Jump to content

Mazda MX-30


Recommended Posts

Wczoraj został zaprezentowany nowy EV na polskim rynku, Mazda MX-30. Parametry zbliżone do słabszego e-Soula, tylko ładny. Cenowo nieco powyżej, tj. startuje od 143kzł za niezłe wyposażenie, max za 157kzł. 143KM, FWD, 9.7s do setki,  35.5 kWh. Gwranacja na aku 8 lat / 160kkm. Fikuśne drzwi tylne.

 

Mazda na prezentacji próbowała sprzedać całą ideologię "śladu węglowego" dotyczącą małej baterii... a jednocześnie zapowiedziała wersję REx z Wanklem, co raczej z walką ze "śladem węglowym" ma niewiele wspólnego.

 

Będzie hit? Czy może się okaże, że "alokacja" na Polskę to 50 szt. rocznie i nie da się jej w praktyce kupić?

 

mazda-mx-30-3-2.jpg

 

mazda-mx-30-4-2.jpg

 

https://autogaleria.pl/mazda-mx-30-cena-wrazenia

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
8 minut temu, -mimx- napisał:

Wczoraj został zaprezentowany nowy EV na polskim rynku, Mazda MX-30. Parametry zbliżone do słabszego e-Soula, tylko ładny. Cenowo nieco powyżej, tj. startuje od 143kzł za niezłe wyposażenie, max za 157kzł. 143KM, FWD, 9.7s do setki,  35.5 kWh. Gwranacja na aku 8 lat / 160kkm. Fikuśne drzwi tylne.

 

Mazda na prezentacji próbowała sprzedać całą ideologię "śladu węglowego" dotyczącą małej baterii... a jednocześnie zapowiedziała wersję REx z Wanklem, co raczej z walką ze "śladem węglowym" ma niewiele wspólnego.

 

Będzie hit? Czy może się okaże, że "alokacja" na Polskę to 50 szt. rocznie i nie da się jej w praktyce kupić?

 

mazda-mx-30-3-2.jpg

 

mazda-mx-30-4-2.jpg

 

https://autogaleria.pl/mazda-mx-30-cena-wrazenia

 

Interesujący samochód, ale zasięg 180 km w nowym samochodzie to tak sobie.

Kilku konkurentów dla porównania (wg ev-database.org):

Esoul 39 kWh - 230 km

Kona 39 kWh - 255 km

Citygo - 195 km

Mini electric - 185 km

Honda e - 170 km

 

Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem to pozostanie ciekawostką. Po pierwsze nie łapie się na dopłaty rządowe. Po drugie - parametry (zasięg i osiągi) ma zupełnie niewspółczesne - jest do wyboru sporo innych elektryków, które mają lepszy zasięg. Wygląda to trochę tak, jakby zbyt długo nad tym modlem pracowano i kiedy po kilku latach ustalono już konfigurację, to okazało się, że jest przestarzały i konkurencja parametrami im odjechała.

Bezpośrednim konkurentem tej Mazdy są Hyundai Kona Electric i Kia e-Soul i oba mają od niej lepszy zsięg i kosztują mniej. Czuję że albo zrobią poprawkę , albo to zniknie z rynku.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Cezh napisał:

 

Interesujący samochód, ale zasięg 180 km w nowym samochodzie to tak sobie.

Kilku konkurentów dla porównania (wg ev-database.org):

Esoul 39 kWh - 230 km

Kona 39 kWh - 255 km

Citygo - 195 km

Mini electric - 185 km

Honda e - 170 km

 

 

tylko to troche pomieszanie segmentów. Citygo ma 80 cm mniej niz MX-30 a Honda e czy Mini - pół metra. Więc dla nich zasięg jest zaplanowany na kręcenie się wokół komina. 

Cos co jest wielkości kompakta powinno jednak moc tez pojechac gdzies dalej

Edited by Filipfm
Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Filipfm napisał:

 

tylko to troche pomieszanie segmentów. Citygo ma 80 cm mniej niz MX-30 a Honda e czy Mini - pół metra. Więc dla nich zasięg jest zaplanowany na kręcenie się wokół komina. 

