Skocz do zawartości

I Mitsubishi zegna EU - papa


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

fec34fd6939d23938241e3904b0c0eb6.jpg

 

 

 

Dzika pogon za nie pierdzacym perpetum mobile w EU ma swoją następna ofiarę ...

 

Miss-a-bichi zwija się.

 

1a602f135f1e76e8ca4786575f7ae99b.jpg

 

 

 

Narazie po cichu.

 

Oficjalnie, cytuje PR ‚prezentacja i przedstawienie nowych modeli dla naszych EU klientów zostaje wstrzymane, bo Miss-a-bitchi skoncentruje się na rynkach AP/ASEAN.

Dalej jednak będziemy wam sprzedawać istniejące modele’.*

 

 

Czyli - tłumaczenie, nie będziemy podążać za EU pędem Ograniczania pierdu auta, bo to przeczy inżynierii & kosztuje dużo $$$ - a tych za wiele nie mamy, bo nasza afera nas o mało nie zabiła pare lat temu.

 

Będziemy klępac auta na rynki gdzie fizyka jeszcze istnieje, i przy tym zarobimy jeszcze jakos $$ i przetrwamy! Hurra!!

 

Więksi ‚partnerzy’ zostali poinformowani przez Miss-a-bitchi, ze po prostu ‚planujemy opuścić UK i rynki EU’ (nie dotyczy RUS/UA). Tymi partnerami są np duże sieci dealerów.

 

Nowa strategia została nazwana.

 

‚Male jest piekne’ - tylko jakiś biurowy potrafi coś takiego wymyślić.

 

‘Small is beautiful’ w Asia/Pacifc Miss-a-bitchi ma 6.4% rynku, chce 10%.

 

W EU ma... 1%. Modele z EU zostaną wycofane w dniu w którym będą musialy spełnić ‚nowe’ wymogi emisyjne.

 

6ff2cb009ef14ee10861fa56c0107b2f.jpg

 

 

1. Konkurencja w EU się powili ogranicza coraz bardziej - ergo klient będzie płacić więcej. Pozostanie VAG albo PSA lub Stellantis (FCA) Inna szyba ten sam właściciel. Czyli mamy kartel

 

2. Wejście nowych graczy - np EV z China jest teraz nie pewne, globalizacja ma zadyszkę.

 

3. Świat moto się dzieli na 2 wyraźne grupy - EU - boimy się pierdu auta- klient i tak zapłaci więcej /Asia & USDM - niech auto pierdzi, ma być dostępne, EV ureguluje rynek. Nowa generacja Diesel nadchodzi.

 

4. Mitsubishi mi nie żal, ale szkoda ze sztuczne regulacje pokonują coraz więcej klepaczy.... klient zawsze dostaje po pupci.

 

5. Projekt - Małe jest piękne - co ciekawe - / następuje ofensywa modeli. Min 9 do konca 2022.

 

5e52d7d7ad09c7c02c0c308f523845f2.jpg

 

 

No i w końcu Pajero/Shogun/Montero umiera...

 

2021 - koniec klepania!

 

ad5568007c59733f6b414d991a11b0d0.jpg

 

Ciekawe kto będzie następny...

 

Mazda?

 

 

*oczywiscie dotąd aż wyczyścimy magazyny.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opowiem ci teraz moją wersję dlaczego Mitsubishi zwija się z EU. Mogę się domyślać, że pewnie wielu może mieć podobne spostrzeżenia.

1. Gdyby ktoś kazał mi wymienić bardzo szybko 50 marek i modeli aut, dowolnych, to na pewno nie byłoby tam ani jednego auta tego producenta.

2. Na szybko mogę wymienić dwa modele: ASX i Colt. Jeszcze był Galant i Carisma. Reszta jak przez mgłę.

3. Nawet nie wiem czy w moim prawie 800--tysięcznym mieście jest salon Mitsubishi. Nie kojarzę żeby był. A z pozostałymi nie mam tego problemu.

4. Ciężko iść kupić auto tego producenta jak punkty 2 i 3 wyglądają jak wyglądają.

5. Tylko jedna osoba, którą znam ma Mitsubishi. Jeden sąsiad, nikt inny nie ma auta tej marki.

6. Prawie za każdym razem muszę sprawdzać czy prawidłowo napisałem nazwę Mitsubishi. I nawet pisząc tę odpowiedź chyba pięć razy poprawiałem literówki.

 

Edytowane przez spad
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, dranio napisał:

 

Lancer, Pajero nic Ci nie mówi?

Z nowszych dla ludu: Space Star?

 

A widzisz, mówi. Ale tak jak pisałem na szybko jest tak jak jest ASX i Colt, po sekundzie Galant i Carisma. Pewnie kolejne 10 sekund i byłby Lancer, Pajero i Space Star. Ale w tym samym czasie wymienię łącznie 100 modeli Skody, VW, Renault, Opla, Mercedesa, Audi, Seata, etc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, spad napisał:

 

A widzisz, mówi. Ale tak jak pisałem na szybko jest tak jak jest ASX i Colt, po sekundzie Galant i Carisma. Pewnie kolejne 10 sekund i byłby Lancer, Pajero i Space Star. Ale w tym samym czasie wymienię łącznie 100 modeli Skody, VW, Renault, Opla, Mercedesa, Audi, Seata, etc. 

