Jump to content

Recommended Posts

Co sądzicie o takiej korozji przedniej krawędzi dachu? Opel Astra J rocznik 2011.

 

astra1.jpg.122b4e8bf0f15e926eb7d427d00056af.jpg

 

astra2.jpg.3de25ec27d5ae24c21d08cb0bd265a5d.jpg

 

astra3.jpg.ad81f2d0411221b13874a5e01f86d99c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

sądzę, że jest brzydka ;)

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Haha 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panie bite na bank. Rdza jak rdza, w paskudnym miejscu niestety. Jak to mówią "rudej z imprezy nie wygonisz", jakakolwiek ingerencja to jedynie zahamowanie procesu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 20 letnim jeepie wymieniałem szybę i ramka ładna bez korozji... albo TTTM albo było robione i tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niektóre auta tak mają. W mojej 4 letniej octavii takie purchle wychodziły na masce i klapie bagażnika. Tttm

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, steyr napisał:

Panie bite na bank.

Niekoniecznie bite, ale zdecydowanie przednia szyba była wymieniana przez partaczy którzy wycinając starą jechali linką po krawędzi dachu :facepalm:. Widać też, że chyba skrobaczką było walone po rancie :hehe:.

Edited by amazaque
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, blue_ napisał:

Niektóre auta tak mają. W mojej 4 letniej octavii takie purchle wychodziły na masce i klapie bagażnika. Tttm

w octavii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie jest za głęboko wklejona szyba? zrobił się rant i obrywało piachem z drogi

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, deszczowyRoman napisał:

w octavii?

Tak octavia mk1 z 2009r

Kumpel w fabii tez tak miał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skody tak mają. Zacznie przeciekać na przyszłą wiosnę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, el_diablo napisał:

Co sądzicie o takiej korozji przedniej krawędzi dachu? Opel Astra J rocznik 2011.

 

Że jest słaby ocynk w tej Astrze.

Teraz pytanie, co chcesz z tym robić?

Czekać i sprzedać zanim będzie dziura? Zlecić zrobienie lakiernikowi? Zrobić samemu? Zabezpieczyć aby nie rdzewiało dalej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w 3,5 rocznej Skodzie Yeti miałem wszystkie drzwi na gwarancji wymieniane z powodu rdzy na dole... Jak trafisz na model/egzemplarz podatny na rudą to nic nie wymyślisz.

 

PS. Jak kupujący dowiedział się że wymienili drzwi na gwarancji to był bardzo zadowolony bo w jego Octavii też gniły 🙂

  

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, el_diablo napisał:

Co sądzicie o takiej korozji przedniej krawędzi dachu? Opel Astra J rocznik 2011.

 

astra1.jpg.122b4e8bf0f15e926eb7d427d00056af.jpg

 

astra2.jpg.3de25ec27d5ae24c21d08cb0bd265a5d.jpg

 

astra3.jpg.ad81f2d0411221b13874a5e01f86d99c.jpg

Szyba pewnie wymieniana i stara wycinali jacyś partacze co uszkodzili rant. Teraz żeby ładnie zrobić to trzeba wyciąć szybę naprawić dach i wkleić szybę spowrotem

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 godziny temu, ghost2255 napisał:

Teraz pytanie, co chcesz z tym robić?

Czekać i sprzedać zanim będzie dziura? Zlecić zrobienie lakiernikowi? Zrobić samemu? Zabezpieczyć aby nie rdzewiało dalej?

Na 1 i 4 raczej już za późno.

Opcja nr 3 chyba mało realna.

Edited by ZUBERTO

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Czemu mało realna? Rozumiem, że masz na myśli robienie u lakiernika?

 

To jest do ogarnięcia tylko trzeba wyciąć szybę jak ma być dobrze. Dach do malowania, bo rudy odprysk widać też na samym dachu.

 

Miałem rudą w Astrze G nad tylną szybą, zrobił mi to lakiernik od @Lucyfer przy okazji robienia nadkoli, trzymało się to lekko ponad rok, a szyby nie wyciągał, tylko tu świadomie tak zrobiliśmy, licząc się z tym że to robota nie na lata.

 

Podobny temat był w Civicu UFO.