Cos co jest wielkości kompakta powinno jednak moc tez pojechac gdzies dalej

 

Racja.

Te drzwi z tyłu mnie zmyliły. Sugerują mały samochód.

Zupełnie nieporozumienie.

Edited by Cezh
Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Cezh napisał:

 

Racja.

Z takimi drzwiami z tyłu dość duży samochód, zupełnie nieporozumienie.

 

zalezy od ujęcia. Na jednych wygląda, ze wsiadanie będzie jak w aucie 3d, na innych pokazuje większą przestrzen

 

69fc3d37-mazda-mx-30-15-b622536c,0,920,0

 

878d2d93-mazda-mx-30-24-76959607,0,920,0

Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Filipfm napisał:

 

tylko to troche pomieszanie segmentów. Citygo ma 80 cm mniej niz MX-30 a Honda e czy Mini - pół metra. Więc dla nich zasięg jest zaplanowany na kręcenie się wokół komina. 

Cos co jest wielkości kompakta powinno jednak moc tez pojechac gdzies dalej

Skoda wg danych ma 260km zasięgu:

https://www.skoda-auto.pl/modele/citigo-iv/citigo-iv

 

i tak jak piszesz to typowe miejskie auto, więc zasięgu jest aż nadto. 180km w kompakcie to zbyt mało.

 

BTW. W końcu na stronie pojawił się cennik na My20 i MY21, więc pewnie rusza produkcja.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, -mimx- napisał:

Wczoraj został zaprezentowany nowy EV na polskim rynku, Mazda MX-30. Parametry zbliżone do słabszego e-Soula, tylko ładny. Cenowo nieco powyżej, tj. startuje od 143kzł za niezłe wyposażenie, max za 157kzł. 143KM, FWD, 9.7s do setki,  35.5 kWh. Gwranacja na aku 8 lat / 160kkm. Fikuśne drzwi tylne.

 

Mazda na prezentacji próbowała sprzedać całą ideologię "śladu węglowego" dotyczącą małej baterii... a jednocześnie zapowiedziała wersję REx z Wanklem, co raczej z walką ze "śladem węglowym" ma niewiele wspólnego.

 

Będzie hit? Czy może się okaże, że "alokacja" na Polskę to 50 szt. rocznie i nie da się jej w praktyce kupić?

 

mazda-mx-30-3-2.jpg

 

mazda-mx-30-4-2.jpg

 

https://autogaleria.pl/mazda-mx-30-cena-wrazenia

Wizualnie fajnie, technicznie 4 lata za późno. 

Link to post
Share on other sites
20 minut temu, mrBEAN napisał:

Wizualnie fajnie, technicznie 4 lata za późno. 

 

Wygląda na to, że Mazda to kolejna firma, która obudziła się z ręką w nocniku.

Aż dziwne, że Toyota i Mazda są tego samego kraju, co Nissan. Wszystko zależy od widzimisię jakiegoś CEO.

Edited by Cezh
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Cezh napisał:

 

Wygląda na to, że Mazda to kolejna firma, która obudziła się z ręką w nocniku.

Aż dziwne, że Toyota i Mazda są tego samego kraju, co Nissan. Wszystko zależy od widzimisię jakiegoś CEO.

 

Widocznie maja priorytety ustawione na inne rynki i tyle... 

Temat EV to chyba glownie Europa + pojedyncze stany w USA.

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Widocznie maja priorytety ustawione na inne rynki i tyle... 

Temat EV to chyba glownie Europa + pojedyncze stany w USA.

 

No i Chiny. Mazda, zdaje się, wierzy w paliwa syntetyczne z glonów i nie widzi na horyzoncie śmierci ICE.

