Skocz do zawartości

Jaka jest max wielkość przyczepy kempingowej do ciągania osobówką?


Piotrus

Rekomendowane odpowiedzi

To stara marka która obecnie zastąpiła Eifellanda grupy K-T więc pierwsza liga. Z tym że okrojono do minimum te modele bo mają konkurować w klasie budzetowej. Więc ani to niszowe ani wynalazek bo buda zupełnie poprawnie wykonana z tym że goła i z papieru
 
Ok. Ja prosty chłopak jestem. Znam: Knaus, Hobby, TEC, Wilk, dethleffs, Adria, caravelair, Bürstner, Hymer, Cristall, LMC, Fendt, Tabbert

Teraz pojawiła się masa przyczep angielskich i kompletnie nie wiem

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Danielpoz. napisał:

Żeby porównywać ceny i wagi należy doposażyć ta tańszą we wszystko co ma ta droższa. Wtedy ocenisz o ile jest tańsza/lżejsza. 

 

Właśnie próbuję przez to przebrnąć. Problem w tym że strony są projektowane pod Niemca, dla którego największą ekstrawagancją jest zamówienie przyczepy fax'em.

 

Tylko Hobby ma konfigurator, w reszcie trzeba liczyć na kalkulatorze, wtf ??

 

Weisenberg chyba odpada - nie można zamówić podpięcia pod stałą wodę, aż mi się nie chce wierzyć że tego nie robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Danielpoz. napisał:

To stara marka która obecnie zastąpiła Eifellanda grupy K-T więc pierwsza liga. Z tym że okrojono do minimum te modele bo mają konkurować w klasie budzetowej. Więc ani to niszowe ani wynalazek bo buda zupełnie poprawnie wykonana z tym że goła i z papieru

 

No właśnie, czy poza tym że buda nie ma wyposażenia plus meble wyglądają topornie, sama skorupa technologicznie różni się np. od Knausa ? Skąd te oszczędności na cenie ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Piotrus napisał:

 

Właśnie próbuję przez to przebrnąć. Problem w tym że strony są projektowane pod Niemca, dla którego największą ekstrawagancją jest zamówienie przyczepy fax'em.

 

Tylko Hobby ma konfigurator, w reszcie trzeba liczyć na kalkulatorze, wtf ??

 

Weisenberg chyba odpada - nie można zamówić podpięcia pod stałą wodę, aż mi się nie chce wierzyć że tego nie robią.

Licz wszystko na kartce😏

Podpiecie wody zamontuje Ci diler wiec to zaden problem. Ewentualnie dokupisz sobie zakretke z wejsciem na waz ogrodowy. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Danielpoz. napisał:

Podpiecie wody zamontuje Ci diler wiec to zaden problem. Ewentualnie dokupisz sobie zakretke z wejsciem na waz ogrodowy.

 

 

Z tego co widziałem, to w oryginale jest tam zawór który sam odcina dopływ wody jak zbiornik zostanie napełniony, da się coś takiego później doposażyć? Wolałbym nie latać co chwila do kranu, z drugiej strony to kolejne kilka stówek w kieszeni :)

 

W ogóle temat doposażeń to kolejna zagwozdka - uparłem się że buda powinna mieć ogrzewanie COMBI 4E, niestety te układy które mi podchodzą mają zwykły piecyk S3004 - da się to w miarę prosto podmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Piotrus napisał:

 

No właśnie, czy poza tym że buda nie ma wyposażenia plus meble wyglądają topornie, sama skorupa technologicznie różni się np. od Knausa ? Skąd te oszczędności na cenie ?

 

 

Sprawdz grubosc scian, podlogi i sufitu. Rozni producenci stosuja rozne grubosci izolacji. Sprawdz jakie sa fabryczne opony bo coraz czesciej budzetowe modele maja chinczyki. Malenkie okna dachowe 40x40 zamiast heki2 lub midi heki. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Piotrus napisał:

 

 

Z tego co widziałem, to w oryginale jest tam zawór który sam odcina dopływ wody jak zbiornik zostanie napełniony, da się coś takiego później doposażyć? Wolałbym nie latać co chwila do kranu, z drugiej strony to kolejne kilka stówek w kieszeni :)

 

W ogóle temat doposażeń to kolejna zagwozdka - uparłem się że buda powinna mieć ogrzewanie COMBI 4E, niestety te układy które mi podchodzą mają zwykły piecyk S3004 - da się to w miarę prosto podmienić?

