Jump to content
Maciej__

Sprzedaz indywidualna za 1 polrocze 2020

Recommended Posts

Posted (edited)

Samar opublikowal wyniki sprzedazy za pierwsze 6 miesiecy 2020:

https://www.samar.pl/__/3/3.a/109009/Ranking-TOP50-modeli-dla-Kowalskiego--Kto-liderem-pierwszego-półrocza-2020-.html?locale=pl_PL

Na czele Toyota, Dacia, Skoda, wiec bez niespodzianek, pozniej sporo SUVow sie przewija na wysokich lokatac...

W pierwszej 50-ce nie ma ani jednego auta koncernu PSA, a Opel rowneiz praktycznie nie istnieje po przejeciu ich przez Francuzow :facepalm:.

Laczna sprzedaz - 35% ale to raczej bylo do przewidzenia ;]

 

 

Edited by Maciej__
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Maciej__ napisał:

Opel rowneiz praktycznie nie istnieje po przejeciu ich przez Francuzow :facepalm:.

To jest trochę dziwne, bo astra jest obecnie jedynym kompaktem, oprócz tipo, za okolice 60 tyś PLN (oczywiście mówię o cenach realnych, a nie cennikowych). Nowa corsa też źle nie wygląda. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, iwik napisał:

To jest trochę dziwne, bo astra jest obecnie jedynym kompaktem, oprócz tipo, za okolice 60 tyś PLN (oczywiście mówię o cenach realnych, a nie cennikowych). Nowa corsa też źle nie wygląda. 

 

A jakie tam silniki teraz siedzą w takiej wersji? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, iwik napisał:

To jest trochę dziwne, bo astra jest obecnie jedynym kompaktem, oprócz tipo, za okolice 60 tyś PLN (oczywiście mówię o cenach realnych, a nie cennikowych). Nowa corsa też źle nie wygląda. 

 

Tez bylem zaskoczony, bo za 60-65kPLN ciezko znalezc cos lepszego.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, wladmar napisał:

 

A jakie tam silniki teraz siedzą w takiej wersji? 

3 cyl. 1.2t 110KM (no i resztki zeszłorocznych 1.4t 125KM) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, wladmar napisał:

 

A jakie tam silniki teraz siedzą w takiej wersji? 

Nowe 3cylindrowce. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, wujek napisał:

Nowe 3cylindrowce. 

 

Sporo jest jeszcze na stocku aut z 2019r z 1.4T 125KM.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, iwik napisał:

To jest trochę dziwne, bo astra jest obecnie jedynym kompaktem, oprócz tipo, za okolice 60 tyś PLN (oczywiście mówię o cenach realnych, a nie cennikowych). Nowa corsa też źle nie wygląda. 

2 Ople w pierwszej 50:

22. Opel Corsa: 702
26. Opel Crossland X: 541
Aut Peugeot i Citroen brak w tym rankingu. 8]

Ciekawe jak to wygląda w zakupach na floty?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dużo XCeedów...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, rwIcIk napisał:

2 Ople w pierwszej 50:

22. Opel Corsa: 702
26. Opel Crossland X: 541
Aut Peugeot i Citroen brak w tym rankingu. 8]

Ciekawe jak to wygląda w zakupach na floty?

 

IMO lezy i kwiczy bo nie sa wysoko w rankingach. U nas floty albo VAG albo koreance ze swoimi dieslami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, iwik napisał:

To jest trochę dziwne, bo astra jest obecnie jedynym kompaktem, oprócz tipo, za okolice 60 tyś PLN (oczywiście mówię o cenach realnych, a nie cennikowych). Nowa corsa też źle nie wygląda. 

popatrz na nową corsę z boku- tylne drzwi nieproporcjonalnie malutkie w stosunku do przednich, w środku równając do poprzednika z tyłu klaustrofobii można dostać

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minut temu, Dareek napisał:

popatrz na nową corsę z boku- tylne drzwi nieproporcjonalnie malutkie w stosunku do przednich, w środku równając do poprzednika z tyłu klaustrofobii można dostać

 

Faktycznie, tylne drzwi prawie jak w Tico ;)

 

4 godziny temu, Maciej__ napisał:

Samar opublikowal wyniki sprzedazy za pierwsze 6 miesiecy 2020:

https://www.samar.pl/__/3/3.a/109009/Ranking-TOP50-modeli-dla-Kowalskiego--Kto-liderem-pierwszego-półrocza-2020-.html?locale=pl_PL

Na czele Toyota, Dacia, Skoda, wiec bez niespodzianek, pozniej sporo SUVow sie przewija na wysokich lokatac...