Link to post
Share on other sites
Dnia 30.07.2020 o 14:05, Filipfm napisał:

 

zalezy od ujęcia. Na jednych wygląda, ze wsiadanie będzie jak w aucie 3d, na innych pokazuje większą przestrzen

 

69fc3d37-mazda-mx-30-15-b622536c,0,920,0

 

878d2d93-mazda-mx-30-24-76959607,0,920,0

Ale z tylu to chyba tylko dzieci i karly w miare wygodnie usiada, przynajmniej tak mi to wyglada po lini dachu.

Link to post
Share on other sites

Sam bym to kupil jak mialbym taka oferte jak w DE na ten model.

Na mobile.de to auto po doplatach wychodzi 24k EUR. Za takie pieniadze wroze sukces;-)

  • shocked 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Zonie sie spodobalo.... Ceny po rabatach calkiem przystepne jak na elektryka.

Ale mam pytanie - jakbym hipotetycznie kupil taka mazde w Warszawie, jak nia dotre do Pragi w Czechach?

Sa jakies mapy, ktore po podaniu parametrow zasiegu oblicza czy dana trasa jest wykonalna?

Zakladam ze to auto przejedzie te 200km... a nie 100;-)

Link to post
Share on other sites
34 minutes ago, Kiwal said:

Zonie sie spodobalo.... Ceny po rabatach calkiem przystepne jak na elektryka.

Ale mam pytanie - jakbym hipotetycznie kupil taka mazde w Warszawie, jak nia dotre do Pragi w Czechach?

Sa jakies mapy, ktore po podaniu parametrow zasiegu oblicza czy dana trasa jest wykonalna?

Zakladam ze to auto przejedzie te 200km... a nie 100;-)

 

Można.

11h podróży z czego 3h ładowania.

Na jednym odcinku można jechać max 80.

 

Polecam app abrp. 

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Cezh napisał:

 

Można.

11h podróży z czego 3h ładowania.

Na jednym odcinku można jechać max 80.

 

Polecam app abrp. 

abrp?

Link to post
Share on other sites
W dniu 7.10.2020 o 17:45, Kiwal napisał:

Zonie sie spodobalo.... Ceny po rabatach calkiem przystepne jak na elektryka.

Ale mam pytanie - jakbym hipotetycznie kupil taka mazde w Warszawie, jak nia dotre do Pragi w Czechach?

Sa jakies mapy, ktore po podaniu parametrow zasiegu oblicza czy dana trasa jest wykonalna?

Zakladam ze to auto przejedzie te 200km... a nie 100;-)

Bez najmniejszego problemu. 
Kwestia czasu i cierpliwości 😉

 

Ogólnie sport dla ambitnych 😅

Wspomniany ABRP oraz przejrzeć PlugShare. Wgrać kilkanaście apek i można jechać ;) 

Jak już będziesz miał jechać zaplanujemy Ci tą wyprawę krok po kroku 😉 

  • Haha 1
  • shocked 1
Link to post
Share on other sites

Techniczne pytanie. Do każdej z tych firm co sa właścicielami ładowarek trzeba mieć osobna kartę czy funkcjonuje taka "visa", ktora mozna płacić wszędzie?.

Ps. W sobotę zona ma jazdy probne. Zobaczymy....

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Kiwal napisał:

Techniczne pytanie. Do każdej z tych firm co sa właścicielami ładowarek trzeba mieć osobna kartę czy funkcjonuje taka "visa", ktora mozna płacić wszędzie?.

Ps. W sobotę zona ma jazdy probne. Zobaczymy....

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

 

Temat jest mocno skomplikowany ogólnie :hehe:

 

ORLEN z apki tylko działa, i warto wcześniej zarejestrować, bo miewali ludzie problemy z rejestracją (spam itd.).

Greenway warto się zarejestrować, bo taniej trochę. Kartę przysyłają. Można kartą, można z apki, można z www.

 

Co ciekawe w obu powyższych przypadkach, można uruchomić ładowanie zdalnie z innego konta.

