Skocz do zawartości

Korozja


el_diablo

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, steyr napisał:

Panie bite na bank.

Niekoniecznie bite, ale zdecydowanie przednia szyba była wymieniana przez partaczy którzy wycinając starą jechali linką po krawędzi dachu :facepalm:. Widać też, że chyba skrobaczką było walone po rancie :hehe:.

Edytowane przez amazaque
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, el_diablo napisał:

Co sądzicie o takiej korozji przedniej krawędzi dachu? Opel Astra J rocznik 2011.

 

Że jest słaby ocynk w tej Astrze.

Teraz pytanie, co chcesz z tym robić?

Czekać i sprzedać zanim będzie dziura? Zlecić zrobienie lakiernikowi? Zrobić samemu? Zabezpieczyć aby nie rdzewiało dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w 3,5 rocznej Skodzie Yeti miałem wszystkie drzwi na gwarancji wymieniane z powodu rdzy na dole... Jak trafisz na model/egzemplarz podatny na rudą to nic nie wymyślisz.

 

PS. Jak kupujący dowiedział się że wymienili drzwi na gwarancji to był bardzo zadowolony bo w jego Octavii też gniły 🙂

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, el_diablo napisał:

Co sądzicie o takiej korozji przedniej krawędzi dachu? Opel Astra J rocznik 2011.

 

astra1.jpg.122b4e8bf0f15e926eb7d427d00056af.jpg

 

astra2.jpg.3de25ec27d5ae24c21d08cb0bd265a5d.jpg

 

astra3.jpg.ad81f2d0411221b13874a5e01f86d99c.jpg

Szyba pewnie wymieniana i stara wycinali jacyś partacze co uszkodzili rant. Teraz żeby ładnie zrobić to trzeba wyciąć szybę naprawić dach i wkleić szybę spowrotem

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ghost2255 napisał:

Teraz pytanie, co chcesz z tym robić?

Czekać i sprzedać zanim będzie dziura? Zlecić zrobienie lakiernikowi? Zrobić samemu? Zabezpieczyć aby nie rdzewiało dalej?

Na 1 i 4 raczej już za późno.

Opcja nr 3 chyba mało realna.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu mało realna? Rozumiem, że masz na myśli robienie u lakiernika?

 

To jest do ogarnięcia tylko trzeba wyciąć szybę jak ma być dobrze. Dach do malowania, bo rudy odprysk widać też na samym dachu.

 

Miałem rudą w Astrze G nad tylną szybą, zrobił mi to lakiernik od @Lucyfer przy okazji robienia nadkoli, trzymało się to lekko ponad rok, a szyby nie wyciągał, tylko tu świadomie tak zrobiliśmy, licząc się z tym że to robota nie na lata.

 

Podobny temat był w Civicu UFO.

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, analyzer64 napisał:

Czemu mało realna? Rozumiem, że masz na myśli robienie u lakiernika?

Kolejność opcji mi się pomyliła.

Jako o mało realnej, myślałem o samodziełce.

Robili mi coś takiego z wycinaniem szyby w golfie 3, wytrzymało przynajmniej do sprzedaży po 4 latach.

Od tamtej pory pilnuję tego rantu w każdym samochodzie.

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ghost2255 napisał:

 

Że jest słaby ocynk w tej Astrze.

Teraz pytanie, co chcesz z tym robić?

Czekać i sprzedać zanim będzie dziura? Zlecić zrobienie lakiernikowi? Zrobić samemu? Zabezpieczyć aby nie rdzewiało dalej

 

Znajoma ma mocne postanowienie jeździć tym samochodem jeszcze kilka lat. Ja się zastanawiam na ile to jest realne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, el_diablo napisał:

Co sądzicie o takiej korozji przedniej krawędzi dachu? Opel Astra J rocznik 2011.

