Jump to content
Piotrus

Jaka jest max wielkość przyczepy kempingowej do ciągania osobówką?

Recommended Posts

Mamy na forum kilka osób interesujących się karawaningiem, może ktoś mi podpowie :

 

Jakiej wielkości przyczepę najrozsądniej jest ciągać autem osobowym, na tą chwilę jest to BMW 3GT, DMC 2255 kg, napęd na 4x kapcie i 250 KM.

 

Z wyliczanki DMC/1,33 wychodzi że przyczepa może mieć max DMC 1695 kg.  Wychodzi na to że mógłbym zapiąć do tego auta np takie Hobby 560, 2500mm szerokości i 6.4m długości. Da się tym zestawem w miarę komfortowo jechać ? Czy jednak lepiej będzie znaleźć jakąś mniejszą przyczepę, mającą tylko 2300mm szerokości i trochę krótszą, np Hobby 540, a zostawić sobie rezerwę DMC na dodatkowe wyposażenie ?

 

Czy zmiana auta na jakiegoś małego SUV, wielkości np X3 albo coś w ten deseń wpłynie pozytywnie na prowadzenie takiego zestawu?

 

@Danielpoz. - liczę na podpowiedź ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje auto waży 1700kg a ciągnąć może przyczepę z hamulcami 1600kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, electrofinger napisał:

Moje auto waży 1700kg a ciągnąć może przyczepę z hamulcami 1600kg.

 

I tak i nie :)

 

Faktycznie to o czym mówisz dotyczy przyczepy z hamulcami, ale hamulec najazdowy ma dodatkowo inne ograniczenia wg naszych przepisów. 

 


W tym przypadku ogranicza Cię współczynnik 1,33 dla holownika, czyli przyczepa z hamulcem najazdowym może mieć DMC max 1278 kg

 

https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/warunki-techniczne-pojazdow-oraz-zakres-ich-niezbednego-wyposazenia-17009712/dz-3

 

 

Cytuj

W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.

 

 

Generalnie jest o to dużo dymu na forach karawaningowych, jakbyś miał przyczepę zarejestrowaną za granicą to możesz ciągać do max DMC z dowodu, jak masz w PL to podlega pod nasze przepisy i ogranicza cię 1,33. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Piotrus napisał:

 

I tak i nie :)

 

Faktycznie to o czym mówisz dotyczy przyczepy z hamulcami, ale hamulec najazdowy ma dodatkowo inne ograniczenia wg naszych przepisów. 

 


W tym przypadku ogranicza Cię współczynnik 1,33 dla holownika, czyli przyczepa z hamulcem najazdowym może mieć DMC max 1278 kg

 

https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/warunki-techniczne-pojazdow-oraz-zakres-ich-niezbednego-wyposazenia-17009712/dz-3

 

 

 

 

Generalnie jest o to dużo dymu na forach karawaningowych, jakbyś miał przyczepę zarejestrowaną za granicą to możesz ciągać do max DMC z dowodu, jak masz w PL to podlega pod nasze przepisy i ogranicza cię 1,33. 

Myślałem że mogę sobie po prostu zapiąć taką  DMC np 1580kg i będzie dobrze. Po co w takim razie są te liczby w dowodzie i jak je interpretować skoro i tak trzeba coś samemu przeliczać?

Czyli to że zespół pojazdów nie może przekraczać 3875 kg to też nieprawda ???

20200721_141924_copy_2304x1296.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minut temu, electrofinger napisał:

Myślałem że mogę sobie po prostu zapiąć taką  DMC np 1580kg i będzie dobrze. Po co w takim razie są te liczby w dowodzie i jak je interpretować skoro i tak trzeba coś samemu przeliczać?

Czyli to że zespół pojazdów nie może przekraczać 3875 kg to też nieprawda ???

 

 

Dowód jest jeden dla różnych pojazdów, w ciężarówce z pneumatyką w przyczepie nic nie musisz przeliczać.

 

Zresztą jak widać wątku obok, AutoŚwiat pisze że 1,33 to mit i bądź tu mądry.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  Dowód jest jeden dla różnych pojazdów, w ciężarówce z pneumatyką w przyczepie nic nie musisz przeliczać.  

Zresztą jak widać wątku obok, AutoŚwiat pisze że 1,33 to mit i bądź tu mądry.