Czyli ja mogę Ci uruchomić te ładowarki, oczywiście ja wtedy płacę ;) (ORLEN na razie free)

 

I w zasadzie w PL, to już wystarcza do podróżowania.

Z mniejszych na ten moment:

Tauron ma aplikację, PGE ze strony pgedoladujauto.pl 

Jest jeszcze EV+MAP, GO+GoNet, Energa i wiele innych :lol:

 

Na ogromny plus wyróżnia się tu EKOEN, płatność bezpośrednio z karty na miejscu, i cała otoczka, jakby się człowiek przeniósł do przyszłości, a w zasadzie do teraźniejszości spalinowej. Minus, jest tylko jedna pilotażowa stacja pod siedzibą firmy, okolice Zielonej Góry. Oby się rozwijali, choć świrus podciął im zapędy na pewno.

 

Najwięksi roamingowi operatorzy to Shellrecharge, Plugsurfing, Maingau.

Też rejestracja, kiedyś tam przyślą kartę, ale wiele ładowarek można z apki i z podpiętej karty lub konta do apki.

 

Ogólnie to taki intelektualny survival. Jak posiadanie PC-ta w latach 90 i grzebanie w nim. Tak mi się to kojarzy :bzik:

 

W Czechach masz dwóch dużych operatorów i nimi załatwiasz całe Czechy. CEZ i eON. 

Cez to apka FUTUR/E/GO. Podpinasz kartę i ładujesz z apki. W międzyczasie przysyłają brelok RFID i jest nim wygodniej.

E.On to samo, tylko chyba umowę trzeba podpisać, ale to się zmienia, nie jestem na bieżąco. Bo od nich kartę mam od 2 lat.

Też przysyłają kartę RFID.

Jest jeszcze MOL, i tam na razie free i bez autoryzacji. Ewentualnie ktoś z obsługi stacji musi ładowarkę uruchomić :lol:, jak na Lotosie u nas aktualnie :bzik:

 

Bardzo jestem ciekaw jak to będzie w przyszłości rozwiązane, bo aktualnie jest z tym totalny burdel :) 

Tylko TESLA robi to dobrze, a Ionity próbuje naśladować. 

 

Specjalnie piszę te wywody, żeby się te bzdury archiwizowały na przyszłość.

Zobaczymy czy za 5/10 lat będziemy w innej rzeczywistości, czy dalej w tej abstrakcji ;]

 

W praktyce jak się wdrożysz, to jedziesz i ładujesz, bo zazwyczaj korzysta się z jednego/dwóch operatorów i tyle. 

Tak pozytywnie kończąc ;)  

 

 

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
51 minut temu, mrBEAN napisał:

 

Temat jest mocno skomplikowany ogólnie :hehe:

 

ORLEN z apki tylko działa, i warto wcześniej zarejestrować, bo miewali ludzie problemy z rejestracją (spam itd.).

Greenway warto się zarejestrować, bo taniej trochę. Kartę przysyłają. Można kartą, można z apki, można z www.

 

Co ciekawe w obu powyższych przypadkach, można uruchomić ładowanie zdalnie z innego konta.

Czyli ja mogę Ci uruchomić te ładowarki, oczywiście ja wtedy płacę ;) (ORLEN na razie free)

 

I w zasadzie w PL, to już wystarcza do podróżowania.

Z mniejszych na ten moment:

Tauron ma aplikację, PGE ze strony pgedoladujauto.pl 

Jest jeszcze EV+MAP, GO+GoNet, Energa i wiele innych :lol:

 

Na ogromny plus wyróżnia się tu EKOEN, płatność bezpośrednio z karty na miejscu, i cała otoczka, jakby się człowiek przeniósł do przyszłości, a w zasadzie do teraźniejszości spalinowej. Minus, jest tylko jedna pilotażowa stacja pod siedzibą firmy, okolice Zielonej Góry. Oby się rozwijali, choć świrus podciął im zapędy na pewno.

 

Najwięksi roamingowi operatorzy to Shellrecharge, Plugsurfing, Maingau.

