Skocz do zawartości

Izera, czyli milion polskich samochodów elektrycznych


iwik

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, iwik napisał:

Dlaczego na forum EV nikt do tej pory słowem nie wspomniał o naszym "narodowym" projekcie:

https://moto.pl/MotoPL/7,170318,26165490,izera-czyli-polski-samochod-elektryczny-nowa-marka-i-gotowe.html

Czyżby nikt nie wierzył w jego powodzenie? :hehe:

z26165808Q,Izera.jpg

 

Dokładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 21.06.2022 o 16:05, HelixSv napisał:

 

Rozwija się szybko!

 

Tak samo jak inne narodowo-patriotycze przedsięwzięcia, jak CPK, prom i elektrownia w Ostrołęce. :ok:

 

projekt prom już zakończony, elektrownia też 😄 zakończony klasycznym protokołem zniszczenia ;) 

To niesamowite jak Miś jest wciąż aktualny

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...
29 minut temu, stig napisał(a):

Izera powstanie przy pomocy chińczyków. 

Czy powstanie to się okaże, ja wątpię. W kontekście wojny handlowej US-Chiny to jest 'kontrowersyjna' decyzja i wujek Sam może pogrozić paluszkiem.

Natomiast było pewne, że nie powstanie z żadnym europejskim partnerem, bo to nie dawałoby szans na cenę auta dla klienta na sensownym poziomie (oni sami będą chcieli odcinać kupony na wysokiej marży na EV i konkurencja na ich platformie nie jest im potrzebna). Japończycy dzielą się zwykle know-how tylko japońskimi firmami, także też nie.

Ewentualnie wchodzili w grę Koreańczycy w ramach deal'u na zbrojeniówkę, ale to musiałaby być decyzja polityczna, a nie biznesowa.

Edytowane przez iwik
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, iwik napisał(a):

Czy powstanie to się okaże, ja wątpię. W kontekście wojny handlowej US-Chiny to jest 'kontrowersyjna' decyzja i wujek Sam może pogrozić paluszkiem.

Natomiast było pewne, że nie powstanie z żadnym europejskim partnerem, bo to nie dawałoby szans na cenę auta dla klienta na sensownym poziomie (oni sami będą chcieli odcinać kupony na wysokiej marży na EV i konkurencja na ich platformie nie jest im potrzebna). Japończycy dzielą się zwykle know-how tylko japońskimi firmami, także też nie.

Ewentualnie wchodzili w grę Koreańczycy w ramach deal'u na zbrojeniówkę, ale to musiałaby być decyzja polityczna, a nie biznesowa.

No nie wiem czy można być obecnie bliżej urzeczywistnienia tego projektu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, stig napisał(a):

No nie wiem czy można być obecnie bliżej urzeczywistnienia tego projektu. 

Nie ma info skąd wezmą ~5 mld PLN na budowę fabryki na razie, a w miejscu gdzie ma powstać hula wiatr po lesie, także uwierzę jak zobaczę pierwsze auto zjeżdżające z linii ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, stig napisał(a):

Czyli polski narodowy samochód będzie... no taki trochę chiński 🤣

Partner choć to Chiny, to poważny (elektryki robią, są właścicielami Volvo) ... ale nadal nie wierzę, że ten projekt zakończy się sukcesem i cokolwiek na drogi wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Manx napisał(a):

Czyli polski narodowy samochód będzie... no taki trochę chiński 🤣

Partner choć to Chiny, to poważny (elektryki robią, są właścicielami Volvo) ... ale nadal nie wierzę, że ten projekt zakończy się sukcesem i cokolwiek na drogi wyjdzie.

 

Geely za kasę polskiego rządu zbuduje tu fabrykę produkującą te części, które ma mieć wspólne z Izerą. A potem jakoś tak przypadkiem zamknie projekt Izery i będzie sobie klepać swoje komponenty lub całe auta na tej gratisowej infrastrukturze. Przecież to proste jak drut. Sam bym w to wszedł.

:skromny:

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Manx napisał(a):

Czyli polski narodowy samochód będzie... no taki trochę chiński 🤣

Partner choć to Chiny, to poważny (elektryki robią, są właścicielami Volvo) ... ale nadal nie wierzę, że ten projekt zakończy się sukcesem i cokolwiek na drogi wyjdzie.

Jeżeli coś z tego planu powstanie, to będzie to fabryka chińczyków, ewentualnie kogoś innego jeżeli z chińczykami politycznie będzie nie po drodze.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ZUBERTO napisał(a):

Jeżeli coś z tego planu powstanie, to będzie to fabryka chińczyków, ewentualnie kogoś innego jeżeli z chińczykami politycznie będzie nie po drodze.

 

Fabryka, za którą zapłacimy Ty i ja, żeby nie było wątpliwości.

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Manx napisał(a):

Czyli polski narodowy samochód będzie... no taki trochę chiński 🤣

Partner choć to Chiny, to poważny (elektryki robią, są właścicielami Volvo) ... ale nadal nie wierzę, że ten projekt zakończy się sukcesem i cokolwiek na drogi wyjdzie.


Trochę?

 

Polski wkład to będzie znaczek „Izera” do przyklejenia na maskę, klepany w firmie kogoś z „Rodzina na swoim”. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Zzagranico piszo:

 

"

Izera, a new company from Poland that wants to build the country’s first EVs, revised its plans for production after striking a deal with Chinese automaker Geely for becoming its technology partner. According to the latest reports, an Izera-branded EV based on Geely’s SEA architecture is scheduled to enter production in late 2025, at a new factory in Poland.

As reported by Automobilwoche, the state-owned company ElectroMobility Poland (EMP) which owns the Izera brand, will build its first EV factory in the city of Jaworzno. Construction work is set to begin in 2024 with an investment of around €1.1 billion ($1.2 billion) according to information from Germany Trade and Invest (GTAI). The goal for the new plant is to be ready by the end of 2025, in order to start production of a new compact SUV by Izera. Piotr Zeremba, EMP’s CEO said that production will rely heavily on local suppliers, while the plant will employ 2,400 people.

 

EMP revealed the pictured Izera-branded Z100 SUV and T100 hatchback prototypes back in 2020, with the initial goal of launching them in 2023. With the market launch being delayed for 2026, the production models will likely evolve in terms of exterior design compared to the 2020 prototypes. The yet-unnamed SUV will be followed by a compact hatchback and a wagon.

All Izera models will feature fully electric powertrains and share their Geely-sourced underpinnings. The Polish brand will utilize the Sustainable Experience Architecture (SEA) which is also used by an array of models from Smart, Volvo, Polestar, Zeekr, and Lotus. The partnership between Izera and Geely was first announced in November 2022.

Automotive production in Poland has been declining during the past decade, falling from 720,824 units in 2010 to 194,870 units in 2021 according to ACEA. Among the automakers that have factories in Poland are Fiat, Abarth, Lancia, and Jeep for passenger vehicles, alongside Stellantis, Mercedes-Benz, and Volkswagen Commercial Vehicles for light commercial vehicles.

"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.