Edited by analyzer64

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobić bez wycinania szyby, sprzedać i zapomnieć.

  • shocked 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znasz auto od nowości? Bo moim zdaniem wystawiane było poszycie dachu. Daaawno temu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, spufany napisał:

Znasz auto od nowości? Bo moim zdaniem wystawiane było poszycie dachu. Daaawno temu...

 

Tam na pewno ktos cos grzebal bo fabrycznie to tak nie wyglada...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
38 minut temu, analyzer64 napisał:

Czemu mało realna? Rozumiem, że masz na myśli robienie u lakiernika?

Kolejność opcji mi się pomyliła.

Jako o mało realnej, myślałem o samodziełce.

Robili mi coś takiego z wycinaniem szyby w golfie 3, wytrzymało przynajmniej do sprzedaży po 4 latach.

Od tamtej pory pilnuję tego rantu w każdym samochodzie.

Edited by ZUBERTO
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da się i samemu, ale jak ma być skutecznie, to niekoniecznie wyjdzie ładnie. U lakiernika wyjdzie ładnie, ale bez wycięcia szyby nie będzie trwałe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, ghost2255 napisał:

 

Że jest słaby ocynk w tej Astrze.

Teraz pytanie, co chcesz z tym robić?

Czekać i sprzedać zanim będzie dziura? Zlecić zrobienie lakiernikowi? Zrobić samemu? Zabezpieczyć aby nie rdzewiało dalej

 

Znajoma ma mocne postanowienie jeździć tym samochodem jeszcze kilka lat. Ja się zastanawiam na ile to jest realne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, el_diablo napisał:

Co sądzicie o takiej korozji przedniej krawędzi dachu? Opel Astra J rocznik 2011.

Widać purchle, więc są wżery :oslabiony: 

Jak rozpiłujesz to korozja będzie zajmował 2 razy tyle co teraz widać. Może już wchodzi pod klej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, analyzer64 napisał:

Podobny temat był w Civicu UFO.

 

W podobnym miejscu, ale inne podłoże problemu - tam uszczelka była ze zbyt twardej gumy i wycinała lakier na dachu i robiła się :piekna:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Filipfm napisał:

 

W podobnym miejscu, ale inne podłoże problemu - tam uszczelka była ze zbyt twardej gumy i wycinała lakier na dachu i robiła się :piekna:

 

Siostra w UFOku ma tę korozję od kilku lat, kilka lat temu wyszło i jakoś nie postępuje :hmm: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, analyzer64 napisał:

 

Siostra w UFOku ma tę korozję od kilku lat, kilka lat temu wyszło i jakoś nie postępuje :hmm: 

 

Ja nigdy specjalnie nie drążyłem tematu, bo mi nie zardzewieje chocby bardzo chciało 😄 ale widzialem troche fotek w necie i troche sie tam paskudzi. Pytanie na ile po widocznej stronie a ile idzie w strone uszczelki

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, analyzer64 napisał:

Podobny temat był w Civicu UFO.

 

I to chyba w wersji przedliftowej. Mam wrażenie, że czytałem że potem zmienili gumę na bardziej miękką. W każdym razie mam polifta i nie zauważyłem problemów ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, GoldFinger napisał:

 

I to chyba w wersji przedliftowej. Mam wrażenie, że czytałem że potem zmienili gumę na bardziej miękką. W każdym razie mam polifta i nie zauważyłem problemów ;).

 

zdaje sie juz w roczniku 2008 czyli ostatnim przed liftem. Do tego uznawali to na gwarancji, wymieniali uszczelke i malowali dach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, bielaPL napisał:

W 20 letnim jeepie wymieniałem szybę i ramka ładna bez korozji... albo TTTM albo było robione i tyle.

W Mustangu po przeszło 50latach ramka była idealna, mimo że nie było nic robione a uszczelka daleka od tych obecnych.

Imho poprostu Opel ..🙂

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, dymny napisał:

Widać purchle, więc są wżery :oslabiony: 

Jak rozpiłujesz to korozja będzie zajmował 2 razy tyle co teraz widać. Może już wchodzi pod klej.

 

Dokładnie.