 

Oferta tego producenta wyglada obecnie jak by byl rok 2010 a nie 2020 ;]

 

  • Lubię to 2
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, spad napisał:

1. Gdyby ktoś kazał mi wymienić bardzo szybko 50 marek i modeli aut, dowolnych, to na pewno nie byłoby tam ani jednego auta tego producenta.

2. Na szybko mogę wymienić dwa modele: ASX i Colt. Jeszcze był Galant i Carisma. Reszta jak przez mgłę.

 

To raczej subiektywne. W życiu nie miałem Miczubiszi ale: Lancer, Pajero, Pajero Pinin, Colt, L200, Eclipse, Carisma, Carina, 3000gt, Outlander, Space star, Galant wymienię jednym ciągiem ;) Problem jest natomiast taki, że o obecnych modelach wiem tyle, że mają ASX (kolega ma), Eclipse (bo zrobili pseudo-suv o nazwie pseudo-coupe) i L200 (oglądałem jak szukałem z kumplem pickup). Przy czym chyba nic poza ASX nie zainteresuje "Kowalskiego" i nic poza L200 nie jest skierowane do firm (o dosyć wąskim profilu działalności). Żeby w ogóle stanąć w drzwiach salonu trzeba być fanem marki (czyli gatunek na wymarciu) a nie kimś zwyczajnie zainteresowanym zakupem nowego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oferta jest delikatnie mowiąc żenująca.

Space Star - auto o ktorego istnieniu nie ma pojęcia większość ludzi interesujących się motoryzacją, a co dopiero potencjalny klient na miejskie wozidełko

ASX - wiecznie żywy. 3ci lifting modelu z 2010

Eclipse cross - widzialem na ulicy kilka razy. Wielkosciowo chyba jak ASX - ja osobiscie myslalem, ze to następca, ale jak widac nie

Outlander - troche krocej niz ASX ale tez niezły senior. Pierwsza wersja na kółkach z wózka z lidla wyglądała jak karykatura. Pierwszy lifting nieco poprawił. Obecnie chyba juz jest po drugim.

L200 - szał na pickupy juz sie w PL skonczył.

 

Mowiac szczerze nikt po nich w PL nie bedzie płakał. 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opowiem ci teraz moją wersję dlaczego Mitsubishi zwija się z EU. Mogę się domyślać, że pewnie wielu może mieć podobne spostrzeżenia.
1. Gdyby ktoś kazał mi wymienić bardzo szybko 50 marek i modeli aut, dowolnych, to na pewno nie byłoby tam ani jednego auta tego producenta.
2. Na szybko mogę wymienić dwa modele: ASX i Colt. Jeszcze był Galant i Carisma. Reszta jak przez mgłę.
3. Nawet nie wiem czy w moim prawie 800--tysięcznym mieście jest salon Mitsubishi. Nie kojarzę żeby był. A z pozostałymi nie mam tego problemu.
4. Ciężko iść kupić auto tego producenta jak punkty 2 i 3 wyglądają jak wyglądają.
5. Tylko jedna osoba, którą znam ma Mitsubishi. Jeden sąsiad, nikt inny nie ma auta tej marki.
6. Prawie za każdym razem muszę sprawdzać czy prawidłowo napisałem nazwę Mitsubishi. I nawet pisząc tę odpowiedź chyba pięć razy poprawiałem literówki.
 
Pkt 5 Mitsu - od mozna prosciej.


IMVHO nie do konca tak, i twoje relacje o salonach to chyba potwierdzaja. Mitsu po prostu nie ma forsy... a jak to forse stracilo....

Mitsu jest/bylo w nazwijmy to 'klopotach finansowych'.

Zaczelo sie od Y2K czyli 2000, kiedy wyszlo, ze po prostu Mitsu naprawialo po cichu autka, i to tak nieprzerwanie od konca 1970tych zamiast mowic swiatu 'spierdzielilismy nasz desing i nasze autko moze ci lapke i nozke uciac, przyjedz do Mitsu na naprawe'.

Nah, po co? Przyjechales na service to po cichu naprawili, qudos za to ze naprawili...

Nie musze chyba mowic, ze takie rzeczy sa fuj i bee w wielu krajach gdzie jest jakies prawo, a szczegolnie jak CEO wiedzial.

Malo? Uderzylo ich dalej w 2004 jesli pamietam, 160k aut w ogole postanowili sobie odpuscic i nie naprawiac, od po prostu spierdzielaj, jak ci lape czy nozke auto utnie w wypadku to my nic o tym nie wiemy. Tu juz paru Chief Costam Officer poszlo siedziec...

I rynek to docenil :-) klienci im pokazali srodkowy paluszek i akcje prawie staly sie smieciowe... Chyba najwieksza afera w J w tamtych latach.

Malo jeszcze...- 2016 Mitsu - zabawilo sie w VeeDud AG. Od nie do konca swiadomie, czy z premydytacja, ale jednak - od 1991 mieli JDM standardy zuzycia paliwa w pupci, robili wg - 'nie chce mi sie', rzady takie rzeczy doceniaja - wiec wywialo 35% wartosci firmy i Mitsu prawie poszlo 6f do ziemi...

Nissan wtedy zrobil sie bohaterem i rzucil $$$. Kupili 1/3

Co ciekawe jesli dobrze pamietam, to te testy zyzycia paliwa ktore nie dokladnie robili nie byly takie znow 'oszukancze', palily od 0.2l do 0.6l/100km wiecej. Ale rynek nie zapomnial 2000 i 2004.

