Jump to content

tjet łapy i sprzeglo


Recommended Posts

Siema,

pytanie na jakich lapach wkladac tjeta do budy sc zeby nie ciac okulara prawego i zeby nie bylo tam za ciasno?cos pasuje czy robic samemu?

 

bede to wkladal ze skrzynia z 1.1 mpi z podciaganym wstecznym,jakie sprzeglo i zamach do tego podejdzie?

 

dzieki za info

Link to post
Share on other sites

Widzialem u Zibiego ze 3 seje chyba byly na seryjnych lapach i jeden mial podciety okular prawego reflektora a w pozostalych 2 byl on sklepany bo motor praktycznie dotykal okulara gornym rogiem.

hmm

 

lapy 1.1  mpi i spi sa takie same? 

Link to post
Share on other sites

Pierwsze slysze. W CC to tak, obudowa rozrzadu opiera sie o lampę i trzeba troszko potunigować, ale do seja to bez kombinacji wszystko sie miesci.

Link to post
Share on other sites
29 minut temu, Lesiu_Zett napisał:

Pierwsze slysze. W CC to tak, obudowa rozrzadu opiera sie o lampę i trzeba troszko potunigować, ale do seja to bez kombinacji wszystko sie miesci.

Jak wsadziłem pierwszą 16tkę do sc to silnik mi się opierał o pas, ale fakt ze wcześniej był wydzwoniony i pas był chyba zle wstawiony, przy 899 i 1.1nie było problemu ;). Po tym swapie był remont budy w tym i nowy pas i już nie opierał, ale miejsca to tam za wiele nie ma ;] . 

Link to post
Share on other sites

podciągany wsteczny to skrzynia zwykła czy taka z 900?? 

Zmienił bym skrzynie na zwykłą z suchymi półosiami, taką jak większosć FIRE ma, do tego koło zamachowe 200mm z wolnossaka 1.4, sprzęgło nowe, seryjne. Jedynie trzeba by koło zamachowe powiększyć otwory do przykręcania zamachu bo tjet ma śryby 9mm a wolnossak mniejsze. No chyba ze coś pokręciłem teraz to ktoś mnie poprawi 😄

 

Link to post
Share on other sites

Zgadza się, trzeba rozwiercić z M8 na M9 obojętnie które koło.  Na seryjnych łapach wchodzi bez obudowy rozrządu nie zmieści. Ja tam coś lekko podcinałem przy okularze ale chyba żeby mi się dolot do turbo jakoś mieścił a to inna para kaloszy jeżeli bez oryginalnej turbiny.

Link to post
Share on other sites

ale obudowa się mieści. trzeba ją delikatnie podciąć kawałek co jest odstający pod którym to kawałkiem oryginalnie idzie przewód do czujnika położenia wału, ale się miesci. Nie kombinuj, jest w chOOj zeswapowanych tjetów w cento (i innych 1.2 1.4 16v) i wszystko da się zamontować tak jak trzeba

 

Link to post
Share on other sites

kol zamachowych jak i sprzegiel jest kilka numerow,czy ktos z Was poda jakies ktore na pewno pasuja,lub z ktorego modelu Fiata podchodza?

Link to post
Share on other sites

Skoro nawet 180mm z 1.1 pasuje to cała reszta od FIRE też. Kup po prostu koło i sobie przymierz jak masz wątpliwości, to groszowe sprawy. Oczywiście tarcza z wielowypustem pasującym do skrzyni C514 skoro taką chcesz mieć. U mnie ta obudowa wadziła bardziej niż tylko tym trzymadłem przewodu ale to zapewne krzywy okular i jak już coś rzeźbić to prędzej podprostować to a nie łapę silnika dorabiać.

Link to post
Share on other sites
Dnia 21.07.2020 o 11:09, adamek12 napisał:

 

lapy 1.1  mpi i spi sa takie same? 

Takie same

 

Dla spokoju możesz podłożyć dystansik około 5 mm mdzy Blok a łapę silnika od str rozrządu. Do tego pod podłużnicą również musisz mieć blachę łapy silnika od 1.1 bo inaczej silnik będzie po skosie w komorze. W cc również pod nią dałem dystansik i bez ciecia/opierania się o cokolwiek silnik wszedł.

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Dnia 2.08.2020 o 09:24, Guzon87 napisał:

Takie same

 

Dla spokoju możesz podłożyć dystansik około 5 mm mdzy Blok a łapę silnika od str rozrządu. Do tego pod podłużnicą również musisz mieć blachę łapy silnika od 1.1 bo inaczej silnik będzie po skosie w komorze. W cc również pod nią dałem dystansik i bez ciecia/opierania się o cokolwiek silnik wszedł.

 dzieki za info,we wrzesniu sie biore za zmianke z 1.1 mpi na tjeta,widze wiec ze wiekszosc gratow bedzie pasowala,w reszte chce sie zabezpieczyc wczesniej

 

Edited by adamek12
Link to post
Share on other sites
Dnia 28.07.2020 o 23:25, rusala napisał:

Skoro nawet 180mm z 1.1 pasuje to cała reszta od FIRE też. Kup po prostu koło i sobie przymierz jak masz wątpliwości, to groszowe sprawy. Oczywiście tarcza z wielowypustem pasującym do skrzyni C514 skoro taką chcesz mieć. 

 C.514 wystarcza do tjeta? Czyli jeśli w pokraku mam 1.2 8v na sdryjnych łapach, to tjet wchodzi p&p? Oczywiście kolektor i turbo-burbo trzeba pomodzić, ale reszta wejdzie bez problemu i zagra z C.514? Czy lepiej od razu szukać C.510 i zmieniać kołnierz?

Link to post
Share on other sites

Są 510 pasujace do tjeta. Byly w grande punto 120, w linea, a500 starszych.

A 514 tez wytrzyma, mniej niz 510, ale jezdz8c się da 😄

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.