Skocz do zawartości

Kia sorento


Blues_Brother

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Kia sorento olej napędowy cena 30-40 tyś złotych.

Iść wogóle w ten temat czy sobie odpuścić.

Podoba mi się bryła auta no i lubię moment obrotowy. Tyle.

Trzeba mieć jak 4 rowery zabrać, A w zimie narty z całym osprzętem. Passata b5 kombi powoli robi się za ciasny, no i latka mu już lecą bo przekroczył 20.

Wszelkie porady miłe widziane.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Blues_Brother napisał:

Cześć,

 

Kia sorento olej napędowy cena 30-40 tyś złotych.

Iść wogóle w ten temat czy sobie odpuścić.

Podoba mi się bryła auta no i lubię moment obrotowy. Tyle.

Trzeba mieć jak 4 rowery zabrać, A w zimie narty z całym osprzętem. Passata b5 kombi powoli robi się za ciasny, no i latka mu już lecą bo przekroczył 20.

Wszelkie porady miłe widziane.

 

Pozdrawiam

Witaj,

1, czy 2 generacja?

Jak 2, to po 2009, masz diesla 2.2 lub benzyny 2.4 lub 3.5 280KM.

Co do napędu 4wd, lubi się wyrobić wieloklin dający napęd na tył, kilka kpln zabawa, zernik na forum Sorento, masz szczegóły.

Piszę, jako użytkownik drugiego juz Sorento, tylko ja się trzymam 1gen i benzyn ze względu na ramę i reduktor :ok:

A jeśli Sorento 2gen, to i weź pod uwagę Hyundaia SantaFe, chociaż w tym budżecie to spokojnie znajdziesz Tuarega...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Pipper napisał:

Witaj,

1, czy 2 generacja?

Jak 2, to po 2009, masz diesla 2.2 lub benzyny 2.4 lub 3.5 280KM.

Co do napędu 4wd, lubi się wyrobić wieloklin dający napęd na tył, kilka kpln zabawa, zernik na forum Sorento, masz szczegóły.

Piszę, jako użytkownik drugiego juz Sorento, tylko ja się trzymam 1gen i benzyn ze względu na ramę i reduktor :ok:

A jeśli Sorento 2gen, to i weź pod uwagę Hyundaia SantaFe, chociaż w tym budżecie to spokojnie znajdziesz Tuarega...

pewnie 2 generacja,tylko diesel.

martwi mnie, a w zasadzie wyklucza ten "wieloklin".

 

santa fe mnie tak nie rusza jak sorento. po prosto ma to coś z zewnątrz. tyle.

poczytam na forum, aby od razu nie pchać się w problemy. już tak kiedyś z nubirą się doktoryzowałem i wystarczy :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, gis123 napisał:

Na rowery i narty to Ford Galaxy. 

Nigdy nie mam problemu z przewozem. 

Jumpy to dostawczak. W środku głośno. 

tez o tym myślałem, znaczy o galaxy. kolega ma w pracy takiego 7 osobowego, ale to już jest autobus. nie wiem czy to nie przesada w moim wypadku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, bielaPL napisał:

nie dzięki, nie szukam autobusu. ja mam max 4 osoby, po co mi auto na 8?

chrysler to proszenie się o problemy, a mi się już nie chcę doktoryzować.

 

smax wydaje się najsensowniejszy, tylko co z tego, że ładniejsza jest sorento? :)

 

Edytowane przez Blues_Brother
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Blues_Brother napisał:

martwi mnie, a w zasadzie wyklucza ten "wieloklin".

 

Z takim podejsciem to pozostaje zakup nowego w salonie ;)

Praktycznie kazde auto ma jakies wady, a w uzywce to i tak loteria co sie trafi ;]

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Z takim podejsciem to pozostaje zakup nowego w salonie ;)

Praktycznie kazde auto ma jakies wady, a w uzywce to i tak loteria co sie trafi ;]

 

Nieprawda, jeśli występuje, chyba dość często, wada której naprawa kosztować może tysiące złotych, to ja to nazywam nieproszeniem się o kłopoty.

 

Prawda, prawie każde auto ma mniejsze lub większe wady, ja chce wybrać ten które te wady ma mniejsze, po prostu z wygody.

 

 

Edytowane przez Blues_Brother
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Z takim podejsciem to pozostaje zakup nowego w salonie ;)

Praktycznie kazde auto ma jakies wady, a w uzywce to i tak loteria co sie trafi ;]

 

7kpln za naprawę...

Lepiej od razu kupić 2wd, tam problem nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

No to faktycznie dosc gruba sprawa 😕

Myslalem, ze moze blizej 2-3kPLN...

Niestety w Polsce ceny części zamiennych do Kia/Hyundai są "dziwne".

Bardziej opłaca się zamawiać oryginalne części z ASO w USA/Kanadzie lub bezpośrednio z Korei.

