el_guapo Napisano 21 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 Taki przypadek. Na biegach V i VI w okolicy max momentu przy "pedal to the metal" 1 na 10 przypadków występuje uślizg - obroty rosną auto słabo przyspiesza, następuje "wyrównanie" i dalej ciągnie normalnie. Sprzęgło pracuje wzorowo. Wycieków z kielicha skrzyni nie stwierdzono. Podkreślam 1 na 10. Kończy się docisk/okładziny, czy jakaś błahostka typu stary płyn hydrauliczny w pompie sprzęgla/wysprzęgliku.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 21 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 teraz 1x10 za chwile 5x5 a na końcu nie ruszysz Koniec tarczy najprawdopodobniej. Tarcza "cienka" i docisk nie może ze skuteczną siłą docisnąć jej do koła zamachowego. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 21 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 7 minut temu, Camel napisał: teraz 1x10 za chwile 5x5 a na końcu nie ruszysz Koniec tarczy najprawdopodobniej. Tarcza "cienka" i docisk nie może ze skuteczną siłą docisnąć jej do koła zamachowego. Dokładnie, sprzęgło ma największe obciążenie na wyższych biegach i wtedy puszcza. Sprzęgło do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 21 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 Teraz, chojny napisał: Dokładnie, sprzęgło ma największe obciążenie na wyższych biegach i wtedy puszcza. Sprzęgło do wymiany. OK Zatem wymieniam tarcza+docisk+wysprzęglik. Zastanawiam się czy przy po programie (170->195KM i 400->450Nm) od razu nabić je inną okładziną, czy po prostu nowe da sobie radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 21 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 (edytowane) 4 minuty temu, el_guapo napisał: OK Zatem wymieniam tarcza+docisk+wysprzęglik. Zastanawiam się czy przy po programie (170->195KM i 400->450Nm) od razu nabić je inną okładziną, czy po prostu nowe da sobie radę. Nowy zestaw sprzęgła i jazda. 50Nm nie robi wielkiej różnicy. Edytowane 21 Lipca 2020 przez chojny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 21 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 7 minut temu, chojny napisał: Nowy zestaw sprzęgła i jazda. 50Nm nie robi wielkiej różnicy. chciałbym mieć 15 lat temu w Uno 1.0 o 50Nm więcej momentu 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 21 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 27 minut temu, el_guapo napisał: chciałbym mieć 15 lat temu w Uno 1.0 o 50Nm więcej momentu Skrzynia by nie wytrzymała 2x większego obciążenia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 21 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 4 godziny temu, chojny napisał: Nowy zestaw sprzęgła i jazda. 50Nm nie robi wielkiej różnicy. No nie wiem czy tak nie robi, Takie uślizgi są czasem na nowych sprzęgłach jak diesel po programie i ma za dużo momentu... Przy normalnej spokojnej jeździe takie sprzęgło moze jeszcze lata pożyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 21 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 9 minut temu, volf6 napisał: Przy normalnej spokojnej jeździe takie sprzęgło moze jeszcze lata pożyć Ślizgające się sprzęgło po dodaniu gazu to śmietnik. Padnie zupełnie dokładnie wtedy, kiedy będzie to najmniej odpowiednie. Rodzina załadowana, auto spakowane po dach, ruszacie na wakacje i wtedy, niby nagle ale jednak nie nagle.... 12 minut temu, volf6 napisał: No nie wiem czy tak nie robi, Takie uślizgi są czasem na nowych sprzęgłach jak diesel po programie i ma za dużo momentu... To pewnie na tym dobrym jeszcze sprzęgle, co tylko czasem się ślizga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 21 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 4 minuty temu, chojny napisał: To pewnie na tym dobrym jeszcze sprzęgle, co tylko czasem się ślizga Nie, mowa o fabrycznie nowym Często po programie zalecane jest wzmocnienie sprzęgła (mocniejszy docisk albo ''kevlarowa'' okładzina tarczy). 4 minuty temu, chojny napisał: Ślizgające się sprzęgło po dodaniu gazu to śmietnik. Padnie zupełnie dokładnie wtedy, kiedy będzie to najmniej odpowiednie U mnie juz tak pada 2 lata i jakieś 30kkm a to u mnie , bo mowa o używanym aucie i jak się zachowywało u poprzedniego właściciela to nie wiem, moze od razu po zrobieniu programu pojawiły się uślizgi... Raczej zdążę je wymienić niż całkiem padnie ale tak czy owak nie byłby to pad spektakularny, ze normalnie jedziesz a za godzinę już stoisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 21 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 (edytowane) 8 minut temu, volf6 napisał: Nie, mowa o fabrycznie nowym Często po programie zalecane jest wzmocnienie sprzęgła (mocniejszy docisk albo ''kevlarowa'' okładzina tarczy). Fabryczne nowe, oryginalne sprzęgło się ślizga bo dostało dodatkowe 50Nm momentu, więc trzeba wstawiać okładziny z kevlaru? 