Skocz do zawartości

Samochód na dojazdy do Niemiec


Cendra

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 26.07.2020 o 16:02, Cendra napisał:

VAG z silnikiem SDI (1.9 lub 2.0). 
Jakie obroty ma taki np. Golf 4 z tym silnikiem przy prędkościach 140-150?

 

Z tego co pamiętam to takim SDI jeździło się raczej lekko powyżej stówki. Przy 140-150 to pewnie granica tego silnika i o ile taka prędkość jest w ogóle do utrzymania przez dłuższy czas, to zapomnij o jakiejkolwiek dynamice w trasie. SDI to się raczej nadawało to niespiesznej jazdy podmiejskiej a nie latania po autostradach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Azbest napisał:

 

Z tego co pamiętam to takim SDI jeździło się raczej lekko powyżej stówki. Przy 140-150 to pewnie granica tego silnika i o ile taka prędkość jest w ogóle do utrzymania przez dłuższy czas, to zapomnij o jakiejkolwiek dynamice w trasie. SDI to się raczej nadawało to niespiesznej jazdy podmiejskiej a nie latania po autostradach.

 

Ten silnik w Golfie IV ma Vmax 160km/h, więc latanie po autostradzie 140-150km/h z tym silnikiem na pewno nie będzie ani przyjemne ani wygodne dla tego silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Cendra napisał:

Które z benzyniaków nadają się do gazu ale i lubią autostradową jazdę? Mają niskie obroty przy wyższych prędkościach? Jak jest w VAG-owych 2.0 115 KM?

Raczej wszyskie powyżej 2 litrów pojemności. A na pewno te z USA

Chevrolet Epica 2.5 +LPG w tym budżecie kupi.

U mnie 2.4 167 KM przy120-140 km/h obroty są między 2200-2500 i cisza w kabinie.

Osobiście bał bym się jeździć w tak dalekie trasy starym gratem ale jak kto lubi i na co kogo stać.

Edytowane przez robciolas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Cendra napisał:

Które z benzyniaków nadają się do gazu ale i lubią autostradową jazdę? Mają niskie obroty przy wyższych prędkościach?

 

Takie wymagania to raczej V6 lub V8

Edytowane przez ghost2255
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Cendra napisał:

Które z benzyniaków nadają się do gazu ale i lubią autostradową jazdę? Mają niskie obroty przy wyższych prędkościach? Jak jest w VAG-owych 2.0 115 KM?

Z benzyniakow w tej kasie to musisz szukac cos kolo rocznika 1995-2000 z silnikiem minimum 2,5 litra albo 3.0 żeby to w miare godnie jechalo i w ciszy. Ale te silniki to w większości V6. Zostaje takie E39 ale za drogie, inne V6 z lat 90tych (omega, mondeo) to jednak koszty ewentualnych napraw duże i ceny tez powyżej budżetu albo dojezdzone. Hondy Accorda tez w tych pieniądzach nie znajdziesz. Volvo 850 2.5 pb, albo turbo.nie jechałem, nie wiem czy w tej kasie znajdziesz

 

mam japonska benzyne 2.0 130 koni, 150-160 to jest jazgot. w miare komfortowo to jest 130. można zmienić skrzynie na taka z silnika 2.2, zalozyc opony o 5mm wyższe i byłoby pod 150 jeszcze w miare

 

mam 2.0 turbo tez z lat 90tych, 147 koni, i to jest spoko. można leciec 150 i jest ok. silnik PSA, można znalezc czasem w koncernie fiata np lancia kappa. Co tam może się zepsuc to tylko turbo. Reszta w miare bezawaryjna.

 

1,9 tdi 130 koni nawet na 5biegowej skrzyni (minimalna roznica do 6biegowej) można latac150-160. ale znajdz niedojezdzonego w tej cenie.

 

 

z Dieslami w tej cenie masz tylko jeden problem. znajdz doinwestowanego i niezajezdzonego. Turbo i wtryski przynajmniej musza być w dobrym stanie.

z benzynami konkurencyjnymi …. troche ciężko. albo nie te ceny, albo tez kosztowne

 

Sam nie wiem, obnizylbym predkosc przelotowa do 120-130-140. W tym zasiegu pojawiają się 2 litrowe benzyniaki których w okolicy lat 95-05 było wiecej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, robciolas napisał:

Raczej wszyskie powyżej 2 litrów pojemności. A na pewno te z USA

Chevrolet Epica 2.5 +LPG w tym budżecie kupi.