Widać purchle, więc są wżery :oslabiony: 

Jak rozpiłujesz to korozja będzie zajmował 2 razy tyle co teraz widać. Może już wchodzi pod klej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Filipfm napisał:

 

W podobnym miejscu, ale inne podłoże problemu - tam uszczelka była ze zbyt twardej gumy i wycinała lakier na dachu i robiła się :piekna:

 

Siostra w UFOku ma tę korozję od kilku lat, kilka lat temu wyszło i jakoś nie postępuje :hmm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, analyzer64 napisał:

 

Siostra w UFOku ma tę korozję od kilku lat, kilka lat temu wyszło i jakoś nie postępuje :hmm: 

 

Ja nigdy specjalnie nie drążyłem tematu, bo mi nie zardzewieje chocby bardzo chciało 😄 ale widzialem troche fotek w necie i troche sie tam paskudzi. Pytanie na ile po widocznej stronie a ile idzie w strone uszczelki

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, GoldFinger napisał:

 

I to chyba w wersji przedliftowej. Mam wrażenie, że czytałem że potem zmienili gumę na bardziej miękką. W każdym razie mam polifta i nie zauważyłem problemów ;).

 

zdaje sie juz w roczniku 2008 czyli ostatnim przed liftem. Do tego uznawali to na gwarancji, wymieniali uszczelke i malowali dach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, bielaPL napisał:

W 20 letnim jeepie wymieniałem szybę i ramka ładna bez korozji... albo TTTM albo było robione i tyle.

W Mustangu po przeszło 50latach ramka była idealna, mimo że nie było nic robione a uszczelka daleka od tych obecnych.

Imho poprostu Opel ..🙂

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_W
7 godzin temu, dymny napisał:

Widać purchle, więc są wżery :oslabiony: 

Jak rozpiłujesz to korozja będzie zajmował 2 razy tyle co teraz widać. Może już wchodzi pod klej.

 

Dokładnie.

Wycięcie szyby, naprawa rantu, malowanie dachu ale osobiście znając życie szykował bym się na demontaż podsufitki ponieważ po oczyszczeniu purchli możliwe że wyjdzie dziurka więc i spawanie może również wejść w grę.

W każdym razie naprawa tego nie jest z tych na poczekaj bo za rok bankowo będzie dziura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.07.2020 o 13:57, bielaPL napisał:

W 20 letnim jeepie wymieniałem szybę i ramka ładna bez korozji... albo TTTM albo było robione i tyle.

w 11 letnim nissanie pekła mi szyba, po wyjęciu okazało się że ramka i słupki A prawie nie istnieją  ;]  (almera n15 )  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, mokrii napisał:

w 11 letnim nissanie pekła mi szyba, po wyjęciu okazało się że ramka i słupki A prawie nie istnieją  ;]  (almera n15 )  

nie wiem jak oni to robią... musiała może dużo po szutrach jeździć tuż zaraz za kimś ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bielaPL napisał:

nie wiem jak oni to robią... musiała może dużo po szutrach jeździć tuż zaraz za kimś ;) 

zerknij  ;] 

do tego ramka drzwi zachodząca na słupek A   i  to samo dzialo sie pod każdą uszczelką ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO opcje są dwie. Wyciąć szybę, zrobić solidnie i jeździć jeszcze kilka lat, albo zrobić tylko tak żeby było ładnie i puścić komuś okazję, zanim będzie z tego poważny problem. Kolega parę lat temu miał identycznie w civicu VII - rdzewiały mu krawędzie obu słupków i krawędź dachu - prawdopodobnie po niefachowej wymianie szyby. Zbagatelizował bo to był samochód który miał na siebie zarabiać i tanio jeździć. Rdza się powiększała, pojawiły się purchle, a po ok 2-3 latach pojawiła mu się wilgoć w środku - w wilgotny dzień, albo po takim dniu, po myciu, klima musiała chodzić cały czas, bo samochód w środku parował i czuć było nieprzyjemną woń stęchlizny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@el_diablo ja tylko naiwnie się zapytam czy ta astra serwisowania była?

Przeglądy miała/ma robione?

Czy zakup z 2 ręki bez historii?

 

Choć ja sam, po akcji w 2 roku z Astrą H, z premedytacją olewam ich gwarancję na perforację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, volf6 napisał:

A co się stało?

2-letnia już rdzewiała?

Dawno temu tu opisywałem.

Nie rdzewiała.

Na 1 przeglądzie było wszystko cacy, a na 2 kazali usunąć mi coś w rodzaju zacieku na rancie drzwi od wewnątrz (zgrubienie lakieru, coś jakby kroplę farby rozlaną w rogu).

