Jump to content

Samochód na dojazdy do Niemiec


Recommended Posts

4 minuty temu, gregoryj napisał:

za te pieniądze (5k) to tylko auta dla konesera ;] Pasnik B5 przedliftowy - to nie koneser? W Pasniku TDI i 1,8T będzie ciszej. W benzynie wolnossacej (1,8) to nie jestem pewien.

 

 Accord w benzynie to przynajmniej niezawodny silnik i auto. Accord5gen miał tempomat ale ten podciśnieniowy i to bardzo rzadko. Accord 6gen poleciłbym,  szczególnie w V6 i automacie (przy 160 ma mniej niż 3 tysie obrotow), ale ta wersja to może prędzej za 15 tysi pln

 

ok, jakos mi umknelo 5k budzetu. jakos mi sie kojarzylo, ze padaly tu propozycje aut za 7-8. 

Paśnik tez bedzie przechodzony - jak kazde auto w tym budzecie. Ale będzie mniejszym egzotykiem w wypadku jakiejs naprawy niz japoniec.

 

Accord V6 to tylko UDSM wiec egzotyk jeszcze wiekszy, ale fakt, z automatem byloby nizej na obrotach

 

Link to post
Share on other sites
Dnia 29.07.2020 o 20:23, Piotrus napisał:

Ja bym spojrzał na C-klase W203. Naprawdę super jedzie się tym na autostradzie, jest bdb wyciszony i będzie mieścił się w budżecie.

Potwierdzam, te samochody nadają się w trasę, choć dużej przestrzeni w kabinie raczej nie należy się spodziewać (mam CL203). Jeśli szukać, to diesla CDI200 lub lepiej CDI220. I koniecznie po lifcie, czyli po 2006 roku (bardziej odporne na gnicie). Ale nie będzie łatwo znaleźć sensowny egzemplarz w zadanym budżecie.

 

Dołączam się do głosów, aby popatrzeć na Citro C5 HDI albo Puga 407.

Za VW nie przepadam, ale myślę że i Pasek B5 będzie się dobrze nadawał.

Ważne, żeby był w dobrym stanie technicznym i miał tempomat. Automat na trasy nie jest potrzebny.

Link to post
Share on other sites

wpadły mi w oko dwa auta...

https://www.otomoto.pl/oferta/mitsubishi-lancer-1-6-bp-lpg-automat-ID6Df6j8.html#f6fca9be87

Ciekawe jakie przelozenia ma ta skrzynia, jakie obroty w trasie.

 

Skoda ze sporym przebiegiem, ale wygląda "uczciwie"

https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-octavia-skoda-octavia-1-9tdi-1-wlasciciel-ID6DcGkX.html#e9e62752d7

Link to post
Share on other sites
14 minut temu, AstraC napisał:

Jeszcze Signum 1.9:

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-signum-opel-signum-2-0-tdi-2005-ID6DdKM4.html

Może Vectra C 1.9 CDTI? Ewentualnie 1.8 140KM benzyna?

czemu nie, gdy znajdzie się jakaś blisko to pewnie brałbym pod uwagę. Pamiętam koelgi Signuma z 1.9 CDTI, w trasie bardzo milo się podróżowało przy 160 km/h. Niskie obroty, cisza.

 

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Cendra napisał:

czemu nie, gdy znajdzie się jakaś blisko to pewnie brałbym pod uwagę. Pamiętam koelgi Signuma z 1.9 CDTI, w trasie bardzo milo się podróżowało przy 160 km/h. Niskie obroty, cisza.

 

 

Ale to dosc skomplikowane auto na tle takiej Octavii 1.9 tdi...

Wg mnie kupno w takim budzecie P407 czy Signuma to gwarancja problemow ;]

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Podobnie C5 będzie wielką niewiadomą.

Nie wiem ale bałbym się jezdzic tyle km autem za kilka tysięcy złotych.

To już naprawdę jest wybieranie spośród gruzu, a tutaj ma być wygodne, z dobrym silnikiem który zapewni komfortową jazdę i jakoś wyposażonym. Gdzieś może ktoś ma coś zadbanego ale trafić na taką okazję to jak wygrać w lotka...