Też rejestracja, kiedyś tam przyślą kartę, ale wiele ładowarek można z apki i z podpiętej karty lub konta do apki.

 

Ogólnie to taki intelektualny survival. Jak posiadanie PC-ta w latach 90 i grzebanie w nim. Tak mi się to kojarzy :bzik:

 

W Czechach masz dwóch dużych operatorów i nimi załatwiasz całe Czechy. CEZ i eON. 

Cez to apka FUTUR/E/GO. Podpinasz kartę i ładujesz z apki. W międzyczasie przysyłają brelok RFID i jest nim wygodniej.

E.On to samo, tylko chyba umowę trzeba podpisać, ale to się zmienia, nie jestem na bieżąco. Bo od nich kartę mam od 2 lat.

Też przysyłają kartę RFID.

Jest jeszcze MOL, i tam na razie free i bez autoryzacji. Ewentualnie ktoś z obsługi stacji musi ładowarkę uruchomić :lol:, jak na Lotosie u nas aktualnie :bzik:

 

Bardzo jestem ciekaw jak to będzie w przyszłości rozwiązane, bo aktualnie jest z tym totalny burdel :) 

Tylko TESLA robi to dobrze, a Ionity próbuje naśladować. 

 

Specjalnie piszę te wywody, żeby się te bzdury archiwizowały na przyszłość.

Zobaczymy czy za 5/10 lat będziemy w innej rzeczywistości, czy dalej w tej abstrakcji ;]

 

W praktyce jak się wdrożysz, to jedziesz i ładujesz, bo zazwyczaj korzysta się z jednego/dwóch operatorów i tyle. 

Tak pozytywnie kończąc ;)  

 

 

Dzieki. Troche abstrakcja na dzis.

Za chwile bede miec jakiegos elektryka na jazdy po miescie, wiec ladowarki pewnie sporadycznie beda uzywane.

Hybryde - wiec tez pewnie w domu bede ladowac plus praca. Na dzis mamy kilka ladowarek w Siemensie, wiec problemu nie ma Jak mi auto dowioza to mi wytlumacza jak sie to uzywa;-)

Link to post
Share on other sites

I po jazdach Mazda. Ogólnie auto przyjemne. Materiały niezle, wielkością z przodu OK, z tyłu awaryjnie- tyle samo miejsca co w obecnym kabriolet 1er.
Jazda, do miasta super. Na autostradzie trochę brakuje mocy. Żona się rozczarowala:-) prędkością max 140km/h.
Te wszystkie systemy wspomagające niby sa, ale w porównaniu do tego co znamy od kilku lat w Audi wymaga jeszcze głębszego dopracowania, np. Lineassist prawie w wogole nie działa, czujniki parkowania przednie raz działają raz nie, kamera tylna statyczna, itd.
Zużycie prądu na to co dzis jeździliśmy to średnio 23kwh. Trasa taka jak na co dzień to auto mialoby jeździć czyli pol autostrada, pol miasto.
Prześpimy się przez weekend i zobaczymy.7cd935e1f8c410bd0a2c27ec96c6d287.jpg989546d10c562c89c7ad8ff3e11e4cf9.jpga1356358b6649eb210e1d64ad056c2ad.jpg20edf91f8c2303e7f54fc231e71dc575.jpg

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Kiwal said:

I po jazdach Mazda. Ogólnie auto przyjemne. Materiały niezle, wielkością z przodu OK, z tyłu awaryjnie- tyle samo miejsca co w obecnym kabriolet 1er.
Jazda, do miasta super. Na autostradzie trochę brakuje mocy. Żona się rozczarowala:-) prędkością max 140km/h.
Te wszystkie systemy wspomagające niby sa, ale w porównaniu do tego co znamy od kilku lat w Audi wymaga jeszcze głębszego dopracowania, np. Lineassist prawie w wogole nie działa, czujniki parkowania przednie raz działają raz nie, kamera tylna statyczna, itd.
Zużycie prądu na to co dzis jeździliśmy to średnio 23kwh. Trasa taka jak na co dzień to auto mialoby jeździć czyli pol autostrada, pol miasto.
Prześpimy się przez weekend i zobaczymy.7cd935e1f8c410bd0a2c27ec96c6d287.jpg989546d10c562c89c7ad8ff3e11e4cf9.jpga1356358b6649eb210e1d64ad056c2ad.jpg20edf91f8c2303e7f54fc231e71dc575.jpg

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

 

 

Ale te tylne drzwi zerżnęli z mojej beemki aż miło... 