Osobiście bał bym się jeździć w tak dalekie trasy starym gratem ale jak kto lubi i na co kogo stać.

 

nie przesadzalbym. mnóstwo ludzi jeździ takie trasy gratami za 5 tysi. Ja cale zycie, może nie co 3 tygodnie ale kilka razy w roku, i turlanie wokół i przez kilkanaście lat mało które auto padlo w trasie. Raz czy 2 razy się zdarzylo albo przez zaniedbanie mechanika albo przez odraczanie ewidentnej naprawy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, ghost2255 napisał:

 

Takie wymagania to raczej V6 lub V8

Bardziej pytam pod kątem takim, żeby nie wtopić i nie skupiać się na autach, które na najwyższym biegu mają 3000 obr/min przy 100 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Cendra napisał:

Bardziej pytam pod kątem takim, żeby nie wtopić i nie skupiać się na autach, które na najwyższym biegu mają 3000 obr/min przy 100 km/h.

Jak ma być rozsądnie, to jak wyżej pisano: diesel i kropka.

Taki np. Passat B5 po lifcie kupisz za ok 5-7 kpln. Doinwestować za 2-4kpln i będzie przyjemne auto na trasę. 130KM i 6 biegów, segment D daje niezły komfort i nie zrujnuje budżetu. Ale trzeba się mentalnie nastawić na wydanie pieniędzy, których się nie odzyska przy szybkiej sprzedaży.

Może być jeszcze C5 2.0 HDI 110KM, albo Peugeot 407 z tym samym motorem. Tylko nie wiem, czy tam występowały 6-cio biegowe skrzynie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, swienty napisał:

 

Miałem puga 307 1.6 benzyniaka i to samo, miałem go krótko ale unikałem autostrad jak ognia.

Ja miałem AR147 1,6. Genialne auto do miasta natomiast na autostradzie żal mi aż było silnika bo obroty 4000-4500 nie schodziły.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.07.2020 o 19:08, bochumil napisał:

Może Stilo 1.9 Multijet? Do wyboru 120 lub 150KM. W tym drugim klapki w dolocie oraz częściej spotykany DPF. Na osłodę 6 biegowa skrzynia. Wersja 120KM to silnik 8V. Komfort nieco mniejszy niż przy 16V, ale poza EGR nic się w nim właściwie nie dzieje, zwłaszcza kiedy auto robi autostrady. Do wyboru 3 wersje nadzwozia. hatchback 3D, hatchback 5D oraz kombi.

a to jeszcze idzie kupić w stanie takim, żeby nie bać się autostradami do Niemiec jechać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. 
Mój ojciec zaczął jeździć do pracy w Niemczech i szukam dla niego auta. Jeździ ok. 1200 km w jedną stronę, potem auto stoi 3 tyg i wraca. 
Myślę o czymś z grupy VAG z silnikiem SDI (1.9 lub 2.0). 
Jakie obroty ma taki np. Golf 4 z tym silnikiem przy prędkościach 140-150?
 
przykładowa oferta, on chyba ma tempomat?
https://www.olx.pl/oferta/vw-golf-iv-1-9sdi-2001r-pszczolka-od-9-lat-w-rodzinie-CID5-IDFJNUz.html
 
macie pomysł na jakieś inne, niedrogie a trwałe auta do tego typu eksploatacji? Coś z 2.0 HDI najmniejszej mocy?

Jak to ma być w zasadzie raz na miesiąc to bym się tak strasznie komfortem w aucie za 5k nie przejmował.

Przejechałem 1000 km przy 4k rpm przeważnie, a 2 dni potem wróciłem w podobnych warunkach. Bardziej brakowało mi tempomatu niż 6 biegu.
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dywagacje z d... bo za 5 tys to można rower kupić a nie samochód.

IMO szukać coś po rodzinie, znajomych. Czegokolwiek bez wkładu.

