Skocz do zawartości

I Mitsubishi zegna EU - papa


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 28.07.2020 o 13:36, OZI napisał:

Czyli - tłumaczenie, nie będziemy podążać za EU pędem Ograniczania pierdu auta, bo to przeczy inżynierii & kosztuje dużo $$$ - a tych za wiele nie mamy, bo nasza afera nas o mało nie zabiła pare lat temu.

 

Będziemy klępac auta na rynki gdzie fizyka jeszcze istnieje, i przy tym zarobimy jeszcze jakos $$ i przetrwamy! Hurra!!

 

 

Jak tam u Was upaly? Powinienes sie cieszyc z kazdej tony ograniczonej emisji CO2 bo kto jak kto ale wy sie tam zagotujecie najszybciej.

Wysmiewanie tego problemu to objaw glupoty jal dla mnie. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, OZI napisał:

Zapominasz, ze Diesel tez tu byl ulubieńcem, jeszcze pare lat temu, I 'jedyny sluszny nurt'.

Trochę się zapędzasz w swoich ocenach.

Wyobraź sobie, że nie miałem nigdy diesla, rodzina i większość znajomych też nie, o ile nie było to auto do tyrania i tłuczenia zawodowego.

Jednak w tej sprawie też MIELIŚMY WYBÓR.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ozi

1. Co do tego ze UE promowalo kiedys Diesle..to nie tak do konca  UE,  a raczej klienci ze wzgl. na niskie spalanie i lepsze osiagi w stosunku do benzyn. To sie skonczylo kiedy ailnik diesla i zaczely sie komplikowac m.i.n ze wzgl na normy emisji

2. Sie zastanow czy moxliwosc twojego wyboru jest najwazniejsza jesli jednak sie okaze ze efekt cieplarniany to nie jest wymysl naukowcow. Jak ci stopnieja te twoje auta pod domem z upalu a wczesniej umrzesz z glodu. Moze i efekt cieplarniany to tylko wymysl ale ryzykujesz wiecej majac wszystko w d i olewajac potencjalne zagrozenia  -smiejac sie jdeszczeprawie w twarz tym cos cos z tym probuja robic. Oczywiscie mozna wszystko olewac i jezdzic nadal v8 ... zachowaj jednak umiar bo moze sie okazac ze za chwile ta cala wasza australia bedzie jeszcze wieksza kupa putytni niz jest teraz i nie bedzie tam po co jezdzic ani czym.

Pewne regulacje sa czasem potrzebne i nie mozna byc cale zycie antysystemowym..gdyby nie bylo regulacji mallbys nadal 19 wieczna metode oczyszczania sciekow polegajace na spuszczaniu ich do sciekow przez fabryki albo 16 godzinny dzien pracy. Czasem dopiero odgorne regulacje wymuszaja postep czy zmianę technologii. Itp itd. To szersze zagadnienie. Zyjemy w spoleczenstwie ..

Oczywiscie z czasem moze sie okazac  ze pewne regulacje byly niepotrzebne...ale na chwile obecna tego nie wiemy jesli chodzi o efekt cieplarniany (z przewagą jednak dowodow na jego istnienie)

Edytowane przez norbert123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Maciej__ napisał:

To jeszcze nic - pamiętam jak w zeszłym sezonie mało mu się wioska nie spaliła razem ze sporą częścią Australii. Ale to na bank wina tych rozsiewających covid lewaków z Melbourne i Sydney (to taka prawie UE).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.07.2020 o 14:40, spad napisał:

Opowiem ci teraz moją wersję dlaczego Mitsubishi zwija się z EU. Mogę się domyślać, że pewnie wielu może mieć podobne spostrzeżenia.

1. Gdyby ktoś kazał mi wymienić bardzo szybko 50 marek i modeli aut, dowolnych, to na pewno nie byłoby tam ani jednego auta tego producenta.

2. Na szybko mogę wymienić dwa modele: ASX i Colt. Jeszcze był Galant i Carisma. Reszta jak przez mgłę.

3. Nawet nie wiem czy w moim prawie 800--tysięcznym mieście jest salon Mitsubishi. Nie kojarzę żeby był. A z pozostałymi nie mam tego problemu.