 

 

 

 

 

Taki mit że 2 tygodnie temu ITD mnie trzepala na wadze z kalkulatorem w ręce.  D..pe mi uratowalo to że nie miałem rowerow na bagaznikach w przyczepie.

 

Miałem 30KG zapasu do DCM przyczepy.

 

 

 

Wysłane z tel.

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 godzinę temu, Piotrus napisał:

I tak i nie :)

 

Faktycznie to o czym mówisz dotyczy przyczepy z hamulcami, ale hamulec najazdowy ma dodatkowo inne ograniczenia wg naszych przepisów. 

 


W tym przypadku ogranicza Cię współczynnik 1,33 dla holownika, czyli przyczepa z hamulcem najazdowym może mieć DMC max 1278 kg

Nie,  przecież ma DMC auta 2265kg

Edited by volf6
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, volf6 napisał:

Nie, no przecież ma DMC 2265kg

Racja, zamiast DMC wziąłem jego masę własną, w tym przypadku jest to 2265/1,33 = 1703

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Piotrus napisał:

Racja, zamiast DMC wziąłem jego masę własną, w tym przypadku jest to 2265/1,33 = 1703

No to co mnie straszysz? Obliczeniowo 1700, konstrukcyjnie 1600 kg czyli jest OK.

Ktoś natomiast mówił żeby zestaw dobierać tak by nie przekroczył w sumie trzy i pół tony ponieważ wtedy trzeba zaopatrzyć się we viaTOLL.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, electrofinger napisał:

No to co mnie straszysz? Obliczeniowo 1700, konstrukcyjnie 1600 kg czyli jest OK.

Ktoś natomiast mówił żeby zestaw dobierać tak by nie przekroczył w sumie trzy i pół tony ponieważ wtedy trzeba zaopatrzyć się we viaTOLL.

No jesli przekraczas zestawem 3.5t to viatoll ale nie ma w tym nic strasznego 

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minut temu, ppmarian napisał:

Taki mit że 2 tygodnie temu ITD mnie trzepala na wadze z kalkulatorem w ręce.  D..pe mi uratowalo to że nie miałem rowerow na bagaznikach w przyczepie.

Miałem 30KG zapasu do DCM przyczepy.

 

Swoja droga to jest kolejny przyklad tego, ze przepisy w PL sa pod tym wzgledem idiotyczne...

Jakies przeliczniki, cuda na kiju, itp :hehe:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Piotrus napisał:

Mamy na forum kilka osób interesujących się karawaningiem, może ktoś mi podpowie :

 

Jakiej wielkości przyczepę najrozsądniej jest ciągać autem osobowym, na tą chwilę jest to BMW 3GT, DMC 2255 kg, napęd na 4x kapcie i 250 KM.

 

Z wyliczanki DMC/1,33 wychodzi że przyczepa może mieć max DMC 1695 kg.  Wychodzi na to że mógłbym zapiąć do tego auta np takie Hobby 560, 2500mm szerokości i 6.4m długości. Da się tym zestawem w miarę komfortowo jechać ? Czy jednak lepiej będzie znaleźć jakąś mniejszą przyczepę, mającą tylko 2300mm szerokości i trochę krótszą, np Hobby 540, a zostawić sobie rezerwę DMC na dodatkowe wyposażenie ?

 

Czy zmiana auta na jakiegoś małego SUV, wielkości np X3 albo coś w ten deseń wpłynie pozytywnie na prowadzenie takiego zestawu?

 

@Danielpoz. - liczę na podpowiedź ;)

Mniejsza latwiejsza i przyjemniejsza w prowadzeniu. Wieksza lepszy komfort na miejscu🤣 Ameryki nie odkrylem bo to oczywita oczywistosc. 😏

 

 Musisz sam znalezc zloty srodek. Osobiscie mam 1700dmc na nasze objazdowki weekendowe. Jak bym jezdzil na dluzdze wyjazdy to oczywiscie bym wybral 2.5m szerokosci. 

 

Czuje ze nic nie pomoglem🤣

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Swoja droga to jest kolejny przyklad tego, ze przepisy w PL sa pod tym wzgledem idiotyczne...

Jakies przeliczniki, cuda na kiju, itp :hehe:

 

No sa dziwne ale dobrze ze jest ten przelicznik 1.33. Nawet nie masz pojecia jakie przyczepy debile podpinaja do osobowek... Potem placz ze zestaw polecial np w pole kukurydzy. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Piotrus napisał:

Mamy na forum kilka osób interesujących się karawaningiem, może ktoś mi podpowie :

 

Jakiej wielkości przyczepę najrozsądniej jest ciągać autem osobowym, na tą chwilę jest to BMW 3GT, DMC 2255 kg, napęd na 4x kapcie i 250 KM.

