auto klasy B, do 20k PLN max. Z wymagań:

 

-silnik benzynowy z pośrednim wtryskiem (przewidywany montaż LPG 4gen)

-prostota konstrukcji, im więcej można zrobić samemu tym lepiej

-osiągi lepsze niz Punto 2 1.2 mpi 60km (raczej latwe do spełnienia :) )

-może być 3d lub 5d, bez różnicy

-w miare bezawaryjne

-nie starsze niż 10lat (im młodsze tym lepiej)

-wyposażenie: coś lepiej niz bazowa wersja, klima, abs/esp.

 

Moimi kandydatami są:

 

Fiesta mk7 1.2 82km

Punto evo/Punto 2012/GPunto (tutaj w rocznikach powyżej 2010 raczej tylko silnik 1.4 77km, wiec słabo z osiągami)

Fabia 2? (wnętrze troche odstrasza)

Corsa D? (ta sama płyta co GPunto, w miare sprawdzone silniki, 1.4 100hp?)

 

Wady i zalety GPunto znam dobrze, bo sam mam. Chętnie poznam opinie o Fieście.

 

Może ma ktoś coś wartego obejrzenia na sprzedaż?

 

 

Edytowane przez Griml0cK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czachabrava napisał:

Szukaj Fabii 1.4 86KM

 Może być, pod warunkiem, że silnik chodzi równo i przede wszystkim cicho. One doskonale pracują na LPG, ale mają wadę fabryczną i stukają jak diesle jak się zużyją tłoki. Oprócz tego padają pompy wspomagania, ale to się ogarnia za kilka stówek. Poza tym jak masz VAG-a i kilka kluczy, to ogarniesz całe auto samodzielnie.

 

Moim faworytem w tej kategorii byłaby jednak Corsa. Bedzie młodsza, nowoczesniejszy wygląd zewn i wewn. Każdy silnik nadaje się do LPG(hydrokasatory zaworowe), oprócz łańcucha rozrządu nie ma się co popsuć. Auto o stopniu skomplikowania młotka, dodatkowo zaskakująco niezawodne o ile wymienisz olej regularnie i czasem przeglądniesz resztę. Pomaga zakup OP-COMA za 50zł z Chin, bo wtedy diagnostyka jest łatwa. Można poszukać ładnego egzemplarza przedliftowego, to będzie bez zmiennych faz rozrządu i przepływomierza.

 

Jak się uda, to warto też popatrzeć na KIA RIO po 2011, ale nie wiem, czy budżet pozwoli. Przyjemne, niezawodne auto.

 

No i Suzuki Swift, model po 2010r. Co prawda LPG to lekka komplikacja ze względu na 8 wtryskiwaczy, ale da się i jeździ. Za to mechanicznie jest świetny, przyjemnie się nim jeździ i mało pali. Minusem jest mały bagażnik.

 

Jak może być coś mniejszego, to popatrzyłbym też na VW up!(ew. CITOGO lub Mii, ale up! moim zdaniem najładniejszy). 1.0 MPI doskonale lata na LPG, samo auto jest w miarę młode i niezawodne. Zaskakująco dużo miejsca w kabinie, zwłaszcza z przodu. Bagażnik jak w SWIFCIE.

 

FIESTA i LPG to tak może być średnio. Ma dość delikatne głowice i trzeba dbać o stabilność regulacji gazu i kontrolować luzy zaworowe.

Edytowane przez ghost2255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, ghost2255 napisał:

 

 

No i Suzuki Swift, model po 2010r. Co prawda LPG to lekka komplikacja ze względu na 8 wtryskiwaczy, ale da się i jeździ. Za to mechanicznie jest świetny, przyjemnie się nim jeździ i mało pali. Minusem jest mały bagażnik.

 i

Ale ten 1,2 DualJet wprowadzono dopiero w 2015 roku zas zwykly 1,2 byl dostepny do konca [czyli chyba 2016r] w poprzednim modelu Swifta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Griml0cK napisał:

Wady i zalety GPunto znam dobrze, bo sam mam. Chętnie poznam opinie o Fieście.

 

Posiadamy Grande (2007) i Fiestę (2009) :)

Fiat 2 lata starszy, ale z lepszym wyposażeniem i mocniejszym silnikiem.

Materiały - Ford ma lepszą deskę, fiat fotele. Ale Punto jest w wersji sport, więc może to kwestia tego.

Fiat jakoś jedzie, ford nie, zwłaszcza obciążony. We fiacie 1.4 95KM skrzynia 6B, w fordzie 1.2 82KM 5B. Ford jest głośniejszy.

Fiat ma lepszą klimatyzację, choć może to być kwestia tego, że w Punto jest dwustrefowy klimatronik a w Fordzie manual.

Zawieszenie - w fordzie może trochę lepsze, ford ma też mniejsze kółka

Awaryjność - Ford ma niecałe 110 kkm, fiat prawie 210 kkm, więc nie chcę porównywać, ale zepsuć się w obu nie ma co, a koszty jak już coś jakieś kosmiczne nie są.

Zużycie paliwa - w Punto mam gaz, więc trochę ciężko porównać, ale w przypadku fiata jest większa różnica trasa-miasto, a ford zawsze koło 7,5/100 spali ;)

Gdybym miał wybrać jedno z tych aut, to  gdybyśmy mieli w Fieście były takie "bajery" jak we fiacie (klimatronik, tempomat, komputer pokładowy, 7 głośników, obsługę telefonu i mocniejszy silnik), to chyba wybrałbym Fiestę.