Zawor do napelniania wody zamontuje Ci diler tak jak pisalem

Combi jest zdecydowanie drozsze i raczej nie zamienne. Znaczy mozna ale bez sensu. Lepiej dolozyc bojler gazowy i masz komplet. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, za polowe wartosci nowej Adrii 1,5t DMC jest juz 10x14 dni w sezonie w klimatyzowanym domu z minimum dwoma sypialniami na Wloskiej Riwierze;] O kosztach ciagniecia przyczepy i oplatach na kempingach, spaniu w nieklimatyzowanej plastikowej budzie i podrozy pelnej udreki tez pozwole sobie wspomniec:] ale kazdemu wedlug jego zyczen:phi:
Tak mam juz za soba wielokrotne namiotowanie czy spanie w przyczepach na kempingu. Jezeli odpowiadalaby mi atmosfera kempingu, to sa domki kempingowe i chalety do wynajecia, o najrozniejszym standardzie...  
 
Po 10 latach taką przyczepę sprzedajesz od ręki za 60% wartosci

Przyczepe użytkuje się mim kilka kilka naście razy w roku.

W tym roku zwróci mi się zakup się całkowicie mojej używanej budy, a jej wartość wzrosła z uwagi na ostatnią mode caravingowa.

Można stawać na dziko i nie korzystać z płatnych campingow

Wolność
niezależność
moja "poduszka, posciel i ulubiony kubek do kawy"

Wysłane z tel.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, ppmarian napisał:

Po 10 latach taką przyczepę sprzedajesz od ręki za 60% wartosci

 

Ten argument właśnie mnie przekonał żeby się zainteresować taką opcją wypoczynku, nawet jeśli będzie to tylko 50% to jest to akceptowalne.

 

Sam pomysł z kupnem przyczepy powstał gdy podjęliśmy z żoną decyzję żeby reanimować działkę na mazurach. Zamiast zakupu holendra chcę tam wstawić na 1 miesiąc wakacji przyczepę tylko na czas pobytu. Przy okazji, jak mi się temat spodoba, to dojdą jakieś podróże po PL w ramach długich weekendów a w przyszłości nawet wyjazd do CRO albo IT.

 

Jak czar pryśnie to ją sprzedam i odzyskam część kasy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, ppmarian napisał:

Można stawać na dziko i nie korzystać z płatnych campingow

Wolność
niezależność
moja "poduszka, posciel i ulubiony kubek do kawy"

Sa to argumenty, ktore do mnie czesciowo przemawiaja:ok: ale nie zmienieja mojego nastawienia;]

 

Przyczepy, ktore wynajmowalem nie mialy tego problemu, przynajmniej na wech;] ale slyszalem od innych o problemie zagrzybienia. Jest cos na rzeczy, czy nie?

Jaka jest strategia, zeby utrzymac taka przyczepe bez wilgoci przez wiele lat? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa to argumenty, ktore do mnie czesciowo przemawiaja:ok: ale nie zmienieja mojego nastawienia;]
 
Przyczepy, ktore wynajmowalem nie mialy tego problemu, przynajmniej na wech;] ale slyszalem od innych o problemie zagrzybienia. Jest cos na rzeczy, czy nie?
Jaka jest strategia, zeby utrzymac taka przyczepe bez wilgoci przez wiele lat? 
1. Markowa przyczepą z dobrym system naturalnej wentylacji
2. Po sezonie pod dachem najlepiej w ogrzewany garażu ale bez przesady wiata wystarczy
3. Dobrze zostawiać gąbki "na sztorc"
3.


Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

może się komuś przyda:

 

Art. 62. o ruchu drog.

 

Ciągnięcie przyczep

1.
Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:
1)
samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;
 
2)
samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu powiększonej o 40%;
 
3)
motocykl lub motorower - nie może przekraczać masy własnej motocykla lub motoroweru, jednak nie może przekraczać 100 kg.
 
 
2.
Przepis ust. 1 nie dotyczy naczep.
 
3.
Przepisy ust. 1 i 2 nie dotyczą pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji, Straży Granicznej oraz jednostek ochrony przeciwpożarowej.
 
4.
Zespół pojazdów może składać się najwyżej z 3 pojazdów, a zespół ciągnięty przez pojazd silnikowy inny niż ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny - z 2 pojazdów.
 