4. Ciężko iść kupić auto tego producenta jak punkty 2 i 3 wyglądają jak wyglądają.

5. Tylko jedna osoba, którą znam ma Mitsubishi. Jeden sąsiad, nikt inny nie ma auta tej marki.

6. Prawie za każdym razem muszę sprawdzać czy prawidłowo napisałem nazwę Mitsubishi. I nawet pisząc tę odpowiedź chyba pięć razy poprawiałem literówki.

 

Kilka lat temu (4-6?)miałem okazje jeździć mitsu lancerem-auto demonstracyjne -zastępcze, przebieg kilka tys km. 
Jadac tym autem miałem wrażenie ze cofnąłem się w czasie do lat 80/90?

Prowadzenie, jakość materiałów - lata świetlne za autami EU; dziwne ze ktos to kupuje jeszcze i tak długo trzymają się na rynku. Ani z zewnątrz ani wewnątrz to nie wyglada. Wyglada to tak ze tylko Koreańczycy odrobili lekcje a Japończycy żyją przeszłością i liczą na cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, OZI napisał:

Produkuje = klepie, wiec gratuluje jestes tanim finansowo klepaczem. emoji857.png Know-how jest od LG czyli - zgroza! Asia.

No chyba, ze to jak slynny PL EV automobil opracowane w PL, to przepraszam, uciekam do norki.emoji57.png

A przypomnij mi ile to australijskich wynalazków montuje się w autach. Oczywiście australijskich autach. Autach przewożących jakiekolwiek znane australijskie produkty najlepiej.

Pomijając kopaliny dla Chińczyków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 hours ago, PawelWaw said:

2025 ev dla wszystkich

A kto za to zaplaci? Wtedy skoncza sie doplaty do ceny zakupu i ulgi podatkowe?:hehe:

 

13 hours ago, OZI said:

Yep, rzeczywiscie PHEV ma sens, na dobre poczucie wlasciciela, bo nie na jego portfel emoji205.png

Ty nie rozumiesz tutejszego systemu;] W Polsce skarbowy ci jeszcze do... akcyze dolozy;] ale juz nasi sasiedzi dostaja zastrzyk na zakup EV/PHEV i dostaja ulgi/zwolnienia w podatku drogowym. Kupujesz taki pojazd i wszyscy podatnicy sie dorzucaja:ok: Jest pieknie, ale ze kazda forma socjalizmu kiedys sie konczy z historii wiemy;]

 

13 hours ago, Danielpoz. said:

Czyli zupełnie tak samo jak w UE. Też mamy wybór👍

8]  :lol:

 

11 hours ago, Dark_Knight said:

Wiesz, u Ciebie globalne ocieplenie to kwestia wiary a my go doświadczamy. To jest ta różnica.

Doswiadczamy wszyscy, tak jak doswiadczaly dinozaury i inne gatunki;]

Edytowane przez 29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 hours ago, norbert123 said:

Powinienes sie cieszyc z kazdej tony ograniczonej emisji CO2 bo kto jak kto ale wy sie tam zagotujecie najszybciej.

Jak juz sie lapiesz CO2, to przypomnij nam, co wykazal ten raport bilansu CO2. Pojazd z jakim napedem mial najgorszy dla klimatu CALOSCIOWY BILANS CO2?;]

 

4 hours ago, norbert123 said:

1. Co do tego ze UE promowalo kiedys Diesle..to nie tak do konca  UE,  a raczej klienci ze wzgl. na niskie spalanie i lepsze osiagi w stosunku do benzyn. To sie skonczylo kiedy ailnik diesla i zaczely sie komplikowac m.i.n ze wzgl na normy emisji

Europa potem UE nie promowala nigdy dizla tylko zachecala do zakupu oleju napedowego poprzez nizsze oblozenie tegoz podatkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, 29 napisał:

Jak juz sie lapiesz CO2, to przypomnij nam, co wykazal ten raport bilansu CO2. Pojazd z jakim napedem mial najgorszy dla klimatu CALOSCIOWY BILANS CO2?;]

 

Europa potem UE nie promowala nigdy dizla tylko zachecala do zakupu oleju napedowego poprzez nizsze oblozenie tegoz podatkami.

Ad 1. No jaki?