 

A w miarę zdobycia kasy czegoś w seg. D/E

 

SDI nie jest złym pomysłem bo był w grupie VAG. Z przodu McPerson, z tyłu belka - nie do popsucia.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.07.2020 o 21:20, Maciej__ napisał:

 

Inna kwestia, ze ta stara A4-ka to bym nie chcial za Chiny ludowe dojezdzac ;]

 

To powinna być kara zapisana w kodeksie karnym - myślę że sporo ludzi zastanowiło by się czy idą właściwą drogą... 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Które z benzyniaków nadają się do gazu ale i lubią autostradową jazdę? Mają niskie obroty przy wyższych prędkościach? Jak jest w VAG-owych 2.0 115 KM?
Silnik Opla 1,4 140 KM.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałbym Mondeo od 2007, nawet z 1.8TDCI, który zestawiony jest z fajną skrzynią VI biegową.
Względnie ciche auto, przyzwoicie zbiera się i nie kosztuje fortuny.
Mój szef miał takiego... Systematycznie serwisowany wykulał ponad 450 tkm i sprzedany został dalej jako jeżdżący

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 10 lat przejechałem 330kkm 307 kombi 1.6hdi 110KM i miałem jedną awarię w trasie - pękła sprężyna zawieszenia

z osprzętu wymieniłem dwumasę na sztywne koło 

przy 150kmh mi nie przeszkadzało 3000obr/min w skrzyni 5biegowej - wiatr i tak zagłuszał silnik

 

niemniej nie polecałbym mojego egzemplarza na takie wyprawy, bo przebieg robi swoje, 4 lata temu poszedł do handlarza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, TWENTIS napisał:

Panowie, dywagacje z d... bo za 5 tys to można rower kupić a nie samochód.

IMO szukać coś po rodzinie, znajomych. Czegokolwiek bez wkładu.

 

A w miarę zdobycia kasy czegoś w seg. D/E

 

SDI nie jest złym pomysłem bo był w grupie VAG. Z przodu McPerson, z tyłu belka - nie do popsucia.

 

 

 

Zgadzam się, co by nie kupił w tych pieniądzach co daje komfort w trasie to jazda bedzie obarczona ryzykiem. Na stare auto też nie dadzą asistance wykupić.

Albo kupuje jakieś proste auto, z prostą benzyną i godzi się z komfortem do tych paru tysiecy. Albo polecam wycieczke busem jak i tak ma tam auto stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Cendra napisał:

Które z benzyniaków nadają się do gazu ale i lubią autostradową jazdę? Mają niskie obroty przy wyższych prędkościach? Jak jest w VAG-owych 2.0 115 KM?

2.0 115KM w Golfie 4 ma niestety tylko 5 biegów, co powoduje, że przy 140km/h obroty są w okolicach 3,5-4 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.07.2020 o 16:02, Cendra napisał:

Mój ojciec zaczął jeździć do pracy w Niemczech i szukam dla niego auta. Jeździ ok. 1200 km w jedną stronę, potem auto stoi 3 tyg i wraca. 

Ja bym spojrzał na C-klase W203. Naprawdę super jedzie się tym na autostradzie, jest bdb wyciszony i będzie mieścił się w budżecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, ZUBERTO napisał:

@Vadero nawet ofertę złożył, ale tak jakoś bez echa przeszła.

Auta już na drugi dzień nie było ;) o dziwo na jeden telefon z PL przypadały ze 3 z UA. Tam teraz robią to co robiliśmy my 15 lat temu - ciągną wszystkie tańsze fury :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.07.2020 o 16:02, Cendra napisał:

Cześć. 
Mój ojciec zaczął jeździć do pracy w Niemczech i szukam dla niego auta. Jeździ ok. 1200 km w jedną stronę, potem auto stoi 3 tyg i wraca. 
Myślę o czymś z grupy VAG z silnikiem SDI (1.9 lub 2.0). 
Jakie obroty ma taki np. Golf 4 z tym silnikiem przy prędkościach 140-150?

 

przykładowa oferta, on chyba ma tempomat?

https://www.olx.pl/oferta/vw-golf-iv-1-9sdi-2001r-pszczolka-od-9-lat-w-rodzinie-CID5-IDFJNUz.html
 

macie pomysł na jakieś inne, niedrogie a trwałe auta do tego typu eksploatacji? Coś z 2.0 HDI najmniejszej mocy?