I stad po prostu Mitsu modyfikowalo auta a nie projektowalo nowe, nie bylo kasy. I paradoksalnie wyszlo na dobre


Pozostaly ambicje...


7322113b6bb4e6ec3942cf339bdb99bb.jpg

Teraz mamy 2020, i Mitsu sprzedaje ok 160k aut w EU. Nie wiele, a juz na etapie desing trzeba im pierdy zredukowac, wielkiego brata na EU wstawic, to na sztuke kosztuje, a $$$ brak.

Mitsu zyje dzieki temu, ze klepie.

Klepie solidnie, starsze technologie, ktore sa tansze ale doskonalone i niezawodne. Lancer jest tego przykladem. Auto ktore za duzo podobno pierdzi w EU jest non stop w czolowce Asia niezawodnosci czy Q poskladania. Za 15 lat sie mozna nauczyc chyba , a 2.4l jest de facto od kiedy 1991?

2c4c42122d071931e91e779b40b584b1.jpg


Covid19 dopelnil reszte. Po co sie meczyc w EU skoro, i tak duzo nie sprzedadza, a nagle Nissan ktory ich uratowal od smierci sam ma tyle klopotow, ze nie wiadomo czy wstanie...

EU klepacz nie ma wyboru, i tak od LG Chem, Panasonic czy Yuasa baterie kupuje (Asia dziekuje EU, ze ma prace), albo sie dostosuje, albo zginie.

Ci co moja wybor mowia 'sayonara' albo dokladniej 'shitsurei shimasu' ... szczegolnie jak $$$ nie maja...

Co ciekawe, nowe produkty sa de facto dostosowane na EU rynek - PHEV, Outlander ma premiere w tym roku, ale EU juz go nie zobaczy...


010f2a10b5e03a31f520e80c5ca12ca7.jpg

5e59556abb08e907c57ba4e0caf1f8e2.jpg

5a954c832cc41115728e7faeb690966b.jpg



Wiec mitsu mowi 'Sayonara' , co z punktu widzenia EU klienta szkoda, bo mniej konkurencji...



A Mitsu? Nowy Diesel opracowuje, atak na China szykuje... moze im cos z tego wyjdzie...

f2a163fab69ae3f684a2a88ac14005d2.jpg

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mitsu w EU to teraz Outlander
... dopoki gdzies na placu siedzi.

Generalnie, moze byc dobry finansowo zakup, jak juz 'oficjalnie' powiedza, 'spadamy'.

Pozostaje kwestia service, czesci (RUS/UA moze pomoze), i odsprzedazy - strata.

Czyli genralnie formula - minus ile zaplacic na dzien dobry, zeby ogromny spadek wartosci Mitsu pokonac..



Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dranio ja pamiętam.lancera Evo x i tyle. Też jakoś ciemny jestem w tej marce. Jedyny który mi się kiedyś podobał to ASX i tyle. Japońce zwijają się z eu bo niechca zmieniać i silników i konstrukcji dla eu .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@OZI raczej mitsu zrobili se SEPUKu na luftwaffe w Europie.

I tak ludzie pójdą po Niemca, ewentualnie Francję elegancję a później Gucciego z Włoch. 

Kiedyś w planach FIATA był Duży SUV

Projekt umarł bo.moglby zakłócić alferomeo

 

 

2018-fiat-fastback-concept-018.jpg

2018-fiat-fastback-concept-017-6d9b6445bdd0ba9486e851472cc4049c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oferta jest delikatnie mowiąc żenująca.
Space Star - auto o ktorego istnieniu nie ma pojęcia większość ludzi interesujących się motoryzacją, a co dopiero potencjalny klient na miejskie wozidełko
ASX - wiecznie żywy. 3ci lifting modelu z 2010
Eclipse cross - widzialem na ulicy kilka razy. Wielkosciowo chyba jak ASX - ja osobiscie myslalem, ze to następca, ale jak widac nie
Outlander - troche krocej niz ASX ale tez niezły senior. Pierwsza wersja na kółkach z wózka z lidla wyglądała jak karykatura. Pierwszy lifting nieco poprawił. Obecnie chyba juz jest po drugim.
L200 - szał na pickupy juz sie w PL skonczył.
 
Mowiac szczerze nikt po nich w PL nie bedzie płakał. 
 
Ale kiedyś Space Star to było kawał wozu, więc nikt odruchowo nie myśli o tym modelu jak o aucie miejskim, stadpewnie też jego nieznajomość.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, spad napisał:

Ale kiedyś Space Star to było kawał wozu, więc nikt odruchowo nie myśli o tym modelu jak o aucie miejskim, stadpewnie też jego nieznajomość.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

 

a to nie byI wymarIy juz minivan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, OZI napisał:

Dzika pogon za nie pierdzacym perpetum mobile w EU ma swoją następna ofiarę ...

 

ofiara ofiarą, ale kto powiedział że ta cała globalizacja jest obowiązkowa, że każdy musi sprzedawać wszędzie. Niech sobie mitsubishi sprzedaje w Azji skąd pochodzi, w Europie mamy wystarczająco dużo producentów, zwłaszcza że ta marka raczej nic ciekawego nie ma do zaoferowania, może poza legendą lancera, którego faktycznie trochę szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, spad napisał:

Opowiem ci teraz moją wersję dlaczego Mitsubishi zwija się z EU. Mogę się domyślać, że pewnie wielu może mieć podobne spostrzeżenia.