Ad 2. Nie sledze podatkow w panstwach EU. Nie wiem o ile teraz zwiekszyla sie alcyza/podatki ale to raczej nie jest element decydujacy w zmianie pteferencji kupna diesla. Przyczynily sie do tego m.im praktycznie porownywalne juz osiagi benzyn oraz oczywiscie stopien skomplikowania diesli aby te mogly sprostac normom no i PR z niewpiszczanjem diesli do miast itp itd. 

Pamietaj tez ze byly to troche inne czasy...kiedy nie bylo alternatyw dla aut spalinowych, mowilo sie o nadchodzacym kryzysie paliwowym i nalezalo wyciskac kazda kropelke paliwa - rowniez z biomasy itp. 

Ale zeby nie bylo wg niektoruch badan (pytanie na ile sponsorowanych) Elektryki powodują z poczatku (w fazie produkcji) nawet wiekszy slad weglowy niz produkcja  spaloniwki..Co wiecej one maja sens tylko przy przestawieniu calej enrgetyki albo jej wiekszosci na OZE plus atom 

Bez tego to one moze ograniczaja smog w miastach ale globalna emisja co2 na tym malo zyskuje

Edytowane przez norbert123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minutes ago, Danielpoz. said:

Ale w czym problem? Jak chcesz to kupujesz R3 albo V8. 

Tak, np. V8 w postaci Forda Mustanga albo V6 w "ekologicznym" Fordzie Explorerze EcoBoost PHEV... Z samochodow popularnych segmentu C normalne zwykle silniki zniknely. Juz chyba tylko Mitsubishi oferuje jeszcze wolnossacy silnik z MPI. Ewentualnie Mazda, ale nie sa to typowe proste konstrukcje. Reszta ma albo hybrydy albo downsizing z turbo i DI. I stad biora sie na przyklad poszukiwania ostatnich egzemplarzy Dustera 1.6 albo import spoza EU. Patrz watek o zakupie jakiejs Lady w Niemczech pod LPG.

 

31 minutes ago, norbert123 said:

Ad 1. No jaki?

No podobno EV ze wzgledu na produkcje aku i sposob pozyskiwania energii elektrycznej... 

 

39 minutes ago, norbert123 said:

Ad 2. Nie sledze podatkow w panstwach EU. Nie wiem o ile teraz zwiekszyla sie alcyza/podatki ale to raczej nie jest element decydujacy w zmianie pteferencji kupna diesla. Przyczynily sie do tego m.im praktycznie porownywalne juz osiagi benzyn oraz oczywiscie stopien skomplikowania diesli aby te mogly sprostac normom no i PR z niewpiszczanjem diesli do miast itp itd. 

Zacznij moze jednak od lat 70ych, kiedy w popularnych samochodach osobowych byly tylko silniki wolnossace, obejetnie czy dizel czy benzyna. Jak to sie stalo, ze - mimo globalnego kryzysu paliwowego - w USA na ten przyklad dizel nie zagniezdzil sie w samochodach osobowych tak jak w kapitalistycznej Europie? Podpowiem ci - europejski fiskalizm wykreowal ceny paliw i ON cudownie tanszy od benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, Danielpoz. said:

Więc powtarzam że mamy wybór jeśli chodzi o silniki np V8👍

Tak, albo wybierzesz Mustanga albo go nie wybierzesz;] V6 ze swieca w EU szukac, a co dopiero V8:facepalm: Tu nawet nie ma takich pickupow, zeby V8 tam siedzialo, nie mowiac juz o tym, ze rynek jest tu rozmiaru mikrona. W Polsce Kowalski chce taniego prostego samochodu, chetnie z LPG. Dacia daje ci wybor: Albo wybierzesz 1.0 TCe albo go nie wybierzesz:hehe:

Edytowane przez 29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, 29 napisał:

Tak, np. V8 w postaci Forda Mustanga albo V6 w "ekologicznym" Fordzie Explorerze EcoBoost PHEV... Z samochodow popularnych segmentu C normalne zwykle silniki zniknely. Juz chyba tylko Mitsubishi oferuje jeszcze wolnossacy silnik z MPI. Ewentualnie Mazda, ale nie sa to typowe proste konstrukcje. Reszta ma albo hybrydy albo downsizing z turbo i DI. I stad biora sie na przyklad poszukiwania ostatnich egzemplarzy Dustera 1.6 albo import spoza EU. Patrz watek o zakupie jakiejs Lady w Niemczech pod LPG.