Brat od paru lat jeździ tak samo oplem astrą z silnikiem 1.3 dieslem i sobie chwali. Kierowcy zawodowi jeżdżą wolniej niż reszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, tomy napisał:

No ale za ten budżet - 5 tys. to kupi, używany sam silnik ;]

 

Od czegoś trzeba zacząć ;) Resztę klocków kupi później. ;]

 

A tak na serio to jestem pełen uznania, że ktoś chce wydać na auto tyle co na przyzwoity rower i walić trasy do D, a rocznie tłuc 30 kkm. Sorki, ale na takie wymagania kupujesz świeże auto, albo podróżujesz autobusem jak nie masz kasy.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Vadero napisał:

Auta już na drugi dzień nie było ;) o dziwo na jeden telefon z PL przypadały ze 3 z UA. Tam teraz robią to co robiliśmy my 15 lat temu - ciągną wszystkie tańsze fury :)

No raczej nie do końca. Jak już to mogą kupować Ukraińcy mieszkający w PL, bo tam się zmieniły przepisy i nie opłacalny jest import aut starszych aut - tak samo jak na Białoruś (jedyne co idzie z PL na Białoruś obecnie to poleasingówki, bo auta powyżej 3 lat mają dużo większą akcyzę chyba). Swego czasu Ukraińcy brali w Polsce wszystko i jeździli tam na polskich tablicach, żeby ominąć ichniejsze podatki, a teraz na polskich blachach można wjeżdżać chyba na max 2 tygodnie, a potem muszą przerejestrować. Z racji, że znam paru Ukraińców i jeden z nich handluje tam autami to jak wystawiłem Kię Carnival na sprzedaż i nie było chętnych na nią to chciałem tam to puścić to powiedzieli mi, że za stary samochód i ich podatki tam zabiją za to auto, żeby było to opłacalne. A auto miało wtedy 12 lat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.07.2020 o 19:09, ghost2255 napisał:

Może być jeszcze C5 2.0 HDI 110KM, albo Peugeot 407 z tym samym motorem. Tylko nie wiem, czy tam występowały 6-cio biegowe skrzynie.

Z tymi 6-biegowymi to trzeba się jeszcze zorientować, czy aby VI nie ma takiego samego przełożenia jak V w 5-biegowej. Bo często tak robią, że najwyższy bieg jest taki sam, tylko są gęściej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.07.2020 o 18:06, gregoryj napisał:

Hondy Accorda

 

Europejskie wersje to raczej nie jest dobry pomysl. Raczej krotkie skrzynie i bedzie glosno. Moznaby szukac czegos USDM ew Legenda. Ryzyko awarii niskie ale jednak wiek i stan tych aut jest juz mocno różny, a jak cos klęknie to będzie drogo. Trzymałbym się czegoś mniej egzotycznego

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-legend-honda-legend-pilnie-sprzedam-ID6DdEKH.html#b142141d0b

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_W
4 godziny temu, spad napisał:

 

Od czegoś trzeba zacząć ;) Resztę klocków kupi później. ;]

 

A tak na serio to jestem pełen uznania, że ktoś chce wydać na auto tyle co na przyzwoity rower i walić trasy do D, a rocznie tłuc 30 kkm. Sorki, ale na takie wymagania kupujesz świeże auto, albo podróżujesz autobusem jak nie masz kasy.

 Eee, nie przesadzaj.

Znam takich którzy z Berlina do Warszawy potrafią jechać autem za 100euro typu Smart 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.07.2020 o 22:55, ppmarian napisał:

Szukać passeratti 1.9tdi b5
Nie parltrzec na przebieg, rocznik tylko na stan.

Wysłane z tel.
 

Tez bym tak zrobil. Duze wygodne. Czesci tanie na kazdym szrocie stoi tego sterty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, tomy napisał:

No ale za ten budżet - 5 tys. to kupi, używany sam silnik ;]

Akurat ten Golf za 5 był przykładem. Obawiam się, ze ojciec nie jest w stanie teraz wyrzucić większej kasy niż 10. Będziemy szukać co w najlepszym stanie i chyba postawimy na prostotę plus najbardziej znane marki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Cendra napisał:

Akurat ten Golf za 5 był przykładem. Obawiam się, ze ojciec nie jest w stanie teraz wyrzucić większej kasy niż 10. Będziemy szukać co w najlepszym stanie i chyba postawimy na prostotę plus najbardziej znane marki. 