Wycięcie szyby, naprawa rantu, malowanie dachu ale osobiście znając życie szykował bym się na demontaż podsufitki ponieważ po oczyszczeniu purchli możliwe że wyjdzie dziurka więc i spawanie może również wejść w grę.

W każdym razie naprawa tego nie jest z tych na poczekaj bo za rok bankowo będzie dziura.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 14.07.2020 o 13:57, bielaPL napisał:

W 20 letnim jeepie wymieniałem szybę i ramka ładna bez korozji... albo TTTM albo było robione i tyle.

w 11 letnim nissanie pekła mi szyba, po wyjęciu okazało się że ramka i słupki A prawie nie istnieją  ;]  (almera n15 )  

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, mokrii napisał:

w 11 letnim nissanie pekła mi szyba, po wyjęciu okazało się że ramka i słupki A prawie nie istnieją  ;]  (almera n15 )  

nie wiem jak oni to robią... musiała może dużo po szutrach jeździć tuż zaraz za kimś ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, bielaPL napisał:

nie wiem jak oni to robią... musiała może dużo po szutrach jeździć tuż zaraz za kimś ;) 

zerknij  ;] 

do tego ramka drzwi zachodząca na słupek A   i  to samo dzialo sie pod każdą uszczelką ;] 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Typowa korozja związana z nieumiejętną wymianą przedniej szyby. To samo miałem w 3 letnim Golfie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMO opcje są dwie. Wyciąć szybę, zrobić solidnie i jeździć jeszcze kilka lat, albo zrobić tylko tak żeby było ładnie i puścić komuś okazję, zanim będzie z tego poważny problem. Kolega parę lat temu miał identycznie w civicu VII - rdzewiały mu krawędzie obu słupków i krawędź dachu - prawdopodobnie po niefachowej wymianie szyby. Zbagatelizował bo to był samochód który miał na siebie zarabiać i tanio jeździć. Rdza się powiększała, pojawiły się purchle, a po ok 2-3 latach pojawiła mu się wilgoć w środku - w wilgotny dzień, albo po takim dniu, po myciu, klima musiała chodzić cały czas, bo samochód w środku parował i czuć było nieprzyjemną woń stęchlizny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 14.07.2020 o 13:24, el_diablo napisał:

Co sądzicie o takiej korozji przedniej krawędzi dachu? Opel Astra J rocznik 2011.

 

 

Sprawdzić dla pewności inne elementy jak np to wygląda ze spodu auta

Share this post


Link to post
Share on other sites

@el_diablo ja tylko naiwnie się zapytam czy ta astra serwisowania była?

Przeglądy miała/ma robione?

Czy zakup z 2 ręki bez historii?

 

Choć ja sam, po akcji w 2 roku z Astrą H, z premedytacją olewam ich gwarancję na perforację.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, ZUBERTO napisał:

Choć ja sam, po akcji w 2 roku z Astrą H, z premedytacją olewam ich gwarancję na perforację.

A co się stało?

2-letnia już rdzewiała?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, volf6 napisał:

A co się stało?

2-letnia już rdzewiała?

Dawno temu tu opisywałem.

Nie rdzewiała.

Na 1 przeglądzie było wszystko cacy, a na 2 kazali usunąć mi coś w rodzaju zacieku na rancie drzwi od wewnątrz (zgrubienie lakieru, coś jakby kroplę farby rozlaną w rogu).

Ja twierdząc, że to jest fabryczne, mówiłem że jak chcą to mogą se to na gwarancji robić.

Przy okazji wpisali mi jakieś rysy, których ja, a potem i ich kierownik warsztatu dojrzeć nie potrafiliśmy.

Ostatecznie był dym o to kto ma to usuwać (ja twierdziłem, że nie ma co tego ruszać, bo można tylko przedobrzyć).

Skończyło się tym, że skreślili mi swoje uwagi w książce gwarancyjnej z adnotacją, że był to błędny wpis.

Olałem gwarancję, auto jeszcze parę lat jeździło bez gwarancji i rdzy, w tym miejscu też nic się nie działo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update - samochód zmierzony miernikiem, cały lakier jest oryginalny. Wszystkie szyby również oryginalne.