 

No podobno EV ze wzgledu na produkcje aku i sposob pozyskiwania energii elektrycznej... 

 

Zacznij moze jednak od lat 70ych, kiedy w popularnych samochodach osobowych byly tylko silniki wolnossace, obejetnie czy dizel czy benzyna. Jak to sie stalo, ze - mimo globalnego kryzysu paliwowego - w USA na ten przyklad dizel nie zagniezdzil sie w samochodach osobowych tak jak w kapitalistycznej Europie? Podpowiem ci - europejski fiskalizm wykreowal ceny paliw i ON cudownie tanszy od benzyny.

Co do USA..Jak to fajnie powiedzieli w "Misiu": Nie mieszajmy 2 roznych systemow walutowych w mysleniu. Ameryka to piekny kraj dla bogatych. Dla sredniakow to wszystko fajnie dopoki nie chorujesz (standardowe ubezpieczenie nie pokrywa duzo) albo nie musisz poslac dziecka np na studia..  Wolalbym miec europejski fiskalizm chocby. nawet  Szwedzki i miec zapewniony ubezpieczenie zdrowotbe w razie W  i bezplatna w miare dukacje (a to wszystko jest z tego m.in z trgo fiskalizmu) niz zyc w USA... Ale co kto lubi.... 

A co do zmiany w ofercie silnikow... jesli one faktycznie emituja mniej co2 a efekt cieplatniany istnieje...a na to wszystko wskazuje... to wole zeby ludzie mieli ograniczony wybor w silnikach teraz niz mmoje dzieci np za 20-40 lat nie mialy go wogole jesli chodzi juz nawet nie o glupie silniki ale np o zywnosc....bo bedzie po prostu cholernie droga ,ze wzgl na zmiany klimatu i globalna susze.

Oczywiscie dla wielu ludzi to wszystko  to obecnie pieprzenie lewakow albo ekoterorystow...ale co jesii oni faktycznie maja racje??  Naprawde to  dla was taki problem zyciowy jezdzic 1.0T zamiast V8? Albo przesiasc sie za niedlugo na elektryka ? Czy na MZK nawet w skrajnym przypadku? Tak sie wam swiat zawali? To powiem ,e zawalic to on sie dopiero  moze....

A teraz sobie hejtujcie:P

Edytowane przez norbert123
  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, norbert123 napisał:

A co do zmiany w ofercie silnikow... jesli one faktycznie emituja mniej co2 a efekt cieplatniany istnieje...a na to wszystko wskazuje... to wole zeby ludzie mieli ograniczony wybor w silnikach teraz niz mmoje dzieci np za 20-40 lat nie mialy go wogole jesli chodzi juz nawet nie o glupie silniki ale np o zywnosc....bo bedzie po prostu cholernie droga ,ze wzgl na zmiany klimatu i globalna susze.

Czytałem ostatnio, że już nawet za 5 lat może zostać przekroczona czerwona linia nieodwracalnych zmian klimatycznych, gdy średnia temperatura roczna wzrośnie o 1,5 stopnia. A na to wszystko wskazuje przy obecnej dynamice jej wzrostu.

Więc zastanówcie się, czy ważniejsze jest V8, czy przyszłość naszych dzieci. Niestety, większość i tak widzi tylko czubek własnego nosa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiany klimatyczne na Ziemii to jest temat kilku miliardow lat wstecz i mozemy posmiac sie z siebie samych, bo to jedno nasze zycie jest tym dla historii tej planety co jedno mrugniecie oka dla calego naszego zycia. Czesc klimatologow twierdzi, ze gazem cieplarnianym jest para wodna, a stezenie CO2 w powietrzu bylo kiedys wielokrotnie wyzsze niz obecnie. Grenlandia byla kiedys zielona wyspa, jak jej nazwa sama mowi, a klimatycztnie zblizamy sie baaaardzo powoli do kolejnego malego zlodowacenia, ale zyjemy za krotko, zeby to zobaczyc. W tej naiwnej megalomanii wydaje sie niektorym, ze mamy tu na cos wplyw.

