swienty Napisano 21 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 (edytowane) Zjechało mi dzisiaj auto z błędem ciśnienia doładowania. Podejrzenie od razu padło na czujnik ciśnienia doładowania - jakieś 15 tys km był czyszczony i dzisiaj znowu zawalony nagarem. Intercooler puszcza, jest delikatnie zapocony i jutro będzie wymieniony. Przepustnica od strony intercoolera jest sucha, więc to nie tędy. EGR do zaślepienia? Pacjent to Daily'k 35S14 100kW. Edytowane 21 Lipca 2020 przez swienty 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 21 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 Ten koks w kolektorze to prawdopodobnie zmieszane opary oleju z sadzą, która wraca przez EGR. Nie wykluczone lekko lejące wtryskiwacze. Nie uprawiasz PSJ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 21 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 2 minuty temu, bochumil napisał: Nie uprawiasz PSJ? Raczej nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 21 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 Taka ilość nagaru na czujniku po 15 tys. km nie jest normalna. No ale lepiej to zweryfikować na forum posiadaczy podobnych aut z podobnym silnikiem. Może TTTM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 21 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 @swienty wszystko zależy jak u ciebie do tematu spalin podchodzi SKP. U mnie badają dizle dosyć szczegółowo na spaliny. Problemem może być lejący wtryskiwacz,przepływomierz,EGR,turbina itp. musisz najpierw zrobić diagnostykę. Ale po wyglądzie obstawiam rozjechane wtryskiwacze+lejące turbo. Gdzieś na necie widziałem jak gość miał tak rozjechane wtryski że zniwelował praktycznie do lekkiego dymka przy mocnym bucie tylko zabiegiem czyszczenia dolotu,kolektora kanałów ssacych(środek myjący) EGR i wszystkich rurek doprowadzających do niego oraz odma intercooler. Efekt zdumiewający. Jeżeli chcesz pojeździć trochę bez ładowania grubej kasy w dizla. Proponuję wyczyścić czujnik i zaslepic EGR częściowo lub całkowicie w zależności jak tam ci będzie siać problemem w ECU. Koszt blaszki pewnie w cenie 0.7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 21 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 3 minuty temu, HARDTECHNO napisał: U mnie badają dizle dosyć szczegółowo na spaliny. U mnie nie 3 minuty temu, HARDTECHNO napisał: Jeżeli chcesz pojeździć trochę bez ładowania grubej kasy w dizla. Proponuję wyczyścić czujnik i zaslepic EGR częściowo lub całkowicie w zależności jak tam ci będzie siać problemem w ECU. Koszt blaszki pewnie w cenie 0.7 Nie wiem jak właśnie jest w tym iveco. Ale na pewno pojeżdzimy jeszcze tydzień i na przyszły weekend auto pójdzie na ponowne czyszczenie dolotu i zaślepimy egr. Lejące wtryski, możliwe, nie mówię nie. Auto nie kopci, spalanie w normie, odpala ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 21 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 19 minut temu, swienty napisał: Nie wiem jak właśnie jest w tym iveco. Jeśli to Multijet to zaślepienie spowoduje wyświetlenie błędu "niewłaściwego przepływu spalin", który będzie walił po oczach po każdym odpaleniu silnika. Tylko tak naprawdę tym zaślepieniem przypudrujesz syfa, który pozostanie. Zacznij od diagnostyki czyli od sprawdzenia korekt wtryskiwaczy, od sprawdzenia szczelności turbosprężarki, od zlogowania wartości oczekiwanych i rzeczywistych doładowania oraz z przepływomierza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 21 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 9 minut temu, bochumil napisał: od sprawdzenia szczelności turbosprężarki Jest lekko nieszczelny intercooler, mechanik twierdzi że może to być przyczyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 21 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 1 minutę temu, swienty napisał: Jest lekko nieszczelny intercooler, mechanik twierdzi że może to być przyczyna Może tak być. Każda nieszczelność w dolocie generuje większe ilości sadzy, która trafia później przez EGR do kolektora i zalepia czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 4 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2020 Czujnik delikatnie brudzi się po 2000km, ale nic w tym dziwnego skoro cały dolot zawalony jest nagarem. Czy wymiana zaworu EGR może pomóc? Oczywiście dodatkowo wyczyszczenie całego dolotu, od egr do kolektora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.