cesarz Napisano 15 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2020 (edytowane) Historia taka -> auto cieżko odpalało, puszczało duży dymek po odpaleniu + chodziło ciężko do rozgrzania. Jakby na 3 cylindry. Mechanik powiedział że trzeba robić wtryski, bo niby korekty na to wskazują (+1 do +2 przy rogrzanym silniku, na nie rozgrzanym tylko pierwszy wtrysk miał ~ +1) Zacząłem czytać w wolnym czasie fora no i odłączyłem ten czujnik. Efekt taki że dłużej sie pokazuje dioda grzania świec i auto normalnie odpala, nie szarpie na jałowym. Teraz dwa pytania: 1. Czy to napewno ten czujnik a nie wtryski, w sensie czy to odłączenie czujnika nie powoduje że podają więcej paliwa od razu i dlatego lepiej auto pracuje? Dodam że po rozgrzaniu auto normalnie jeździ, moc ma, nie dymi. 2. Czy ten czujnik mozan gdziś dostać sam - czy trzeba wymienić cały termostat? Termostat już troche najechane ma bo był wymieniony z rozrządem jakies 80 tysięcy temu. Edytowane 15 Lipca 2020 przez cesarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 15 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2020 W obwód, wpiąć przekaźnik zwłoczny by załączał czujnik po uruchomieniu, i zapomnieć o sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 16 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2020 https://allegro.pl/oferta/przekaznik-samochodowy-czasowy-zwloczny-1tp-1-150s-6117245136 Takie czas? rozumime że podpiąc zasilanie +/- do 1 i 2 a kable które idą do czujnik do 3 i 5 i powinno być. PYtanie czy komp nie bedzie walił check engine za każdym razem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 16 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2020 10 godzin temu, cesarz napisał: PYtanie czy komp nie bedzie walił check engine za każdym razem Nie, checka nie będzie, uruchomi się wentylator chłodnicy do momentu zwarcia styków 3/5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 18 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2020 Dnia 15.07.2020 o 12:08, cesarz napisał: Teraz dwa pytania: Robiłeś jakąś diagnostykę komputerem? Jak ECU widzi temp. jak trzeba to taka ''naprawa'' (przez dodawanie jakiś przekaźników itp) to pudrowanie syfa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 20 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2020 Robiłem ja i "mechanik" Nic nie widać. Wymieniłem ten czujnik, filtre paliwa, przeczyściłem EGR i dałem nowe śluby bo dwie były luźne. Do tego jedna z rurek podciśnienia była nadpeknięta. Auto lepiej pali - nie puszcza dymka ale jeszcze tak kilka sekund chodzi nierówno. Potem wszystko jest ok. Może jeszcze świece coś nawalają? Ale błędu nie ma żadnego. Napewno już najechane mają sporo bo ja tylko jedna wymieniałem przez 150 tysięcy któe najechałem tym autem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 20 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2020 Dnia 15.07.2020 o 12:08, cesarz napisał: Historia taka -> auto cieżko odpalało, puszczało duży dymek po odpaleniu + chodziło ciężko do rozgrzania. Jakby na 3 cylindry. Mechanik powiedział że trzeba robić wtryski, bo niby korekty na to wskazują (+1 do +2 przy rogrzanym silniku, na nie rozgrzanym tylko pierwszy wtrysk miał ~ +1) Trzeba zrobić test wtrysków na przelewy , bo może któryś puszcza i stąd trzeba dłużej kręcić żeby odpalić , nierówna praca to już raczej efekt zabrudzenia /wyeksploatowania końcówek Co do czujnika temperatury w termostacie , to jest jest podwójny - jeden idzie na wskaźnik na tablicy a drugi do ECU , trzeba podpiąć się do kompa MES-em i porównać wskazania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 21 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 (edytowane) Zrobie w weekend próbe. Z odpalaniem teraz nie ma problemów - pali od strzała. Po prostu nierówno chodiz jeszcze chwile. A próbował ktoś tym Tec2000 czyścić wtryski? Nie chodzi mi o ten dolewane do paliwa - tylko o ten co sie bezpośrednio podłącza do wtrysków: Edytowane 21 Lipca 2020 przez cesarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 27 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2020 I co , zrobiłeś testy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 27 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2020 Tak - wszystkie "leją" równo i w normie. Także nie wiem. Auto lepiej chodzi o odpaleniu - więc nie wiem czy nie było jakiegoś syfka który się wypalił czy co. Narazie zostawiam jak jest :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 28 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2020 @cesarz raczej marne szanse że wtryskiwacz wróci do fabrycznych parametrów. Nie ma szansy nawet na znaczną poprawę. Ja w to nie wierzę. Bez rozebrania na stole probierczym nie będziesz wiedział co naprawiać. Nigdy się nie zdazy tak ( przynajmniej nie słyszałem) żeby w aucie walnely 4 wtryskiwacze na raz. Zazwyczaj jeden dwa .... Czasem 3 ale 4? To dla mnie mit. Każdy wtryskiwacz ma określone parametry które możesz zdiagnozować kompem..lub podczas testu na stole. I może być tak że z 4 wtrysków 3 będą w normie od do a 1 tylko wymagać będzie czyszczenia. Firmy do których wyślesz wtryski będą cię kasować za robotę czy wtrysk dobry czy nie... Ma w stilo mam 270k km i nic nie robię. Turbo się poci dolewam od 4 lat 200ml/15kkm selenia wr 5w40. Więc jeździł póki auto ci nie stanęło na dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 31 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2020 Też tak stwierdziłem. Szczególnie że auto wiele warte już nie jest - dojeżdze je do końca i tyle. Narazie jeździ normalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.