Oczywiscie jest tez druga grupa wieszczaca bliski armagiedon, wiec sie nie zgodzimy w tej kwestii. Tak spaliny sa trujace - tu nie ma watpliwosci - wiec dobrze, gdyby Mitsubishi ze swoimi PHEVami w Europie pozostal;]

 

Tu nie chodzi o to, zeby jezdzic V8 zamiast R3, bo to w Europie i tak jest niezwykle droga przyjemnosc, na ktora stac nielicznych. Kazdy z nas ma jedno zycie, musi pracowac, chcialby zyc godnie i wydawac swoje pieniadze w sposob mozliwie sensowny. Wysokie podatki od niemal juz wszystkiego (miedzy innymi w imie walki z globalnym ociepleniem, jakby dalo sie je przekupic naszymi pieniedzmi) i wmawianie ludziom, ze drozsze i mniej trwale jest ekologiczne i lepsze od tanszego i bardziej niezawodnego po prostu nie miesci sie w glowie, szczegolnie jak trzeba sie zlapac przy tym za wlasna kieszen.     

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, 29 napisał:

Zmiany klimatyczne na Ziemii to jest temat kilku miliardow lat wstecz i mozemy posmiac sie z siebie samych, bo to jedno nasze zycie jest tym dla historii tej planety co jedno mrugniecie oka dla calego naszego zycia. Czesc klimatologow twierdzi, ze gazem cieplarnianym jest para wodna, a stezenie CO2 w powietrzu bylo kiedys wielokrotnie wyzsze niz obecnie. Grenlandia byla kiedys zielona wyspa, jak jej nazwa sama mowi, a klimatycztnie zblizamy sie baaaardzo powoli do kolejnego malego zlodowacenia, ale zyjemy za krotko, zeby to zobaczyc. W tej naiwnej megalomanii wydaje sie niektorym, ze mamy tu na cos wplyw.

Oczywiscie jest tez druga grupa wieszczaca bliski armagiedon, wiec sie nie zgodzimy w tej kwestii. Tak spaliny sa trujace - tu nie ma watpliwosci - wiec dobrze, gdyby Mitsubishi ze swoimi PHEVami w Europie pozostal;]

 

Tu nie chodzi o to, zeby jezdzic V8 zamiast R3, bo to w Europie i tak jest niezwykle droga przyjemnosc, na ktora stac nielicznych. Kazdy z nas ma jedno zycie, musi pracowac, chcialby zyc godnie i wydawac swoje pieniadze w sposob mozliwie sensowny. Wysokie podatki od niemal juz wszystkiego (miedzy innymi w imie walki z globalnym ociepleniem, jakby dalo sie je przekupic naszymi pieniedzmi) i wmawianie ludziom, ze drozsze i mniej trwale jest ekologiczne i lepsze od tanszego i bardziej niezawodnego po prostu nie miesci sie w glowie, szczegolnie jak trzeba sie zlapac przy tym za wlasna kieszen.     

Pierwszy akapit tego co napisałeś już jest od ładnych paru lat nieaktualny i nikt kto poważnie zajmuje się nauką już tak nie mówi. Ewidentnie człowiek powoduje to co się dookoła dzieje i trzeba coś z tym choćby spróbować zrobić. 

 

Druga sprawa to kwestia tego, że pod płaszczykiem ekotransformacji kręci się wielkie biznesy i że jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia żeby odkręcić dekady kultury marnotrastwa i konsumpcji... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, norbert123 napisał:

Przyczynily sie do tego m.im praktycznie porownywalne juz osiagi benzyn oraz oczywiscie stopien skomplikowania diesli aby te mogly sprostac normom no i PR z niewpiszczanjem diesli do miast itp itd. 

 

 

No właśnie. Czy ktokolwiek potrafi wymienić te mityczne miasta, do których nie wpuszczają współczesnych diesli?

 

Edytowane przez Dark_Knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wladmar napisał:

 

Nie ma takich miast w Europie, jeżeli samochód spełnia normy Euro 6. 