W pierwszej 50-ce nie ma ani jednego auta koncernu PSA, a Opel rowneiz praktycznie nie istnieje po przejeciu ich przez Francuzow :facepalm:.

Laczna sprzedaz - 35% ale to raczej bylo do przewidzenia ;]

 

Dużo Toyot w czołówce, Yaris wymiata. Ale trochę zaskoczony jestem stosunkowo słabą pozycją Skody Scala. Ciekawe czy cena za wysoka, czy problemy z dostawami.
Tipo z kolei dość wysoko, a już dawno niektórzy przewidywali koniec Fiata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Majkiel napisał:

Tipo z kolei dość wysoko, a już dawno niektórzy przewidywali koniec Fiata.

 

Ale poza Tipo nie ma nic wiecej, a w dodatku Fiat nie istnieje we flotach...

Obawiam sie, ze gdyby nie dostawczaki, to salony Fiata by sie zwijaly jeden za drugim.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Maciej__ napisał:

W pierwszej 50-ce nie ma ani jednego auta koncernu PSA, a Opel rowneiz praktycznie nie istnieje po przejeciu ich przez Francuzow :facepalm:.

Z tego co wiem PSA odpuściło sobie PL rynek. Auta w innych krajach się sprzedają bardzo dobrze, więc uznali, że lepiej inwestować w rynki z wyższą marżą. Sukcesy Opla polegały głównie na dyskontowaniu ceny, a PSA podobno to dość ostro przycięło.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, bergerac napisał:

Z tego co wiem PSA odpuściło sobie PL rynek. Auta w innych krajach się sprzedają bardzo dobrze, więc uznali, że lepiej inwestować w rynki z wyższą marżą. Sukcesy Opla polegały głównie na dyskontowaniu ceny, a PSA podobno to dość ostro przycięło.

 

Jesli to prawda to dealerzy Opla, Peugota czy Citroena musza byc przeszczesliwi z takiego obrotu sprawy...

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Maciej__ napisał:

Samar opublikowal wyniki sprzedazy za pierwsze 6 miesiecy 2020:

https://www.samar.pl/__/3/3.a/109009/Ranking-TOP50-modeli-dla-Kowalskiego--Kto-liderem-pierwszego-półrocza-2020-.html?locale=pl_PL

Na czele Toyota, Dacia, Skoda, wiec bez niespodzianek, pozniej sporo SUVow sie przewija na wysokich lokatac...

W pierwszej 50-ce nie ma ani jednego auta koncernu PSA, a Opel rowneiz praktycznie nie istnieje po przejeciu ich przez Francuzow :facepalm:.

Laczna sprzedaz - 35% ale to raczej bylo do przewidzenia ;]

 

 

Opel poza Astrą nic ciekawego nie oferuje to i nie dziwne, że tak wypada. Indywidualni nabywcy nie zawsze kierują się ceną, a i SUVy chętniej kupują. Generalnie pl na tle EU i tak źle nie wygląda, szczególnie jak się porówna do krajów jak I czy E, tam sprzedaż strasznie spadła.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, sherif napisał:

Opel poza Astrą nic ciekawego nie oferuje to i nie dziwne, że tak wypada. Indywidualni nabywcy nie zawsze kierują się ceną, a i SUVy chętniej kupują. Generalnie pl na tle EU i tak źle nie wygląda, szczególnie jak się porówna do krajów jak I czy E, tam sprzedaż strasznie spadła.

 

Insignia wg mnie ma tez dobre value for money, ale auta segmentu D raczej nie sa kupowane przez prywatnych uzytkownikow bo nie ma ani jedneo na tej liscie...

Wyglada na to, ze wszyscy sie przesiedli do SUVow :ok:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Insignia wg mnie ma tez dobre value for money, ale auta segmentu D raczej nie sa kupowane przez prywatnych uzytkownikow bo nie ma ani jedneo na tej liscie...