  • shocked 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam coś podobnego w Fiacie z 92 roku.
Tyle że sporo wcześniej przegniła i skorodowała listwa przy klapie/dachu - bo gdyby nie to to dalej nie było by tam grama rdzy .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
49 minut temu, pawel_78 napisał:

mam coś podobnego w Fiacie z 92 roku.
Tyle że sporo wcześniej przegniła i skorodowała listwa przy klapie/dachu - bo gdyby nie to to dalej nie było by tam grama rdzy .

Fiat rocznik 92?  Ma rdze jak opel sprzed kilku lat????? Bajiki piszesz

Przeciez wg AK to coś nie ma prawa istniec w 'stanie skupienia" innym niż rdzawy proszek😁😆🤣

Edited by norbert123

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem takie purchle jak na zdjęciu. Po szlifowaniu korozja pod lakierem w koło 4-5 cm, niestety ale to już jest taki etap, że dalsze usuwanie rudej skończy się dziurą. Wyjęta szyba, wycięty "rak",  wstawka, zabezpieczone antykorozyjnie, szpachla, podkład i dopiero lakier. Są 2 opcje, pierwsza taka, że szyba kiedys była wymieniana i jakiś magik niechlujnie to zrobił i uszkodził powłokę lakierniczą albo co wcale według blacharza nie jest takie rzadkie uszkodzenia od kamyków wypadających spod kół poprzedzających pojazdów. Nie wiadomo czy dach fabrycznie przez producenta był "ocynkowany" albo w inny sposób zabezpieczony. Można coś tam samemu cudować ale w perspektywie czasu to bez sensu. Czas, własna chemia, a temat dalej będzie tylko odwleczony w czasie. Imo oddać do fachowca.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 15.07.2020 o 07:38, dymny napisał:

Widać purchle, więc są wżery :oslabiony: 

Jak rozpiłujesz to korozja będzie zajmował 2 razy tyle co teraz widać. Może już wchodzi pod klej.

Pewnie nawet nie dwa razy a dziesięć razy tyle? Pewnie są już małe dziury?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 14.07.2020 o 13:24, el_diablo napisał:

Co sądzicie o takiej korozji przedniej krawędzi dachu? Opel Astra J rocznik 2011.

 

 

 

Mam J-ke i oglądałem mnóstwo innych w komisach za zachodzie EU. Jeszcze nie widziałem rudej w tym miejscu. Sprawdź dolne ranty drzwi od wewnątrz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia ‎21‎.‎07‎.‎2020 o 18:34, el_diablo napisał:

Update - samochód zmierzony miernikiem, cały lakier jest oryginalny. Wszystkie szyby również oryginalne.

 

To czemu ten gorny rant jest taki zniszczony i widac na nim jakies mechaniczne rysy?

U mnie nic takiego nie ma, a mam J-ke w dokladnie takim samym kolorze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Maciej__ napisał:

To czemu ten gorny rant jest taki zniszczony i widac na nim jakies mechaniczne rysy?

Odpowiedź już padła, niefachowa wymiana szyby.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

To czemu ten gorny rant jest taki zniszczony i widac na nim jakies mechaniczne rysy?

U mnie nic takiego nie ma, a mam J-ke w dokladnie takim samym kolorze.

 

to chyba nie rysa, ale uszczelka szyby u góry..wygląda jak rysa na całej długości.

Przechwytywanie.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, ccLot napisał:

Odpowiedź już padła, niefachowa wymiana szyby.

Wszystkie szyby mają datę produkcji 2010.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokaż na jakimś lepszym zdjęciu ten rant dachu, rzeczywiście są jakieś linie, może to w fabryce coś nie tak poszło i np. ranty dachu malowali ponownie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Skrobaczka i uszkodzenia nią lakieru, odpryski od kamyków. Powody różne mogą być. Szczerze to dziwią mnie ludzie którzy nie obserwują stanu własnego pojazdu. Przecież ta rdza nie wylazła w ciągu miesiąca czy iluś tam...

I tak nie zmienia to faktu że trzeba albo to naprawić albo jeździć jak jest albo sprzedać samochód bo to co było powodem tego stanu rzeczy pewnie wie tylko św. Wincenty i na pewno gdybanie nie usunie korozji 😁

Edited by adam_W
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.