 

Ja wiem, pytanie było retoryczne. Bo wszyscy w kółko tylko na te diesle psioczą, histeryzują o jakichś zakazach itp. a tymczasem jedyne ograniczenia jakie są, to te powiązanie z normami Euro, więc nie mają nic wspólnego z rodzajem paliwa. A diesle nadal emitują mniej CO2, więc opłaca się je oferować żeby się zmieścić w limitach. Oczywiście z zastrzeżeniem, że da się je dostosować bez ogromnych nakładów do Euro 6d.

:ok:

 

I to by było na tyle prasowej propagandy.

Edytowane przez Dark_Knight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Ja wiem, pytanie było retoryczne. Bo wszyscy w kółko tylko na te diesle psioczą, histeryzują o jakichś zakazach itp. a tymczasem jedyne ograniczenia jakie są, to te powiązanie z normami Euro, więc nie mają nic wspólnego z rodzajem paliwa. A diesle nadal emitują mniej CO2, więc opłaca się je oferować żeby się zmieścić w limitach. Oczywiście z zastrzeżeniem, że da się je dostosować bez ogromnych nakładów do Euro 6d.

:ok:

 

I to by było na tyle prasowej propagandy.

 

Oczywiście, chodzi tylko i wyłącznie o normy. Ale z punktu widzenia przeciętnego Polaka diesel to nastoletni 1.9 TDI (i zapewne takim jeździ "redaktor", piszący te paniczne artykuły w śmiesznych gazetkach) i wtedy faktycznie - do cywilizowanych miast nie wjedzie się. A nawet w perspektywie nikt nie ma zamiaru ograniczać wjazd samochodom z Euro 6 (no chyba że w ogóle zabroni się ruchu samochodowego, a więc i elektrykom również). Mój benzynowy 1.4 140 KM też spełnia Euro 6d (i to bez żadnych tam hybryd), więc bez problemu mam zieloną nalepkę na miasta europejskie. 

Edytowane przez wladmar
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 12/6/2020 at 8:25 AM, Vadero said:

Pierwszy akapit tego co napisałeś już jest od ładnych paru lat nieaktualny i nikt kto poważnie zajmuje się nauką już tak nie mówi. Ewidentnie człowiek powoduje to co się dookoła dzieje i trzeba coś z tym choćby spróbować zrobić. 

Interesuje sie tym tematem od wielu lat. Moze uda mi sie znalezc i wstawic tu chociaz ostatnia audycje radiowa, ale raczej nie dzis:pad:

 

On 12/6/2020 at 8:25 AM, Vadero said:

Druga sprawa to kwestia tego, że pod płaszczykiem ekotransformacji kręci się wielkie biznesy i że jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia żeby odkręcić dekady kultury marnotrastwa i konsumpcji... 

Ja widze, ze przybiera to wszystko coraz bardziej absurdalne formy. Suzuki Jimny 1.3 znika z rynku przez normy CO2, jednoczesnie na rynku pojawia sie 5-metrowy Ford Explorer V6, ale PHEV! Emeryt nie kupi Jimniego, zeby zrobic nim 3 czy 5 kkm rocznie, bo zabije to klimat. Nie widzialem chyba jeszcze zadnego live na drodze, ale tego Explorera juz dwa razy! Na pewno jest ladowany pradem co 20 km, wcale nie jezdzi na benzynie i na pewno nie robi 15 czy 30 kkm rocznie:facepalm: Zuzycie jakiejkolwiek formy energii i tak jest opodatkowane. Ot taka pierwsza z brzegu EU-paranoja.

Tak naprawde ta walka z CO2 sluzy tylko fiskusowi i waskiej grupie osob, ktore za pieniadze podatnikow zaciekle "walcza" z globalnym ociepleniem, a my kowalscy to wszystko, ten caly absurd, niesiemy na plecach finansujac.

 

On 12/6/2020 at 11:31 AM, Dark_Knight said:

No właśnie. Czy ktokolwiek potrafi wymienić te mityczne miasta, do których nie wpuszczają współczesnych diesli?