1. Gdyby ktoś kazał mi wymienić bardzo szybko 50 marek i modeli aut, dowolnych, to na pewno nie byłoby tam ani jednego auta tego producenta.

2. Na szybko mogę wymienić dwa modele: ASX i Colt. Jeszcze był Galant i Carisma. Reszta jak przez mgłę.

3. Nawet nie wiem czy w moim prawie 800--tysięcznym mieście jest salon Mitsubishi. Nie kojarzę żeby był. A z pozostałymi nie mam tego problemu.

4. Ciężko iść kupić auto tego producenta jak punkty 2 i 3 wyglądają jak wyglądają.

5. Tylko jedna osoba, którą znam ma Mitsubishi. Jeden sąsiad, nikt inny nie ma auta tej marki.

6. Prawie za każdym razem muszę sprawdzać czy prawidłowo napisałem nazwę Mitsubishi. I nawet pisząc tę odpowiedź chyba pięć razy poprawiałem literówki.

 

 

U mnie na osiedlu jest chyba z 5 nowych Outlanderów.

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, spad napisał:

Ale kiedyś Space Star to było kawał wozu, więc nikt odruchowo nie myśli o tym modelu jak o aucie miejskim, stadpewnie też jego nieznajomość.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

 

Mitsu srogo żonglował modelami w historii.

Poprzedni Space Star był takim vanovatym czyms, obecny to przeszczep Mirage z innych rynków, który też się zmniejszył, bo Mirage przez wiele lat to byłą linia Colt/Lancer, która została w pewnym momencie rozerwana i Lancer przestał być coltem sedan. 

Nie nadążysz za Japońcami 😄  

Edytowane przez Filipfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
ofiara ofiarą, ale kto powiedział że ta cała globalizacja jest obowiązkowa, że każdy musi sprzedawać wszędzie. Niech sobie mitsubishi sprzedaje w Azji skąd pochodzi, w Europie mamy wystarczająco dużo producentów, zwłaszcza że ta marka raczej nic ciekawego nie ma do zaoferowania, może poza legendą lancera, którego faktycznie trochę szkoda.
Nikt to fakt, ale z ta EU konkurencja to bym uwazal. Juz teraz placicie najwyzsze ceny aut na swiecie, a bedziecie mieli jeszcze gorzej.

Takie Miss a bitchi daje jakas mala alternatywe.

Alternatywnie moze byc najazd Made in China, ale twraz staje sie watpliwe...

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, OZI napisał:

Nikt to fakt, ale z ta EU konkurencja to bym uwazal. Juz teraz placicie najwyzsze ceny aut na swiecie, a bedziecie mieli jeszcze gorzej.

Takie Miss a bitchi daje jakas mala alternatywe.

Alternatywnie moze byc najazd Made in China, ale twraz staje sie watpliwe...

Sent from my SM-N975F using Tapatalk
 

 

OK, ale istnienie Mitsubishi w EU nie sprawi że ceny spadną, albo będą wolniej rosły. Podejrzewam, że wcześniej czy później ten sam los spotka Nissana i Suzuki. Dla mnie te 3 marki są bardzo podobne: Mitsu, Suzuki i Nissan. Czasem mi się nawet modele mylą. Każdy z nich ma jakiś fajny i rozpoznawalny model - ikonę jak Juke, Swift, Jimmy, czy Mitsu miało Lancera, do tego jakiegoś prawdziwego SUVa jak Outlander czy X-Trail ale poza tym te marki nic nie oferują. Znaczy chaos oferują ;]. Modele nie wiadomo jakiej klasy, albo przestarzałe, albo przerażająco brzydkie, ciągła zmiana nazewnictwa, prawie zawsze zacofane multimedia, dziwne konfiguracje silnikowo-skrzyniowo-wyposażeniowe. Nie dziwne że to się słabo sprzedaje.

Zobacz na ofertę europejskich producentów jak VAG, Opel czy Francuzy: jest klasa B,C,D są crossovery-suvy oparte na klasach B,C,D, każdy z kilkoma silnikami, dużą możliwością konfiguracji, wersjami hybrydowymi czy elektrycznymi. Niestety tutaj też widać cięcia ale to jest sensowna oferta. Taką drogą idzie też mniej więcej Toyota i oni raczej nie zamierzają wyjść z EU. A te 3 marki wspomniane przeze mnie oferują każda po kilka aut, które czasami trudno przyporządkować do jakiegoś segmentu, albo są przestarzałe, albo toporne, a jak już Ci się spodoba to w salonie dowiesz się, że wyposażenie które chcesz występuje tylko w najdroższej wersji z dieslem i automatem, a osobno nie da się dokupić, bo są tylko 3 wersje, a Ty akurat nie chcesz diesla ani automatu. Nie da się ciągnąć całej marki jednym dobrze sprzedającym się modelem jak Outlander na przykład. Trudno, przeżyjemy, w zamian za to Koreańczycy coraz lepiej dopasowują ofertę do Europy i chyba czują się z tym coraz lepiej ;].