Zobacz może, po ile chodzi Renault Zoe. Cena powinna być podobna. Zoe jest mniej "excluzywne", ale ma chyba trochę więcej miejsca i zasięg o niebo lepszy.

Link to post
Share on other sites
 
 
Ale te tylne drzwi zerżnęli z mojej beemki aż miło... 
Zobacz może, po ile chodzi Renault Zoe. Cena powinna być podobna. Zoe jest mniej "excluzywne", ale ma chyba trochę więcej miejsca i zasięg o niebo lepszy.
Ale sie nie podoba...i co poradzisz.
Pokazalem:
-BMW-Nie
-Mini-Nie
-peugeot 208e-NIE
-corsa-Nie
-Humdai ionic-Nie
-Hyundai Kona-Ostatecznie
-Tesla 3- TAK!, tylko moj portfel mowi NIE
-Mazda-Tak

Przyszle auto, jakie by to nie bylo, bedzie jedzic 30-70km dziennie. Tak wiec zasieg jest mi obojetny. W obecnym 1er ktore kupiliśmy 2011/2012 mamy nalatane 70kkm....

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Kiwal napisał:

Ale sie nie podoba...i co poradzisz.
Pokazalem:
-BMW-Nie
-Mini-Nie
-peugeot 208e-NIE
-corsa-Nie
-Humdai ionic-Nie
-Hyundai Kona-Ostatecznie
-Tesla 3- TAK!, tylko moj portfel mowi NIE
-Mazda-Tak

Przyszle auto, jakie by to nie bylo, bedzie jedzic 30-70km dziennie. Tak wiec zasieg jest mi obojetny. W obecnym 1er ktore kupiliśmy 2011/2012 mamy nalatane 70kkm....

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Właśnie miałem pytać, w ogóle dlaczego Mazda. 

Sprawa już jest zrozumiana ;) 

Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Kiwal said:

Ale sie nie podoba...i co poradzisz.
Pokazalem:
-BMW-Nie
-Mini-Nie
-peugeot 208e-NIE
-corsa-Nie
-Humdai ionic-Nie
-Hyundai Kona-Ostatecznie
-Tesla 3- TAK!, tylko moj portfel mowi NIE
-Mazda-Tak

Przyszle auto, jakie by to nie bylo, bedzie jedzic 30-70km dziennie. Tak wiec zasieg jest mi obojetny. W obecnym 1er ktore kupiliśmy 2011/2012 mamy nalatane 70kkm....
 

 

Skoro nic nie pasuje z biezacej oferty, to skad takie "cisnienie" na EV? ;)

 

Link to post
Share on other sites
 
Skoro nic nie pasuje z biezacej oferty, to skad takie "cisnienie" na EV?
 
Z pewnymi decyzjami się nie "dyskutuje"....

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 10.10.2020 o 18:08, Cezh napisał:

 

Ale te tylne drzwi zerżnęli z mojej beemki aż miło... 

 

Raczej nie. Mieli je pierwsi w RX8 na długo przed tym jak BMW w ogóle pomyślało o i3

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
3 hours ago, format said:

 

Raczej nie. Mieli je pierwsi w RX8 na długo przed tym jak BMW w ogóle pomyślało o i3

 

Racja.