Juz jakis powazny instytut w Niemczech wyjasnil powietrze w niemieckich miastach: Zakazy dla starych dizli jakosci powietrza tam nie poprawily. A zieloni swoj hejt wylali na SUVy:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.12.2020 o 19:39, 29 napisał:

Kolego ale ty mi audycji, gdzie każdy gada co chce nie wstawiaj, tylko poproszę dane źródłowe, potrafię sobie poczytać prace naukowe ;)

 

A jeśli tematem się interesujesz to twarde dane są jednoznaczne - odkad ruszyła rewolucja przemysłowa i zaczęliśmy puszczać w atmosferę węgiel zmagazynowany w drzewach, węglu i węglowodorach, to ruszyla też temperatura. Jest to ze sobą powiązane. Ludzie i środowiska temu przeczące zaprzeczają danym naukowym, uprawiają populizm jak PiS i spolka. 

To że bardzo chcesz żeby było jak dawniej, to że droga która idziemy ci się nie podoba to nic nie znaczy - postępu nie zatrzymasz. Albo idziesz drogą postępu,  albo próbujesz uprawiając demagogię to zatrzymać, ale kończy się to tylko tym że zostajesz w tyle, stajesz się taką Polską i Węgrami w EU. 

 

Co do opodatkowania - no oczywiście że każdy rodzaj energii jest opodatkowany. Jeden korzystniej inny mniej. PiS pięknie piął w TV jak to obronił polski węgiel, no to teraz zobaczczymy nasze rachunki za prąd w przyszłym roku... A kopalnie i tak zamkną. Tyle że my przed tym zapłacimy za to z własnej kieszeni. 

  • Lubię to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 12/12/2020 at 7:10 AM, Vadero said:

Kolego ale ty mi audycji, gdzie każdy gada co chce nie wstawiaj, tylko poproszę dane źródłowe, potrafię sobie poczytać prace naukowe ;)

Dokladnie, kazdy gada co chce, albo lepiej mowiac - jak mu sie najbardziej kalkuluje. Widac ten klimatolog i geolog po prostu nie partycypuje w grantach - przepraszam, w zacieklej, pelnej profitow, walce z globalnym ociepleniem;]

 

On 12/12/2020 at 7:10 AM, Vadero said:

A jeśli tematem się interesujesz to twarde dane są jednoznaczne - odkad ruszyła rewolucja przemysłowa i zaczęliśmy puszczać w atmosferę węgiel zmagazynowany w drzewach, węglu i węglowodorach, to ruszyla też temperatura. Jest to ze sobą powiązane. Ludzie i środowiska temu przeczące zaprzeczają danym naukowym, uprawiają populizm jak PiS i spolka. 

Po pierwsze moze to byc zawsze zbieg okolicznosci, po drugie dane sa jak guma - da sie je zawsze odpowiednio naciagnac;] 

Ja sie przy niczym nie upieram, ja obserwuje i analizuje, a jako podatnik i w tym temacie zadam debaty opartej na faktach! Niech zbierze sie grono znawcow i nich w koncu wyloza kawe na lawe. 

On 12/12/2020 at 7:10 AM, Vadero said:

Co do opodatkowania - no oczywiście że każdy rodzaj energii jest opodatkowany. Jeden korzystniej inny mniej. PiS pięknie piął w TV jak to obronił polski węgiel, no to teraz zobaczczymy nasze rachunki za prąd w przyszłym roku... A kopalnie i tak zamkną. Tyle że my przed tym zapłacimy za to z własnej kieszeni. 

No tak, znow polityka... Sprawa globalnego ocieplenia to jest wlasnie jeden z najlepszych przykladow na parcie ideologiczno-polityczne zamiast walki o prawde oparta na faktach. Kochany, czy PiS czy POlacy, i tak za caly ten cyrk zaplacimy!

  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, 29 napisał:

Dokladnie, kazdy gada co chce, albo lepiej mowiac - jak mu sie najbardziej kalkuluje. Widac ten klimatolog i geolog po prostu nie partycypuje w grantach - przepraszam, w zacieklej, pelnej profitow, walce z globalnym ociepleniem;]

 

O, to tak jak każdy naukowiec. A im mądrzejszy - tym więcej grantów. Nie wiem teraz czy lepiej zakwestionować całą naukę czy może powierzyć granty głupcom. Ta druga rzecz już się w dzisiejszej Polsce dzieje. Do pierwszej zbliżamy się wielkimi krokami.