BTW: sąsiad w weekend odbiera X-Traila. Kloc straszny, ale obejrzę, zobaczę to może zmienię zdanie

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
OK, ale istnienie Mitsubishi w EU nie sprawi że ceny spadną, albo będą wolniej rosły. Podejrzewam, że wcześniej czy później ten sam los spotka Nissana i Suzuki. Dla mnie te 3 marki są bardzo podobne: Mitsu, Suzuki i Nissan. Czasem mi się nawet modele mylą. Każdy z nich ma jakiś fajny i rozpoznawalny model - ikonę jak Juke, Swift, Jimmy, czy Mitsu miało Lancera, do tego jakiegoś prawdziwego SUVa jak Outlander czy X-Trail ale poza tym te marki nic nie oferują. Znaczy chaos oferują ;]. Modele nie wiadomo jakiej klasy, albo przestarzałe, albo przerażająco brzydkie, ciągła zmiana nazewnictwa, prawie zawsze zacofane multimedia, dziwne konfiguracje silnikowo-skrzyniowo-wyposażeniowe. Nie dziwne że to się słabo sprzedaje.
Zobacz na ofertę europejskich producentów jak VAG, Opel czy Francuzy: jest klasa B,C,D są crossovery-suvy oparte na klasach B,C,D, każdy z kilkoma silnikami, dużą możliwością konfiguracji, wersjami hybrydowymi czy elektrycznymi. Niestety tutaj też widać cięcia ale to jest sensowna oferta. Taką drogą idzie też mniej więcej Toyota i oni raczej nie zamierzają wyjść z EU. A te 3 marki wspomniane przeze mnie oferują każda po kilka aut, które czasami trudno przyporządkować do jakiegoś segmentu, albo są przestarzałe, albo toporne, a jak już Ci się spodoba to w salonie dowiesz się, że wyposażenie które chcesz występuje tylko w najdroższej wersji z dieslem i automatem, a osobno nie da się dokupić, bo są tylko 3 wersje, a Ty akurat nie chcesz diesla ani automatu. Nie da się ciągnąć całej marki jednym dobrze sprzedającym się modelem jak Outlander na przykład. Trudno, przeżyjemy, w zamian za to Koreańczycy coraz lepiej dopasowują ofertę do Europy i chyba czują się z tym coraz lepiej ;].
BTW: sąsiad w weekend odbiera X-Traila. Kloc straszny, ale obejrzę, zobaczę to może zmienię zdanie
Imvho nie zmienisz IMVHO Nissan Xtrail jest ... okropny.

Zgadzamy sie, ze VAG oferuje lepsze w dotyku plastik, dynamiczny silnik.

Ale... to w VAG odchodzi w zapomnienie w EU. Ma byc EV bo tak jakis komitet centralny zarzadzil. Nie wazne ze lud nie chce.

Czyli, konkurencja sie wyczysci - nawet tak nie istotna jak Mitsu, i nie wroci.

Efekt, pozostanie wam EV nie uregulowane przez rynek ale przez sztuczne nakazy. I zostanie 3 klepczaczy i jakas garstka niedobitkow.

I co wtedy? Ceny beda wysokie.

Auto przestaje byc dobrem codziennym dla was. Ma byc rower i panel na EV. Dlaczego? Nie dlatego, ze rynek chce, tylko narzucone odgornie.

Ostatnio czytalem artukul, co sie w kraju Salsa i oliwek dzieje jak ich Nissan w pupcie zrobil. Ludzi zwyczajnie szkoda. Perspektywy brak... owszem to przeciez transfornacja, ofiary musza byc wg ideologow.

Tylko ktos to zapomnial to tym ludziom powiedziec...

51847313be8d08f3b9c10be7fc050a6e.jpg

747efd311bd3c143686dbdfa6f5a2313.jpg

ad12efd700ca48cd59dd0187b02c72df.jpg



Tylko, ze dlaczego EU kupuje serce dla EV w Asia, a nie wyklepie samemu?

A Mitsu - coz jak dla EU to nie ladnie zrobili, nikt sie tego nie spodziewal, importerow, dealerow w pupcie zrobili, ludzie sie od pismakow dowiedzieli...

Zupelnie jak by od GM sie nauczyli..

Stawiam, ze nastepne EU opusci Subaru....



Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, spad napisał:

Opowiem ci teraz moją wersję dlaczego Mitsubishi zwija się z EU. Mogę się domyślać, że pewnie wielu może mieć podobne spostrzeżenia.

 

Ej przestań, to wcale nie chodzi o to że Mitsu robiło słabe, niczym nie wyróżniające się auta, kosztujące zdecydowanie za dużo w relacji do tego co oferują. To wcale nie przez to przegrali ten rynek, to wszystko przez Eurokołchoz, LGBT, Iluminatów i Reptilian. Tak było! :old:

 

  • Lubię to 4
  • Dzięki 1
  • Haha 2
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj tato ma lancera, moja byla tez miala lancera, ba nawet ja sie zastanawialem nad zakupem rocznego z MMC po jakims dyrektorze, ale mimo dobrej ceny odpuscilem - moze jakby był w lepszej wersji wyposażenia z ksenonami czy audio RF to bym się skusił. Ja celowalem w diesla 1.8 DDIS, który w wersji 150KM jezdzil przyzwoicie i palił naprawdę niewiele.