 

Z wyliczanki DMC/1,33 wychodzi że przyczepa może mieć max DMC 1695 kg.  Wychodzi na to że mógłbym zapiąć do tego auta np takie Hobby 560, 2500mm szerokości i 6.4m długości. Da się tym zestawem w miarę komfortowo jechać ? Czy jednak lepiej będzie znaleźć jakąś mniejszą przyczepę, mającą tylko 2300mm szerokości i trochę krótszą, np Hobby 540, a zostawić sobie rezerwę DMC na dodatkowe wyposażenie ?

 

Czy zmiana auta na jakiegoś małego SUV, wielkości np X3 albo coś w ten deseń wpłynie pozytywnie na prowadzenie takiego zestawu?

 

@Danielpoz. - liczę na podpowiedź ;)

Przyczepę 2,5 metra szeroką chcesz ciągnąć? Wiesz, że to 5 cm mniej od szerokości "TIRa"?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, Igorek napisał:

Przyczepę 2,5 metra szeroką chcesz ciągnąć? Wiesz, że to 5 cm mniej od szerokości "TIRa"?

W czym jest problem? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Danielpoz. napisał:

W czym jest problem? 

na autostradach w niczym :facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Danielpoz. napisał:

No jesli przekraczas zestawem 3.5t to viatoll ale nie ma w tym nic strasznego 

No i prawo jazdy przynajmniej b96

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Igorek napisał:

Przyczepę 2,5 metra szeroką chcesz ciągnąć? Wiesz, że to 5 cm mniej od szerokości "TIRa"?

 

Alternatywą są przyczepy o szerokości 2,3m , zakładam że jazda jedną i drugą jest dużym wyzwaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Danielpoz. napisał:

Mniejsza latwiejsza i przyjemniejsza w prowadzeniu. Wieksza lepszy komfort na miejscu🤣 Ameryki nie odkrylem bo to oczywita oczywistosc. 😏

 

 Musisz sam znalezc zloty srodek. Osobiscie mam 1700dmc na nasze objazdowki weekendowe. Jak bym jezdzil na dluzdze wyjazdy to oczywiscie bym wybral 2.5m szerokosci. 

 

Czuje ze nic nie pomoglem🤣

 

 

 

Pomogłeś jak cholera ;)

 

Patrząc po wymiarach przyczepy i przymierzając do możliwości aktualnego auta o 2.5m raczej mogę zapomnieć- nie zostanie mi nic miejsca w dmc na wyposażenie dodatkowe.

 

Czy taką osobówką jak moja, da się komfortowo ciągać coś w okolicach 1600-1700 kg czy raczej szukać lżejszej budy albo innego auta?

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Igorek napisał:

na autostradach w niczym :facepalm:

Wielu jezdzi z takimi przyczepami. To zupelnie normalne w karawaningu. Co Cie tak dziwi🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, qtik1 napisał:

No i prawo jazdy przynajmniej b96

W pewnych przypadkach wystarczy samo B. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Piotrus napisał:

 

Pomogłeś jak cholera ;)

 

Patrząc po wymiarach przyczepy i przymierzając do możliwości aktualnego auta o 2.5m raczej mogę zapomnieć- nie zostanie mi nic miejsca w dmc na wyposażenie dodatkowe.

 

Czy taką osobówką jak moja, da się komfortowo ciągać coś w okolicach 1600-1700 kg czy raczej szukać lżejszej budy albo innego auta?

 

 

 

 

Nigdy nie holowalem przyczep osobowkami wiec trudno mi sie wypowiedziec. Czym ciezsze i wieksze auto tym mniej buda dziala na holownik. Ja bym zaryzykowal i mysle ze nie bedzie tak zle👍 

Chcesz kupic nowa przyczepe? 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Danielpoz. napisał:

Wielu jezdzi z takimi przyczepami. To zupelnie normalne w karawaningu. Co Cie tak dziwi🤔

Nie będę wchodził w dyskusję bo wiem jak się skończy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Igorek napisał:

Nie będę wchodził w dyskusję bo wiem jak się skończy. 

