Jump to content
gis123

System start-stop

Recommended Posts

Używacie? 

Wyłączacie? 

Ma jakiś negatywny wpływ na auto? 

Albo pozytywny na spalanie? 

Mam pierwsze auto z tym systemem i dziwnie się czuję jak mi auto gaśnie na światłach... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wyłączam po odpaleniu, bo mnie wkurza. Ale dlatego, że mam silnik Diesla 

Jeździłem benzyną i tam mi pasowało.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, gis123 napisał:

Używacie? 

Wyłączacie? 

Ma jakiś negatywny wpływ na auto? 

Albo pozytywny na spalanie? 

Mam pierwsze auto z tym systemem i dziwnie się czuję jak mi auto gaśnie na światłach... 

W benzynie przy DSG zupełnie nie odczuwam w dieslu przy DSG była katastrofa. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyłączam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diesel
Używam

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
46 minut temu, rwIcIk napisał:

Ja wyłączam po odpaleniu, bo mnie wkurza. Ale dlatego, że mam silnik Diesla 

Jeździłem benzyną i tam mi pasowało.

 

 

Dokladnie. W benzynie spoko w dieslu jakoś czujesz ze silnik tego nie lubi. 

 

Diesel to silnik, który odpalalo się rano i gasiło wieczorem a nie włącz/wyłącz co światła. 

Edited by chojny
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie w dizlu. 

Też mnie drażni. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beznyna/lpg wyłączam, tzn. wyłączyłem kiedyś tam. Raz na jakiś czas sprawdzam czy S&S działa, daje mi to jakikolwiek podgląd na stan akumulatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, 

Właśnie zmieniłem i się ustrojstwo aktywowało. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzyna, wyłączam po odpaleniu, ale czasem włączę jak są warunki sprzyjające, np dojeżdżam do przejazdu kolejowego z zamkniętymi szlabanami, albo właśnie złapało mnie czerwone na znanym mi skrzyżowaniu i wiem, że długo się czeka. Takie wyjątki robię tylko przy nagrzanym w pełni silniku i podczas normalnej jazdy bez dużych obciążeń. Poprzedni właściciel  też wyłączał, bo do przebiegu 86 kkm komputer naliczył tylko 140 uruchomień z SS.

  • Like 1
  • shocked 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, gis123 napisał:

Używacie? 

Wyłączacie? 

Ma jakiś negatywny wpływ na auto? 

Albo pozytywny na spalanie? 

Mam pierwsze auto z tym systemem i dziwnie się czuję jak mi auto gaśnie na światłach... 

Wnerwia i jest zawsze wyłączany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam w nowym aucie od półtorej miesiąca i uzywam. Silnik benzynowy, SS działa szybko, w zasadzie szybciej od wybicia biegu. Fajne też jest to, że jak auto przede mna ruszy to SS sam odpala silnik zanim wcisne sprzęgło. Pacjent to Golf 7. Kilka lat temu w Kaszkaju wylaczalem system za każdym razem bo miał powolna reakcje i był głupio zaprogramowany. Tam wyłączal sie zawsze silnik jak auto stawalo, czy upal w aucie i klima jeszcze nie wychlodzila wnętrza, czy tez zima za oknem, ogrzewanie włączone a SS w Nissanie zatrzymywal również grzanie. Tam było to kiepsko pomyślane.

 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

zazwyczaj deaktywuję ... chociaż mam czasami jakieś dłuższe postoje gdy np. coś jem lub korzystam z gniazdka zapalniczki do pracy na laptopie ... i wtedy SS jest aktywne żeby silnik sam się gasił kiedy nie jest potrzebny i sam odpalał kiedy trzeba schłodzić wnętrze. 

W mondeo 1.5EB start-stop działa bardzo łagodnie i nie jest irytujący. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ustawiłem tryb "Komfort" w menu klimatyzacji i S&S nie działa, o czym lojalnie uprzedza producent w instrukcji obsługi ;]

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cały czas jest wyłączony, bo w moim aucie jest głupi jak but od lewej nogi, tj. temperatura wnętrza inna niż ustawiona w klimie, albo silnik jeszcze nie nagrzany, a ten go wyłącza.
Wyjątek to ekstremalny korek z długimi postojami, przejazd kolejowy, niski poziom paliwa w baku gdy daleko od stacji - czyli w sumie rzadko.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, norbert123 napisał:

Akumulator bedziesz mial starszy to sie sam eylaczy

3-letni aku - komp. nadal gasi sinik, by po chwili odpalić - jeszcze bardziej wkurzające.