4a.
Długość zespołu 2 pojazdów nie może przekraczać 18,75 m, a 3 pojazdów - 22 m, z wyjątkiem zespołu pojazdów złożonego z:
1)
pojazdu samochodowego i naczepy, których długość nie może przekraczać 16,5 m;
 
2)
motocykla i przyczepy, motoroweru i przyczepy, roweru i przyczepy, wózka rowerowego i przyczepy, którego długość nie może przekraczać 4 m.
 
 
4b.
Przejazd zespołu pojazdów:
1)
złożonego z liczby pojazdów większej niż określona w ust. 4 wymaga zezwolenia, o którym mowa w art. 64d zezwolenie kategorii VIIna przejazd pojazdu nienormatywnego;
 
2)
o długości większej niż określona w ust. 4a wymaga zezwolenia, o którym mowa odpowiednio w art. 64c zezwolenie kategorii III-VI na przejazd pojazdu nienormatywnego albo art. 64d zezwolenie kategorii VIIna przejazd pojazdu nienormatywnego.
 
 
5.
Długości zespołów pojazdów określone w ust. 4a nie dotyczą tramwajów.
 
obrazki-kategoria.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.07.2020 o 16:37, Maciej__ napisał:

 

Swoja droga to jest kolejny przyklad tego, ze przepisy w PL sa pod tym wzgledem idiotyczne...

Jakies przeliczniki, cuda na kiju, itp :hehe:

 

Wbrew pozorom ten przepis głupi nie jest. Najłatwiej go zrozumieć jak podepniesz przyczepę o masie równej lub bliskiej masy holownika, i przejedziesz nią pół Polski. 
 

I w temacie:

A4 w kierunku Wrocławia z dzisiaj. 
Przy współczynniku 1.33 margines jest duuuuuuzo większy, by takich historii nie było.

192BAFFC-54CD-4802-BE81-61AC5E2B88DA.jpeg

Edytowane przez mrBEAN
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.07.2020 o 15:54, ppmarian napisał:

Taki mit że 2 tygodnie temu ITD mnie trzepala na wadze z kalkulatorem w ręce.  D..pe mi uratowalo to że nie miałem rowerow na bagaznikach w przyczepie.

 

Miałem 30KG zapasu do DCM przyczepy.

 

 

 

Wysłane z tel.

 

 

 

 

 

 

 

Widać zależy na kogo trafisz. Ja swego czasu ciagnełem tyle ile bylo w DR (2 tony) Outbackiem. ITD przysłalo wezwanie o braku Viatolla o przeliczniki nikt sie nie czepiał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, mrBEAN napisał:

Wbrew pozorom ten przepis głupi nie jest. Najłatwiej go zrozumieć jak podepniesz przyczepę i masie równej lub bliskiej masy holownika, i przejedziesz nią pół Polski. 
 

I w temacie:

A4 w kierunku Wrocławia z dzisiaj. 
Przy współczynniku 1.33 margines jest duuuuuuzo większy, by takich historii nie było.

192BAFFC-54CD-4802-BE81-61AC5E2B88DA.jpeg

 

 

U mnie DMC auta 1855kg, dzieląc to przez współczynnik 1,33 wychodzi ~1400kg a w DR mam O2 1200kg. Więc zapinając przyczepę  do 1200kg spełniam i ten drugi warunek z zapasem. Czyli co są auta które mają zawyżoną wartość O2 względem DMC nie spełniając tego drugiego warunku? Z drugiej strony można ciągnąć przyczepę o masie zgodnej z DR i tym współczynnikiem a przy złym rozgładzie masy w przyczepie bez problemu można doprowadzić do wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie w przyszłym roku planuję zakup przyczepy.

pojazd Ford s-Max który w polu 0.1 ma wpisaną masę przyczepy 1700. 
w polu f.1 mam 2420. 
to jaką mogę ciągnąć przyczepę ?