Masz racje. Pojezdzij troche z przyczepa tak jak ja i wrocimy do dyskusji👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, Piotrus napisał:

 

Alternatywą są przyczepy o szerokości 2,3m , zakładam że jazda jedną i drugą jest dużym wyzwaniem.

2,3 to też sporo, wg mnie to absolutnie górna granica. Ja mam obecnie 219cm i 185cm człowiek śpi w poprzek bez problemu. Czuć szerokość, w lusterkach widać już mało. Wcześniej miałem 210cm i było tak sobie. Zwiedzałem na targach przyczepy 240cm i są wyraźnie przestronniejsze wewnątrz ale rozmiar zewnętrzny niestety przeraża.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Danielpoz. napisał:

Masz racje. Pojezdzij troche z przyczepa tak jak ja i wrocimy do dyskusji👍

Czym ciągniesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Igorek napisał:

Czym ciągniesz?

Expedition lub Ranger😎

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Danielpoz. napisał:

Nigdy nie holowalem przyczep osobowkami wiec trudno mi sie wypowiedziec. Czym ciezsze i wieksze auto tym mniej buda dziala na holownik. Ja bym zaryzykowal i mysle ze nie bedzie tak zle👍 

Chcesz kupic nowa przyczepe? 

ok, dzięki

 

Co do zakupu to raczej nową, choćby dlatego że się na tym nie znam i nie chcę wtopić kasy. Plus potrzebuję fakturę z pełnym VAT.

 

Nie mam jakiegoś ciśnienia, plan jest aby ogarnąć temat do wiosny 2021.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Piotrus napisał:

ok, dzięki

 

Co do zakupu to raczej nową, choćby dlatego że się na tym nie znam i nie chcę wtopić kasy. Plus potrzebuję fakturę z pełnym VAT.

 

Nie mam jakiegoś ciśnienia, plan jest aby ogarnąć temat do wiosny 2021.

 

Nowa to nowa, bardzo dobry pomysl👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Danielpoz. napisał:

Expedition lub Ranger😎

Pytający ma samochód o szerokości 1828mm (wg googla), ja piszę z perspektywy posiadania auta 1830mm.

Może i wielu jeździ takimi samochodami z takimi przyczepami tylko dodaj uczciwie, że to "wielu" to kropla w morzu innych użytkowników.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Danielpoz. napisał:

Nowa to nowa, bardzo dobry pomysl👍

 

To jeszcze mam jedno pytanie : ile powinno się zostawić kg ładowności żeby można było w miarę komfortowo używać takiej przyczepy?

 

Buda Hobby jaka mnie interesuje ma w standardzie 1500 kg dmc, można ją zmodyfikować na 1550/1600/1750. 

Jak sobie wyklikałem to co bym chciał w niej zamontować, to dla wersji 1600 dmc zostaje 46,6kg, gdzie jeszcze trzeba doliczyć przynajmniej 1xbutle i mover, nie mówiąc o przedsionku.

 

Jak wezmę wersje 1750 to moje auto odpada jako holownik. Czy producent/sprzedawca może mi zrobić homologacje np na 1695kg zdejmując kilka kg DMC z tej najmocniejszej wersji?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nie, jest kilka wersji dmc i za doplata(czasem bardzo spora) mozna to zmienic. 

46,6kg na pewno Ci nie starczy na te dodatki😏. Przedsionek mozna wpakowac do auta ale wyposazenie stale bedzie podnosilo wage przyczepy. 

Jesli znasz realna wage pustej przyczepy to dodajac wyposazenie sobie policz ile zostanie wolnych kg. Na np wode uzytkowa, spluczke, gaz, towar w lodowce, stol+fotele, ubrania, ewentualnie rowery,itp. 150-200kg moze wystarczy. 

Edited by Danielpoz.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mamy na forum kilka osób interesujących się karawaningiem, może ktoś mi podpowie :
 
Jakiej wielkości przyczepę najrozsądniej jest ciągać autem osobowym, na tą chwilę jest to BMW 3GT, DMC 2255 kg, napęd na 4x kapcie i 250 KM.
 
Z wyliczanki DMC/1,33 wychodzi że przyczepa może mieć max DMC 1695 kg.  Wychodzi na to że mógłbym zapiąć do tego auta np takie Hobby 560, 2500mm szerokości i 6.4m długości. Da się tym zestawem w miarę komfortowo jechać ? Czy jednak lepiej będzie znaleźć jakąś mniejszą przyczepę, mającą tylko 2300mm szerokości i trochę krótszą, np Hobby 540, a zostawić sobie rezerwę DMC na dodatkowe wyposażenie ?
 