Dla mnie auta EV nie mają nic wspólnego z tradycyjnymi, które wymazuję z pamięci. ;]

Link to post
Share on other sites
W dniu 10.10.2020 o 18:43, Kiwal napisał:

Ale sie nie podoba...i co poradzisz.
Pokazalem:
-BMW-Nie
-Mini-Nie
-peugeot 208e-NIE
-corsa-Nie
-Humdai ionic-Nie
-Hyundai Kona-Ostatecznie
-Tesla 3- TAK!, tylko moj portfel mowi NIE
-Mazda-Tak

A eNiro, 2008, DS3?

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, kinias napisał:

A eNiro, 2008, DS3?

Niro NIE

2008 - paskuda - NIE

DS3 ma cene z kosmosu - za 190k...to juz bym predzej dolozyl do Tesli model 3

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Kiwal said:

Niro NIE

2008 - paskuda - NIE

DS3 ma cene z kosmosu - za 190k...to juz bym predzej dolozyl do Tesli model 3

 

Wychodzi, że Tesla.

W tym wypadku EV stałby się głównym autem w rodzinie. A nie jeździdełkiem dookoła komina....

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Jezdzilismy wczoraj tym wynalazkiem.

Z pkt widzenia kierowcy i pasazera z przodu wypada calkiem fajnie. 

Natomiast ogolnie auto mocno przekombinowane. W sumie kawal auta (4.4m) a miejsca z tylu dla dzieci. Do tego przez te dziwne drzwi, wsiadanie i wysiadanie bardzo niewygodne do tylu. I teraz najlepsze, pasazerownie z tylu nie sa w stanie wysiasc samodzielnie, bo ktos z przodu musi uchylic przednie drzwi, zeby tyl mogl sie otworzyc. A jak maja pasy zapiete to musza je najpierw odpiac, bo maja zaczep o tylnie, wiec otwierajac ja mozna osobe z przodu udusic tym pasem. Ciekawe jak wysiada po wypadku, jak osoby z przodu beda np nieprzytomne. Pan sprzedawca nie potrafil odpowiedziec.

 

Sam srodek niby fajny i eko (korek, jakis filc itp) ale czy praktyczny? Chcialbym to zobaczyc po kilku latach. Jasna skora na boczkach foteli byla juz brudna...

Jezdzilo mi sie tym dobrze, chyba lepiej niz Leafem (zona woli leafa) ale na pewno bym tego nie kupil, choc maja teraz upust ekologiczny 18.5k w mazdzie na to.

Link to post
Share on other sites

Z tymi drzwiami ta sama filozofia co w i3.
Mozna do tego dopisać filozofie bezpiecznego rozwiązania...dzieciaki niekontrolowanie nie opuszcza pojazdu..

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Kiwal said:

Z tymi drzwiami ta sama filozofia co w i3.
Mozna do tego dopisać filozofie bezpiecznego rozwiązania...dzieciaki niekontrolowanie nie opuszcza pojazdu..

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

 

Myślę, że prawdziwy powód to rozmiar samochodu i, co za tym idzie, drzwi.

Tradycyjne drzwi byłby za małe, żeby się przez nie przecisnąć. Przynajmniej w i3.

 

Generalnie nie przeszkadza, ale są momenty, że wkurza. np przy wjeździe na prom facet mierzył temperaturę i żeby zmierzyć córce, co siedziała z tyłu, musiałem odpiąć swój pas, otworzyć swoje drzwi a potem otworzyć drzwi z tylu, bo w i3 nawet nie otwiera się tylna szyba.

  • shocked 2
Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Kiwal said:

I kupilem MX-30.

Jak ogarne papierologie z rejestracja, sciagne ja do siebie do Czech to bedziemy testowac;-)

 

To chyba pierwszy popularny elektryk, ktory jakos wyglada ;] :ok:

 

Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Kiwal said:

I kupilem MX-30.

