Jump to content

Sporo nagaru w kolektorze ssącym


Recommended Posts

Screenshot_20200721_203630_com.android.gallery3d.jpg.352baf48ef0feda76ee299453c52f7bc.jpg

 

Zjechało mi dzisiaj auto z błędem ciśnienia doładowania.

Podejrzenie od razu padło na czujnik ciśnienia doładowania - jakieś 15 tys km był czyszczony i dzisiaj znowu zawalony nagarem.

Intercooler puszcza, jest delikatnie zapocony i jutro będzie wymieniony. 

Przepustnica od strony intercoolera jest sucha, więc to nie tędy. :hmm: 

EGR do zaślepienia? :hmm:;] 

Pacjent to Daily'k 35S14 100kW.

Edited by swienty
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Taka ilość nagaru na czujniku po 15 tys. km nie jest normalna. No ale lepiej to zweryfikować na forum posiadaczy podobnych aut z podobnym silnikiem. Może TTTM.

Link to post
Share on other sites

@swienty wszystko zależy jak u ciebie do tematu spalin podchodzi SKP. U mnie badają dizle dosyć szczegółowo na spaliny. 

Problemem może być lejący wtryskiwacz,przepływomierz,EGR,turbina itp. musisz najpierw zrobić diagnostykę. Ale po wyglądzie obstawiam rozjechane wtryskiwacze+lejące turbo.

Gdzieś na necie widziałem jak gość miał tak rozjechane wtryski że zniwelował praktycznie do lekkiego dymka przy mocnym bucie tylko zabiegiem czyszczenia dolotu,kolektora kanałów ssacych(środek myjący) EGR i wszystkich rurek doprowadzających do niego oraz odma intercooler.

 

Efekt zdumiewający.

 

Jeżeli chcesz pojeździć trochę bez ładowania grubej kasy w dizla. Proponuję wyczyścić czujnik i zaslepic EGR częściowo lub całkowicie w zależności jak tam ci będzie siać problemem w ECU. 

Koszt blaszki pewnie w cenie 0.7

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, HARDTECHNO napisał:

U mnie badają dizle dosyć szczegółowo na spaliny. 

 

U mnie nie

 

3 minuty temu, HARDTECHNO napisał:

Jeżeli chcesz pojeździć trochę bez ładowania grubej kasy w dizla. Proponuję wyczyścić czujnik i zaslepic EGR częściowo lub całkowicie w zależności jak tam ci będzie siać problemem w ECU. 

Koszt blaszki pewnie w cenie 0.7

 

Nie wiem jak właśnie jest w tym iveco. Ale na pewno pojeżdzimy jeszcze tydzień i na przyszły weekend auto pójdzie na ponowne czyszczenie dolotu i zaślepimy egr. Lejące wtryski, możliwe, nie mówię nie. Auto nie kopci, spalanie w normie, odpala ok.

Link to post
Share on other sites
19 minut temu, swienty napisał:

 

Nie wiem jak właśnie jest w tym iveco.

 

Jeśli to Multijet to zaślepienie spowoduje wyświetlenie błędu "niewłaściwego przepływu spalin", który będzie walił po oczach po każdym odpaleniu silnika. Tylko tak naprawdę tym zaślepieniem przypudrujesz syfa, który pozostanie. Zacznij od diagnostyki czyli od sprawdzenia korekt wtryskiwaczy, od sprawdzenia szczelności turbosprężarki, od zlogowania wartości oczekiwanych i rzeczywistych doładowania oraz z przepływomierza. 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, swienty napisał:

 

Jest lekko nieszczelny intercooler, mechanik twierdzi że może to być przyczyna :hmm: 

 

Może tak być. Każda nieszczelność w dolocie generuje większe ilości sadzy, która trafia później przez EGR do kolektora i zalepia czujnik.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Czujnik delikatnie brudzi się po 2000km, ale nic w tym dziwnego skoro cały dolot zawalony jest nagarem. Czy wymiana zaworu EGR może pomóc? Oczywiście dodatkowo wyczyszczenie całego dolotu, od egr do kolektora.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.