Dwa pozostałe, które były w rodzinie to 1.8. Mimo papierowych 140KM osiągi zdecydowanie gorsze niz np 140konny Civic, spalanie jak w starym polonezie, skrzynia 5b więc w trasie kiepsko. Z plusów faktycznie auta proste do bólu i bezawaryjne. Wprowadzony pozniej 1.6 miał podobno był mniej paliwożerny. Ale zasadniczo nie było nic co by mnie jakos totalnie urzekło w tym aucie. Fotele jak kanapa na tarasie, trzymania bocznego ZERO, wnętrze praktyczne ale smutne do bólu, dość mały bagażnik jak na 4,5 metra długości. Ot taki osiołek, który zawiezie na miejsce ale emocji zero. Ratowała go dość sensowna cena i dobre oferty finansowania - swego czasu Lancer był motorem sprzedaży Mitsu w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Filipfm napisał:

 

Mitsu srogo żonglował modelami w historii.

Poprzedni Space Star był takim vanovatym czyms, obecny to przeszczep Mirage z innych rynków, który też się zmniejszył, bo Mirage przez wiele lat to byłą linia Colt/Lancer, która została w pewnym momencie rozerwana i Lancer przestał być coltem sedan. 

Nie nadążysz za Japońcami 😄  

 

No i teraz postaw się w miejscu zwykłego Kowalskiego, takiego 40-latka, który myśli o zakupie samochodu, ale nie interesuje się motoryzacją, coś tam wie, zna marki, kojarzy modele, ale bez przesady. Pijesz z takim flaszkę, Kowalski chwali się, że kupił auto do miasta, super cena 50 kPLN, oglądał 10 aut, wygrał Yaris. No i ty walisz kielona, zagryzasz śledziem i z pełnymi ustami pytasz, a byłeś Zdzichu w Mitsubishi zobaczyć Space Stara? Podobno fajne ceny ma... Na co Zdzisiu Kowalski kończąc przegryzanie kabanoska mówi, no co ty, przecież Space Star to prawie VAN a ja szukałem małego auta...

 

Kurtyna. ;)

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maro_t napisał:

Modele nie wiadomo jakiej klasy, albo przestarzałe, albo przerażająco brzydkie, ciągła zmiana nazewnictwa, prawie zawsze zacofane multimedia, dziwne konfiguracje silnikowo-skrzyniowo-wyposażeniowe.

 

Wypisz-wymaluj pasuje to też do Renault.

;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, spad napisał:

 

No i teraz postaw się w miejscu zwykłego Kowalskiego, takiego 40-latka, który myśli o zakupie samochodu, ale nie interesuje się motoryzacją, coś tam wie, zna marki, kojarzy modele, ale bez przesady. Pijesz z takim flaszkę, Kowalski chwali się, że kupił auto do miasta, super cena 50 kPLN, oglądał 10 aut, wygrał Yaris. No i ty walisz kielona, zagryzasz śledziem i z pełnymi ustami pytasz, a byłeś Zdzichu w Mitsubishi zobaczyć Space Stara? Podobno fajne ceny ma... Na co Zdzisiu Kowalski kończąc przegryzanie kabanoska mówi, no co ty, przecież Space Star to prawie VAN a ja szukałem małego auta...

 

Kurtyna. ;)

 

Wszyscy mieszają. Mitsu zrobiło z Eclipse SUVa, ale i Ford wskrzesił Pume jako SUVa. A zwykły Kowalski nie zrobił "ryserczu" :) inna sprawa, ze ten Space Star to chyba niczym nie porywał :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, OZI napisał:

Stawiam, ze nastepne EU opusci Subaru....
 

 

Ale z drugiej strony - firma, która ograniczyła ofertę do dwóch modeli, w których ma po jednym, dość leciwym silniku nie ma na europejskim rynku szans. Tak zrobiło Mitsu, tak robi Subaru - to się musi skończyć wypadnięciem z rynku. EU to nie jest miejsce, gdzie można sprzedawać ludziom wolnossące silniki o pojemności 2 litrów i niewielkiej mocy.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Filipfm napisał:

 

Wszyscy mieszają. Mitsu zrobiło z Eclipse SUVa, ale i Ford wskrzesił Pume jako SUVa. A zwykły Kowalski nie zrobił "ryserczu" :) inna sprawa, ze ten Space Star to chyba niczym nie porywał :) 

 

Do porywania to daleka droga, na początku Kowalski musi pomyśleć że w ogóle ten producent może mieć jakiś model odpowiadający jego potrzebom. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, spad napisał:

 

Do porywania to daleka droga, na początku Kowalski musi pomyśleć że w ogóle ten producent może mieć jakiś model odpowiadający jego potrzebom. 

 

Mysle, ze tu bardziej swiadomosc istnienia marki a dopiero potem modelu. Aut na ulicach mało, dealerów mało (to taka samonapędzająca się spirala) i efekt jest jaki jest.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Filipfm napisał:

Moj tato ma lancera, moja byla tez miala lancera, ba nawet ja sie zastanawialem nad zakupem rocznego z MMC po jakims dyrektorze, ale mimo dobrej ceny odpuscilem - moze jakby był w lepszej wersji wyposażenia z ksenonami czy audio RF to bym się skusił. Ja celowalem w diesla 1.8 DDIS, który w wersji 150KM jezdzil przyzwoicie i palił naprawdę niewiele.