Piszę o pojazdach mniej popularnych w Polsce, np. z dużymi jednostkami benzynowymi.

Rekordem było dla mnie od zamówienia do odbioru 3 doby z CA, USA do PL nowy rozrząd za 1/4 tego co w PL...

O ilości zamienników poza Europą już nie wspomnę :hush:

Ból,że Rosjanie nie chcą paczek wysyłać, ponieważ tam też jest duży rynek :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Blues_Brother napisał:

A czy 2wd na sens w tym aucie? Zimą lub w lekkim terenie jednak chyba 4wd pomaga.

Nie wiem, od jakiegoś czasu nie mam żadnego pojazdu pędzonego na 1 oś ;)

W budżecie do 40kpln można coś wybrać... kwestia wieku i upodobań i budżetu na późniejsze utrzymanie.

Bo równie dobrze mogłaby być Honda CRV 3gen w tym zestawieniu :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.07.2020 o 14:09, delco napisał:

Ale że na dach? czy na hak? Bo zawsze mnie intrygowało umieszczenie 4 rowerów na dachu wysokiego samochodu...

Na haku to zupelnie OK...

 

Wysoki człowiek daje radę. Niski powinien kupić niskie auto. Ot, cała filozofia.

;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Maciej__ napisał:

 

A to nie mozna dolozyc po fakcie? ;]

 

Pewnie mozna ale juz nie bedzie fabrycznie i by wyszlo kilka tys. Dla mnie bez sensu bo ja gora kilka razy w roku z rowerami jezdze. Do tego dachowy z uchwytami mialem juz wczesniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, zinger napisał:

Pewnie mozna ale juz nie bedzie fabrycznie i by wyszlo kilka tys. Dla mnie bez sensu bo ja gora kilka razy w roku z rowerami jezdze. Do tego dachowy z uchwytami mialem juz wczesniej.

 

Hmmm, nie sadze zeby hak dokladany na etapie konfiguracji auta byl jakos znaczaco tanszy czy roznil sie funkcjonalnoscia niz taki dolozony pozniej w ASO...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Hmmm, nie sadze zeby hak dokladany na etapie konfiguracji auta byl jakos znaczaco tanszy czy roznil sie funkcjonalnoscia niz taki dolozony pozniej w ASO...

 

No wlasnie o tym pisze, ze dolozenie w aso to chyba jakies 5k ( nie mam instalacji) dlatego odpuscilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, zinger napisał:

No wlasnie o tym pisze, ze dolozenie w aso to chyba jakies 5k ( nie mam instalacji) dlatego odpuscilem.

 

A gdybys zamawial z autem do produkcji to ile licza? Pewnie niewiele mniej...

Poza ASO dolozysz pewnie za max 2kPLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Hmmm, nie sadze zeby hak dokladany na etapie konfiguracji auta byl jakos znaczaco tanszy czy roznil sie funkcjonalnoscia niz taki dolozony pozniej w ASO...

 

 

Na przykładzie Octavii i Golfa. Jak konfigurujesz auto pod zamówienie to możesz wybrać hak za ok. 5 kPLN, automatyczny, z wajha w bagażniku. Za ok. 1000 zł możesz skonfigurować tylko instalacje pod hak, ale wtedy jak zamontujesz hak to taki normalny, niefabryczny bez tej wajhy. Na rynku w sytuacji kiedy nie masz nic w aucie hak i to zwykły odpinany w VW kosztuje ok. 4500, w Skodzie ok. 6000zl, bo w Skodzie jest jeszcze procedura wymiany wentylatorów. Poza ASO u fachowców można zamontować oryginalny używany hak z wajha za około 2600 zł. Ogólnie jak chcesz na oryginalnej wiazce, która odpina czujniki parkowania, ma moduł przyczepy, etc. to sama wiązka to 1000zl, plus hak, robocizna, całość też około 2500-3000 zł. Zestaw Westfalii. Inne opcje to uniwersalna wiązka i tak, tutaj zaczyna się to od 1100zl do 2000 zł w zależności jaki hak. Ja w Golfie zamontowalem w ten sposób, za 1600 zł na uniwersalnej wiążące, automatyczna kula haka, marki Steinhoff. Ogólnie producent Steinhoff w przypadku automatu robi opcje chowanego gniazda elektrycznego i jak odepne hak, schowam gniazdo to nie widać w ogóle, że go mam. O tyle to fajne, że nie szpeci tyłu auta. 

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam tego Steinhoffa demontowalnego z chowanym gniazdem. Potwierdzam, bardzo fajne rozwiązanie i po demontażu haka nie ma śladu, ze cos tam siedzi pod zderzakiem. Mnie to rok temu kosztowało chyba 1400zl. Używam tylko do platformy rowerowej na 3 sprzęty, ale dość intensywnie.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.