 

61602FB5-7366-4923-B096-CE585E487702.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spytam jeszcze o jedno, dzieciaki w jakim wieku? Bo patrząc na moje 7 i 11 lat, to łóżko piętrowe będzie do nich ok jeszcze ze 3-4 lata, o ile będą chciały z nami jeszcze wtedy jeździć. Mam 490KMF i jak na początku żałowałem, że nie wziąłem 515 lub nawet 545 to teraz 490 to aż nadto. A co do ładowności to u mnie było niby ponad 200kg, a po montażu klimy, markizy i wrzuceniu wyposażenia przyczepa wazy 1390, przy DMC 1400, więc trochę słabo. Jak planujesz bagażnik rowerowy itd, to strzelaj w jak największa ładowność. Weinsberg nie jest wynalazkiem tylko całkiem dobrą marka. Problem taki, że mają dość prosta stylistykę, ale nie dla każdego do problem. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Olas1 napisał:

A spytam jeszcze o jedno, dzieciaki w jakim wieku? Bo patrząc na moje 7 i 11 lat, to łóżko piętrowe będzie do nich ok jeszcze ze 3-4 lata, o ile będą chciały z nami jeszcze wtedy jeździć. Mam 490KMF i jak na początku żałowałem, że nie wziąłem 515 lub nawet 545 to teraz 490 to aż nadto. A co do ładowności to u mnie było niby ponad 200kg, a po montażu klimy, markizy i wrzuceniu wyposażenia przyczepa wazy 1390, przy DMC 1400, więc trochę słabo.

 

5 i 10 lat, także na parę lat będzie spokój. Co do DMC, to zobacz czy przypadkiem i tak nie masz osi do 1500 DMC. Możesz zwrócić się do producenta o papiery na większe DMC za niewielką opłatą i ją podnieść.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, snoopi_lubin napisał:

Panowie w przyszłym roku planuję zakup przyczepy.

pojazd Ford s-Max który w polu 0.1 ma wpisaną masę przyczepy 1700. 
w polu f.1 mam 2420. 
to jaką mogę ciągnąć przyczepę ?


 

61602FB5-7366-4923-B096-CE585E487702.jpeg

 

Po współczynniku masz 1820, więc ogranicza Cię tylko O1 z dowodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Piotrus napisał:

 

5 i 10 lat, także na parę lat będzie spokój. Co do DMC, to zobacz czy przypadkiem i tak nie masz osi do 1500 DMC. Możesz zwrócić się do producenta o papiery na większe DMC za niewielką opłatą i ją podnieść.

 

 

 

Próbowałem i... nici z tego. Dostałem papiery z Hobby i w cepiku jest ten model (po vin) jako 1400 i ni cholery nie chcą mienić. Hobby mówi, że w całej EU nie ma z tym problemu, a u nas... no cóż... jest inaczej :( 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.08.2020 o 13:28, mrBEAN napisał:

To może jeszcze w temacie, jakby ktoś nie był świadomy jednej kwestii istotnej.

Zasada jest prosta: przyczepy tandemowe (sztywny dyszel) i naczepy - najwiekszy ciezar mozliwie na przodzie; przyczepy z obrotnica - ciezar mozliwie rownomiernie podzielony na osie. 

 

Dnia 9.08.2020 o 13:56, mrBEAN napisał:

A tu wersja już pewnie znana wszystkim

Mnie zawsze zastanawia, dlaczego nawet instynkt nie dziala i kierowca nie da porzadnie po hamulcach, zeby uspokoic zestaw:hmm:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, volf6 napisał:

Chyba jeszcze masa własna auta, w tym wypadku ciut  niższa niż O1.

I druga sprawa-na samym B to tylko 1080 kg :)

😳 tego nie wziąłem pod uwagę . 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, K3 napisał:

 

Bo to przyniesie odwrotny skutek? ;]

Jechales kiedys z jakakolwiek przyczepa?;]

Wiesz jak dzialaja elektroniczne programy stabilizujace w samochodzie a nawet w przyczepie (tak, mozna sobie cos takiego w przyczepie na 12V zamontowac:ok:)?  

Nie? to masz juz gotowy plan zajec?:]

Edytowane przez 29
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, 29 napisał:

a nawet w przyczepie (tak, mozna sobie cos takiego w przyczepie na 12V zamontowac:ok:)?  

Nie? ?:]

Skoro jestes tak doświadczony to nam opowiedz jak te systemy działają. Z racji że są już dostępne od wielu wielu lat to i spore przebiegi zapewne zrobiłeś. Chętnie posłucham praktyka😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, CCinek napisał:

Zastanawia mnie jedna sprawa. Czy DMC przyczepy z hamulcem musi być tylko mniejsze od tego podanego w dowodzie czy jeszcze dodatkowo musi spełniać warunek 1,33. 