Edited by adam_W
Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Te Singnumy to sa chyba tansze niz Corsy z tego rocznika ;]

 

Może, ale w sumie pewne typowe rzeczy mogą się zepsuć, przed 2005 rokiem CIM, czasem skrętne ksenony, panel klimy automatycznej, awarie czujników ABS przód lub wiązek do nich, jakieś zimne luty w zegarach. Naprawa tego w sumie wszystkiego droga nie jest, od 2005r jest już lepiej i większość tych usterek nie występuje. A nie rdzewieje bardzo, wygodne, serwis niedrogi, ciche. Silniki 2.0/2.2DTI to jak ktoś dbał to pół miliona to nic, 1.9 bardziej skomplikowany choć 120KM powinien być ok. Niezły samochód.

Link to post
Share on other sites
Teraz, AstraC napisał:

Może, ale w sumie pewne typowe rzeczy mogą się zepsuć, przed 2005 rokiem CIM, czasem skrętne ksenony, panel klimy automatycznej, awarie czujników ABS przód lub wiązek do nich, jakieś zimne luty w zegarach. Naprawa tego w sumie wszystkiego droga nie jest,

 

Co kto lubi, w aucie za 5kPLN to im mniej skomplikowanych gratow tym lepiej :ok:

Nie bez powodu warte to jest czapke sliwek...

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Co kto lubi, w aucie za 5kPLN to im mniej skomplikowanych gratow tym lepiej :ok:

Nie bez powodu warte to jest czapke sliwek...

 

Można brać i full opcję. Większość opcji pewnie i tak już od dawna nie działa.

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, adam_W napisał:

 

Można brać i full opcję. Większość opcji pewnie i tak już od dawna nie działa.

W zeszłym roku sprzedawałem VC 1.8 122KM, bardzo bogato wyposażona, 2003r, sedan, za 4700 poszła bo wydawało mi się, że padło UPG, okazało się, że jednak nie.
Do zrobienia - panel klimy do wymiany - koszt pewnie ze 150PLN i nic więcej. Reszta wszystko działało ESP/TC, skrętne ksenony, grzane fotele itd., także sporo przesadzasz.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Dnia 31.07.2020 o 21:14, Cendra napisał:

340kkm/17 lat to wychodzi 20 tys. km rocznie - to nie jest spory przebieg na diesla. ;) 
Patrząc na to, że jest od pierwszego właściciela, można poważnie rozważać to auto. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ojciec daje się powoli przekonać, ze to chyba nie jest dobry pomysł. 
ja osobiście zaczynam go namawiać na coś typu abonament, kredyt niskich rat, itp. Co o tym myślicie? Gdzie oferty są najatrakcyjniejsze? Niestety raty wychodzą dość wysokie przez limit przebiegu. Musiałby mieć 40 tys km na rok. Dwa razy w miesiącu zrobi po 1300 km. 

Link to post
Share on other sites
Ojciec daje się powoli przekonać, ze to chyba nie jest dobry pomysł. 
ja osobiście zaczynam go namawiać na coś typu abonament, kredyt niskich rat, itp. Co o tym myślicie? Gdzie oferty są najatrakcyjniejsze? Niestety raty wychodzą dość wysokie przez limit przebiegu. Musiałby mieć 40 tys km na rok. Dwa razy w miesiącu zrobi po 1300 km. 

A nie lepiej zwykly kredyt wziac w takim ukladzie?
Te wynajmy raczej taniej nie wyjda...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to post
Share on other sites

Kredyt to większa rata i wszystkie obowiązki z tym związane, ubezpieczenie itp. 
a tak gdy się okaże, że po dwóch latach auta nie potrzebujesz to oddajesz albo bierzesz kolejne. Tak, świadom jestem, ze płacisz kasę i zostajesz z niczym. Ale gdyby się okazało, że jednak nie będzie tam jeździł to zwykłych kredyt może być ciężej spłacać... takie moje gdybanie. Rozmyślam co w tej sytuacji jest dla niego najlepsze. 

Link to post
Share on other sites

Nie pojechał bym autem za 5k dalej niż 100km. A za granicę w ogóle...

W takiej sytuacji posiedział bym w Niemczech ze 3 miesiące i poszukał czegoś na miejscu, albo jeździł jakimś pociągiem.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Z całym „dobytkiem” się nie da. Ojciec musi wszystkie swoje rzeczy zwinąć gdy wraca na tydzień do kraju. A jest tego sporo. 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Jaruga napisał:

Nie pojechał bym autem za 5k dalej niż 100km. A za granicę w ogóle...