Stojąc na przejeździe kolejowym gaszę ze stacyjki ;]

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ustawilem zeby sie nie wlaczal ale nie w kazdym aucie da sie to zrobic po bluetooth.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diesel, wyłączam zaraz po odpaleniu. W sumie to i tak podczas codziennej drogi do pracy zadziałałby ze 2-3 razy.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 208 noPb z automatem i wyłączam. System działa ogólnie ok, ale czasem ma odpały, ze gasi silnik na 1-2 sekundy. Najbardziej irytujący jest jednak w sytuacjach, gdzie trzeba ruszyć ze stopu w lewo bądź w prawo. Krótko po załączeniu nie działa wspomaganie układu kierowniczego i w związku z tym auto już nabiera prędkości, ja się siłuję z kierownicą, by po chwili zadziałało wspomaganie i kierownica obraca się bardziej niż potrzeba to obrania optymalnego toru jazdy. Podobna sytuacja u znajomego w Mondeo z dieslem i automatem.

 

Myślę, że w manualu jest to do przeżycia, bo silnik startuje w momencie wciskania sprzęgła i zanim kierownik wbije bieg i zacznie ruszać, to już ciśnienie w układzie wspomagania wzrośnie i można normalnie wykonywać manewry.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, zejk napisał:

Peugeot 208 noPb z automatem i wyłączam. System działa ogólnie ok, ale czasem ma odpały, ze gasi silnik na 1-2 sekundy. Najbardziej irytujący jest jednak w sytuacjach, gdzie trzeba ruszyć ze stopu w lewo bądź w prawo. Krótko po załączeniu nie działa wspomaganie układu kierowniczego i w związku z tym auto już nabiera prędkości, ja się siłuję z kierownicą, by po chwili zadziałało wspomaganie i kierownica obraca się bardziej niż potrzeba to obrania optymalnego toru jazdy. Podobna sytuacja u znajomego w Mondeo z dieslem i automatem.

 

Myślę, że w manualu jest to do przeżycia, bo silnik startuje w momencie wciskania sprzęgła i zanim kierownik wbije bieg i zacznie ruszać, to już ciśnienie w układzie wspomagania wzrośnie i można normalnie wykonywać manewry.

Mam diesla z automatem i nie ma takich cyrków.

Być może dlatego, że wspomaganie jest elektryczne.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, spad napisał:

 Fajne też jest to, że jak auto przede mna ruszy to SS sam odpala silnik zanim wcisne sprzęgło. Pacjent to Golf 7.

 

A jak nie masz sprzęgła a masz wrzucony 1 bieg to SS się odpali (i co wtedy będzie?) czy jednak będzie wiedział że jest niebezpieczna konfiguracja?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, bielaPL napisał:

 

A jak nie masz sprzęgła a masz wrzucony 1 bieg to SS się odpali (i co wtedy będzie?) czy jednak będzie wiedział że jest niebezpieczna konfiguracja?

W sofcie są zdefiniowane wszystkie warunki, jakie mają być spełnione do zatrzymania i uruchomienia silnika. ZTCP to w manualu jest to skrzynia w pozycji N, wciśnięty hamulec zasadniczy i puszczone sprzęgło oraz szereg warunków związanych ze stanem akumulatora, nastawami klimatyzacji vs różnica temp zadanej i rzeczywistej itp.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Działa sobie w tle, nie przeszkadza, to używam. Dodatkowo dzięki temu nie trzeba auta gasić po zakończeniu jazdy. SS i tak wyłącza silnik a gdy kierowca odepnie pasy bezpieczeństwa auto uznaje, że skończyliśmy jazdę i się wyłącza.

:ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, bielaPL napisał:

 

A jak nie masz sprzęgła a masz wrzucony 1 bieg to SS się odpali (i co wtedy będzie?) czy jednak będzie wiedział że jest niebezpieczna konfiguracja?

 

Nie sprawdzałem bo to trochę sztuczna sytuacja dla skrzyni manualnej. Nie ma szans zatrzymać auta do zera bez wciskania sprzęgła zakładając normalne użytkowanie. Bo hamując wciskasz sprzęgło, wypinasz bieg i stoisz. Więc ponowne wbicie biegu wymusza sprzęgło i system odpali. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Dark_Knight napisał:

Działa sobie w tle, nie przeszkadza, to używam. Dodatkowo dzięki temu nie trzeba auta gasić po zakończeniu jazdy. SS i tak wyłącza silnik a gdy kierowca odepnie pasy bezpieczeństwa auto uznaje, że skończyliśmy jazdę i się wyłącza.