Jak ogarne papierologie z rejestracja, sciagne ja do siebie do Czech to bedziemy testowac;-)

 

Znaczy, żona Ci kazała kupić. ;]

W każdym razie, gratulacje. :ok:

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Maciej__ napisał:

To chyba pierwszy popularny elektryk, ktory jakos wyglada ;] :ok:

 

Kwestia gustu raczej, dla mnie Tesla model 3 na przykład wygląda znacznie lepiej.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, format said:

 

Kwestia gustu raczej, dla mnie Tesla model 3 na przykład wygląda znacznie lepiej.

 

Ja Tesle nadal postrzegam w kategoriach wynalazkow, mialem na mysli popularnych producentow aut z regularna siecia sprzedazy czy serwisowa na terenie PL ;)

 

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Ja Tesle nadal postrzegam w kategoriach wynalazkow, mialem na mysli popularnych producentow aut z regularna siecia sprzedazy czy serwisowa na terenie PL ;)

 

Mówisz tak, bo masz Maaaazdę!!!! 
😜😛😁

Link to post
Share on other sites
Mówisz tak, bo masz Maaaazdę!!!! 

Tesla jest caly czas wzorem ale slono sobie za to kaze płacić. Chociaz jesli mialbym kupowac jakas kone czy niro z bateria 64 to bym.raczej kupil tesle.


Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, Kiwal said:

Tesla jest caly czas wzorem ale slono sobie za to kaze płacić. Chociaz jesli mialbym kupowac jakas kone czy niro z bateria 64 to bym.raczej kupil tesle.


Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

 

Tylko, że T3 to sedan.

Dla mnie np to nie do przeskoczenia. 

Kona zupełnie inny segment. Sporo mniejsza.

Link to post
Share on other sites
I kupilem MX-30.
Jak ogarne papierologie z rejestracja, sciagne ja do siebie do Czech to bedziemy testowac;-)
Przyjechała do salonu ze skladu:-)
720b35ac3e59b0c707439489f6a51550.jpg7d9410e25f9db759b7c196c694a7d9f6.jpg

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Kiwal said:

Przyjechała do salonu ze skladu:-)
720b35ac3e59b0c707439489f6a51550.jpg7d9410e25f9db759b7c196c694a7d9f6.jpg

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

 

Dobrze rozumiem, że szykuje Ci się wyprawa tym autem z Warszawy do Pragi?

Link to post
Share on other sites

Dwa ladowania. Pewnie w praktyce na jedno ładowanie dałoby się ogarnąć, ale....

Przed odbiorem jeszcze poproszę o wytłumaczenie co mam zrobić żeby móc na tych ładowarkach się podpiąć.
1cc5962b860fbf61c1b8643e60e56105.jpg

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Kiwal napisał:

Dwa ladowania. Pewnie w praktyce na jedno ładowanie dałoby się ogarnąć, ale....

Przed odbiorem jeszcze poproszę o wytłumaczenie co mam zrobić żeby móc na tych ładowarkach się podpiąć.
1cc5962b860fbf61c1b8643e60e56105.jpg

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Sprawdź na PS, co to za wynalazki.
 

Zielona Góra —> Praga?
+\- tak bym to rozegrał:

(drugie ładowanie ewentualnie gdzieś dalej, zależnie jaka jest krzywa ładowania w tym bolidzie)
7254060F-2B5F-4BB5-B024-AA735396B962.png.48797118c4128e52006a4130ba058745.png

 

1: Greenway apka, zarejestrować się, będzie taniej. 
67F07EE7-02D9-4CE3-B15C-6B93B658FC26.png.6de712fdf069dc4b94f86078166cd559.png
 

2: Cez apka: FUTUR/e/go zarejestrować się, podpiąć kartę płatniczą. 
Apka tylko po czesku, ale zdaje się to nie problem dla Ciebie ;) 

740F9D87-BC24-49E6-B98F-1F9882D2FAB5.png.d188758c18f331e1238b6fd1732a433d.png
 

9BE50703-63BB-491A-A371-4F9E724E3208.png.c7b40fcfc949fcbe51e220e752db0fc5.png

 

982CDC5A-D25A-43A3-BA33-D0EAA4DB7212.png

 

Edited by mrBEAN
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.