Skocz do zawartości

Sporo nagaru w kolektorze ssącym


swienty

Rekomendowane odpowiedzi

Screenshot_20200721_203630_com.android.gallery3d.jpg.352baf48ef0feda76ee299453c52f7bc.jpg

 

Zjechało mi dzisiaj auto z błędem ciśnienia doładowania.

Podejrzenie od razu padło na czujnik ciśnienia doładowania - jakieś 15 tys km był czyszczony i dzisiaj znowu zawalony nagarem.

Intercooler puszcza, jest delikatnie zapocony i jutro będzie wymieniony. 

Przepustnica od strony intercoolera jest sucha, więc to nie tędy. :hmm: 

EGR do zaślepienia? :hmm:;] 

Pacjent to Daily'k 35S14 100kW.

Edytowane przez swienty
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@swienty wszystko zależy jak u ciebie do tematu spalin podchodzi SKP. U mnie badają dizle dosyć szczegółowo na spaliny. 

Problemem może być lejący wtryskiwacz,przepływomierz,EGR,turbina itp. musisz najpierw zrobić diagnostykę. Ale po wyglądzie obstawiam rozjechane wtryskiwacze+lejące turbo.

Gdzieś na necie widziałem jak gość miał tak rozjechane wtryski że zniwelował praktycznie do lekkiego dymka przy mocnym bucie tylko zabiegiem czyszczenia dolotu,kolektora kanałów ssacych(środek myjący) EGR i wszystkich rurek doprowadzających do niego oraz odma intercooler.

 

Efekt zdumiewający.

 

Jeżeli chcesz pojeździć trochę bez ładowania grubej kasy w dizla. Proponuję wyczyścić czujnik i zaslepic EGR częściowo lub całkowicie w zależności jak tam ci będzie siać problemem w ECU. 

Koszt blaszki pewnie w cenie 0.7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, HARDTECHNO napisał:

U mnie badają dizle dosyć szczegółowo na spaliny. 

 

U mnie nie

 

3 minuty temu, HARDTECHNO napisał:

Jeżeli chcesz pojeździć trochę bez ładowania grubej kasy w dizla. Proponuję wyczyścić czujnik i zaslepic EGR częściowo lub całkowicie w zależności jak tam ci będzie siać problemem w ECU. 

Koszt blaszki pewnie w cenie 0.7

 

Nie wiem jak właśnie jest w tym iveco. Ale na pewno pojeżdzimy jeszcze tydzień i na przyszły weekend auto pójdzie na ponowne czyszczenie dolotu i zaślepimy egr. Lejące wtryski, możliwe, nie mówię nie. Auto nie kopci, spalanie w normie, odpala ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, swienty napisał:

 

Nie wiem jak właśnie jest w tym iveco.

 

Jeśli to Multijet to zaślepienie spowoduje wyświetlenie błędu "niewłaściwego przepływu spalin", który będzie walił po oczach po każdym odpaleniu silnika. Tylko tak naprawdę tym zaślepieniem przypudrujesz syfa, który pozostanie. Zacznij od diagnostyki czyli od sprawdzenia korekt wtryskiwaczy, od sprawdzenia szczelności turbosprężarki, od zlogowania wartości oczekiwanych i rzeczywistych doładowania oraz z przepływomierza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, swienty napisał:

 

Jest lekko nieszczelny intercooler, mechanik twierdzi że może to być przyczyna :hmm: 

 

Może tak być. Każda nieszczelność w dolocie generuje większe ilości sadzy, która trafia później przez EGR do kolektora i zalepia czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.