:ok:

 

A jak masz jeszcze do tego keyless to już w ogóle mega wygodne rozwiązanie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, spad napisał:

 

Nie sprawdzałem bo to trochę sztuczna sytuacja dla skrzyni manualnej. Nie ma szans zatrzymać auta do zera bez wciskania sprzęgła zakładając normalne użytkowanie. Bo hamując wciskasz sprzęgło, wypinasz bieg i stoisz. Więc ponowne wbicie biegu wymusza sprzęgło i system odpali. 

a kapuje, czyli silnik zgaszony, wrzucasz sprzegło i 1 i już odpali

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, bielaPL napisał:

a kapuje, czyli silnik zgaszony, wrzucasz sprzegło i 1 i już odpali

 

Odpali zanim wrzucisz 1-ke ;)

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 minuty temu, bielaPL napisał:

a kapuje, czyli silnik zgaszony, wrzucasz sprzegło i 1 i już odpali

 

Dokładnie. W zasadzie SS w Golfie jest tak szybkie, że nie zdążysz wbić 1-ki do końca a silnik już kręci. Ale jak miałem ten system w KyszKysz to zdawał się być wolniejszy, bardziej irytował i go wyłączałem w czasie jazdy. 

Edited by spad
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, gis123 napisał:

Używacie? 

Wyłączacie? 

Ma jakiś negatywny wpływ na auto? 

 

Tak, aku siada ;] 

Kiedyś wyłączałem, potem się przyzwyczaiłem i w zasadzie olałem temat.

Raz stałem w korku w Krakowie. Po 10 wyłączeniu silnika już nie dał rady zapalić. Od tej pory mam traumę i wyłączam :phi: 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Seacie używam. Działa fajnie. Zanim wbiję 1 już silnik chodzi. W zasadzie ruszam tak jak bez aktywnego ss., Zawsze system zdąży. Natomiast jeździłem crosslandem z tym systemem i tam było gorzej na tyle że wyłączyłem bo mnie drażnił.

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam w dieslu manualu. O dziwo działa bardzo płynnie. Nie przeszkadza.

Wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W dieslu DSG wyłączam.

Przez rok miałem benzynę (1.2 PSA) z manualem i nie wyłączałem, bo działało nieirytująco i to nie był mój samochód (wynajem), więc było mi wszystko jedno czy coś się od tego bardziej zużywa. No i ten silnik na wolnych obrotach strasznie nieprzyjemnie wibrował, więc doceniałem na światłach istnienie S/S tak naprawdę.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdezaktywowałem na stałe, Greta mnie nie lubi 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzyna 4cyl. Generalnie nie przeszkadza, odpala bez szarpnięć. Wyłączam tylko jak mam jeszcze za gorąco (lato) albo za zimno (jesień/zima) w aucie. 

 

Ale np w nowej astrze z 1.2 turbo wyłącza silnik jeszcze w trakcie jazdy, co mi trochę przeszkadzało. 

  • shocked 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, gis123 napisał:

Używacie? 

Wyłączacie? 

Ma jakiś negatywny wpływ na auto? 

Albo pozytywny na spalanie? 

Mam pierwsze auto z tym systemem i dziwnie się czuję jak mi auto gaśnie na światłach... 

Olewam. Przez pierwsze dwa tygodnie drażniło, potem się przyzwyczaiłem.

Czasem w powolnym korku z ciągłym podjeżdżaniem potrafię jedynie wyłączyć, taki jedynie negatyw zauważyłem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, iwik napisał:

 

 

Ale np w nowej astrze z 1.2 turbo wyłącza silnik jeszcze w trakcie jazdy, co mi trochę przeszkadzało. 

W Volvo też tak jest i dla mnie się to akurat podoba .. taki efekt hybrydy :phi:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, iwik napisał:

Ale np w nowej astrze z 1.2 turbo wyłącza silnik jeszcze w trakcie jazdy, co mi trochę przeszkadzało. 

 

W czym ci przeszkadzało?

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, chojny napisał:

 

 

Dokladnie. W benzynie spoko w dieslu jakoś czujesz ze silnik tego nie lubi. 

 

Diesel to silnik, który odpalalo się rano i gasiło wieczorem a nie włącz/wyłącz co światła. 

Ja mam inne spostrzeżenia, to zależy od marki/modelu. Np w Volvo 2.4D odpalał momentalnie, bez szarpnięć, praktycznie nie zauważalnie. Natomiast w Passacie TDI z DSG działało to kiepsko, znacznie wolniej odpalał, czasami szarpnął. Możliwe, że są jakieś różnice tech w odpalaniu ..albo to tylko moje odczucia :). W starszych BMW noPb też niezbyt płynnie odpalał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, format napisał:

 

W czym ci przeszkadzało?