W takiej sytuacji posiedział bym w Niemczech ze 3 miesiące i poszukał czegoś na miejscu, albo jeździł jakimś pociągiem.

A ja znam takich co autem za 100 EUR zrobili 50 tys w półtora roku jeżdżąc po DE, z DE do PL etc. i auto ani razu nie odmówiło posłuszeństwa :phi: . 
Nie ma co generalizować . 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Oczywiście, nowy tez może paść jednak ryzyko dużo mniejsze :) a gdy jedziesz i musisz być na dany dzień w pracy to trzeba ryzyko minimalizować... zastanawiam się, jaka jest na to najtańsza opcja. 

Link to post
Share on other sites

Dacia i Renault raczej odpada bo max 30 tys km. Jeszcze spróbuje dopytać w salonie. Bo taki Logan MCV z tce i LPG nie jest złą opcją (50 tys zł).  
Chyba Skoda, Seat i VW ma najlepsze opcje... można brac z limitem kilometrów 40 tys km. 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Jaruga napisał:

Nie pojechał bym autem za 5k dalej niż 100km. A za granicę w ogóle...

W takiej sytuacji posiedział bym w Niemczech ze 3 miesiące i poszukał czegoś na miejscu, albo jeździł jakimś pociągiem.

 

Dzięki takim Ludziom jak Ty którzy kupują nowe auta za 100 000zł później tacy ludzie jak ja mogę je kupić za 5 000zł 😄   Dziękujemy 😄

Link to post
Share on other sites
Dnia 27.07.2020 o 07:43, bergerac napisał:

to jeśli chcesz mocno ekonomiczny temat to chyba bym jednak polecił Pula 307 z silnikiem 1,6 HDi 90 KM. Brak DPF, zwykłe sprzętu, prosty motor i przy prędkości przelotowej powinien się zamknąć w około 6,0 - 6,5 litra. Tylko znalezienie tego z normalnym przebiegiem i nie zajechanego nie będzie proste.

 

Żaden HDI nie ma DPF jak już to FAP a jeżeli ma jeździć na autostradach, to się w ogóle nie wie, że to się ma.

Wiem bo mam 2.0 HDI z FAP 163km (jeszcze bez adBlue) ma 215.000 przebiegu i od nowości 2 razy była dolewka płynyu eloys i 1 raz (przy 210.000) profilaktycznie wymyty FAP (bo już odczyt pokazał 85% zapełnienia popiołami)

Żadnych problemów z FAP absolutne zero, natomiast całe lata (a ma 8 lat) jeździł  zwykle około 80km dziennie po 40km na dwa razy.

 

Zaś w erze COVID jak przez 2 miesiące jeździł wyłacznie do sklepu po 2-3 góra 5 km od rozruchu do zgaszenia to w końcu wywalił komunikat, ze wypadałoby go czasem przegonić, bo nie ma się kiedy skończyć procedura.

Zatem do miasta do wozenia dzieci blisko -FAP (albo DPF) to średni pomysł

Ale juz do jazdy conajmniej te kilkanaście km - to już spoko.

 

Dodam jeszcze, że jest takie przekonanie także wśród fachowców, że HDI fajnie spoko kulturalny i się nie psuje ale pali wyraźnie więcej niż TDI.

Nie wiem ile pali TDI, ja swoim C5 w cyklach mieszanych zawsze z klimą mam średnią 6,7

W jeździe autostradowej ~120 km/h wychodzi 5,5 do 6

W mieście, korkach wiadomo 7,5 albo i 8.

Natomiast jedno jest pewne, średnie spalanie jakie pokazuje komputer jest bardzo dokładne.

Ponieważ od zatankowania do zapalenia rezerwy i kolejnego tankowania mam często blisko 1000km (czasem mniej czasem więcej) to nawet wielokrotnie mimowolnie widzę, że ilość zatankowanej ropy jest 10-krotnością średniego spalania od ostatniego tankowania (jeden z liczników komputera zeruję zawsze przy tankowaniu)

Edited by wald0
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, wald0 napisał:

Nie wiem ile pali TDI, ja swoim C5 w cyklach mieszanych zawsze z klimą mam średnią 6,7

W jeździe autostradowej ~120 km/h wychodzi 5,5 do 6

W mieście, korkach wiadomo 7,5 albo i 8.