Ja twierdząc, że to jest fabryczne, mówiłem że jak chcą to mogą se to na gwarancji robić.

Przy okazji wpisali mi jakieś rysy, których ja, a potem i ich kierownik warsztatu dojrzeć nie potrafiliśmy.

Ostatecznie był dym o to kto ma to usuwać (ja twierdziłem, że nie ma co tego ruszać, bo można tylko przedobrzyć).

Skończyło się tym, że skreślili mi swoje uwagi w książce gwarancyjnej z adnotacją, że był to błędny wpis.

Olałem gwarancję, auto jeszcze parę lat jeździło bez gwarancji i rdzy, w tym miejscu też nic się nie działo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, pawel_78 napisał:

mam coś podobnego w Fiacie z 92 roku.
Tyle że sporo wcześniej przegniła i skorodowała listwa przy klapie/dachu - bo gdyby nie to to dalej nie było by tam grama rdzy .

Fiat rocznik 92?  Ma rdze jak opel sprzed kilku lat????? Bajiki piszesz

Przeciez wg AK to coś nie ma prawa istniec w 'stanie skupienia" innym niż rdzawy proszek😁😆🤣

Edytowane przez norbert123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem takie purchle jak na zdjęciu. Po szlifowaniu korozja pod lakierem w koło 4-5 cm, niestety ale to już jest taki etap, że dalsze usuwanie rudej skończy się dziurą. Wyjęta szyba, wycięty "rak",  wstawka, zabezpieczone antykorozyjnie, szpachla, podkład i dopiero lakier. Są 2 opcje, pierwsza taka, że szyba kiedys była wymieniana i jakiś magik niechlujnie to zrobił i uszkodził powłokę lakierniczą albo co wcale według blacharza nie jest takie rzadkie uszkodzenia od kamyków wypadających spod kół poprzedzających pojazdów. Nie wiadomo czy dach fabrycznie przez producenta był "ocynkowany" albo w inny sposób zabezpieczony. Można coś tam samemu cudować ale w perspektywie czasu to bez sensu. Czas, własna chemia, a temat dalej będzie tylko odwleczony w czasie. Imo oddać do fachowca.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.07.2020 o 07:38, dymny napisał:

Widać purchle, więc są wżery :oslabiony: 

Jak rozpiłujesz to korozja będzie zajmował 2 razy tyle co teraz widać. Może już wchodzi pod klej.

Pewnie nawet nie dwa razy a dziesięć razy tyle? Pewnie są już małe dziury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.07.2020 o 13:24, el_diablo napisał:

Co sądzicie o takiej korozji przedniej krawędzi dachu? Opel Astra J rocznik 2011.

 

 

 

Mam J-ke i oglądałem mnóstwo innych w komisach za zachodzie EU. Jeszcze nie widziałem rudej w tym miejscu. Sprawdź dolne ranty drzwi od wewnątrz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎21‎.‎07‎.‎2020 o 18:34, el_diablo napisał:

Update - samochód zmierzony miernikiem, cały lakier jest oryginalny. Wszystkie szyby również oryginalne.

 

To czemu ten gorny rant jest taki zniszczony i widac na nim jakies mechaniczne rysy?

U mnie nic takiego nie ma, a mam J-ke w dokladnie takim samym kolorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

To czemu ten gorny rant jest taki zniszczony i widac na nim jakies mechaniczne rysy?

U mnie nic takiego nie ma, a mam J-ke w dokladnie takim samym kolorze.

 

to chyba nie rysa, ale uszczelka szyby u góry..wygląda jak rysa na całej długości.

Przechwytywanie.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_W

Skrobaczka i uszkodzenia nią lakieru, odpryski od kamyków. Powody różne mogą być. Szczerze to dziwią mnie ludzie którzy nie obserwują stanu własnego pojazdu. Przecież ta rdza nie wylazła w ciągu miesiąca czy iluś tam...

I tak nie zmienia to faktu że trzeba albo to naprawić albo jeździć jak jest albo sprzedać samochód bo to co było powodem tego stanu rzeczy pewnie wie tylko św. Wincenty i na pewno gdybanie nie usunie korozji 😁

Edytowane przez adam_W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.