 

 

2 godziny temu, 29 napisał:

Po pierwsze moze to byc zawsze zbieg okolicznosci, po drugie dane sa jak guma - da sie je zawsze odpowiednio naciagnac;] 

Ja sie przy niczym nie upieram, ja obserwuje i analizuje, a jako podatnik i w tym temacie zadam debaty opartej na faktach! Niech zbierze sie grono znawcow i nich w koncu wyloza kawe na lawe. 

 

Ale jakich znawców? Tych od grantów czy lepsi będą eksperci z Internetu?

;l

 

2 godziny temu, 29 napisał:

No tak, znow polityka... Sprawa globalnego ocieplenia to jest wlasnie jeden z najlepszych przykladow na parcie ideologiczno-polityczne zamiast walki o prawde oparta na faktach. Kochany, czy PiS czy POlacy, i tak za caly ten cyrk zaplacimy!

 

Fakty są jak guma - da się je odpowiednio naciągnąć, a ci co je interpretują przecież biorą granty. Możesz zakwestionować prawdę, nawet jak dostaniesz nią w twarz (co właśnie się dzieje ale to również jest kwestionowane).

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

udzielamy się w tym wątku jako MMC Car Poland, żeby wyjaśnić parę z pojawiających się tutaj nieścisłości. 

 

Po pierwsze temat wątku - I Mitsubishi zegna EU - papa - jest mylący. Mitsubishi nie opuszcza ani polskiego rynku, ani Unii Europejskiej ogółem. W lipcu została ogłoszona decyzja o tymczasowym wstrzymaniu premier na tych rynkach. Jest to decyzja spowodowana dynamiczną sytuacją na całym świecie i może ulec zmianie. Pierwsze odejście od tej decyzji miało już miejsce, gdy ogłosiliśmy, że wiosną 2021 roku na polskim rynku zadebiutuje Eclipse Cross PHEV.

 

Po drugie, dostępność usług posprzedażowych Mitsubishi w Polsce również nie ulegnie zmianie. Nasza sieć dealerska i serwisowa pozostanie w niezmienionym stanie, dostępność do usług posprzedażowych (takich jak przeglądy bądź naprawy gwarancyjne) będzie taka, jak dotychczas. Nie zostanie również ograniczony dostęp do części zamiennych. 

 

Po trzecie, w obecnej chwili mamy w ofercie siedem  modeli - Space Star sprzed liftingu, nowy Space Star 2020, ASX 2020, Eclipse Cross 2020, Outlander 2020, Outlander PHEV 2020 i L200. Do tej gamy dołączy niedługo Eclipse Cross PHEV.

Pozdrawiamy 👋

  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, MMC Car Poland napisał:

Dzień dobry,

 

udzielamy się w tym wątku jako MMC Car Poland, żeby wyjaśnić parę z pojawiających się tutaj nieścisłości. 

 

Po pierwsze temat wątku - I Mitsubishi zegna EU - papa - jest mylący. Mitsubishi nie opuszcza ani polskiego rynku, ani Unii Europejskiej ogółem. W lipcu została ogłoszona decyzja o tymczasowym wstrzymaniu premier na tych rynkach. Jest to decyzja spowodowana dynamiczną sytuacją na całym świecie i może ulec zmianie. Pierwsze odejście od tej decyzji miało już miejsce, gdy ogłosiliśmy, że wiosną 2021 roku na polskim rynku zadebiutuje Eclipse Cross PHEV.

 

Po drugie, dostępność usług posprzedażowych Mitsubishi w Polsce również nie ulegnie zmianie. Nasza sieć dealerska i serwisowa pozostanie w niezmienionym stanie, dostępność do usług posprzedażowych (takich jak przeglądy bądź naprawy gwarancyjne) będzie taka, jak dotychczas. Nie zostanie również ograniczony dostęp do części zamiennych. 

 

Po trzecie, w obecnej chwili mamy w ofercie siedem  modeli - Space Star sprzed liftingu, nowy Space Star 2020, ASX 2020, Eclipse Cross 2020, Outlander 2020, Outlander PHEV 2020 i L200. Do tej gamy dołączy niedługo Eclipse Cross PHEV.

Pozdrawiamy 👋

 

O, fajnie że jesteście. Czasami przydają się informacje z pierwszej ręki.

:ok:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.