Wyglada na to, ze wszyscy sie przesiedli do SUVow :ok:

 

To stara konstrukcja i wcale nie taka tania. Poza tym jak piszesz większość woli SUVy a tym przedziale jest już co wybierać. Wszyscy może nie, bo Superb jest na liście, Passata nie widzę ale też jakoś się jeszcze sprzedaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
22 godziny temu, rwIcIk napisał:

2 Ople w pierwszej 50:

22. Opel Corsa: 702
26. Opel Crossland X: 541
Aut Peugeot i Citroen brak w tym rankingu. 8]

Ciekawe jak to wygląda w zakupach na floty?

 

A może to jest tak, że europejskie koncerny walczą w Polsce o sprzedaż za pomocą swoich "tańszych" brandów?

 

Volkswagen za pomocą Skody;

Renault za pomocą Dacii;

PSA za pomocą Opla...

 

Właśnie doczytałem w odnośniku, że Peugeot jet najczęściej kupowaną marką w Hiszpanii...

Edited by Passio
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Passio napisał:

A może to jest tak, że europejskie koncerny walczą w Polsce o sprzedaż za pomocą swoich "tańszych" brandów?

 

Volkswagen za pomocą Skody;

Renault za pomocą Dacii;

PSA za pomocą Opla...

Opel ma spore tradycje w sprzedaży w Polsce, wersji na nasz rynek. Sam miałem Astrę z zaślepką zamiast centralki ABS ;]

PSA jechało głównie na dużych rabatach. Może znów się pojawią, gdy coś zostanie im z rynków zachodnich

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, rwIcIk napisał:

Opel ma spore tradycje w sprzedaży w Polsce, wersji na nasz rynek. Sam miałem Astrę z zaślepką zamiast centralki ABS ;]

PSA jechało głównie na dużych rabatach. Może znów się pojawią, gdy coś zostanie im z rynków zachodnich

 

Nie śledzę tego typu zestawień, ale miałem jakoś zakodowane, że czołówkę okupuje Toyota oraz VW ze Skodą.

A tu nie widać VW, Skoda w odwrocie...

Ale widziałem zdjęcie nowej Oktawii i przeszło mi przez myśl, że z tej nowej odsłonie to taki substytut Passata na biedniejsze kraje. IMO, Skoda jakby lozbywała się swojej typowej stylistyki na rzecz stylistyki właściwej firmie-matce...

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, Passio napisał:

Nie śledzę tego typu zestawień, ale miałem jakoś zakodowane, że czołówkę okupuje Toyota oraz VW ze Skodą.

A tu nie widać VW, Skoda w odwrocie...

Ale widziałem zdjęcie nowej Oktawii i przeszło mi przez myśl, że z tej nowej odsłonie to taki substytut Passata na biedniejsze kraje. IMO, Skoda jakby lozbywała się swojej typowej stylistyki na rzecz stylistyki właściwej firmie-matce...

 

To sa statystki sprzedazy indywidualnej czyli pewnie max 30% calosci sprzedazy w PL ;]

Skoda zawsze dobrze sprzedawala sie we flotach, a tam stylizacja to kwestia wtorna.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Insignia wg mnie ma tez dobre value for money, ale auta segmentu D raczej nie sa kupowane przez prywatnych uzytkownikow bo nie ma ani jedneo na tej liscie...

 

Jest jak najbardziej. Superb to jednak nadal klasa D, wbrew temu, co marketingowcy wmawiają.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 27.07.2020 o 16:31, Maciej__ napisał:

 

Jesli to prawda to dealerzy Opla, Peugota czy Citroena musza byc przeszczesliwi z takiego obrotu sprawy...

No dealerzy Peugeota są tak szczęśliwi, że w województwie Świętokrzyskim nie ma ani jednego przedstawiciela Peugeota. Był chyba Rita Motors, ale ze skutkiem natychmiastowym kilka miesięcy temu zerwał współpracę z centralą i nikt nie chce wziąć dealerstwa tam. ;] A wy się dziwicie, że się nie sprzedaje, bo kto o zdrowych zmysłach to kupi jak ma jechać do innego województwa po samochód, a potem na serwis też daleko. W Warszawie Peugeot też szuka kogoś kto weźmie dealerstwo od nich, ale też nikt nie jest chętny i są tylko salony z centrali.  

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.