swienty 6567 Posted July 21, 2020 Share Posted July 21, 2020 (edited) Zjechało mi dzisiaj auto z błędem ciśnienia doładowania. Podejrzenie od razu padło na czujnik ciśnienia doładowania - jakieś 15 tys km był czyszczony i dzisiaj znowu zawalony nagarem. Intercooler puszcza, jest delikatnie zapocony i jutro będzie wymieniony. Przepustnica od strony intercoolera jest sucha, więc to nie tędy. EGR do zaślepienia? Pacjent to Daily'k 35S14 100kW. Edited July 21, 2020 by swienty 1 Quote Link to post Share on other sites
bochumil 2222 Posted July 21, 2020 Share Posted July 21, 2020 Ten koks w kolektorze to prawdopodobnie zmieszane opary oleju z sadzą, która wraca przez EGR. Nie wykluczone lekko lejące wtryskiwacze. Nie uprawiasz PSJ? Quote Link to post Share on other sites
swienty 6567 Posted July 21, 2020 Author Share Posted July 21, 2020 2 minuty temu, bochumil napisał: Nie uprawiasz PSJ? Raczej nie Quote Link to post Share on other sites
bochumil 2222 Posted July 21, 2020 Share Posted July 21, 2020 Taka ilość nagaru na czujniku po 15 tys. km nie jest normalna. No ale lepiej to zweryfikować na forum posiadaczy podobnych aut z podobnym silnikiem. Może TTTM. Quote Link to post Share on other sites
HARDTECHNO 252 Posted July 21, 2020 Share Posted July 21, 2020 @swienty wszystko zależy jak u ciebie do tematu spalin podchodzi SKP. U mnie badają dizle dosyć szczegółowo na spaliny. Problemem może być lejący wtryskiwacz,przepływomierz,EGR,turbina itp. musisz najpierw zrobić diagnostykę. Ale po wyglądzie obstawiam rozjechane wtryskiwacze+lejące turbo. Gdzieś na necie widziałem jak gość miał tak rozjechane wtryski że zniwelował praktycznie do lekkiego dymka przy mocnym bucie tylko zabiegiem czyszczenia dolotu,kolektora kanałów ssacych(środek myjący) EGR i wszystkich rurek doprowadzających do niego oraz odma intercooler. Efekt zdumiewający. Jeżeli chcesz pojeździć trochę bez ładowania grubej kasy w dizla. Proponuję wyczyścić czujnik i zaslepic EGR częściowo lub całkowicie w zależności jak tam ci będzie siać problemem w ECU. Koszt blaszki pewnie w cenie 0.7 Quote Link to post Share on other sites
swienty 6567 Posted July 21, 2020 Author Share Posted July 21, 2020 3 minuty temu, HARDTECHNO napisał: U mnie badają dizle dosyć szczegółowo na spaliny. U mnie nie 3 minuty temu, HARDTECHNO napisał: Jeżeli chcesz pojeździć trochę bez ładowania grubej kasy w dizla. Proponuję wyczyścić czujnik i zaslepic EGR częściowo lub całkowicie w zależności jak tam ci będzie siać problemem w ECU. Koszt blaszki pewnie w cenie 0.7 Nie wiem jak właśnie jest w tym iveco. Ale na pewno pojeżdzimy jeszcze tydzień i na przyszły weekend auto pójdzie na ponowne czyszczenie dolotu i zaślepimy egr. Lejące wtryski, możliwe, nie mówię nie. Auto nie kopci, spalanie w normie, odpala ok. Quote Link to post Share on other sites
bochumil 2222 Posted July 21, 2020 Share Posted July 21, 2020 19 minut temu, swienty napisał: Nie wiem jak właśnie jest w tym iveco. Jeśli to Multijet to zaślepienie spowoduje wyświetlenie błędu "niewłaściwego przepływu spalin", który będzie walił po oczach po każdym odpaleniu silnika. Tylko tak naprawdę tym zaślepieniem przypudrujesz syfa, który pozostanie. Zacznij od diagnostyki czyli od sprawdzenia korekt wtryskiwaczy, od sprawdzenia szczelności turbosprężarki, od zlogowania wartości oczekiwanych i rzeczywistych doładowania oraz z przepływomierza. Quote Link to post Share on other sites
swienty 6567 Posted July 21, 2020 Author Share Posted July 21, 2020 9 minut temu, bochumil napisał: od sprawdzenia szczelności turbosprężarki Jest lekko nieszczelny intercooler, mechanik twierdzi że może to być przyczyna Quote Link to post Share on other sites
bochumil 2222 Posted July 21, 2020 Share Posted July 21, 2020 1 minutę temu, swienty napisał: Jest lekko nieszczelny intercooler, mechanik twierdzi że może to być przyczyna Może tak być. Każda nieszczelność w dolocie generuje większe ilości sadzy, która trafia później przez EGR do kolektora i zalepia czujnik. Quote Link to post Share on other sites
swienty 6567 Posted October 4, 2020 Author Share Posted October 4, 2020 Czujnik delikatnie brudzi się po 2000km, ale nic w tym dziwnego skoro cały dolot zawalony jest nagarem. Czy wymiana zaworu EGR może pomóc? Oczywiście dodatkowo wyczyszczenie całego dolotu, od egr do kolektora. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.