Czy zmiana auta na jakiegoś małego SUV, wielkości np X3 albo coś w ten deseń wpłynie pozytywnie na prowadzenie takiego zestawu?
 
[mention=132730]Danielpoz.[/mention] - liczę na podpowiedź 
Odpowiem tak:
Zdecydowanie wygodniej ciągnie się przyczepę np 1m dłuższą niż 10cm szersza.

Wysłane z tel.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Pomogłeś jak cholera
 
Patrząc po wymiarach przyczepy i przymierzając do możliwości aktualnego auta o 2.5m raczej mogę zapomnieć- nie zostanie mi nic miejsca w dmc na wyposażenie dodatkowe.
 
Czy taką osobówką jak moja, da się komfortowo ciągać coś w okolicach 1600-1700 kg czy raczej szukać lżejszej budy albo innego auta?
 
 
 
 
Kolega ciągnął hobby 1800dcm poprzednia wersja er7

Przesiadkę się na RAM i dopiero mówi że nie czuje nic na ogonie

Ja mam ciągnik MW 1800 i ciągną praktycznie pełen DCM czyli 1150 i jest nie źle

Wg mnie trochę za lekki masz holownik aby jechało się jak po sznurku.

Wysłane z tel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Danielpoz. napisał:

W pewnych przypadkach wystarczy samo B. 

Jakie są to przypadki ? W sytuacji wagi zestawu powyżej 3.5 t wg mojej wiedzy kat. B nie wystarczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jakie są to przypadki ? W sytuacji wagi zestawu powyżej 3.5 t wg mojej wiedzy kat. B nie wystarczy.
Lewy góry róg

fc0a7dbf9c050098bc5994cf765c7deb.jpg

Wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minut temu, qtik1 napisał:

Jakie są to przypadki ? W sytuacji wagi zestawu powyżej 3.5 t wg mojej wiedzy kat. B nie wystarczy.

Niewiedzy😏

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Danielpoz. i @ppmarian, trochę mi rozjaśniliście, już wiem że muszę szukać czegoś z mniejszym DMC bo moje auto tego co do tej pory szukałem nie uciągnie.

 

Na tą chwilę faworytem jest :

https://weinsberg.com/wohnwagen/caratwo/grundrisse/500-qdk/

 

Albo 

 

https://weinsberg.com/en-int/caravans/caraone/layout-plans/540-euh/

 

Jak bardzo upierdliwy jest prysznic z kotarą?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wnikajac w modele to ta marka jest bardzo budzetowa. Wydaje sie byc bardzo tania na tle konkurencji ale tam za kazdy bzdet sie doplaca. Z tańszych to juz lepiej pomyslec o Adrii, Dethleffs czy Hobby. 

 

Kotara moze i upierdliwa ale prysznic bierzesz w przyczepie gora pare minut na dobe👍

 

Co do DMC to szukasz budy 500-560 a oczekujesz 1300DMC? Zdajesz sobie sprawe ze to w praktyce bedzie bardzo upierdliwe z powodu "zerowej" ladownosc? 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
[mention=132730]Danielpoz.[/mention] i [mention=129742]ppmarian[/mention], trochę mi rozjaśniliście, już wiem że muszę szukać czegoś z mniejszym DMC bo moje auto tego co do tej pory szukałem nie uciągnie.

 

Na tą chwilę faworytem jest :

https://weinsberg.com/wohnwagen/caratwo/grundrisse/500-qdk/

 

Albo 

 

https://weinsberg.com/en-int/caravans/caraone/layout-plans/540-euh/

 

Jak bardzo upierdliwy jest prysznic z kotarą?

Jakim dla składem będziesz jeździć?

 

Bo jeśli 2+2 To zdecydowanie opcja nr 1

 

Wiadomo że prysznic osobny jest lepszy ale jak kilka razy przyniesiesz wodę i będziesz się zastanawiać co zrobić z szara woda to kapiele będziecie ograniczać do min....

 

 

 

Wysłane z tel.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie wnikajac w modele to ta marka jest bardzo budzetowa. Wydaje sie byc bardzo tania na tle konkurencji ale tam za kazdy bzdet sie doplaca. Z tańszych to juz lepiej pomyslec o Adrii, Dethleffs czy Hobby. 
 