1,9 Tdi 130 kuca pali tyle samo

Link to post
Share on other sites
Dnia ‎16‎.‎08‎.‎2020 o 12:14, Cendra napisał:

Oczywiście, nowy tez może paść jednak ryzyko dużo mniejsze :) a gdy jedziesz i musisz być na dany dzień w pracy to trzeba ryzyko minimalizować... zastanawiam się, jaka jest na to najtańsza opcja

najtansza to jest opcja za 5k ;]

musicie się zastanowić, czy dojazd na konkretny dzień czy to w strone PL czy DE, z cala jakas paczka narzedzi to jest mus czy nie. Nawet nowe tego nie zagwarantuje ale wiadomo ryzyko najmniejsze, W miare normalne auto, nie ulep i nie kombinowane to tez nie powinno się psuc. 30 tysi rocznie to znowu nie sa jakies mega wielkie przebiegi. Sa autoassistance, lawety polskie kursują nonstop w strone francji, Szwajcarii czy Benelux. Jeśli ekstremalnie 1-2 dni opóźnienia z dojazdem nie spowoduje zawalenia się swiata i pracy …. to bierz auto proste i za 5 tysi.

Silnik i skrzynia ma być na tiptop. Osobiscie zwolniłbym w wymaganiach do predkosci 120-140 i celowal w popularne wolnossaki z LPG, 2-3h dluzszy dojazd to nie skandal, bo nie jedzie codziennie Jak się trafi to cos z polecanych diesli to także brac, ale tu zawsze jak to przy turbo i bezpośrednim wtrysku, ryzyko padu jest deczko większe

 

I daj znac co wybraliście na koniec 

Link to post
Share on other sites

Poważnie rozważamy Skodę Fabię w leasingu konsumenckim (kredyt niskich rat czy jakoś tak).

Przy cenie auta ok 57 tys zł, spłacamy przez 24 msc raty po ok 521 zł  (wpłata własna 15%, czyli około 8400 zł). Lub wpłacając zero zł płacimy 875 zł miesięcznie i przez dwa lata, za ok. 21 tys zł jest nowe auto. Potem albo wykup za ok 38 tys zł, albo oddajemy i bierzemy kolejne. Spłaca się utratę wartości. Moim zdaniem to brzmi sensownie... Nowe auto, z pakietem serwisowym. Dacia/Ranult/Fiat/Citroen (C-elysee), nie mają tak niskich rat... Mają niższy wykup końcowy ale w momencie gdy nie ma pewności czy będzie ojca na wykup stać, to po co płacić więcej jak można mniej przez te 24 miesiące?

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

1.0 TSI 95 KM, Ambition, kombi.

W tej konfiguracji (24 msc i roczny limit kilometrów do 40 tys) nadpłąca się ok 3 tys zł ponad kwotę auta (jeśli wykupisz auto). Oprocentowanie wychodzi nie wiele ponad 5%.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
Dnia 28.07.2020 o 17:06, gregoryj napisał:

Z benzyniakow w tej kasie to musisz szukac cos kolo rocznika 1995-2000 z silnikiem minimum 2,5 litra albo 3.0 żeby to w miare godnie jechalo i w ciszy.

 

Niekoniecznie takie silniki są wymogiem. Miałem Bravo 1.6 1997 czy 1998. Przy 120 na V biegu miał coś koło 2400 rpm. Swietnie się tym po Europie woziło. Megane Sedan też miało chyba bardzo długi ostatni bieg...

 

Link to post
Share on other sites
Dnia ‎23‎.‎08‎.‎2020 o 01:11, grogi napisał:

 

Niekoniecznie takie silniki są wymogiem. Miałem Bravo 1.6 1997 czy 1998. Przy 120 na V biegu miał coś koło 2400 rpm. Swietnie się tym po Europie woziło. Megane Sedan też miało chyba bardzo długi ostatni bieg...

 

a nie miałeś jakiejś skrzyni z diesla? bo tak cos pobieznie sprawdziłem to wychodzi 3000-3200 przy 120km/h. co i tak nie jest dużo wartoscia.dla 1,6 16v 103 kuca.

 

Tak czy siak auta z nadbiegiem w tamtym czasie to rzadkość, chociaż wiem ze były.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.