Dwa pozostałe, które były w rodzinie to 1.8. Mimo papierowych 140KM osiągi zdecydowanie gorsze niz np 140konny Civic, spalanie jak w starym polonezie, skrzynia 5b więc w trasie kiepsko. Z plusów faktycznie auta proste do bólu i bezawaryjne. Wprowadzony pozniej 1.6 miał podobno był mniej paliwożerny. Ale zasadniczo nie było nic co by mnie jakos totalnie urzekło w tym aucie. Fotele jak kanapa na tarasie, trzymania bocznego ZERO, wnętrze praktyczne ale smutne do bólu, dość mały bagażnik jak na 4,5 metra długości. Ot taki osiołek, który zawiezie na miejsce ale emocji zero. Ratowała go dość sensowna cena i dobre oferty finansowania - swego czasu Lancer był motorem sprzedaży Mitsu w PL.

 

pamiętam! Premiera ostatniej wersji Lancera była prawie dokładnie wtedy co Fiata Bravo, w 2007 roku. Nawet oglądałem tego Lancera, uciekłem szybciej niż wszedłem, nawet jazdę tym odpuściłem. Plastik, plastik i jeszcze raz plastik jak w matizie, auto toporne, fotele faktycznie beznadziejne. Bravo przy tym prezentowało się jak klasę lepsze auto. Do tego silnik T-Jet był super, a nie jakieś wolnossące paliwożerne coś. Może i Mitsu by było bardziej bezawaryjne ale Fiat też nie okazał się dramatem, przez prawie 10 lat zawsze dojechałem gdzie potrzebowałem, na drodze nie stanął.  Taki Lancer to był faktycznie samochód dla kogoś kto się kompletnie nie zna, samochód ma go dowieźć, a o silniku wie tyle że jest pod maską. Kolega z pracy takiego kupił. Jak chciałem z nim pogadać jak się tym jeździ to stwierdził, że "po prostu jeździ jak to samochód, o czym tu opowiadać" ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

Wypisz-wymaluj pasuje to też do Renault.

;]

 

Clio, Megane, czyli klasa B i C jest. To co się najbardziej sprzedaje w Europie. Jakie auto w klasie B i C mają odpowiednio Mitsubishi, Nissan i Suzuki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, maro_t napisał:

 

Clio, Megane, czyli klasa B i C jest. To co się najbardziej sprzedaje w Europie. Jakie auto w klasie B i C mają odpowiednio Mitsubishi, Nissan i Suzuki?

 

To co się sprzedaje to crossovery. A tu Renault ma jeszcze większy burdel niż Japończycy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maro_t napisał:

 

 ;]. Modele nie wiadomo jakiej klasy, albo przestarzałe, albo przerażająco brzydkie, ciągła zmiana nazewnictwa, prawie zawsze zacofane multimedia, dziwne konfiguracje silnikowo-skrzyniowo-wyposażeniowe. Nie dziwne że to się słabo sprzedaje.

 

 

Bardzo trafnie ujęte- przed kupnem ex QQ w 2018r oczywiście byłem w salonie Mitsu bo dzielił go z Suzuki i Nissnem i...było dokładnie tak jak piszesz.

Zresztą jak to kiedyś już pisałem- dopiero po przesiadce z Nissana na VAGa zobaczyłem jakie te pseudo Japończyki zacofane auta są 🙂 (nie żebym był wyznawca VAGa bo to mój pierwszy VAG)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dark_Knight napisał:

 

To co się sprzedaje to crossovery. A tu Renault ma jeszcze większy burdel niż Japończycy.

 

 

no jeszcze nie do końca. Na razie rządzi klasa B, potem C a dopiero potem crossovery. Pierwsza 10 modeli za rok 2019:

Volkswagen Golf (410 330 szt.; -8%)

Renault Clio (319 136 szt.; -5%)

Volkswagen Polo (256 259 szt.; -14%)

Ford Fiesta (228 183 szt.; -16%)

Volkswagen Tiguan (224 890 szt.; +1%)

Peugeot 208 (224 659 szt.; -2%)

Dacia Sandero (224 655 szt.; +6%)

Renault Captur (224 127 szt.; +5%)

Ford Focus (224 065 szt.; +14%)

Skoda Octavia (223 416 szt.; 0%)

 

żeby przetrwać na rynku Europejskim nie będąc producentem wyjątkowych uznanych aut jak np. Ferrari, to niestety trzeba oferować coś sensownego w klasie B albo C albo najlepiej jedno i drugie. Ewentualnie Fiata 500 ;]
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, maro_t napisał:

 

no jeszcze nie do końca. Na razie rządzi klasa B, potem C a dopiero potem crossovery. Pierwsza 10 modeli za rok 2019:

Volkswagen Golf (410 330 szt.; -8%)

Renault Clio (319 136 szt.; -5%)

Volkswagen Polo (256 259 szt.; -14%)

Ford Fiesta (228 183 szt.; -16%)

Volkswagen Tiguan (224 890 szt.; +1%)

Peugeot 208 (224 659 szt.; -2%)

Dacia Sandero (224 655 szt.; +6%)

Renault Captur (224 127 szt.; +5%)

Ford Focus (224 065 szt.; +14%)

Skoda Octavia (223 416 szt.; 0%)

 

żeby przetrwać na rynku Europejskim nie będąc producentem wyjątkowych uznanych aut jak np. Ferrari, to niestety trzeba oferować coś sensownego w klasie B albo C albo najlepiej jedno i drugie. Ewentualnie Fiata 500 ;]
 

 

Tak czy siak, w dramatycznej większości samochodów z powyższej listy jest jakiś wybór silników. Nie da się na masową skalę sprzedawać auta, w którym montują tylko jeden silnik.

:ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dark_Knight napisał:

 

Tak czy siak, w dramatycznej większości samochodów z powyższej listy jest jakiś wybór silników. Nie da się na masową skalę sprzedawać auta, w którym montują tylko jeden silnik.

:ok:

 

 

silników, pakietów, leasingów, przedłużonych gwarancji itd

A nie że jak chcesz podgrzewany fotel to musisz kupić diesla 2.0 i napęd 4x4 czego zupełnie nie potrzebujesz ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Filipfm napisał:

 

Wszyscy mieszają. Mitsu zrobiło z Eclipse SUVa, ale i Ford wskrzesił Pume jako SUVa. A zwykły Kowalski nie zrobił "ryserczu" :) inna sprawa, ze ten Space Star to chyba niczym nie porywał :) 

Male lekkie, zwinne do miasta idealne. Ale... brzydkie i tandetne. To w Asia bylo sukcesem tutaj Skoda i VW tymi malymi wozami wygrywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, maro_t napisał:

 

silników, pakietów, leasingów, przedłużonych gwarancji itd

A nie że jak chcesz podgrzewany fotel to musisz kupić diesla 2.0 i napęd 4x4 czego zupełnie nie potrzebujesz ;]

 

Trochę tak to wyglądało. Z drugiej strony - gdyby mieli sensowną ofertę finansowania dla firm (raczej tych JDG oczywiście niż flotowych) to by to trochę inaczej wyglądało, bo i tak klienci finansujący auto leasingami brali wersje dobrze wyposażone.

:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, wujek napisał:

Male lekkie, zwinne do miasta idealne. Ale... brzydkie i tandetne. To w Asia bylo sukcesem tutaj Skoda i VW tymi malymi wozami wygrywa.

Akurat jemu chodzilo o pierwszego Space Stara.To bylo na swoje czasy fajne auto.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dark_Knight napisał:

 

Tak czy siak, w dramatycznej większości samochodów z powyższej listy jest jakiś wybór silników. Nie da się na masową skalę sprzedawać auta, w którym montują tylko jeden silnik.

:ok:

 

 

Popatrzmy na najwiekszy rynek samochodow w EU, gdzie Mitsubishi ze swoja skromna oferta zajmuje czternaste miejsce w czerwcu 2020 i jednoczesnie w calym pierwszym polroczu 2020. Dodatkowo notuje najwiekszy wzrost w stosunku do czerwca 2019, +11,2%, i najmniejszy spadek w stosunku do pierwszego polrocza 2019, -14,5%.

 

 

 

 

 

 

Screenshot 2020-07-29 at 16.45.50.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Dark_Knight napisał:

U mnie na osiedlu jest chyba z 5 nowych Outlanderów.

Ich akurat mnóstwo jeździ, bo mimo że trąci myszką to CCC.

Na dodatek masę zza wielkiej wody zwieziono.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale z drugiej strony - firma, która ograniczyła ofertę do dwóch modeli, w których ma po jednym, dość leciwym silniku nie ma na europejskim rynku szans. Tak zrobiło Mitsu, tak robi Subaru - to się musi skończyć wypadnięciem z rynku. EU to nie jest miejsce, gdzie można sprzedawać ludziom wolnossące silniki o pojemności 2 litrów i niewielkiej mocy.

 

PHEV outlander - to wiekszosc tego sprzedawali.

 

Generalnie, to nie tylko EU, to jest trend.

 

Renault/Nissan/Mitsu sa wszyscy w finansowym guanie.

 

Zadne nie ma jakis specjalnie mocnych stron, ktore 2 inne marki mogly by wykorzystac (u siebie).

 

Czyli np Mitsu - 4WD, ladujemy 4WD do Ojro-zony i kazdy bedzie kupowal Renault Pajero.

 

Albo, Nissan Clio, i sprzedajemy w USA.

 

To nie bedzie dzialac.

 

Mitsu opuszcza EU, a Renault robi to samo w Asia. U mnie na wsi przetrwaja .

 

Czyli 2 modele Samsung, Megane RS i van.

 

Megane RS - najwiekszy % udzial w sprzedazy marki. Made in EU.

 

 

1c65d75c894787b7c8f47b91bce74e0a.jpg&key=20efadae3d1b64aa355e01ccb1ca78ff0aa2505d37931ea5b830701221e7da84

 

Kalosz aka Samsung Made in Korea

 

a1531dd9858701b93d681c947533628c.jpg&key=45a5e1764aba41d61f6259b4de355bd8f8db233c601da5397b878c7827692d8b

 

I arkana - znow Samsung Made in Korea.

 

738ebb6c1603ee4e3b4e345f3b823342.jpg&key=b480de277005e2bb721f49101e8ddeb22ebc76d6113cd51d877da81aaeb5b620

 

Traffic

 

c52b7b0367fa97f7150418ceda9c76cb.jpg

 

I tyle. Cale Renault.

 

 

 

 

 

 

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.