 

Za 10kPLN to niech moze rzuci okiem na Chevrolet Lacetti :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Filipfm napisał:

 

Europejskie wersje to raczej nie jest dobry pomysl. Raczej krotkie skrzynie i bedzie glosno. Moznaby szukac czegos USDM ew Legenda. Ryzyko awarii niskie ale jednak wiek i stan tych aut jest juz mocno różny, a jak cos klęknie to będzie drogo. Trzymałbym się czegoś mniej egzotycznego

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-legend-honda-legend-pilnie-sprzedam-ID6DdEKH.html#b142141d0b

 

na cisniecie 150-160 to się nie nadaje bo wchodzi na obroty powyżej 4 tys.

ale 130-140, taki accord 5gen z silnikiem 2.2 spokojnie da rade. plusem ze te silniki raczej niezniszczalne, przynajmniej 2.0 i 2.2., no chyba ze przejechaly już 1szy milion kilometrow.

 

14 godzin temu, Cendra napisał:

Akurat ten Golf za 5 był przykładem. Obawiam się, ze ojciec nie jest w stanie teraz wyrzucić większej kasy niż 10. Będziemy szukać co w najlepszym stanie i chyba postawimy na prostotę plus najbardziej znane marki. 

 

nie ma co dywagować. szukajcie co w najlepszym stanie i popularne za 5 tysi. 1-2 tysie trzeba odlozyc na jakiś ewentualny pakiet startowy albo w razie W …… jeśli musi popylac 150-160 to zostaje Wam turbodieselek, jesli zmniejszy predkosc do 130 to wiekszosc 2 litrowych benzyn wolnossących powinno dac rade z okresu.1995-2000.  Moje spostrzeżenie jest tez takie ze silniki 8v mniej halasuja niż 16v, ale dużo oczywiście zależy od wyciszenia danego modelu. Tyle ze dwulitrowe osmiozaworowki z tamtego okresu to chyba tylko VAG - 2.0 115 koni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, gregoryj napisał:

na cisniecie 150-160 to się nie nadaje bo wchodzi na obroty powyżej 4 tys.

ale 130-140, taki accord 5gen z silnikiem 2.2 spokojnie da rade. plusem ze te silniki raczej niezniszczalne, przynajmniej 2.0 i 2.2., no chyba ze przejechaly już 1szy milion kilometrow.

 

5gen? Troche dla konesera :)  6geny są w podobnych cenach - tez ponizej 10k trafisz 2.0 (albo nawet 2.3) w jakiejs lepszej wersji, zeby mialo tempomat. 

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-accord-2-3-154-km-lpg-ID6DcrcT.html#db4703dfab

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-accord-honda-accord-2000r-2-0ls-ID6DcwTD.html#db4703dfab

 

I mimo tego, ze bardzo dawno nie jechalem takim accordem jestem w stanie zaryzykowac stwierdzenie, ze w paśniku bedzie ciszej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, adam_W napisał:

 Eee, nie przesadzaj.

Znam takich którzy z Berlina do Warszawy potrafią jechać autem za 100euro typu Smart 😀

Co innego jechać raz do roku bo taki kaprys, a co innego jeździć regularne trasy co tydzień po +1000km w jedną stronę😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Filipfm napisał:

5gen? Troche dla konesera :) 

za te pieniądze (5k) to tylko auta dla konesera ;] Pasnik B5 przedliftowy - to nie koneser? W Pasniku TDI i 1,8T będzie ciszej. W benzynie wolnossacej (1,8) to nie jestem pewien.

 

 Accord w benzynie to przynajmniej niezawodny silnik i auto. Accord5gen miał tempomat ale ten podciśnieniowy i to bardzo rzadko. Accord 6gen poleciłbym,  szczególnie w V6 i automacie (przy 160 ma mniej niż 3 tysie obrotow), ale ta wersja to może prędzej za 15 tysi pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.07.2020 o 17:56, Cendra napisał:

Raczej na co kogo stać, niestety.

Z drugiej strony, wydać dużo hajsu na auto, które stoi 3 tyg pod chmurką? Też szkoda.

Tomecki wystawił colta1.5 d na akowej giełdzie za małą kasę.

1-2 osoby chyba taką trasę obleci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.