8 minut temu, volf6 napisał: U mnie juz tak pada 2 lata i jakieś 30kkm a to u mnie , bo mowa o używanym aucie i jak się zachowywało u poprzedniego właściciela to nie wiem, moze od razu po zrobieniu programu pojawiły się uślizgi... Jak dbasz tak masz. Edytowane 21 Lipca 2020 przez chojny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 21 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 1 minutę temu, chojny napisał: Fabryczne nowe, oryginalne sprzęgło się ślizga bo dostało dodatkowe 50Nm momentu, więc trzeba wstawiać okładziny z kevlaru? Małe sprzęgło a silnik duży i jest problem-mowa o 2.4jtd 2 minuty temu, chojny napisał: Jak dbasz tak masz. W normalnej jeździe to nie przeszkadza, moze w jakiś rajdach czy wyścigach to byłoby dyskwalifikujące Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 21 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 (edytowane) Godzinę temu, volf6 napisał: Przy normalnej spokojnej jeździe takie sprzęgło moze jeszcze lata pożyć No i przy normalnym traktowaniu sprzęgło nie wykazuje żadnych niedomagań. Problem pojawia się przy dynamicznym przyspieszaniu (nie zawsze) na V i VI. W Insignii ze skrzynią F40 też robiłem program i przybyło też ok. 50Nm - nie było uślizgów, ale to ta sama skrzynia i sprzęgło co w Insignii bi-turbo która w stocku ma 195KM - tam tarcza miała 250mm średnicy. Freemont z dieslem ma max 170KM , a mocniejszych wersji nie było - może włożyli skrzynię/sprzęgło "na styk" ogarniające fabryczną moc/moment i wszystko co większe daje efekt uślizgu - tu tarcza ma 240mm Edytowane 21 Lipca 2020 przez el_guapo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 21 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 57 minut temu, chojny napisał: spakowane po dach, ruszacie na wakacje i wtedy, niby nagle ale jednak nie nagle.... Wybieram się do górzystego kraju na pd. Europy, wiec jest to scenariusz wielce prawdopodobny Pytanie, czy wkładać po prostu i tylko nowe, czy nowe nabite inną okładziną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 21 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 8 minut temu, el_guapo napisał: Wybieram się do górzystego kraju na pd. Europy, wiec jest to scenariusz wielce prawdopodobny Pytanie, czy wkładać po prostu i tylko nowe, czy nowe nabite inną okładziną Jak możesz to zmień na oryginał bądź dedykowany zamiennik dobrej jakości. Sprzęgło to nie tylko materiał ścierny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 21 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 17 minut temu, chojny napisał: Jak możesz to zmień na oryginał bądź dedykowany zamiennik dobrej jakości. Sprzęgło to nie tylko materiał ścierny. Zamawiam VALEO, ale jako upgrade planuję nabić kevlarem - to na wszelki wypadek, jeżeli nowe sprzęgło jest zaprojektowane "na styk" mocy fabrycznej 170KM i 380Nm 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 25 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2020 ... Raczej zdążę je wymienić niż całkiem padnie ale tak czy owak nie byłby to pad spektakularny, ze normalnie jedziesz a za godzinę już stoisz:hehe: Bo to zwykle jest właśnie tak spektakularnie Jechaliśmy jakiś rajd miejsce pierwsze po 3OS Start 4os i auto nagle przestało jechać Po rozebraniu okazało się że okładziny znikły łubu dubu, łubu dubu niech żyje prezes naszego klubu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 27 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2020 Dnia 21.07.2020 o 16:48, chojny napisał: Sprzęgło to nie tylko materiał ścierny. Właśnie mnie "nabijacz kevlaru" oświecił, że fabrycznie okładziny VALEO potrafią być z uślizgiem w standardzie. Super: SACHS produkuje cieknące wysprzęgliki, VALEO ślizgające się tarcze, a w pudełkach ze sprzęgłami LuKa można znaleźć produkty VALEO - Świat schodzi na psy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 27 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2020 1 minutę temu, el_guapo napisał: Właśnie mnie "nabijacz kevlaru" oświecił, że fabrycznie okładziny VALEO potrafią być z uślizgiem w standardzie. Super: SACHS produkuje cieknące wysprzęgliki, VALEO ślizgające się tarcze, a w pudełkach ze sprzęgłami LuKa można znaleźć produkty VALEO - Świat schodzi na psy A o nabijaczach kevlaru nie znał żadnych historii? 2 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 27 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2020 1 godzinę temu, chojny napisał: A o nabijaczach kevlaru nie znał żadnych historii? Wybrałem takiego z tradycjami i b.dobrymi opiniami - liczę na to, że będzie OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 27 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2020 1 godzinę temu, el_guapo napisał: Właśnie mnie "nabijacz kevlaru" oświecił, że fabrycznie okładziny VALEO potrafią być z uślizgiem w standardzie. Super: SACHS produkuje cieknące wysprzęgliki, VALEO ślizgające się tarcze, a w pudełkach ze sprzęgłami LuKa można znaleźć produkty VALEO - Świat schodzi na psy Ja bym jednak z pewna doza nieufnosci podchodzil do takich rewelacji 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 27 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2020 1 godzinę temu, el_guapo napisał: Wybrałem takiego z tradycjami i b.dobrymi opiniami - liczę na to, że będzie OK No to że o sobie nic złego nie powie to zrozumiałe, pytanie czy tak generalnie o innych nabijaczach nie powiedział? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.