Może przyzwyczajenia po autach z PRL .. o f.. znowu zdechł przed światłami :phi:.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, format napisał:

 

W czym ci przeszkadzało?

Mam schizę, że się coś zepsuło, zgasł i np siądzie mi za chwilę wspomaganie :hehe:

Pewnie kwestia przyzwyczajenia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, iwik napisał:

Mam schizę, że się coś zepsuło, zgasł i np siądzie mi za chwilę wspomaganie :hehe:

Pewnie kwestia przyzwyczajenia. 

 

S&S zdaje się instalowany jest wszędzie tam gdzie wspomaganie jest elektryczne, lub co najwyżej elektro-hydrauliczne. Innymi słowy wspomaganie z wyłączonym silnikiem działa, acz nie zawsze z pełną werwą. Do tego gdy spadnie podciśnienie w serwie (czyli napompujesz sobie hamulec kilka razy) to silnik też od razu wstanie, więc wspomagania hamulców też nie stracisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
5 minut temu, format napisał:

 

S&S zdaje się instalowany jest wszędzie tam gdzie wspomaganie jest elektryczne....

Ja to wiem, dlatego mówię, że to kwestia przyzwyczajenia i pozycia się "lęku pierwotnego". 

W każdym razie w VW tego nie ma, silnik gasnie dopiero przy prędkości "spacerowej", a nie np przy 30 km/h jak dojeżdżam do świateł. 

Edited by iwik

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, iwik napisał:

Ja to wiem, dlatego mówię, że to kwestia przyzwyczajenia i pozycia się "lęku pierwotnego". 

W każdym razie w VW tego nie ma, silnik gasnie dopiero przy prędkości "spacerowej", a nie np przy 30 km/h jak dojeżdżam do świateł. 

 

W Astrze V 1.6t silnik gaśnie mi poniżej 5km/h, wstaje powyżej 8km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, format napisał:

 

S&S zdaje się instalowany jest wszędzie tam gdzie wspomaganie jest elektryczne, lub co najwyżej elektro-hydrauliczne. Innymi słowy wspomaganie z wyłączonym silnikiem działa, acz nie zawsze z pełną werwą. Do tego gdy spadnie podciśnienie w serwie (czyli napompujesz sobie hamulec kilka razy) to silnik też od razu wstanie, więc wspomagania hamulców też nie stracisz.

Miałem auto z elektro-hydraulicznym i był dziwny efekt "padu" wspomagania, ale za moment odpalał się silnik i już skręcał (brał dane z czujnika skrętu, więc wystarczyło deko ruszyć kierownicą). To dość sporadyczna sytuacja, ale czasem się zdarzało jak np stało się na światłach i chciało motor przepuścić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W VAG jest to szczególnie wkurzające, jak przy dojeżdżaniu do głównej drogi silnik gaśnie, i w efekcie trzeba się zatrzymać...

Nie da się płynnie włączyć do ruchu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, rwIcIk napisał:

3-letni aku - komp. nadal gasi sinik, by po chwili odpalić - jeszcze bardziej wkurzające.

Stojąc na przejeździe kolejowym gaszę ze stacyjki ;]

 

No ja mam 8 letni aku...;) od nowos i w aucie.

I przestal dzalac rok temu s&s. Czas na wymiane aku ale....odpala nez zarzutu

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, norbert123 napisał:

Akumulator bedziesz mial starszy to sie sam eylaczy

 

Dokladnie u mnie sie zepsulo po 4 latach. 

A ja lubie ten system. 

Podladowanie nie pomoglo. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Pietro_M napisał:

Diesel, wyłączam zaraz po odpaleniu. W sumie to i tak podczas codziennej drogi do pracy zadziałałby ze 2-3 razy.

To jaki sens wylaczac ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, zejk napisał:

Peugeot 208 noPb z automatem i wyłączam. System działa ogólnie ok, ale czasem ma odpały, ze gasi silnik na 1-2 sekundy. Najbardziej irytujący jest jednak w sytuacjach, gdzie trzeba ruszyć ze stopu w lewo bądź w prawo. Krótko po załączeniu nie działa wspomaganie układu kierowniczego i w związku z tym auto już nabiera prędkości, ja się siłuję z kierownicą, by po chwili zadziałało wspomaganie i kierownica obraca się bardziej niż potrzeba to obrania optymalnego toru jazdy. Podobna sytuacja u znajomego w Mondeo z dieslem i automatem.

 

Myślę, że w manualu jest to do przeżycia, bo silnik startuje w momencie wciskania sprzęgła i zanim kierownik wbije bieg i zacznie ruszać, to już ciśnienie w układzie wspomagania wzrośnie i można normalnie wykonywać manewry.

 

Jakies wady te auta maja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.