Dodam jeszcze jedno, że żona woli jeździć swoim (fordem), a fiata uważa za "bułowatego" i "nadmuchanego" i źle się nim jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Majkiel jaki silnik masz w tym.grande i jajkiem wyposazenie?(dynamic?) Ostatnio widziałem takie w śmiesznej cenie 7tys za 2007r. Nie wiem czy ulep czy składak/sprowadzony ale przez szybę miał fabryczne radio klimatronic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, ghost2255 napisał:

 Może być, pod warunkiem, że silnik chodzi równo i przede wszystkim cicho. One doskonale pracują na LPG, ale mają wadę fabryczną i stukają jak diesle jak się zużyją tłoki. Oprócz tego padają pompy wspomagania, ale to się ogarnia za kilka stówek. Poza tym jak masz VAG-a i kilka kluczy, to ogarniesz całe auto samodzielnie.

 

 

Pewnie, ale jak będzie klekotał to już usłyszysz podczas ogledzin. U mnie żona ma ten 1.4 i z przebiegiem 228tys nic nie klekota. Auto kupiłem zalane 10w40 i nie powiem naczytałem się o tym klekotaniu i się wsłuchiwałem, coś tam słyszałem zaraz po odpaleniu. Stwierdziłem, że zaleje tak jak powinien być olej 5w40 i dolałem ceratec. Teraz jest cisza. Pompa też siedzi oryginalna. Auto od 5 lat pracuje wyśmienicie z gazem. Nawet w tamtym roku jak oddałem swoje auto na serwis i pojechaliśmy tą fabią na wakacje. 1200 kilometrów zrobiła za 200pln, a nie jechałem wolno. 

Chciałbym, żeby wszystkie moje auta były tak bezawaryjne, bo przez ten czas stanął jedynie tylny zacisk i bezpiecznik od abs.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich wymaganiach, szukaj tego co nie przypomina gruza i jest w jak najlepszym stanie.

Do tej listy dopisałbym jeszcze Suzuki SX4/Fiat Sedici, Kia Soul, I20, IX20, Polo/Ibiza 1.4, Yaris.

 

Przy podobnych wymaganiach tydzień temu kupiłem żonie I20, z wszystkich gruzów był w najlepszym stanie z udokumentowaną przeszłością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, dopisane do listy kolejne modele. Poki co zaczniemy chyba oglądanie od tego co jest w najbliższej okolicy. 

A jak tam z podatnością na rdzewienie w poszczególnych modelach? Auto bedzie nocowało pod chmurką. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I20 podobno bierze korozja. Ten co kupiłem to (odpukać) nie doświadczył tego jeszcze - podłoga zdrowa. Mam w planach zabezpieczyć auto od spodu, powinno spokojnie wystarczyć na 5-6 lat jeżdżenia, jakie jest przewidziane dla tego samochodu.

 

Do listy wynalazków jeszcze co mi się przypomniało, można dopisać Nissana Note, może jeszcze Renault Modus (bazę chyba mają wspólną). Bardzo fajne autko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, asche napisał:

Do listy wynalazków jeszcze co mi się przypomniało, można dopisać Nissana Note, może jeszcze Renault Modus (bazę chyba mają wspólną). Bardzo fajne autko.

Auto fajne, ale pod kątem LPG słabe. O ile silnik jak najbardziej się nadaje, to miejsca sensownego na zbiornik tam nie ma. Trzeba albo przerabiać podłogę bagażnik(wycinać tzw.bąbel i dać płąską blachę) i podwieszać butlę pod podłogą, albo dawać walec do bagażnika i stracić jego użyteczność.

Edytowane przez ghost2255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto może się zainteresować Hondą Jazz III. Niedawno też szukałem auta i po około dwóch latach poszukiwań kupiłem taką. Pierwotnie miała być Corsa E, ew Fiesta lub Peugeot 207, no może Polo/Ibiza.Fabia. Finalnie zakupiona wyżej wymieniona i zadowolenie z wyboru jest. Jest to jako jedno z kilku aut w domu i ma służyć głównie do miasta. Jest wygodna, oszczędna i dobrze wyposażona. Blacha bardzo ładna i dlatego profilaktycznie w Krown zabezpieczyłem. Silnik 1.4 I-vtec oszczędny i mało wymagający w obsłudze. Wygoda to mocny plus tego samochodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

@Majkiel jaki silnik masz w tym.grande i jajkiem wyposazenie?(dynamic?) Ostatnio widziałem takie w śmiesznej cenie 7tys za 2007r. Nie wiem czy ulep czy składak/sprowadzony ale przez szybę miał fabryczne radio klimatronic

 

Mam wersję sport, niektórzy na to mówią dynamic z pakietem sport (lotka na tylnej klapie, listwy pod progami, białe zegary, inne fotele, felgi 17, ozdobna końcówka wydechu)

Poza tym mam właśnie klimatronika, fajne radio, podłokietnik, tempomat, halogeny itp, dołożyłem jeszcze fiatowski subwoofer.

Silnik - 1.4 16V, były też sporty z tJetem czy multijetem 1.9 (130KM :jem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.