Jump to content
Herbatnik

Czy odma może dawać błędy silnika?

Recommended Posts

Wujek Gugiel nie pomógł, więc może tu ktoś pomoże. Żona dziś jeździła swoim 206cc. Gdy dojeżdżała do domu silnik przy dodawaniu gazu zaczął jakby gorzej pracować, zaświecił się check. Zacząłem sprawdzać kabelki i takie tam. Zauważyłem, że plastikowa rurka odmy jest luźna. Od ciepła odkształciła się końcówka i spadła z mocowania pod osłoną. Zdjąlem osłonę, założyłem rurkę, złapałem trytytką. Odpaliłem silnik, zaczął pracować normalnie. Check dalej był. Podłączyłem czytnik ODB2, pokazał P0202 - błąd drugiego wtryskiwacza. Skasowałem błąd. Silnik po założeniu odmy cały czas pracuje normalnie. Błąd się nie pojawia. Czy błąd mogło spowodować odpięcie odmy? W połowie rurki jest jakieś zgrubienie i prowadzą tam jakieś przewody, czyli pewnie jest jakiś czujnik. Tylko, czy taki czujnik może wygenerować błąd wtryskiwaczy?

IMG20200722164941-01_resize_65.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździć, obserwować.

Jak cos jest, to wyjdzie 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Herbatnik możliwe że jest to czujnik podgrzania odmy aby w zimie nie zamarzła. 

Odpięcie nie koniecznie może mieć wpływ na pracę silnika(czujnik) no chyba że jest z czymś zmostkowany. 

Rozwiklasz zagadkę jak odepniesz wtyczkę.

 

Niechce strzelać itp. ale francuzi zawsze.mieli.swoje patenty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie przedwczoraj wyskoczyła rura z dolotu i żaden CHECK po pokonaniu 8 km nie wyskoczył. Być może we francuzach jest inaczej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, bochumil napisał:

Mnie przedwczoraj wyskoczyła rura z dolotu i żaden CHECK po pokonaniu 8 km nie wyskoczył. Być może we francuzach jest inaczej. 

 

We Francuzach pojawia się check nawet jak żadna rurka ani kabel się nie wypnie ;] 

  • Haha 9

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, bochumil napisał:

Mnie przedwczoraj wyskoczyła rura z dolotu i żaden CHECK po pokonaniu 8 km nie wyskoczył. Być może we francuzach jest inaczej. 

 

A jaki jest zwiazek pomiedzy rura dolotu a odma? ;]

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minut temu, Herbatnik napisał:

 Tylko, czy taki czujnik może wygenerować błąd wtryskiwaczy?

 

 

Ja bym sie az tak bardzo do tych bledow z OBD nie przywiazywal w tym przypadku ;]

Jak mialem C4 to sensowna diagnostyke dalo sie zrobic dopiero Lexia.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Maciej__ napisał:

 

A jaki jest zwiazek pomiedzy rura dolotu a odma? ;]

 

 

Obie znajdują się pod maską ;]

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, swienty napisał:

 

We Francuzach pojawia się check nawet jak żadna rurka ani kabel się nie wypnie ;] 

 

CyCa mamy już 3 rok i pierwszy raz taki numer wywinął. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Ja bym sie az tak bardzo do tych bledow z OBD nie przywiazywal w tym przypadku ;]

Jak mialem C4 to sensowna diagnostyke dalo sie zrobic dopiero Lexia.

 

Na ODB2 wyszedł P0202, ale na ekranie kompa jakiś Antipollution Fault się wyświetlił. A odma to przecież zanieczyszczone olejem opary... :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Maciej__ napisał:

Jak mialem C4 to sensowna diagnostyke dalo sie zrobic dopiero Lexia.

 

No niestety, przerabiałem kiedyś temat w Peugeocie 207. Lipa jeśli chodzi o soft. Tymczasem we Fiacie to bajka. Rosyjski Multiecuscan na PC to jest sama przyjemność w diagnozowaniu, zmianach w opcjach, kasowaniu inspekcji olejowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Herbatnik napisał:

 

Na ODB2 wyszedł P0202, ale na ekranie kompa jakiś Antipollution Fault się wyświetlił. A odma to przecież zanieczyszczone olejem opary... :hmm:

 

Antipollution Fault w PSA moze znaczyc cokolwiek, bo to bardzo ogolny komunikat dla calej masy bledow zwiazanych z silnikiem ;]

Wiec tym sie w ogole nie sugeruj :ok:

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, bochumil napisał:

 

No niestety, przerabiałem kiedyś temat w Peugeocie 207. Lipa jeśli chodzi o soft. Tymczasem we Fiacie to bajka. Rosyjski Multiecuscan na PC to jest sama przyjemność w diagnozowaniu, zmianach w opcjach, kasowaniu inspekcji olejowych.

 

Bajka to jest jak nie trzeba sobie glowy zawracac softem do diagnostyki ;]

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Herbatnik napisał:

 

Na ODB2 wyszedł P0202, ale na ekranie kompa jakiś Antipollution Fault się wyświetlił. A odma to przecież zanieczyszczone olejem opary... :hmm:

 

I tego bym się trzymał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Maciej__ napisał:

 

Bajka to jest jak nie trzeba sobie glowy zawracac softem do diagnostyki ;]

 

 

Zatem polecam komunikację miejską, ewentualnie spacery ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, bochumil napisał:

 

Zatem polecam komunikację miejską, ewentualnie spacery ;]

Wystarczy kupić samochód. 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, bochumil napisał:

 

Zatem polecam komunikację miejską, ewentualnie spacery ;]

 

Od czasu jak zakonczylem przygode z LPG w autach to jedynie w C4 zapalil mi sie check chyba 2 razy ;]

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Danielpoz. napisał:

Wystarczy kupić samochód. 😂

 

Taaaa. Śwagier kupił używanego japończyka. Ponoć bezawaryjne. Po podłączeniu pod dedykowany program błędów było z 10 ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Od czasu jak zakonczylem przygode z LPG w autach to jedynie w C4 zapalil mi sie check chyba 2 razy ;]

 

 

 

 

A w moim maluchu i Skodzie 125L nigdy się check nie zaświecił, a mówią, że demoludy źle auta robiły ;]

  • Like 1
  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, bochumil napisał:

 

Taaaa. Śwagier kupił używanego japończyka. Ponoć bezawaryjne. Po podłączeniu pod dedykowany program błędów było z 10 ;]

Wiec trzeba kupić sprawny👍

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Danielpoz. napisał:

Wiec trzeba kupić sprawny👍

 

Ale to nie jest wątek o sprawnych autach ;]

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze nie kontaktuje wtyczka na 2 wtrysku i ja poruszyles? 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.