Niby musi, chyba, ze masz inny  hamulec w przyczepie niż najazdowy...

Cytuj
  1. Stosunek DMC pojazdu do DMC przyczepy  musi wynosić co najmniej 1,33, jeżeli przyczepa posiada hamulec najazdowy.
  2. DMC pojazdu musi być większe od DMC przyczepy .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, CCinek napisał:

Zastanawia mnie jedna sprawa. Czy DMC przyczepy z hamulcem musi być tylko mniejsze od tego podanego w dowodzie czy jeszcze dodatkowo musi spełniać warunek 1,33. 

WhatsApp Image 2020-08-11 at 10.23.21 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-08-11 at 10.23.21.jpeg

W pierwszym dowodzie w rubryce O1 jest 3500kg. Nie wiem jak Wy ale ja bym podpinał przyczepę o DMC 3500kg.

Proszę zauważyć, że kupa autolawet lata z przyczepami na 2 auta właśnie na DMC 3,5T o łącznej DMC zestawu pojazdów 7T. Pokonują tysiące km po Polsce i Europie, inaczej ten biznes by się mało opłacał. Oczywiście trzeba wtedy ładować auta na lawetę z głową aby były odpowiednie naciski na oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem wątek i chciałem sie tylko upewnić.

Auto mam DMC 1990kg. W jego dowodzie rej w polu O1 jest wpisane 1500kg.

 

Wyglada jednak, ze max przyczepa jaką moge holowac to DMC 1496 kg (bo 1496*1.33=1989.7) i tylko tak się łapie w założenie ze DMC przyczepy x1.33 jest mniejsze niz DMC auta.

Czy to się zgadza? I jeśli wezmę przyczepę DMC 1500kg to juz jade nielegalnie?

 

Dodatkowo kwestie prawa jazdy rozumiem ze do takiego zestawu wystarczy kategoria B ponieważ 1990kg + 1496kg = 3486kg a to mniej niz max 3500kg co mozna na PJ kat B.

Rację mam ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem wątek i chciałem sie tylko upewnić.
Auto mam DMC 1990kg. W jego dowodzie rej w polu O1 jest wpisane 1500kg.
 
Wyglada jednak, ze max przyczepa jaką moge holowac to DMC 1496 kg (bo 1496*1.33=1989.7) i tylko tak się łapie w założenie ze DMC przyczepy x1.33 jest mniejsze niz DMC auta.
Czy to się zgadza? I jeśli wezmę przyczepę DMC 1500kg to juz jade nielegalnie?
 
Dodatkowo kwestie prawa jazdy rozumiem ze do takiego zestawu wystarczy kategoria B ponieważ 1990kg + 1496kg = 3486kg a to mniej niz max 3500kg co mozna na PJ kat B.
Rację mam ?
 
Cyferki się zgadzają.

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 12.08.2020 o 13:01, K3 napisał:

 

Jeździłem. Zarówno B+E, jak i D+E... :smirk:

Swietnie. Przyczepa 1,5t zaczyna ci nerwowo chodzic (byles zmuszony nagle ominac cos lezacego na jezdni;]), przed toba ciezarowka, po lewej ruch jak na manchatanie, po prawej zero pobocza (row) - co robisz, zeby ja uspokoic? Mowienie pacieza odpada - stawiamy na fizyke, nie parapsychologie:phi: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, 29 napisał:

 

Swietnie. Przyczepa 1,5t zaczyna ci nerwowo chodzic (byles zmuszony nagle ominac cos lezacego na jezdni;]), przed toba ciezarowka, po lewej ruch jak na manchatanie, po prawej zero pobocza (row) - co robisz, zeby ja uspokoic? Mowienie pacieza odpada - stawiamy na fizyke, nie parapsychologie:phi: 

 

Postaraj się bardziej, wymyśl sytuację gdzie będzie konieczne odpalenie silników manewrowych i wejście na wyższą orbitę...

 

A do uspokojenia przyczepy wystarczy nawet 50m wolnego miejsca z przodu, aby przyspieszyć o 2-3km/h. To jest wystarczające aby przestała wężykować i potem możesz normalnie hamować...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, K3 napisał:

A do uspokojenia przyczepy wystarczy nawet 50m wolnego miejsca z przodu, aby przyspieszyć o 2-3km/h.

A jesli nie masz nic miejsca z przodu? Bedziesz hamowal czy mowil paciez?;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.