Kotara moze i upierdliwa ale prysznic bierzesz w przyczepie gora pare minut na dobe
 
Co do DMC to szukasz budy 500-560 a oczekujesz 1300DMC? Zdajesz sobie sprawe ze to w praktyce bedzie bardzo upierdliwe z powodu "zerowej" ladownosc? 
 
 
 
Popieram - nie kupuj niszowych wynalazków.

Popatrz na np Adria

Wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Danielpoz. napisał:

Nie wnikajac w modele to ta marka jest bardzo budzetowa. Wydaje sie byc bardzo tania na tle konkurencji ale tam za kazdy bzdet sie doplaca. Z tańszych to juz lepiej pomyslec o Adrii, Dethleffs czy Hobby. 

 

Kotara moze i upierdliwa ale prysznic bierzesz w przyczepie gora pare minut na dobe👍

 

Co do DMC to szukasz budy 500-560 a oczekujesz 1300DMC? Zdajesz sobie sprawe ze to w praktyce bedzie bardzo upierdliwe z powodu "zerowej" ladownosc? 

 

 

 

 

Wcześniej patrzyłem na Hobby, ale na starcie są droższe plus sama buda jest cięższa, przynajmniej w papierach. Być może ze względu na std wyposażenie które tutaj trzeba dorzucić.

 

Im dłużej oglądam cenniki tym bardziej dochodzę do wniosku że to bardzo droga forma wypoczynku, także niestety trzeba będzie szukać kompromisu.

 

 

 

Co do DMC to za 500 eur jest zmiana na 1600/1700 i w to rozwiąże problem ładowności. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Piotrus napisał:

 

Wcześniej patrzyłem na Hobby, ale na starcie są droższe plus sama buda jest cięższa, przynajmniej w papierach. Być może ze względu na std wyposażenie które tutaj trzeba dorzucić.

 

 

Żeby porównywać ceny i wagi należy doposażyć ta tańszą we wszystko co ma ta droższa. Wtedy ocenisz o ile jest tańsza/lżejsza. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Piotrus napisał:

 

 

Im dłużej oglądam cenniki tym bardziej dochodzę do wniosku że to bardzo droga forma wypoczynku, także niestety trzeba będzie szukać kompromisu.

 

 

 

Karawaning zawsze jest drogi lub bardzo drogi😂

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Piotrus napisał:

 

8 minut temu, Piotrus napisał:

 

 

 

Co do DMC to za 500 eur jest zmiana na 1600/1700 i w to rozwiąże problem ładowności. 

To zupelnie uczciwa cena a nawet bym powiedzial ze wyjatkowo mala👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, ppmarian napisał:

Jakim dla składem będziesz jeździć?

 

Bo jeśli 2+2 To zdecydowanie opcja nr 1

 

Wiadomo że prysznic osobny jest lepszy ale jak kilka razy przyniesiesz wodę i będziesz się zastanawiać co zrobić z szara woda to kapiele będziecie ograniczać do min....

 

 

2+2

 

Co do marki to Weisenberg to taki Knaus dla biedaka, w Knausie jest nawet analogiczny model Sudwind 500qdk.

 

Najgorzej że teraz jest taki okres że ciężko coś pomacać u dealera, wszystko sprzedane, producenci podobno nie nadążają z produkcją i ciekawe sprzęty zchodzą na pniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, ppmarian napisał:

 niszowych wynalazków.


 

To stara marka która obecnie zastąpiła Eifellanda grupy K-T więc pierwsza liga. Z tym że okrojono do minimum te modele bo mają konkurować w klasie budzetowej. Więc ani to niszowe ani wynalazek bo buda zupełnie poprawnie wykonana z tym że goła i z papieru😏

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Piotrus napisał:

 

2+2

 

Co do marki to Weisenberg to taki Knaus dla biedaka, w Knausie jest nawet analogiczny model Sudwind 500qdk.

 

 

Jak doposażysz winsa do Knausa Sport to różnica w cenie już nie będzie tak duża. Sudwind jest jednak znacznie droższy no i lepszy👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Piotrus napisał:

 

 

Najgorzej że teraz jest taki okres że ciężko coś pomacać u dealera, wszystko sprzedane, producenci podobno nie nadążają z produkcją i ciekawe sprzęty zchodzą na pniu.

Teraz zamawia sie przyczepy na rok modelowy 2021. Taki jest cykl produkcyjny przyczep a nie że producenci nie nadążają😏

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.